Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Το βρακί της αλήθειας.
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 05, 2017 1:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Το βρακί της αλήθειας. Απάντηση με Συμπερίληψη

Ανήφορος και κατήφορος είναι ο ίδιος δρόμος, είπε ο Ηράκλειτος. Κατ´ αναγωγήν, μπορούμε να θεωρήσουμε το ψεύδος και την αλήθεια ως δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Σε ένα ζεύγος αντιθέτων, υπάρχουν δυο αντίρροπες δυνάμεις που κινούνται στον ίδιο άξονα. Δυο δυνάμεις που δεν διαφέρουν στην ποιότητα αλλά στη φορά. Το ένα πάει αντίθετα από το άλλο. Ο βασικός νόμος των αντιθέτων, ο βασικός νόμος της αντίθεσης.

Μπορούμε να πούμε ότι οι άνθρωποι χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, αυτούς που έχουν επιδέξιο κώλο, κι αυτούς που δεν έχουν επιδέξιο κώλο. Αν το πάρεις λογικά, μπορείς να το πεις αυτό. Και αναλόγως και παρομοίως, στην πρώτη κατηγορία θα μπορούσαμε να πούμε ότι περιέχονται δυο κατηγορίες, αυτοί που ακολουθούν το ψεύδος και αυτοί που ακολουθούν την αλήθεια. Έστω κατά περίπτωση.

Στην περίπτωση της αντίθεσης αλήθειας και ψεύδους, ποιος μπορεί να είναι ο κοινός άξονας; Ό,τι κάνει ο άνθρωπος έχει ως σημείο αναφοράς το συμφέρον. Άρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο κοινός άξονας αυτών των δύο είναι το συμφέρον. Πάντα υπάρχει ένας λόγος πίσω από το καθετί, έτσι δεν είναι; Πίσω από το ψεύδος και την αλήθεια, αφού κινούνται στον ίδιον άξονα, η ίδια δύναμη πρέπει να υπάρχει. Και ποια η διαφορά των ακόλουθων του ψεύδους από τους ακόλουθους της αλήθειας; Η διαφορά πρέπει να είναι στο λόγο. Ο λόγος είναι η κινητήριος δύναμη, και κινείται, έχει πρόθεση, αιτία, κίνητρο, θέση, άρα έχει φορά.

Το ψέμα θέλει ικανότητα. Δεν μπορεί ο καθένας να ψευσθεί. Ασφαλώς θέλει επιδέξιο κώλο, και μάλιστα πολύ επιδέξιο. Την ίδια ικανότητα όμως απαιτεί και η αλήθεια. Χωρίς επιδέξιο κώλο, ούτε ψέμμα μπορεί να υπάρξει, ούτε αλήθεια. Αλήθεια είναι το μη-λανθάνειν, το να έχεις υπόψιν σου όλες τις πληροφορίες σχετικά με ένα θέμα. Αν κάτι λανθάνει, δεν ξέρεις την αλήθεια, γιατί μπορεί αυτό που λανθάνει να είναι κρίσιμο και να ανατρέψει όλα όσα ξέρεις. Πολλές φορές αυτό δεν συμβαίνει; Εάν λοιπόν υπάρχει έστω και μικρή πιθανότητα, ή δυνατότητα, αυτό να συμβαίνει, και περισσότερο από συχνά υπάρχει, τότε δεν μπορείς να πεις ότι ξέρεις την αλήθεια.

Ο ψεύτης γνωρίζει την αλήθεια. Εάν δεν γνωρίζεις την αλήθεια, δεν μπορείς να ψευσθείς. Για να αποδείξεις ότι κάποιος ψεύσθηκε, πρέπει να αποδείξεις ότι γνώριζε. Γνώριζε κάτι άλλο, αλλά είπε, ή έκανε, κάτι άλλο. Βάσει του νόμου της αντίθεσης, αλήθεια είναι το αντίρροπο, δηλαδή το να λες και να πράττεις, λόγω και έργω, αυτό που γνωρίζεις.

Οι ακόλουθοι του ψεύδους φοβούνται την αλήθεια. Το συμφέρον τους βρίσκεται στη βασική μάζα εκείνων που δεν έχουν επιδέξιο κώλο. Εκείνων που δεν γνωρίζουν αυτά που γνωρίζουν αυτοί. Μπορούν να λανσάρουν το ψέμμα μόνο σε εκείνους που δεν γνωρίζουν, και όχι σε εκείνους που γνωρίζουν. Αν πάνε να το λανσάρουν σε εκείνους που γνωρίζουν, εκείνοι θα γελάσουν και θα πάνε για ύπνο, όμως εκείνοι που δεν γνωρίζουν μπορούν να χάψουν το ψέμμα. Οι ακόλουθοι του ψεύδους λοιπόν έχουν λόγο να αποστρέφονται την αλήθεια, και αποστρέφονται τους ακολούθους της, τους μισούν, και θα κάνουν ό,τι μπορούν σε κάθε ευκαιρία να τους βουλώσουν το στόμα και να διαστρέψουν όσο μπορούν την αλήθεια, γιατί θέλουν να μην μάθουν την αλήθεια αυτοί που δεν την γνωρίζουν. Γιατί εάν τη μάθουν, τότε δεν θα μπορούν να λανσάρουν το ψέμμα, κι ακόμα χειρότερο, εάν κι εκείνων ο κώλος αποκτήσει επιδεξιότητα, εάν δηλ. μάθουν να διακρίνουν την αλήθεια από το ψέμμα και μάθουν να βλέπουν τον λόγο πίσω από τα πράγματα, τότε το χάσανε το παιχνίδι γιατί το ψέμμα τους θα αχρηστευτεί.

Ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμμα λοιπόν η διαφορά δεν είναι ποιοτική, είναι διαφορά φοράς. Ο ακόλουθος του ψεύδους λέει και αλήθειες, γιατί χωρίς αλήθεια ψέμμα δεν μπορεί να υπάρξει, αφού αν κανείς πει μόνο ψέμματα κανείς δεν θα του δώσει σημασία. Ο ακόλουθος της αλήθειας λέει και ψέμματα, γιατί κινείται στον ίδιο δρόμο, στον ίδιο άξονα, και θα χρησιμοποιήσει τα ίδια εργαλεία εξ ανάγκης ακόμα και για να κάνει διαφορετική δουλειά. Η διαφορά είναι στο λόγο. Ο λόγος σημαίνει τη φορά. Όπως ο Ηράκλειτος λέει, "ο άναξ εν Δελφοίς ούτε λέγει ούτε κρύπτει αλλά σημαίνει", δηλαδή μας λέει ότι η αξία του λόγου είναι στη σημαντικότητά του. Τα σημεία είναι που έχουν σημασία, αυτά που σού δείχνουν το πού πηγαίνεις, προς τα πού κατευθύνεσαι, και αλλού λέει "μεμνήσθαι και του επιλανθανομένου ου η οδός άγει", να θυμίζουμε σε αυτόν που δεν ξέρει πού βγάζει ο δρόμος. Δηλ. μας λέει ότι σημασία δεν έχει μόνο σε ποιον δρόμο βρίσκεσαι, αλλά το πού πηγαίνεις τελικά, το προς τα πού κατευθύνεσαι. Αυτός που ακολουθεί την αλήθεια αυτό κάνει, νοιάζεται για το πού βγάζει ο δρόμος, και θυμίζει και στους άλλους το πού βγάζει ο δρόμος.

Με την αλήθεια ο άνθρωπος προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο. Φύσις κρύπτεσθαι φιλεί, λέει πάλι ο Ηράκλειτος. Η αξία της αλήθειας κρύβεται στο ότι δεν μπορούμε να τη γνωρίσουμε. Αν την γνωρίζαμε αυτομάτως θα έχανε την αξία της, σαν τα λεφτά που αν όλοι αποκτούσανε όσα θέλανε, αμέσως το χρήμα θα έχανε την αξία του. Η αλήθεια επί της ουσίας της δεν είναι γνώσιμη, γιατί ποτέ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ότι γνωρίζουμε όλα όσα απαιτεί, και συνεπώς πάντα θα υπάρχει η αβεβαιότητα αυτού που μπορεί να λανθάνει και ίσως λανθάνει. Μπορούμε όμως να έχουμε την εμπειρία της, ως δύναμη, ως πρόθεση, ως κίνηση. Γιατί έχει φορά. Η φορά της αυτή κρύβεται στον λόγο της. Ο λόγος της κρύβει τη φορά της και αποκαλύπτει την ενεργό δύναμή της.

Αν διαβάζοντας αυτό το κείμενο νομίσεις ότι λέει αλήθεια, τίποτα δεν κατάλαβες. Αν νομίσεις ότι λέει ψέμματα, πάλι τίποτα δεν κατάλαβες. Και στις δυο αυτές περιπτώσεις, έχεις δουλειά ακόμα να κάνεις με τον κώλο σου, αν σε ενδιαφέρει το μεταξωτό βρακί της αλήθειας.

= = =

ΥΣ. Είσοδος ναρκοπεδίου. Εισέρχεστε με δική σας ευθύνη. Ελεύθερες απόψεις, ελεύθερη είσοδος. Όποιος δεν του αρέσει, βαράει ελεύθερα.
Από τη σειρά "Τα Αδιάβαστα - Μικρά φιλοσοφικά αντιδοκίμια ή κείμενα που δεν θα έπρεπε να διαβαστούν."
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 06, 2017 6:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το συμφέρον μπορεί να είναι πραγματικό ,δηλαδή αυτό που οδηγεί σε ισορροπία τις δυνάμεις της ψυχής (θυμοειδές,επιθυμητικόν,λογιστικόν κατά Freud,δάσκαλος του Πλάτωνα Wink )και σε ψευδές συμφέρον που προκαλεί το αντίθετο.

Άρα ο ψεύτης λέει μόνο ψέματα σ' αυτούς που δε γνωρίζουν με τη σημείωση πως ανάμεσα σ' αυτούς βρίσκεται κι ο εαυτός του.

Από αυτό προκύπτει ότι το συμφέρον δεν είναι ο κοινός παρονομαστής της αλήθειας και του ψεύδους αλλά ο χρόνος: η αλήθεια πάντα λάμπει στο τέλος!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 07, 2017 10:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εντάξει σε αυτό που λες, αλλά το συμφέρον το θεώρησα με την ευρύτερη δυνατή έννοιά του, με μια υποψία προσπάθειας για ακριβολογία, μην το περιορίζεις θέλω να πω. (Και πώς αλλιώς θα μπορούσα να κάνω σε ένα τέτοιο τρελό και ανοιχτό σε ερμηνείες κείμενοWink

Παράθεση:
Άρα ο ψεύτης λέει μόνο ψέματα σ' αυτούς που δε γνωρίζουν με τη σημείωση πως ανάμεσα σ' αυτούς βρίσκεται κι ο εαυτός του.

Το διπολικό παιχνίδι είχε σκοπό να σε κάνει να προβληματιστείς ότι ένα πράγμα μπορεί να λειτουργεί είτε προς τη μια κατεύθυνση είτε προς την άλλη, ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο το θεωρείς. Η πρόθεση ήταν να ειπωθεί ότι ο ψεύτης δεν μπορεί να λέει μόνο ψέμματα σε κανέναν, γιατί κανείς δεν αποδέχεται έναν λόγο που περιέχει μόνο ψέμματα αποκλειστικά, σε συνδυασμό με το ότι και ο ίδιος πρέπει να έχει σαφώς συνείδηση του ψεύδους του. Αλλιώς πώς να ψευσθεί; Αν ψεύδεσαι χωρίς να το θέλεις δεν είναι ψέμμα, είναι απλά άγνοια. Η έννοια του ψεύδους δηλαδή έχει εδώ ηθικό περιεχόμενο.

Δεν μπορείς να πεις ότι η αλήθεια λάμπει πάντα στο τέλος. Γιατί αν αυτό συνέβαινε όντως, ποιο θα ήταν αυτό το τέλος; Μπορείς να το ορίσεις; Αν μπεις σε αυτή τη λογική, αλλάζοντας το σημείο "τέλος", μπορούν να αλλάξουν μεταξύ τους η αλήθεια και το ψεύδος! Άρα, πάλι κι έτσι στο ίδιο πρόβλημα καταλήγουμε. Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 08, 2017 12:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Εντάξει σε αυτό που λες, αλλά το συμφέρον το θεώρησα με την ευρύτερη δυνατή έννοιά του, με μια υποψία προσπάθειας για ακριβολογία, μην το περιορίζεις θέλω να πω. (Και πώς αλλιώς θα μπορούσα να κάνω σε ένα τέτοιο τρελό και ανοιχτό σε ερμηνείες κείμενοWink


Οι πολύ τεντωμένες έννοιες είναι δυσλειτουργικές κι εντέλει άχρηστες.Π.χ. το πατίνι και το διαστημόπλοιο είναι οχήματα!

iason έγραψε:

Το διπολικό παιχνίδι είχε σκοπό να σε κάνει να προβληματιστείς ότι ένα πράγμα μπορεί να λειτουργεί είτε προς τη μια κατεύθυνση είτε προς την άλλη, ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο το θεωρείς. Η πρόθεση ήταν να ειπωθεί ότι ο ψεύτης δεν μπορεί να λέει μόνο ψέμματα σε κανέναν, γιατί κανείς δεν αποδέχεται έναν λόγο που περιέχει μόνο ψέμματα αποκλειστικά, σε συνδυασμό με το ότι και ο ίδιος πρέπει να έχει σαφώς συνείδηση του ψεύδους του. Αλλιώς πώς να ψευσθεί; Αν ψεύδεσαι χωρίς να το θέλεις δεν είναι ψέμμα, είναι απλά άγνοια. Η έννοια του ψεύδους δηλαδή έχει εδώ ηθικό περιεχόμενο.


Οντολογικά αυτό σημαίνει ότι η αλήθεια προηγείται του ψεύδους,άρα δεν είναι διπολικό το παιχνίδι όταν υπάρχει σχέση εξάρτησης κι όχι ισοδυναμίας.

iason έγραψε:

Δεν μπορείς να πεις ότι η αλήθεια λάμπει πάντα στο τέλος. Γιατί αν αυτό συνέβαινε όντως, ποιο θα ήταν αυτό το τέλος; Μπορείς να το ορίσεις; Αν μπεις σε αυτή τη λογική, αλλάζοντας το σημείο "τέλος", μπορούν να αλλάξουν μεταξύ τους η αλήθεια και το ψεύδος! Άρα, πάλι κι έτσι στο ίδιο πρόβλημα καταλήγουμε. Wink


Η αλήθεια είναι το ον πίσω απ' τα φαινόμενα και χωρίς το ον αργά ή γρήγορα η φθορά των φαινομένων γίνεται καταστροφή,που ενίοτε δίνει τη θέση της σε άλλα φαινόμενα αλλά όχι για πάντα.Παντοτεινό είναι μόνο το ον,δηλαδή ο Λόγος .
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 08, 2017 12:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Οι πολύ τεντωμένες έννοιες είναι δυσλειτουργικές κι εντέλει άχρηστες.Π.χ. το πατίνι και το διαστημόπλοιο είναι οχήματα!

Δυσλειτουργικές μπορεί να είναι, αφού η ίδια η ζωή έχει το κακό συνήθειο να είναι δυσλειτουργική, αλλά αυτό δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκην άχρηστες, αφού όπως ερωτήθηκες, πώς νοείς το "εν τέλει"; Ναι είναι οχήματα και τα δυο, υπάρχει πρόβλημα με αυτό; Πρόβλημα θα υπήρχε αν ξεκινούσες για τον Άρη με πατίνι, ή αν έβγαινες βόλτα στη γειτονιά με διαστημόπλοιο. Δεν σού αρέσουν οι τεντωμένες έννοιες, το ξέρω, αλλά και το χ3σιμο ζόρι είναι αλλά κάθε μέρα το κάνεις, και με τέντωμα, και με καλή λειτουργία.

Παράθεση:
Οντολογικά αυτό σημαίνει ότι η αλήθεια προηγείται του ψεύδους,άρα δεν είναι διπολικό το παιχνίδι όταν υπάρχει σχέση εξάρτησης κι όχι ισοδυναμίας.

Πρόσεξέ με, η πρόκληση συνεχίζεται: Για να δέχεσαι ότι η αλήθεια προηγείται του ψεύδους, πάει να πει ότι χάνεις, κάτι παρόμοιο με αυτό που έχασε ο Πλάτωνας από τον Παρμενίδη. Αφού δέχτηκε την βασική οντολογική θέση ότι εκ του μη όντος δεν μπορεί να προκύψει ον, άρα δεν υπάρχει γένεση, μετά προχωρά και καταλήγει και αυτός στην εξάρτηση που αναφέρεις! Αν όντως δεν υφίσταται δημιουργία, αυτό έχει και μια άλλη σημαντική συνέπεια, το ότι δεν υφίσταται κάτι ούτε ως προτεραιότητα ούτε ως αρχή ή συνέπεια ή εξάρτηση. Δηλ. ούτε η αλήθεια προηγείται ούτε το ψεύδος. Αυτά είναι δευτερογενείς έννοιες που εμείς επινοήσαμε στην προσπάθεια να κατανοήσουμε αυτό που γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε. Στην πραγματικότητα εάν δεν υφίσταται γένεση τότε δεν υφίσταται καν ούτε υπαγωγή (υφ-ίσταμαι), με άλλα λόγια το δίπολο εμείς το δημιουργήσαμε, στο μυαλό μας, στην πραγματικότητα αυτό δεν υπάρχει καν. Τώρα θα μπορούσες να πεις, κάτσε ρε φίλε, αυτό εννούσε ο Πλάτωνας κι εσύ δεν τον κατάλαβες! Εμ τότε κι εγώ δικαιούμαι να εννοώ ό,τι θέλω ακόμα κι αν οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν. Wink

Παράθεση:
Η αλήθεια είναι το ον πίσω απ' τα φαινόμενα και χωρίς το ον αργά ή γρήγορα η φθορά των φαινομένων γίνεται καταστροφή,που ενίοτε δίνει τη θέση της σε άλλα φαινόμενα αλλά όχι για πάντα.Παντοτεινό είναι μόνο το ον,δηλαδή ο Λόγος.

Με καλό πλευρό κοιμάσαι, και καλύτερα έτσι, τουλάχιστον για σένα, αλλά εάν δεν υπάρχει γένεση δεν υπάρχει ούτε καταστροφή! Αν σε μπέρδεψα, τα κατάφερα, αυτό ήθελα! Twisted Evil
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 08, 2017 5:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:

Δυσλειτουργικές μπορεί να είναι, αφού η ίδια η ζωή έχει το κακό συνήθειο να είναι δυσλειτουργική, αλλά αυτό δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκην άχρηστες, αφού όπως ερωτήθηκες, πώς νοείς το "εν τέλει"; Ναι είναι οχήματα και τα δυο, υπάρχει πρόβλημα με αυτό; Πρόβλημα θα υπήρχε αν ξεκινούσες για τον Άρη με πατίνι, ή αν έβγαινες βόλτα στη γειτονιά με διαστημόπλοιο. Δεν σού αρέσουν οι τεντωμένες έννοιες, το ξέρω, αλλά και το χ3σιμο ζόρι είναι αλλά κάθε μέρα το κάνεις, και με τέντωμα, και με καλή λειτουργία.


Γι' αυτό λέω ότι το συμφέρον δεν είναι ο κοινός παρονοναστής αλήθειας και ψεύδους. Όταν λέμε ότι ο ψεύτης κοιτάζει το συμφέρον του το ίδιο όπως κι ο
φιλαλήθης μοιάζει με το πατίνι για ταξίδια στον Άρη κ.λπ. Δεν έχω τίποτα με το απεκκριτικό σύστημα αλλά όσο και να τεντωθεί πεπτικό σύστημα δε γίνεται.

iason έγραψε:


Αν όντως δεν υφίσταται δημιουργία, αυτό έχει και μια άλλη σημαντική συνέπεια, το ότι δεν υφίσταται κάτι ούτε ως προτεραιότητα ούτε ως αρχή ή συνέπεια ή εξάρτηση. Δηλ. ούτε η αλήθεια προηγείται ούτε το ψεύδος. Αυτά είναι δευτερογενείς έννοιες που εμείς επινοήσαμε στην προσπάθεια να κατανοήσουμε αυτό που γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε. Στην πραγματικότητα εάν δεν υφίσταται γένεση τότε δεν υφίσταται καν ούτε υπαγωγή (υφ-ίσταμαι), με άλλα λόγια το δίπολο εμείς το δημιουργήσαμε, στο μυαλό μας, στην πραγματικότητα αυτό δεν υπάρχει καν.


Δημιουργία του όντος δεν υπάρχει ,ανακάλυψη υπάρχει και μες στη διαδρομή της ανακάλυψης προκύπτει και η λάθος προσέγγιση του όντος (έτερο ον),αφού ο χρόνος είναι αναγκαίος για την ορθή του όντος ανακάλυψη.
Αν,λοιπόν,δημιουργία=ανακάλυψη,τότε συμφωνούμε.


iason έγραψε:

Με καλό πλευρό κοιμάσαι, και καλύτερα έτσι, τουλάχιστον για σένα, αλλά εάν δεν υπάρχει γένεση δεν υπάρχει ούτε καταστροφή! Αν σε μπέρδεψα, τα κατάφερα, αυτό ήθελα! Twisted Evil


Δε μιλάω για καταστροφή του όντος αλλά του ψεύδους,δηλαδή του έτερου όντος.Και για να μην υπάρξει καμιά σύγχυση με θρησκευτική σωτηριολογία να συμπληρώσω πως αυτός είναι κι ο λόγος που ούτε το ατομικό μας σώμα ούτε η ατομική μας ψυχή είναι δυνατόν να υπάρχουν μετά θάνατον.Πώς είναι δυνατόν να συνυπάρχει ισότιμα το έτερο με το όντως ον;Γι΄αυτό κι ο Πλάτων λέει πως όλα αυτά είναι μύθοι,χρήσιμοι για όσους δεν αντέχουν τη σκληρή αλήθεια...αλλά μύθοι.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 08, 2017 5:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Το βρακί της αλήθειας. Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Ανήφορος και κατήφορος είναι ο ίδιος δρόμος, είπε ο Ηράκλειτος. Κατ´ αναγωγήν, μπορούμε να θεωρήσουμε το ψεύδος και την αλήθεια ως δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Σε ένα ζεύγος αντιθέτων, υπάρχουν δυο αντίρροπες δυνάμεις που κινούνται στον ίδιο άξονα. Δυο δυνάμεις που δεν διαφέρουν στην ποιότητα αλλά στη φορά. Το ένα πάει αντίθετα από το άλλο. Ο βασικός νόμος των αντιθέτων, ο βασικός νόμος της αντίθεσης.

Μπορούμε να πούμε ότι οι άνθρωποι χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, αυτούς που έχουν επιδέξιο κώλο, κι αυτούς που δεν έχουν επιδέξιο κώλο. Αν το πάρεις λογικά, μπορείς να το πεις αυτό. Και αναλόγως και παρομοίως, στην πρώτη κατηγορία θα μπορούσαμε να πούμε ότι περιέχονται δυο κατηγορίες, αυτοί που ακολουθούν το ψεύδος και αυτοί που ακολουθούν την αλήθεια. Έστω κατά περίπτωση.

Στην περίπτωση της αντίθεσης αλήθειας και ψεύδους, ποιος μπορεί να είναι ο κοινός άξονας; Ό,τι κάνει ο άνθρωπος έχει ως σημείο αναφοράς το συμφέρον. Άρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο κοινός άξονας αυτών των δύο είναι το συμφέρον. Πάντα υπάρχει ένας λόγος πίσω από το καθετί, έτσι δεν είναι; Πίσω από το ψεύδος και την αλήθεια, αφού κινούνται στον ίδιον άξονα, η ίδια δύναμη πρέπει να υπάρχει. Και ποια η διαφορά των ακόλουθων του ψεύδους από τους ακόλουθους της αλήθειας; Η διαφορά πρέπει να είναι στο λόγο. Ο λόγος είναι η κινητήριος δύναμη, και κινείται, έχει πρόθεση, αιτία, κίνητρο, θέση, άρα έχει φορά.

Το ψέμα θέλει ικανότητα. Δεν μπορεί ο καθένας να ψευσθεί. Ασφαλώς θέλει επιδέξιο κώλο, και μάλιστα πολύ επιδέξιο. Την ίδια ικανότητα όμως απαιτεί και η αλήθεια. Χωρίς επιδέξιο κώλο, ούτε ψέμμα μπορεί να υπάρξει, ούτε αλήθεια. Αλήθεια είναι το μη-λανθάνειν, το να έχεις υπόψιν σου όλες τις πληροφορίες σχετικά με ένα θέμα. Αν κάτι λανθάνει, δεν ξέρεις την αλήθεια, γιατί μπορεί αυτό που λανθάνει να είναι κρίσιμο και να ανατρέψει όλα όσα ξέρεις. Πολλές φορές αυτό δεν συμβαίνει; Εάν λοιπόν υπάρχει έστω και μικρή πιθανότητα, ή δυνατότητα, αυτό να συμβαίνει, και περισσότερο από συχνά υπάρχει, τότε δεν μπορείς να πεις ότι ξέρεις την αλήθεια.

Ο ψεύτης γνωρίζει την αλήθεια. Εάν δεν γνωρίζεις την αλήθεια, δεν μπορείς να ψευσθείς. Για να αποδείξεις ότι κάποιος ψεύσθηκε, πρέπει να αποδείξεις ότι γνώριζε. Γνώριζε κάτι άλλο, αλλά είπε, ή έκανε, κάτι άλλο. Βάσει του νόμου της αντίθεσης, αλήθεια είναι το αντίρροπο, δηλαδή το να λες και να πράττεις, λόγω και έργω, αυτό που γνωρίζεις.

Οι ακόλουθοι του ψεύδους φοβούνται την αλήθεια. Το συμφέρον τους βρίσκεται στη βασική μάζα εκείνων που δεν έχουν επιδέξιο κώλο. Εκείνων που δεν γνωρίζουν αυτά που γνωρίζουν αυτοί. Μπορούν να λανσάρουν το ψέμμα μόνο σε εκείνους που δεν γνωρίζουν, και όχι σε εκείνους που γνωρίζουν. Αν πάνε να το λανσάρουν σε εκείνους που γνωρίζουν, εκείνοι θα γελάσουν και θα πάνε για ύπνο, όμως εκείνοι που δεν γνωρίζουν μπορούν να χάψουν το ψέμμα. Οι ακόλουθοι του ψεύδους λοιπόν έχουν λόγο να αποστρέφονται την αλήθεια, και αποστρέφονται τους ακολούθους της, τους μισούν, και θα κάνουν ό,τι μπορούν σε κάθε ευκαιρία να τους βουλώσουν το στόμα και να διαστρέψουν όσο μπορούν την αλήθεια, γιατί θέλουν να μην μάθουν την αλήθεια αυτοί που δεν την γνωρίζουν. Γιατί εάν τη μάθουν, τότε δεν θα μπορούν να λανσάρουν το ψέμμα, κι ακόμα χειρότερο, εάν κι εκείνων ο κώλος αποκτήσει επιδεξιότητα, εάν δηλ. μάθουν να διακρίνουν την αλήθεια από το ψέμμα και μάθουν να βλέπουν τον λόγο πίσω από τα πράγματα, τότε το χάσανε το παιχνίδι γιατί το ψέμμα τους θα αχρηστευτεί.

Ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμμα λοιπόν η διαφορά δεν είναι ποιοτική, είναι διαφορά φοράς. Ο ακόλουθος του ψεύδους λέει και αλήθειες, γιατί χωρίς αλήθεια ψέμμα δεν μπορεί να υπάρξει, αφού αν κανείς πει μόνο ψέμματα κανείς δεν θα του δώσει σημασία. Ο ακόλουθος της αλήθειας λέει και ψέμματα, γιατί κινείται στον ίδιο δρόμο, στον ίδιο άξονα, και θα χρησιμοποιήσει τα ίδια εργαλεία εξ ανάγκης ακόμα και για να κάνει διαφορετική δουλειά. Η διαφορά είναι στο λόγο. Ο λόγος σημαίνει τη φορά. Όπως ο Ηράκλειτος λέει, "ο άναξ εν Δελφοίς ούτε λέγει ούτε κρύπτει αλλά σημαίνει", δηλαδή μας λέει ότι η αξία του λόγου είναι στη σημαντικότητά του. Τα σημεία είναι που έχουν σημασία, αυτά που σού δείχνουν το πού πηγαίνεις, προς τα πού κατευθύνεσαι, και αλλού λέει "μεμνήσθαι και του επιλανθανομένου ου η οδός άγει", να θυμίζουμε σε αυτόν που δεν ξέρει πού βγάζει ο δρόμος. Δηλ. μας λέει ότι σημασία δεν έχει μόνο σε ποιον δρόμο βρίσκεσαι, αλλά το πού πηγαίνεις τελικά, το προς τα πού κατευθύνεσαι. Αυτός που ακολουθεί την αλήθεια αυτό κάνει, νοιάζεται για το πού βγάζει ο δρόμος, και θυμίζει και στους άλλους το πού βγάζει ο δρόμος.

Με την αλήθεια ο άνθρωπος προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο. Φύσις κρύπτεσθαι φιλεί, λέει πάλι ο Ηράκλειτος. Η αξία της αλήθειας κρύβεται στο ότι δεν μπορούμε να τη γνωρίσουμε. Αν την γνωρίζαμε αυτομάτως θα έχανε την αξία της, σαν τα λεφτά που αν όλοι αποκτούσανε όσα θέλανε, αμέσως το χρήμα θα έχανε την αξία του. Η αλήθεια επί της ουσίας της δεν είναι γνώσιμη, γιατί ποτέ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ότι γνωρίζουμε όλα όσα απαιτεί, και συνεπώς πάντα θα υπάρχει η αβεβαιότητα αυτού που μπορεί να λανθάνει και ίσως λανθάνει. Μπορούμε όμως να έχουμε την εμπειρία της, ως δύναμη, ως πρόθεση, ως κίνηση. Γιατί έχει φορά. Η φορά της αυτή κρύβεται στον λόγο της. Ο λόγος της κρύβει τη φορά της και αποκαλύπτει την ενεργό δύναμή της.

Αν διαβάζοντας αυτό το κείμενο νομίσεις ότι λέει αλήθεια, τίποτα δεν κατάλαβες. Αν νομίσεις ότι λέει ψέμματα, πάλι τίποτα δεν κατάλαβες. Και στις δυο αυτές περιπτώσεις, έχεις δουλειά ακόμα να κάνεις με τον κώλο σου, αν σε ενδιαφέρει το μεταξωτό βρακί της αλήθειας.

= = =

ΥΣ. Είσοδος ναρκοπεδίου. Εισέρχεστε με δική σας ευθύνη. Ελεύθερες απόψεις, ελεύθερη είσοδος. Όποιος δεν του αρέσει, βαράει ελεύθερα.
Από τη σειρά "Τα Αδιάβαστα - Μικρά φιλοσοφικά αντιδοκίμια ή κείμενα που δεν θα έπρεπε να διαβαστούν."



Έχω την εντύπωση πως αλλιώς το έθεσε Ο Ηράκλειτος, όχι σαν “ζεύγος” αντιθέτων .
Μάλλον ήθελε να δείξει πως η αλήθεια μπορεί να είναι “σχετική” αν και ενδεχομένως αφορά το ίδιο ακριβώς θέμα και ο “λόγος ξυνός” .
Χωρίς να παραβιάζεται δηλαδή ο “λόγος” , μπορεί να έχουμε δύο διαφορετικές αλήθειες για το ίδιο πράγμα , ανάλογα από την θέση του παρατηρητή .
Είναι κρίμα που δεν έχουμε πολλά από τα έργα του , να μάθουμε πόσο βαθιά είχε προχωρήσει στην “σχετικότητα”

Έχουμε ένα άλλο δείγμα της “σχετικότητας” , αυτή τη φορά της ροής του χρόνου.
“Τα πάντα ρει,και ουδέν μένει!” , ακυρώνει ουσιαστικά και την έννοια του “ταυτόχρονου” , όπως έδειξε 2.500 χρόνια μετά ο Αϊνστάιν

Όσο για τα άλλα που λέει ο ... ποιητής , εμένα μου ακούγονται σαν του κώλου τα εννιάμερα .
Κάτι ψάχνει να πει , κάπου θέλει να το πάει , αλλά έτσι όπως το πάει , έτσι ακούγονται.

Για τα εννιάμερα του κώλου είναι ο λόγος

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 08, 2017 9:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Γι' αυτό λέω ότι το συμφέρον δεν είναι ο κοινός παρονοναστής αλήθειας και ψεύδους. Όταν λέμε ότι ο ψεύτης κοιτάζει το συμφέρον του το ίδιο όπως κι ο φιλαλήθης μοιάζει με το πατίνι για ταξίδια στον Άρη κ.λπ. Δεν έχω τίποτα με το απεκκριτικό σύστημα αλλά όσο και να τεντωθεί πεπτικό σύστημα δε γίνεται.

Άσχετα με ό,τι μπορείς να νομίζεις ή να σού αρέσει, εσένα ή όποιον άλλον, αποτελεί την απόληξη του πεπτικού συστήματος. Αν θες να είσαι "φιλαλήθης", οφείλεις να είσαι έτοιμος να δεχτείς πράγματα που δεν συμβαδίζουν με ό,τι ξέρεις. Τρέφεις μια απέχθεια για τον ψεύτη, αλλά πέραν του πόσο αναμενόμενο ή φυσιολογικό ή λογικό ή ηθικό ή αποδεκτό, μπορεί να είναι αυτό, εάν δεν είσαι έτοιμος να αναλύσεις τον μηχανισμό του διπόλου του οποίου την ισχύ έχεις ήδη εσύ δεχτεί (αλλιώς δεν θα μιλούσες για ψέμμα) εσύ ο ίδιος θα εκτρέπεις της φυσικής του λειτουργίας το πεπτικό σου σύστημα.

Παράθεση:
Δημιουργία του όντος δεν υπάρχει ,ανακάλυψη υπάρχει και μες στη διαδρομή της ανακάλυψης προκύπτει και η λάθος προσέγγιση του όντος (έτερο ον),αφού ο χρόνος είναι αναγκαίος για την ορθή του όντος ανακάλυψη.
Αν,λοιπόν,δημιουργία=ανακάλυψη,τότε συμφωνούμε.

Αυτή την ανακάλυψη ποιος την κάνει; Το ον ή το έτερον ον; Εάν το έτερον ον, όπως εσύ το λες, είναι λάθος. Εάν το ον, τότε το δίπολο πώς αιτιολογείται; Δε φαντάζομαι αυτό το ρημάδι το ον να μην ξέρει τι του γίνεται, έτσι δεν είναι;

Παράθεση:
Γι΄αυτό κι ο Πλάτων λέει πως όλα αυτά είναι μύθοι,χρήσιμοι για όσους δεν αντέχουν τη σκληρή αλήθεια...αλλά μύθοι.
Ώστε μύθοι. Και όλα αυτά! Όλα; Ο Πλάτωνας παραμυθάς; Όχι ότι δεν το δικαιούται, αλλά δε μου λες, εκτός από τους μύθους, η σκληρή αλήθεια του ποια ήταν, για να έχουμε το καλό ρώτημα, εσύ που τον έχεις μελετήσει;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 08, 2017 9:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Το βρακί της αλήθειας. Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Για τα εννιάμερα του κώλου είναι ο λόγος

Κατάλαβες το θέμα της συζήτησης, αλλά να σε ενημερώσω ότι ο Ηράκλειτος τέτοιο πράγμα δεν είπε, "Τα πάντα ρει,και ουδέν μένει", αυτό το είπαν άλλοι για αυτόν, που τον κατάλαβαν μάλλον εξίσου καλά.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 10, 2017 11:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Αν θες να είσαι "φιλαλήθης", οφείλεις να είσαι έτοιμος να δεχτείς πράγματα που δεν συμβαδίζουν με ό,τι ξέρεις.


Ναι,αρκεί να μην αποτελούν λογικά παράδοξα.Αν δεχτώ το συμφέρον ως προϋπόθεση της αλήθειας,τότε η αλήθεια μπορεί να έχει ισχύ (αν το συμφέρον είναι πραγματικό) ή μπορεί να μην έχει (αν είναι ατομιστικό συμφέρον)...τι σόι φιλαλήθης θα ήμουν ,αν έψαχνα για μια "ψευδή αλήθεια";

iason έγραψε:

Αυτή την ανακάλυψη ποιος την κάνει; Το ον ή το έτερον ον; Εάν το έτερον ον, όπως εσύ το λες, είναι λάθος. Εάν το ον, τότε το δίπολο πώς αιτιολογείται; Δε φαντάζομαι αυτό το ρημάδι το ον να μην ξέρει τι του γίνεται, έτσι δεν είναι;


Η ανακάλυψη μπορεί να είναι λάθος,μπορεί να είναι και σωστή.

iason έγραψε:

Ώστε μύθοι. Και όλα αυτά! Όλα; Ο Πλάτωνας παραμυθάς; Όχι ότι δεν το δικαιούται, αλλά δε μου λες, εκτός από τους μύθους, η σκληρή αλήθεια του ποια ήταν, για να έχουμε το καλό ρώτημα, εσύ που τον έχεις μελετήσει;


Όχι όλα,αυτά που αναφέρει σχετικά με την μεταθανάτια εξέλιξη της ατομικής ψυχής δεν τα επεξεργάζεται λογικά και τα ονομάζει σαφώς "μύθους".Η σκληρή αλήθεια είναι αυτό,ότι αποτελούν απλά μύθους .
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 14, 2017 8:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν έθεσα το συμφέρον ως προϋπόθεση της αλήθειας αλλά ως κίνητρο.

Ανακάλυψη λάθος ίσον ... μη ανακάλυψη. Ψεύδος.

Τη διευκρίνιση για τους πλατωνικούς μύθους τη δέχομαι έτσι όπως τη θέτεις, αλλά βρε παιδί μου, καμιά ... πιο σκληρή αλήθεια δεν έχει το μενού, κοτζάμ Πλάτωνας δεν είχε να ασχοληθεί με τίποτα σκληρότερο; Cool
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 17, 2017 10:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το συμφέρον μπορεί να είναι αληθές ή ψευδές .Το ψευδές είναι η αστοχία του πραγματικού,άρα το κίνητρο είναι η εύρεση της αλήθειας και η πράξη αποδεικνύει το στόχο ή την αστοχία.


Αν γνωρίζω ότι το λάθος είναι λάθος κι όχι η αλήθεια,τότε το λέθος με οδηγεί πιο κοντά σε αυτήν.

Μια άλλη σκληρή αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι που νοιάζονται μόνο για την αλήθεια είναι λίγοι , μια άλλη ότι χωρίς ελεγκτικούς θεσμούς η αρετή δεν είναι εφικτή στην πολιτεία ,όπως η απαγόρευση προσωπικού πλούτου πάνω από ένα λογικό όριο και η πλήρης απαγόρευση ιδιοκτησίας στους κυβερνήτες.

Δύσκολα πράγματα! Πώς θα ζήσουμε χωρίς την ψευδαίσθηση του ναρκισσισμού και του καπιταλιστικού ονείρου;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 20, 2017 5:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και γιατί θα έπρεπε να είναι εύκολα δηλαδή. Αν όλα είναι εύκολα τι αξίζει η ζωή; Κατάντησε ο άνθρωπος δέσμιος του αυτοματισμού χάνοντας τη σχέση με τα πράγματα, το ένα κουμπάκι κάνει αυτό, το άλλο για το άλλο, και μετά λένε γιατί χάσαμε το νόημα της ζωής. Αν χάσεις το ζειν, ως τρόπος ζωής, modus vivendi, θα χάσεις και το νόημα, επόμενο είναι. Αυτό προσπαθεί να πει το κείμενο αυτό, αδέξιος κώλος με μεταξωτό βρακί ίσον άστα να πάνε στο διάολο. Twisted Evil
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 21, 2017 3:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Άμεσο επακόλουθο της απώλειας της ιδιότητας του πολίτη είναι το υποκατάστατό της: η ιδιότητα του χαζοχαρούμενου καταναλωτή.Αφού δεν αποφασίζουμε τι,πώς ,πόσο και γιατί να παράγουμε ό,τι παράγουμε με βάση τις φυσικές μας ανάγκες και την οικολογική ισορροπία,τον λόγο θα έχουν οι κάθε είδους προκατασκευασμένες τεχνητές επιθυμίες ατομικής παντοδυναμίας.Δυο είναι τα ανταλλακτικά ιδεολογικά μέσα :η "ελευθερία" της αγοράς και η θρησκεία. Κι όσο περισσότερο "ελεύθερος" νιώθεις ,τόσο οι επιθυμίες γιγαντώνονται.Φαύλος κύκλος,αδερφέ!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 23, 2017 2:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Φαύλος κύκλος,αδερφέ!

Λυπάμαι για την απουσία συμπαράστασης εδώ, αλλά ορθολογισμός και φαύλος κύκλος δεν συμβαδίζουν. Όποιος ξέρει να σκέπτεται δεν υποκύπτει σε φαύλους κύκλους. Ήδη ο ίδιος παραπάνω έδωσες σημάδια ορθολογισμού ακόμη και σε ανορθολογικές περιστάσεις, π.χ. με την περίπτωση του Πλάτωνα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center