Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Κάποιες σκέψεις για το ελληνικό σχολείο

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Link
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 26 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 1

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 13, 2016 12:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Κάποιες σκέψεις για το ελληνικό σχολείο Απάντηση με Συμπερίληψη

Τελείωσα το σχολείο το 2000. Από τότε έχουν γίνει κάποιες αλλαγές οπότε δεν μπορώ να πω ότι έχω πολύ καλή εικόνα για το τωρινό σχολείο. Κάποια από τα προβλήματα τα οποία αναφέρω στη συνέχεια μπορεί να μην υφίστανται πλέον.

Το ελληνικό σχολείο παλιότερα ήταν αρκετά αντιφιλοσοφικό. Ένας λόγος είναι ότι δεν μας είχε βάλει να σκεφτούμε πάνω σε σημαντικά φιλοσοφικά ζητήματα. Στο μάθημα της φιλοσοφίας ένα θέμα για εργασία θα μπορούσε να είναι το εξής: πως πρέπει να ζουν οι άνθρωποι, ποιες ηθικές αρχές, αξίες και ιδανικά πρέπει να έχουν και πως πρέπει να είναι οργανωμένη μία κοινωνία για να υπάρχει ευτυχία. Στο μάθημα των θρησκευτικών θα μπορούσε να μπαίνει ένα παρεμφερές θέμα το οποίο να είναι πιο κατάλληλο για χριστιανούς μαθητές. Επιπλέον, η φιλοσοφία δεν διδασκόταν στα μαθήματα γενικής παιδείας*. Ακόμη, τα λογικά λάθη (όπως αυτά που είχε μελετήσει ο Αριστοτέλης) δεν διδάσκονταν σχεδόν καθόλου. Επίσης, ο χριστιανισμός δεν διδασκόταν στα βιβλία των θρησκευτικών με ουδέτερο τρόπο. Στο σύνταγμα αναφέρεται ότι στόχος του σχολείου είναι η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση. Αυτό βέβαια πρέπει να αλλάξει. Εμμέσως το σύνταγμα λέει ότι όσοι δεν είναι χριστιανοί δεν έχουν σωστή παιδεία και ότι οι μαθητές πρέπει να είναι χριστιανοί άρα και δογματικοί.

Στα μαθήματα γενικής παιδείας θα έπρεπε να υπάρχει μάθημα ψυχολογίας, μάθημα οικονομίας και μάθημα επιχειρηματικότητας. Οι μαθητές θα έπρεπε επίσης να διδάσκονται πολιτική φιλοσοφία και να επιλέγουν την πολιτική ιδεολογία που τους φαίνεται πιο σωστή ή και να διαμορφώνουν μια δική τους ιδεολογία. Θα μπορούσε ακόμη να υπάρχει ολόκληρο μάθημα με θέμα το περιβάλλον και την ενέργεια.

Θα έπρεπε να υπάρχουν εργαστήρια για τα μαθήματα των φυσικών επιστημών και να μπορούν επίσης οι μαθητές να κάνουν προσομοιώσεις στον υπολογιστή με χρήση κατάλληλου λογισμικού. Ακόμη, να αναφέρεται ότι στην επιστήμη υπάρχει βασική έρευνα, εφαρμοσμένη έρευνα και να αναφέρονται κάποια βασικά για την επιστημονική μέθοδο.

Μία σειρά από ηθικές αρχές, αξίες και ιδανικά πρέπει να αναφέρονται πολλές φορές στο σχολείο και με την επισήμανση ότι πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό. Ένα ιδανικό είναι το ακόλουθο: οι άνθρωποι που ζουν στον πλανήτη να έχουν γνώσεις, να προσφέρουν και να είναι ευτυχισμένοι. Θα πρέπει να αναφέρεται πολλές φορές ότι πρέπει να αλλάξει ο κόσμος και ότι πρέπει να αλλάξουν οι άνθρωποι για να γίνει αυτό. Ηθικές αρχές που θα μπορούσαν να διδάσκονται: δεν πρέπει να ενδιαφερόμαστε μόνο για την προσωπική μας ευτυχία αλλά να μας ενδιαφέρει και η ευτυχία των άλλων (να μην βλέπουμε μόνο τι μπορούμε να κάνουμε για τον εαυτό μας αλλά να βλέπουμε και τι μπορούμε να κάνουμε για τους άλλους), πρέπει να ενδιαφερόμαστε για όλο τον πλανήτη, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι επιλογές δεν πρέπει να γίνονται με βάση το προσωπικό ή το οικογενειακό συμφέρον αλλά με βάση αυτό που είναι καλό για τους περισσότερους ή για αυτούς που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από βοήθεια. Αξίες που θα μπορούσαν να διδάσκονται: γνώση, προσφορά**, φιλοσοφία (ελευθερία σκέψης, λογική, παρατηρήσεις), επιστήμη (ελευθερία σκέψης, λογική, μαθηματικά, παρατηρήσεις, πείραμα), φαντασία, σκέψη, μόρφωση, τέχνες, σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (συνεπάγεται δικαίωμα ψήφου, ελευθερία και ισότητα μεταξύ άλλων), αλληλοσεβασμός, δικαιοσύνη, τιμιότητα, αλληλεγγύη, κράτος πρόνοιας, συνδικαλισμός (όχι συντεχνιασμός όμως!), ολιγάρκεια, αυτάρκεια, κοινωνικότητα, να έχει φίλους ένας άνθρωπος, να έχει σύντροφο ένας άνθρωπος, καλή υγεία, σωστή διατροφή, σωματική άσκηση, μέριμνα για το περιβάλλον, αξιοκρατία, καταβολή φόρου, καινοτομία, διάκριση των εξουσιών. (Η λίστα δεν μπορεί να είναι πλήρης!)

Πέρα από τη λογική την οποία οι μαθητές πρέπει να μάθουν καλά, θα πρέπει να δίνονται κάποιες συμβουλές προς τους μαθητές προκειμένου να βγάζουν σωστά συμπεράσματα, όπως ότι η λογική πρέπει να μπαίνει πάνω από το συναίσθημα, ότι πρέπει να βλέπουμε την πραγματικότητα όπως είναι και όχι όπως θα θέλαμε να είναι, και ότι δεν πρέπει να θέλουμε να καταλήξουμε σε κάποιο προκαθορισμένο συμπέρασμα.

Θα πρέπει επίσης να δίνεται έμφαση στο ότι οι νοοτροπίες και οι θεσμοί που υπάρχουν σε μία χώρα πρέπει να εξετάζονται. Οι πρόγονοι είναι άνθρωποι και οι άνθρωποι δεν είναι τέλειοι! Επίσης, ότι η κοινωνία με τα κόμματα συνδέονται. Τα κόμματα αντλούν στελέχη από την κοινωνία οπότε οι νοοτροπίες που υπάρχουν στην κοινωνία περνάνε μέσα στα κόμματα.

Να μπουν ψυχολόγοι στα σχολεία.

Να μπαίνουν όχι μόνο ατομικές αλλά και ομαδικές εργασίες.

Οι κατευθύνσεις πιστεύω ότι θα έπρεπε είτε να φύγουν τελείως από το λύκειο, είτε να μείνουν μόνο στην τρίτη λυκείου προκειμένου να είναι περισσότερα τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Το δημοτικό προσωπικά το θεωρώ πολύ σημαντικό διότι είναι πιο πιθανό να επηρεαστεί ένα παιδί από αυτά που διδάσκεται παρά ένας μεγαλύτερος.

* Η φιλοσοφία από το 2015 διδάσκεται στα μαθήματα γενικής παιδείας.
** Προσφέρει αυτός που κάνει, είτε άμεσα είτε έμμεσα, πλάσματα (όχι μόνο ανθρώπους) να αισθάνονται πιο όμορφα, να είναι πιο ευτυχισμένα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center