Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 27, 2015 11:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει
gianiss έγραψε: | Παράθεση: | skapaneas
Αν θεωρεις οτι ο "λογος" υπαρξης του ανθρωπου ειναι ιδιος με καθε άλλου ειδους ζωντανο οργανισμο, τοτε θα επρεπε να υπαρχει ενα και μονο ειδος ζωντανων οργανισμων
|
Δεν μπαίνω στον πειρασμό να απαντήσω επι της ουσίας σε αυτά που λες.
Τόσα ξέρεις , τόσα λες . |
Κι εσυ ;
Ακολουθεις την ιδια γραμμη ;
"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. ) _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 27, 2015 11:13 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Σκαπανέα,
δεν έλεγες αυτό αλλά δε θα κολλήσουμε ... ακόμα κι αν είναι όλα έμβια,αυτό το τσουβάλιασμα δεν το δέχεται η βιολογία,που την προέβαλες ως κτήμα σου.
Γι' αυτό σου λέω,όταν παίζεις εκτός έδρας και αλλάζεις τα φώτα σε πράγματα που δεν ξέρεις, τουλάχιστον αυτοαναιρείσαι. |
Και τι ειναι αυτο ακριβως που δεχεται εν προκειμενω η Βιολογια ;
"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. ) _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 27, 2015 11:22 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει
spyros έγραψε: | Για να απαντήσω και στον Σκαπανέα, από τη στιγμή που βλέπεις το ζώο μέσα στην αγέλη να αλλάζει χαρακτήρα και συμπεριφορά, ακόμα και να πέφτει σε κατάθλιψη (δεν κάνω πλάκα) σημαίνει ότι δεν είναι όλα ένστικτο.
Τα έντονα συναισθήματα δεν είναι ένστικτο αλλά κρύβουν μια πολύ σοβαρή εσωτερική νοητική και ηθική διεργασία (όπως η παραβίαση των κανόνων της αγέλης, ή η αναγνώριση ή η αποπομπή από την ομάδα). |
Δηλαδη Σπυρο, υπονοεις οτι τα μελη μιας αγελης μπορει να εμφανιζουν μια κοινωνικη συμπεριφορα στην αγελη μη προβλεπομενη καθ΄οιονδηποτε τροπο απο το DNA τους ;
"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. ) _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
TΡΙΟΜΗΔΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Απρ 2005 Δημοσιεύσεις: 2071 Τόπος: ΚΟΣΜΟΣ
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 7:34 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει
TΡΙΟΜΗΔΗΣ έγραψε: | ΣΚΑΠΑΝΕΥΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΠΟΤΕ ΜΥΑΛΟ ΕΤΣΙ?
ΟΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ ΕΝΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΛΕΕΙ ΘΝΗΤΕ... |
Οταν βαλεις κι εσυ μυαλο και παψεις να ΜΙΛΑΣ ΣΑΝ ΘΕΟΣ ενω εισαι ανθρωπος = Ζωο Θεούμενο, οπως ολοι μας
"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. ) _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 8:18 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: |
spyros έγραψε: | Για να απαντήσω και στον Σκαπανέα, από τη στιγμή που βλέπεις το ζώο μέσα στην αγέλη να αλλάζει χαρακτήρα και συμπεριφορά, ακόμα και να πέφτει σε κατάθλιψη (δεν κάνω πλάκα) σημαίνει ότι δεν είναι όλα ένστικτο.
Τα έντονα συναισθήματα δεν είναι ένστικτο αλλά κρύβουν μια πολύ σοβαρή εσωτερική νοητική και ηθική διεργασία (όπως η παραβίαση των κανόνων της αγέλης, ή η αναγνώριση ή η αποπομπή από την ομάδα). |
Δηλαδη Σπυρο, υπονοεις οτι τα μελη μιας αγελης μπορει να εμφανιζουν μια κοινωνικη συμπεριφορα στην αγελη μη προβλεπομενη καθ΄οιονδηποτε τροπο απο το DNA τους ;
|
Καμία συμπεριφορά δεν μπορεί να αποδειχτεί ότι οφείλεται στο dna.
Το dna το χρησιμοποιούμε στις κουβέντες μας γενικά και αόριστα, αλλά δεν έχει αποδειχτεί πως ακριβώς το dna κάνει μια κατσαρίδα να κρύβεται όπως κρύβεται, πολύ δε περισσότερο όταν μιλάμε για ένα ανώτερο είδος.
Η επίκληση του dna έχει καταντήσει σχεδόν πάντα να γίνεται, ακριβώς όπως οι αρχαίοι επικαλούνταν τον Δια για να εξηγήσουν τους κεραυνούς που πέφτουν! Δεν λέμε Διας, λέμε ΔΝΑ _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 10:23 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σκαπανέα,
το έμβιο ενυπάρχει με το άβιο και η ζωή αναπαράγεται :αυτά λέει η βιολογία, όχι ότι η ζωή υπάρχει αιώνια ούτε ότι τα πάντα είναι έμβια.
Συγκρατήσου λίγο... _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 1:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Κώδικας: | spyros[b]
Καμία συμπεριφορά δεν μπορεί να αποδειχτεί ότι οφείλεται στο dna.
Το dna το χρησιμοποιούμε στις κουβέντες μας γενικά και αόριστα, αλλά δεν έχει αποδειχτεί πως ακριβώς το dna κάνει μια κατσαρίδα να κρύβεται όπως κρύβεται, πολύ δε περισσότερο όταν μιλάμε για ένα ανώτερο είδος. [/b] |
|
Στο παράδειγμα της κατσαρίδας που αναφέρεις - και είναι σωστό - , μπορείς να εξηγήσεις τον “λόγο” που κρύβεται από το φως, και γιατί αυτή η συμπεριφορά είναι ίδια σε οποιαδήποτε περιοχή του πλανήτη τις εντοπίσουμε?
Πως εξηγείς την συμπεριφορά ενός κουταβιού – μια και έχεις παρακολουθήσει την συμπεριφορά των σκύλων – που εκδηλώνεται πανομοιότυπα σε όλα τα άτομα σκύλων , άσχετα την ράτσα τους ?
Μιλώ για το κούνημα της ουράς του , που δηλώνει χαρά, ή την ουρά κάτω από τα σκέλια όταν φοβάται, φόβο , το χαμήλωμα της κεφαλής με ταυτόχρονο χαμήλωμα της ράχης που δείχνει υποταγή, το γρύλισμα , για δυσαρέσκεια και προειδοποίηση επίθεσης με ταυτόχρονο ανασήκωμα του τριχώματος στο σβέρκο , και μια σειρά άλλων τρόπων που τα σκυλιά εκδηλώνουν διαφορετικές διαθέσεις.
Η οργάνωση και η συμπεριφορά της αγέλης στα άγρια σκυλιά της Αφρικής είναι καταπληκτική, και ακριβώς όμοια τόσο στην Κένια , όσο και στο Νατάλ , της Ν. Αφρικής, περιοχές που απέχουν μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα και μοιάζουν σε πολλά σημεία με τις αγέλες των λύκων της Β. Ευρώπης .
Αν αυτή η πληροφορία δεν είναι γραμμένη στο DNA του είδους , τότε πως εξηγείται η ομοιότητα στην συμπεριφορά των ατόμων οπουδήποτε αυτά υπάρξουν και δρουν?
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 1:51 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η ηθολογία (βιολογικός όρος, από το έθος) οποιουδήποτε εμβίου όντος είναι ένα συνδυασμένο αποτέλεσμα
α) του DNA, προκαθορισμός κλπ., και
β) των επιμέρους συνθηκών, που ασφαλώς διαφέρουν τοπικά/χρονικά.
Επομένως το να απομονώσεις την μία από τις δύο διαστάσεις αγνοώντας την άλλη, συνιστά σφάλμα.
Κάτω από το φως της ηθικής θεώρησης, όπως έχει συμβατικά ορισθεί, η διαφοροποίηση μπορεί να θεωρηθεί και ως το συνδυασμένο άθροισμα των
α) υπερατομικών - γενετικός προκαθορισμός, φυλετικός προκαθορισμός και άλλοι προκαθορισμοί, και
β) των ατομικών επιλογών - ό,τι δηλαδή δεν είναι προκαθορισμένο.
Για την 1η κατηγορία δεν τίθεται ηθικό θέμα, τίθεται όμως για τη δεύτερη.
Άρα ένα ερώτημα που προκύπτει είναι, εάν μπορούμε να κάνουμε την ηθική αυτή αναγωγή, ή σύγκριση, των κοινωνιών των ζώων με την ανθρώπινη κοινωνία. Είναι αυτό αποδεκτό;
Από τη μια πώς να απαιτήσεις ατομική ευθύνη από ένα ζώο, από την άλλη μας ενοχλεί η επιθετικότητά τους ακόμη και εναντίον μας, αλλά ούτε και αποδεχόμαστε έναν έστω και φυσικό ρόλο με μειωμένα προνόμια... Έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 4:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | mark έγραψε: |
Η αντίφαση δε δημιουργείται επειδή η απουσία όντος εκλαμβάνεται ως μη ον, και όχι ως έτερο ον. Εσύ είσαι αντιφατικός και αυτοαναιρείσαι όταν ορίζεις το "έτερο ον" και ως "απουσία όντος" και ως "απουσία συντονισμού με το ον". |
Απουσία όντος=απουσία συντονισμού με το Ον=έτερο ον,με την προϋπόθεση πως η απουσία όντος δεν ισούται με μη ον. |
Ωραία! Οπότε έχουμε και λέμε:
mark έγραψε: |
Διαφωνείς πως ορίζεις το "έτερο ον" άλλες φορές ως "απουσία όντος" και άλλες φορές ως "απουσία συντονισμού με το ον"; Θεωρείς πως αυτά τα δύο είναι ταυτόσημα;
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Απουσία όντος=απουσία συντονισμού με το Ον=έτερο ον
|
Συνεπώς τώρα θεωρείς πως αυτά τα δυο, (1) απουσία όντος και (2) απουσία συντονισμού με το ον, είναι ταυτόσημα.
Αλλού όμως έλεγες πως δεν είναι ταυτόσημα:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Πρόταση Α: Απουσία φυσικής γέννησης δε σημαίνει απουσία όντος αφού και το παρά φύσιν ον...ον είναι, σημαίνει απουσία συντονισμού με το ον.
|
Να υποθέσω πως παίρνεις πίσω την παραπάνω πρότασή σου (Α), έτσι δεν είναι; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 8:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mars,giannis,
για να μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι π.χ. ο Πρωτέας και η αμοιβάδα είναι αθάνατα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν εξελίχθηκαν. Υπάρχει τέτοια δυνατότητα και γνώση μέσα από τη μελέτη απολιθωμάτων;
Αλλά ακόμα κι αν το dna τους διπλασιάζεται επακριβώς χωρίς καμιά μετάλλαξη, θα πρέπει να αποκλείσουμε και τον ανασυνδυασμό του στις επόμενες γενιές.Έχουμε τέτοια γνώση; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2015 8:36 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mark,
είπαμε, το έτερο ον δεν είναι απουσία όντος, αν με αυτό εννοούμε το μη ον. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 29, 2015 6:03 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Σκαπανέα,
το έμβιο ενυπάρχει με το άβιο και η ζωή αναπαράγεται :αυτά λέει η βιολογία, όχι ότι η ζωή υπάρχει αιώνια ούτε ότι τα πάντα είναι έμβια.
Συγκρατήσου λίγο... |
Ιωαννη αυθαιρετείς
Η Βιολογια λεει: η ζωη προερχεται απο τη ζωη
Και ειναι ενας νόμος διαχρονικος
Οπως ολοι οι νόμοι
Πραγμα που σημαινει λογικα, οτι, οποτεδηποτε κι αν εμφανιστει η ζωη ή εμφανιστηκε ή εμφανιζεται, η προελευση της ειναι μονο απο "άλλη" ζωη
Αρα αν αυτο που τωρα και με τις γνωσεις που εχεις θεωρεις αβιο εχει στο παρελθον "δωσει" ζωη, βασει του διαχρονικου νόμου της Βιολογιας οφειλει λογικα να εχει το ιδιο ζωη
Η αυθαιρεσια σου παραπανω, στο μεν πρωτο σκελος της αναφερεται στο παρον και στο δευτερο σκελος της αναφερεται στο μελλον
Αρα αποκοπτωντας το παρελθον απο τη ζωη καθιστας αυτο που λες μη διαχρονικο
Ο όρος ενυπαρχει που χρησιμοποιεις, στην καλυτερη περιπτωση μπορει να σημαινει οτι το εμβιο και το ( θεωρουμενο ) αβιο καταλαμβανουν τον ιδο χωρο ( κατι σαν διαλυμα ) ...
Χωρις να εξηγει την προελευση του ενος ή του αλλου
Δηλαδη δεν αναφερεσαι στο παρελθον τοσο του εμβιου οσο και του ( θεωρουμενου ) αβιου
Η διαχρονικοτητα του νόμου της Βιολογιας, δεν αφηνει λογικα περιθωρια να σκεφτεις κατι αλλο σχετικα με την προελευση της ζωης
Αν λοιπον δεχεσαι οτι το ( θεωρουμενο ) αβιο "γεννησε" τη ζωη, τοτε αυτο το ( θεωρουμενο ) αβιο οφειλει στην πραγματικοτητα να εχει ζωη
Η διαφορά αυτη αναμεσα στη θεωρια και στην πραγματικοτητα, οφειλεται στην μερικοτητα της εμπειρικης γνωσης που εχουμε για τη ζωη, η οποία μερικοτητα καλύπτεται τωρα απο την ισχυ του θεμελιωδους νόμου της Βιολογιας οπως γινεται με την ισχυ ολων των φυσικων νόμων
Αν θελεις να αμφισβητησεις τη Βιολογια, δικαιωμα σου ...
Αλλά πεσ΄το απο την αρχη για να ξερουμε τι λεμε ...
"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. ) _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 29, 2015 8:09 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: | Παράθεση: | Κώδικας: | spyros[b]
Καμία συμπεριφορά δεν μπορεί να αποδειχτεί ότι οφείλεται στο dna.
Το dna το χρησιμοποιούμε στις κουβέντες μας γενικά και αόριστα, αλλά δεν έχει αποδειχτεί πως ακριβώς το dna κάνει μια κατσαρίδα να κρύβεται όπως κρύβεται, πολύ δε περισσότερο όταν μιλάμε για ένα ανώτερο είδος. [/b] |
|
Στο παράδειγμα της κατσαρίδας που αναφέρεις - και είναι σωστό - , μπορείς να εξηγήσεις τον “λόγο” που κρύβεται από το φως, και γιατί αυτή η συμπεριφορά είναι ίδια σε οποιαδήποτε περιοχή του πλανήτη τις εντοπίσουμε?
Πως εξηγείς την συμπεριφορά ενός κουταβιού – μια και έχεις παρακολουθήσει την συμπεριφορά των σκύλων – που εκδηλώνεται πανομοιότυπα σε όλα τα άτομα σκύλων , άσχετα την ράτσα τους ?
..
Η οργάνωση και η συμπεριφορά της αγέλης στα άγρια σκυλιά της Αφρικής είναι καταπληκτική, και ακριβώς όμοια τόσο στην Κένια , όσο και στο Νατάλ , της Ν. Αφρικής, περιοχές που απέχουν μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα και μοιάζουν σε πολλά σημεία με τις αγέλες των λύκων της Β. Ευρώπης .
Αν αυτή η πληροφορία δεν είναι γραμμένη στο DNA του είδους , τότε πως εξηγείται η ομοιότητα στην συμπεριφορά των ατόμων οπουδήποτε αυτά υπάρξουν και δρουν?
|
iason έγραψε: | Κάτω από το φως της ηθικής θεώρησης, όπως έχει συμβατικά ορισθεί, η διαφοροποίηση μπορεί να θεωρηθεί και ως το συνδυασμένο άθροισμα των
α) υπερατομικών - γενετικός προκαθορισμός, φυλετικός προκαθορισμός και άλλοι προκαθορισμοί, και
β) των ατομικών επιλογών - ό,τι δηλαδή δεν είναι προκαθορισμένο.
Για την 1η κατηγορία δεν τίθεται ηθικό θέμα, τίθεται όμως για τη δεύτερη.
Άρα ένα ερώτημα που προκύπτει είναι, εάν μπορούμε να κάνουμε την ηθική αυτή αναγωγή, ή σύγκριση, των κοινωνιών των ζώων με την ανθρώπινη κοινωνία. Είναι αυτό αποδεκτό; |
Η άποψή μου στα παραπάνω θέματα είναι η εξής:
Το dna είναι απόλυτα υπεύθυνο για τη μορφολογία του οργανισμού και μόνο για αυτήν. Δεν θεωρώ όμως ότι είναι υπεύθυνο για τη συμπεριφορά του.
Βέβαια, θα πεί κάποιος ότι η μορφολογία καθορίζει και τη συμπεριφορά (για παράδειγμα, ένας οργανισμός που έχει φτερά έχει διαφορετική συμπεριφορά από έναν που έχει δέρμα), σύμφωνοι, αλλά αυτή η συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα συνδυασμών της μορφολογίας, της νόησης, του περιβάλλοντος και εξωτερικών στον οργανισμό συνθηκών (αυτό που μάλλον θα ήθελε να πει και ο ιασων δηλαδή) και όχι άμεση ή σημαντική συνέπεια του dna.
Δηλαδή το dna μοιάζει με ένα έτοιμο αυτοκίνητο, αλλά ο οργανισμός μοιάζει με την οδική συμπεριφορά που εξαρτάται βέβαια από το αυτοκίνητο, όμως εξαρτάται περισσότερο από τον οδηγό (νόηση), και το δρόμο (εξωτερικό περιβάλλον). Δεν μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να τρέξουν σε βάλτο ή ζούγκλα, όσο ικανός και αν είναι ο οδηγός.
Το dna δηλαδή είναι το μηχανιστικό μέρος του οργανισμού που κατασκευάζει αποκλειστικά τη μορφολογία του και μόνον αυτή.
Αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται εύκολα με επιστημονικό τρόπο, διότι συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο dna επηρεάζουν συγκεκριμένες μορφολογίες. Ακριβώς όπως σε ένα όχημα.
Η συμπεριφορά του οργανισμού όμως, είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο και μη επιστημονικά ανιχνεύσιμο. Υπάρχει τεράστια διαφοροποίηση σε πολλά επίπεδα.
Θηλαστικά κάνουν φωλιές, όπως και πτηνά κάνουν φωλιές. Υπάρχουν όμως και θηλαστικά που δεν κάνουν φωλιές. Υπάρχουν μονογαμικά και πολυγαμικά θηλαστικά, όπως υπάρχουν μονογαμικά και πολυγαμικά πτηνά. Επίσης, στο ίδιο ερέθισμα και στο ίδιο περιβάλλον η αντίδραση είναι κάθε φορά διαφορετική, πάντως όχι ταυτόσημη. Ακόμα και στα έντομα, όταν σε έναν χώρο υπάρχουν μερικές κατσαρίδες, στο άναμα του φωτός αντιδρούν διαφορετικά (άλλες φεύγουν υπάρχουν όμως και μερικές που δεν θα φύγουν, ενώ άλλοτε θα έφευγαν κλπ). Πρόκειται δηλαδή για μια "μη μηχανοποιημένη" συμπεριφορά και αυτό το "μη μηχανοποιημένο" είναι κατά τη γνώμη μου το πρώτο και θεμελιώδης επίπεδο της ηθικής. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 29, 2015 8:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: |
Η διαχρονικοτητα του νόμου της Βιολογιας, δεν αφηνει λογικα περιθωρια να σκεφτεις κατι αλλο σχετικα με την προελευση της ζωης
|
Δε λέει πουθενά η βιολογία ότι η ζωή αναπαράγονταν αιωνίως, μην της αλλάζεις τα φώτα...όχι ότι παθαίνει τίποτα αυτή, εσύ εκτίθεσαι! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|