Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τι είναι ο παράδεισος για εσάς;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 170

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 15, 2018 11:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
Από το τίποτα μπορεί να δημιουργηθούν τα πάντα .
Το Αίτιο που το κατόρθωσε το αναζητάει ο άνθρωπος από τότε που υπάρχει.
Οι Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι ,καθώς επίσης και η επιστήμη μέχρι σήμερα δεν μπόρεσαν να βρούνε ακόμη το απόλυτο κενό ,επειδή είμαστε εκδήλωση του αιτίου ,δηλαδή το αποτέλεσμα, το αιτιατό .
Επειδή ο Άνθρωπος χρειάζεται την ύλη για να κατασκευάσει οτιδήποτε ,δεν σημαίνει ότι πρέπει να συμπεράνουμε ότι ανώτερες δυνάμεις ,πέραν του Ανθρώπου ,δεν μπορούν επίσης να καταφέρουν να δημιουργούν δίχως ύλη .
Οι αποδείξεις φυσικά δεν υπάρχουν ,για την ύπαρξη του απόλυτου κενού ,επειδή ο δρόμος είναι μακρύς ακόμη μέχρι την πλήρη διερεύνηση του άπειρου εαυτού μας .
Εσένα τι σε χαλάει ,σε ξενίζει στην ιδέα αυτή ??


Ο δημιουργός συμμετέχει σε κάθε πνοή των δημιουργημάτων του .
Δίχως το πνεύμα του εντός μας ,θα είμασταν ανύπαρκτοι.
Δεν επεμβαίνει επειδή ο Άνθρωπος έχει την ελεύθερη βούληση .
Μπορεί να αυτοκαταστραφεί ,να ρημάξει τον πλανήτη ,να ζει ειρηνικά ,να αναζητήσει και να κατακτήσει την αρμονία ,να αγαπάει τον πλησίον του ως εαυτόν …..,

Ανώτερη αρχή θεωρώ μια άπειρη Οντότητα ,μέσα στην οποία υπάρχουν τα πάντα καθώς επίσης η ανθρωπότητα ως ζωντανό της κύτταρο και ουδείς δύναται να βγει έξω από αυτήν .
Εδώ στην γη θεωρώ ως ανώτερη αρχή την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου .




Αυθόρμητε

Δεν με χαλάει και δεν με ξενίζει.. απολύτως τίποτα.
Στην αρχή διέκρινα έναν άνθρωπο που αναζητούσε την γνώση.
Τώρα διακρίνω έναν άλλο άνθρωπο.. με ολοκληρωμένη γνώση
και τεκμηριωμένες απόψεις.
Αν δεν έχεις βρει ακόμη αυτόν τον άπειρο εαυτό σου,
σου εύχομαι να τον βρεις.
Γιατί αλλιώς.. αλλού θες να πας εσύ και αλλού σε πάνε οι άλλοι.
Σου εύχομαι επίσης να βρεις και αυτό το απόλυτο κενό.

Όσο για τους έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες ..τα είχαν βρει όλα.
Άσχετα με το αν εμείς στην καταγεγραμμένη γνώση τους..
δεν έχουμε πρόσβαση σε ποσοστό που να ξεπερνάει το 3-4 τοις εκατό.
Αρκεί τα υπάρχοντα κείμενα να τα μελετά κανείς και όχι να τα διαβάζει.
Αν τους μελετούσες λοιπόν.. θα γνώριζες πως ανώτερο όλων
στην δημιουργία.. είναι οι νόμοι και ο κύκλος του πυρός.
Κυρίως δε στον φυσικό κόσμο και στα χαμηλότερα πεδία της ύλης.
Τίποτα δεν εξαιρείται από το νόμο της αλληλουχίας.
Τίποτα.
Ούτε και η υπέρτατη αρχή.

Καλή συνέχεια στις αναζητήσεις σου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 715

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 15, 2018 1:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γνωρίζω εαυτόν λίγο καλύτερα από εσένα.
Θα σου γράψω τι ψάχνει η προσωπικότητά που διαμορφωνω σε αυτήν την ενσάρκωση της ψυχής μου.
Αναζητώ άτομα με εμπειρίες προς την κατάκτηση της ανιδιοτελους νοοτροπίας, με απειρη ην δυνατόν φαντασία, έλξη στις αφηρημένες έννοιες και γενικότερα την αναζητηση της εναρετης ζωής.
Εσύ για ποιον, η ποιους λόγους αναζητάς την γνώση ???
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18315

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 15, 2018 9:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mars έγραψε:
ανώτερο όλων
στην δημιουργία.. είναι οι νόμοι και ο κύκλος του πυρός.
Κυρίως δε στον φυσικό κόσμο και στα χαμηλότερα πεδία της ύλης.
Τίποτα δεν εξαιρείται από το νόμο της αλληλουχίας.
Τίποτα.
Ούτε και η υπέρτατη αρχή.



Τον θεό εννοείς ως υπέρτατη αρχή;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 16, 2018 2:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Τον θεό εννοείς ως υπέρτατη αρχή;

Εσυ τι εννοεις με την εκφραση : "τον θεο" ;

Προφανως εχεις κατα νου κατι απολυτως συγκεκριμενο, γιατι το προσδιοριζεις οριστικα με το αρθρο

Και δεν εχει καμια σημασια αν δεν πιστευεις στην υπαρξη του ( αυτου που εσυ εννοεις ως θεο )

Οπως πολλοι ειναι αυτοι που γνωριζουν τι εννοουν οταν λενε για πρασινα ανθρωπακια, ασχετα αν δεν πιστευουν οτι υπαρχουν
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 170

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 16, 2018 2:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


Τον θεό εννοείς ως υπέρτατη αρχή;

Όχι βέβαια, Νεοφώτιστε.
Τον δημιουργό.
Η λέξη ¨δημιουργία¨ είναι μοναδική και ως εκ τούτου
δεν επιδέχεται ουδεμία μεταβολή.
Ούτε ετυμολογείται σε άλλη γλώσσα, όπως και άπειρες λέξεις
της Ελληνικής γλώσσας.
Άσχετα με το αν εμείς εδώ κάτω ως ειδήμονες και στο όνομα μίας ευρύτητας
των εννοιών ή των παραποιήσεων, την μειώσαμε στο επίπεδο
του φτιάνω μία καρφίτσα.
Άλλη συνεπώς η έννοια της λέξης ¨θεός¨ και άλλη της λέξης ¨δημιουργός.¨

Από τα υπάρχοντα κείμενα πρώτος ο Ηρόδοτος στο 2.52
των ιστοριών Β΄.. επιχειρεί να ετυμολογήσει την λέξη.

2.52. ἔθυον δὲ πάντα πρότερον οἱ Πελασγοὶ θεοῖσι
ἐπευχόμενοι, ὡς ἐγὼ ἐν Δωδώνῃ οἶδα ἀκούσας,
ἐπωνυμίην δὲ οὐδ᾽ οὔνομα ἐποιεῦντο οὐδενὶ αὐτῶν·
οὐ γὰρ ἀκηκόεσάν κω. θεοὺς δὲ προσωνόμασαν σφέας
ἀπὸ τοῦ τοιούτου, ὅτι κόσμῳ θέντες τὰ πάντα πρήγματα
καὶ πάσας νομὰς εἶχον.¨


Μας λέει ο Ηρόδοτος ότι η λέξη Θεός προέρχεται
από τους Πελασγούς της Δωδώνης, κατά τους οποίους
οι θεοί ονομάστηκαν έτσι «ότι κόσμω θέντες τα πάντα
πρήγματα και πάσας νομάς είχον».
Παράγει δηλαδή τη λέξη από το ασθενές θέμα του ρήμ. τί-θη-μι (θ. θη, θε).

Η νομή και το αρχαιοελληνικό ρήμα ¨δαίω¨= μοιράζω ανάλογα,
παραπέμπει σε νόμο ή σε δυνάμεις..
Εξού και εκ του δαίω… δαίμων ή δαήμων.
Δαίμονας, (ο) ουσ. παράγ. < αρχ. δαίμων < δαίω (= μοιράζω)

Μετά ο Πλάτων στο έργο του «Κρατύλος 397C» υποστηρίζει
ότι η λέξη θεός παράγεται από το ρήμα θέειν = τρέχειν
που κυριολεκτείται για κάθε κυκλοτερές πράγμα που φαίνεται
ότι περιτρέχει και επανέρχεται εις εαυτόν (θο-ός = ταχύς,
δηλώνει ενέργεια),

Θέω (=τρέχω). Ἀπό θέμα θεF = θέ+ω θέω. Τό
θε- ἔγινε θο- μέ μετάπτωση. Παράγωγα: θοός
(=γρήγορος, ταχύς), θοάζω (=σπεύδω), θοόω
(=κά-νω κάτι ὀξύ), καί τά σύνθετα: βοηθόος
καί βοη-θός, Ναυσίθοος, ὅπου δές γιά περισσότερα
πα-ράγωγα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18315

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 16, 2018 6:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν κατάλαβα την διαφορά "θεού" και "δημιουργού".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 170

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 17, 2018 10:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Δεν κατάλαβα την διαφορά "θεού" και "δημιουργού".

Προτείνω να καταργήσουμε από παντού την λέξη δημιουργία
και όλο αυτό το σύστημα των κόσμων και των όντων,
να το ονοματίσουμε με κάτι σχετικό της λέξης θεός ή με το όνομα κάποιου
εξ αυτών.
Από ότι τουλάχιστον γνωρίζω.. ο δημιουργός δεν ονοματίζεται
και δεν προσωποποιείται.

Εσύ Ιωάννη… τι προτείνεις;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18315

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 17, 2018 3:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επειδή δεν υπάρχει δημιουργία εκ του μηδενός;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 170

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 17, 2018 10:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Επειδή δεν υπάρχει δημιουργία εκ του μηδενός;

Αγαπητέ μου Ιωάννη.. δεν έχεις τίποτα τελικά να προτείνεις;
Με πας κάπου αλλού.. αλλά θα σε ακολουθήσω.

Πριν από πολύ καιρό είχες δημοσιεύσει όλους σχεδόν τους έλληνες σοφούς
και επιστήμονες.
Μεταξύ άλλων είχες πει, πως.. αυτά τα αρχαιοελληνικά κείμενα
που κυκλοφόρησαν (και είναι φυσικά ελάχιστα), κυκλοφόρησαν
επειδή αναφέρονται στον θεό.
Πολύ σωστό.
Σε ότι αφορά τους θεούς (νόμους) , την δημιουργία και την υπέρτατη αρχή
(δημιουργό).. υπάρχει μία σχετική θολούρα, πέρα από τις παραποιήσεις
που πιθανόν έχουν υποστεί κάποια από τα κείμενα.
Και αυτό… διότι άλλοι τα διαχειρίζονται.

Τι είναι το μηδέ-εν.. το είχα γράψει και αν θέλεις να το επαναλάβω.
Άλλο το μηδέ-εν και άλλο το τίποτα.
Αυτό για τον φίλο μας τον Αυθόρμητο.
Ο Εμπεδοκλής, ο Παρμενίδης, ο Αναξαγόρας και ο Δημόκριτος,
εξέφρασαν την αρχή της διατηρήσεως της μάζας και της ενέργειας
μ’ αυτά τα λόγια: “Τίποτε δεν γεννιέται από το τίποτε και τίποτε
δεν φθείρεται στο τίποτε”.
Αλλά, από τα κείμενά τους ελάχιστα γνωρίζουμε.

¨Κόσμον τόνδε, τον αυτόν απάντων ούτε τις θεών
ούτε ανθρώπων εποίησεν, αλλ’ ην αεί και έστιν και έσται
πύρ αείζωον, απτόμενον μέτρα και αποσβεννύμενον μέτρα.¨
Αυτά γράφει ο Ηράκλειτος.

Πέρα όμως από τον Ηράκλειτο.. υπάρχουν και άλλα κείμενα.
Υπάρχει ο Πυθαγόρας με την γένεση της ύλης και της αντιύλης,
την τάξη και το χάος, το μαθηματικό σύμπαν και την υπέρτατη (ΣΙ).
Υπάρχει η Ελληνική μυθολογία-μυθιστορία, ο Ησίοδος,
η Ορφική κοσμογονία, ο Ερμής ο Τρισμέγιστος, κ.τ.λ.
Από τις 42 βίβλους δε του Ερμή.. μόνο την μία γνωρίσαμε.
Τι άλλο να σου πω δημόσια;
Μην ξεχνάμε και το ¨ου τα πάντα τοις πάσι ρητά¨ του Πυθαγόρα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 18, 2018 10:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
... δεν υπάρχει δημιουργία εκ του μηδενός;

Αν οντως δεν υπαρχει δημιουργια εκ του μηδενος,
οπως λεει η συμβατικη επιστημη και οχι εσυ,
τοτε πως ( μας ) προεκυψεν ο κοσμος ; Mr. Green
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 715

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 18, 2018 11:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ Σκαπανέα το μηδέν είναι μια μαθηματική τιμή. Δείχνει την ισορροπία η την διαφορά δυναμικού μεταξύ δύο υφιστάμενων αντίθεων δυνάμεων ,θετικό & αρνητικό η, την απόσταση μεταξύ ομογενών δυνάμεων .
Προκύπτει μετέπειτα ,αφού έχει δημιουργηθεί ο κόσμος .
Προηγείται το τίποτα ,η να το πούμε με έμφαση το απόλυτο τίποτα .
Αυτό δεν μπορεί να διανοηθεί η ανθρώπινη διάνοια .
Και δεν μπορεί να το διανοηθεί επειδή ξεπερνάει την σφαίρα της φαντασίας του .
Από τον Νόμο της αλληλουχίας εξαιρείται μονάχα το πρωταρχικό αίτιο, η πρώτη αρχή του Όντος το οποίο για να μπορεί να διανοηθεί μια ανθρώπινη διάνοια ,είναι απαραίτητο ,να ξεπεράσει την σφαίρα της φαντασίας ,δηλαδή να βγει έξω από όλο αυτό που δημιούργησε .

Επομένως σύμφωνα με τον λογισμό μου ,όπου υπάρχει το μηδέν ,έχει ήδη προηγηθεί δημιουργία .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 18, 2018 12:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
Αγαπητέ Σκαπανέα το μηδέν είναι μια μαθηματική τιμή. Δείχνει την ισορροπία η την διαφορά δυναμικού μεταξύ δύο υφιστάμενων αντίθεων δυνάμεων ,θετικό & αρνητικό η, την απόσταση μεταξύ ομογενών δυνάμεων .
Προκύπτει μετέπειτα ,αφού έχει δημιουργηθεί ο κόσμος .
Προηγείται το τίποτα ,η να το πούμε με έμφαση το απόλυτο τίποτα .
Αυτό δεν μπορεί να διανοηθεί η ανθρώπινη διάνοια .
Και δεν μπορεί να το διανοηθεί επειδή ξεπερνάει την σφαίρα της φαντασίας του .
Από τον Νόμο της αλληλουχίας εξαιρείται μονάχα το πρωταρχικό αίτιο, η πρώτη αρχή του Όντος το οποίο για να μπορεί να διανοηθεί μια ανθρώπινη διάνοια ,είναι απαραίτητο ,να ξεπεράσει την σφαίρα της φαντασίας ,δηλαδή να βγει έξω από όλο αυτό που δημιούργησε .

Επομένως σύμφωνα με τον λογισμό μου ,όπου υπάρχει το μηδέν ,έχει ήδη προηγηθεί δημιουργία .

Αυθορμητε

Μ΄αυτη την εννοια ακριβως του τιποτα, αναφερθηκα στο μηδεν παραπανω

Υποθετω και μαλλον ειμαι σιγουρος οτι και η επιστημη με αυτη την εννοια το χρησιμοποιει

Και με αυτη την εννοια εικαζω οτι το αναφερει και ο Ιωαννης στο ερωτημα του


Δεχομαι ομως την παρεμβαση σου και τη διορθωση σου, και μαλλον βαζεις τα πραγματα στη θεση τους σχετικα με το μηδεν


Συγκεφαλαιωνω λοιπον το συλλογισμο σου :

Προηγειται το τιποτα - επεται ο κοσμος - και εμφανιζεται το μηδεν

Ερωτημα λοιπον απλο και σαφες :

        Αν ο κοσμος επεται του τιποτα ...
        και χωρις αυτο δεν δυναται να υπαρξει ...
        τοτε ποια ειναι η φυση του τιποτα ;

Το οποίο τιποτα ...
... η διανοια μας δεν μπορει να μη δεχθει ως προηγουμενο του κοσμου ...
... με δεδομενο οτι ο κοσμος ειναι ολα οσα υπαρχουν ...
... και περιεχει τα παντα,
εξαιρουμενου του τιποτα ;

Και με δεδομενο ακομα οτι αν ο κοσμος περιεχει και ειναι καθε τι υλικο,
το τιποτα αποκλειεται να ειναι υλικο ...

... η διανοια μας που το θετει ως προϋποθεση για τη δημιουργια και την υπαρξη της υλης,

εχει αναγκη να κατανοησει τη φυση του,

γιατι αυτη ειναι η φυση της και η λειτουργια της


Το να λεμε οτι,
δεν ειμαστε σε θεση να κατανοησουμε το τιποτα,
επειδη ειμαστε "υποτιθεται" ανεξελικτοι,
ακουγεται μαλλον σαν δικαιολογια,
για να καλυψουμε την αδυναμια μας ...
... να παραδεχθουμε οτι η εισαγωγη του τιποτα στο λογισμο μας περι του κοσμου ειναι απλα και μόνο ενα αξιωμα,
οπως συνηθιζεται να κανουμε ως νοημονες ...
... οταν τα βρισκουμε "σκουρα" με ολο αυτο που μας περιβαλλει και πασχιζουμε να το κατανοησουμε

Και μη θεωρησεις οτι κατηγορω την επιλογη μας να θετουμε αξιωματα για να προχωραμε νοητικα ...
... εκει που που δεν μπορουμε να κανουμε αλλιως,
αλλά εχουμε υποχρεωση να βασιζομαστε στα αξιωματα ...
εν προκειμενω στο τιποτα
... και με την χρηση τους και τη λογικη αξιοποιηση τους να διευκρινιζουμε τα πραγματα που μας ειναι ακατανοητα ...
... και επιλεγουμε την αξιωματικη οδο για να μπορεσουμε να κανουμε "κατι"
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 715

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 18, 2018 6:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Ερωτημα λοιπον απλο και σαφες :

        Αν ο κοσμος επεται του τιποτα ...
        και χωρις αυτο δεν δυναται να υπαρξει ...
        τοτε ποια ειναι η φυση του τιποτα ;

[b][color=brown]Το οποίο τιποτα ...


Παραμένει αφηρημένη έννοια .
Δεν μπορεί να προσδιοριστεί πλήρως .
Για το άπειρο το αδιανόητο είναι κάτι το αυτονόητο ,δηλαδή κάτι σαν φυσικό του περιβάλλον.
Για τον Άνθρωπο ,το αδιανόητο είναι ένα νοητικό τείχος .
Για να το περάσει θα πρέπει να αναζητήσει και να βρει κατάλληλο όχημα ,όπως η ψυχή ,την οποία έννοια παραλάβαμε από τους προγόνους μας .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 19, 2018 7:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
skapaneas έγραψε:
Ερωτημα λοιπον απλο και σαφες :

        Αν ο κοσμος επεται του τιποτα ...
        και χωρις αυτο δεν δυναται να υπαρξει ...
        τοτε ποια ειναι η φυση του τιποτα ;

Παραμένει αφηρημένη έννοια .
Δεν μπορεί να προσδιοριστεί πλήρως .
Για το άπειρο το αδιανόητο είναι κάτι το αυτονόητο ,δηλαδή κάτι σαν φυσικό του περιβάλλον.
Για τον Άνθρωπο ,το αδιανόητο είναι ένα νοητικό τείχος .
Για να το περάσει θα πρέπει να αναζητήσει και να βρει κατάλληλο όχημα ,όπως η ψυχή ,την οποία έννοια παραλάβαμε από τους προγόνους μας .

Ετσι οπως τα λες ομως,
το απειρο βρισκεται εντος των οριων που καθοριζονται απο το αδιανοητο το οποίο αποτελει το φυσικο περιβαλλον του απειρου ...
... οπως εμεις σωματικα ειμαστε μεσα στο φυσικο μας περιβαλλον και οχι εξω απο αυτο

Ως εκ τουτου,
το απειρο ειναι κατι το διανοητο ...
... και προσεγγισιμο λογικα

Κι αρα ο ανθρωπος,
δεν χρειαζεται να βγει εξω απο το νοητικο τειχος που συνιστα το αδιανοητο για να προσεγγισει λογικα το απειρο ...
... αφου το απειρο ειναι μεσα στη σφαιρα του διανοητου απο τον ανθρωπο


Σημειωση
Σημειωσε οτι ακομα και το λεγομενο αδιανοητο,
για σενα ειναι διανοητο και "απολυτα" συγκεκριμενο ...
... αφου το προσδιοριζεις με εκπληκτικη σαφηνεια : το αδιανόητο είναι ένα νοητικό τείχος
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 715

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 19, 2018 12:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το νοητικό τείχος ,φυσικά μπορεί να το ξεπεράσει κάθε προσωπικότητα .
Και να εισέλθει σε μια άλλη διάσταση των πραγμάτων ,έναν άλλο χώρο, διευρύνοντας τον τρόπο σκέψεως .
Όμως :
Αν δεν διαθέτει η προσωπικότητα ατομικές εμπειρίες στην προσπάθεια αυτήν ,δεν θα κατορθώσει τίποτα ,επειδή θα παραμένει στην θεωρία ,δηλαδή αυτά που διάβασε ,η μελέτησε ,η άκουσε και είδε ,θα πρέπει να προσπαθήσει να τα περάσει ,να τα εφαρμόσει στην πράξη .
Οι ατομικές εμπειρίες δεν μεταφέρονται σε άλλα άτομα ,επειδή δεν γίνονται αποδεκτές και αυτό είναι φυσιολογικό .
Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι ομοιογενείς συνειδήσεις ,δηλαδή αυτές που έχουν κοινά χαρακτηριστικά γνωρίσματα .
Αν είχαμε για παράδειγμα εσύ και εγώ παρόμοιες ,η ταυτόσημες υποκειμενικές ατομικές εμπειρίες ,θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε σε κοινή άποψη ,για το θέμα που μας απασχολεί ,δηλαδή να διακρίνουμε στον ίδιο βαθμό αν οι αισθήσεις μας είναι μια πλάνη ,η μια αδιαπραγμάτευτη αντικειμενικότητα .
Για μένα έχει επαληθευτεί ότι οι αισθήσεις μας διέπονται και εμπεριέχουν πλάνη και παρέπεμψα σε βίντεο με σχετικό αποδεικτικό υλικό ,σε ένα άλλο θέμα .

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=5350&postdays=0&postorder=asc&start=30

Δεν αναφέρθηκες σε αυτό ,που με κάνει να υποθέσω ότι δεν το έδωσες σημασία ….,,,

Επομένως με τις αισθήσεις δεν μπορούμε να περάσουμε το νοητικό τείχος ,σύμφωνα με το ατομικό μου λογισμικό .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 8 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center