Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φύση και Ηθική
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 14, 2015 4:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Με τον όρο "φύση" προσπάθησα να ακολουθήσω έναν ασφαλέστερο δρόμο και να εννοήσω αυτό που είναι "φυσικώς, αντικειμενικώς υπαρκτό" σε διάσταση με αυτό που εμείς με την αντίληψή και τη σκέψη μας ερμηνεύουμε ως τον εσωτερικό νόμο/φύση της ζωής/λειτουργία για τον οποίο έκανες λόγο. Οι τρόποι λειτουργίας και εσένα βεβαίως προβληματίζουν, και όλους μας, απλώς και ακριβώς επειδή υπάρχει αυτό το αντιληπτικό/ερμηνευτικό πρόβλημα.


Πράγματι, αυτά τα ζητήματα δημιουρχούνται γιτί δεν ξεκαθαρίζεται εξαρχής η αναφορά στο είναι ή στο γίγνεσθαι ή στα φαινόμενα. Επίσης δημιουργούνται γιατι μπορεί κάποιος να μπερδεύει τους όρους.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 14, 2015 4:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
troian έγραψε:
Σε ότι αφορά την ηθική, γνωρίζω μόνο ένα πράμα: είναι ηθικό εκείνο ύστερα από το οποίο νοιώθεις τον εαυτό σου καλύτερα και είναι ανήθικο, αν νοιώθεις χειρότερα.
Έρνεστ Χέμινγουεϊ

Εντάξει, εδώ κολλάει το γνωστό "...αλλά μού αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι". Και ο Αμίν Νταντά όταν έτρωγε ανθρώπινο κρέας ένοιωθε τον εαυτό του πολύ καλύτερα...


Μα νομίζω είναι αυτονόητο ότι η ηθική είναι υποκειμενική.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 14, 2015 7:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
iason

Αν ο άνθρωπος φιλοσοφεί επειδή ανακάλυψε το λόγο της ύπαρξης, έχω χάσει επεισόδια, ποιος είναι ο λόγος της ύπαρξης;



Η σταθερότητα .
Η αστάθεια οδηγεί στην ανυπαρξία .
Προφανώς έχεις χάσει επεισόδια
Η αμπελοφιλοσοφία (φιλοσοφία χωρίς “λόγο” ) δεν είναι φιλοσοφία .
Παράθεση:
Και με τόσα πολλά απανωτά εισαγωγικά/εξαγωγικά φοβάμαι στο τέλος μην άλλα διαβάζω και άλλα καταλαβαίνω, αν σού ζητήσω να τα ελαττώσεις θα ζητάω πολλά; 
Τα εισαγωγικά τα χρησιμοποιώ για να επιστήσω την προσοχή στο νόημα μιας λέξης και όχι για πλάκα . .
Γράφω, άλλο “επινοώ” και άλλο “ανακαλύπτω” , βάζοντας τις λέξεις σε εισαγωγικά , για να προσέξεις τα διαφορετικά τους νοήματα και να μην “παίζεις” με αυτά

Παράθεση:
Αν δεν επινοήσεις τον λόγο, από πού θα τον βρεις; Ο άνθρωπος μέχρι την ηλικία των 18 μηνών δεν διαφέρει γνωσιολογικά με τον χιμπατζή. Ο λόγος ενός χιμπατζή είναι ο ίδιος με τον δικό μου, ή είναι άλλος; Δεν θα με πείραζε προσωπικά να φιλοσοφεί, αρκεί να καταλαβαίνω πώς το κάνει, δηλαδή το λόγο του. 


Να επινοήσεις τον “λόγο” ?
Πλάκα μου κάνεις ρε μπαγάσα ε?
Σε κατάλαβα .
Με δουλεύεις έτσι?

Ένα παιδί σε ηλικία -περίπου 4 ετών- έχει νοημοσύνη ενήλικου σκύλου
Ε! και?
Όσο μπορεί ένα παιδί σε ηλικία 4 ετών να κρίνει, αν μπορούμε να διαιρέσουμε 1 / 0 , άλλο τόσο μπορεί να το κάνει ένας πανέξυπνος ενήλικος σκύλος , ούτε καν ο χιμπατζής όσο και να τον εκπαιδεύσεις , δεν πρόκειται να καταλάβει το γιατί .
Ο σκύλος και ο χιμπατζής δεν πρόκειται να...... “φιλοσοφήσουν” ποτέ , γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται να αναπτύξουν την απαιτούμενη νοημοσύνη σε όλη την διάρκεια της ζωής τους.
Το παιδί θα την αναπτύξει και να σου πω κάτι?
Έχω εντοπίσει παιδιά που σε ηλικία 6 μόλις ετών , μπορούν να διακρίνουν γιατί διαίρεση με το μηδέν ΔΕΝ γίνεται , ενώ υπάρχουν πολλοί κρεμανταλάδες που ακόμα το .... ψάχνουν .

Παράθεση:
Αν δέχεσαι ότι χωρίς λόγο δεν υπάρχει φιλοσοφία, πώς δέχεσαι ότι μπορεί κανείς να φιλοσοφεί χωρίς να το καταλάβει; 

Θες πράγματι να σου απαντήσω σε μια τόσο αφελή ερώτηση ?
Δεν το πιστεύω.

Παράθεση:
Λες ότι ο άνθρωπος πρέπει να κριθεί επειδή έχει νοημοσύνη και λογική, ενώ τα ζώα όχι. Θα σε διορθώσω, αλλά έχουν περισσότερο από όσο νομίζεται, και όσοι ζουν με ζώα το ξέρουν καλά. Απλώς η νοημοσύνη τους είναι πιο απλή και δουλεύει για τα στοιχειώδη, ενώ ο άνθρωπος έχει πιο περίπλοκη, δευτερογενή νοημοσύνη, και εξ αυτού έχει προκύψει το ότι δεχόμαστε ότι ευκολότερα κρίνεται και λογοδοτεί. Η μη τι άλλο, για να το πώ πιο απλά με μια κουβέντα, γιατί εγώ ως άνθρωπος να κρίνομαι και να πρέπει να λογοδοτώ, ενώ το λιοντάρι να σκοτώνει αβέρτα και να μην τρέχει τίποτα. Αυτό δεν είναι μεροληψία και αδικία; 


Ονομάζεις μεροληψία και αδικία την “σοφία” της φύσης?
Μάλλον δε έχεις φίλε μου καταλάβει το “θαύμα” της ζωής , αυτό που οδήγησε στη πολυπλοκότητα των ειδών που παρατηρούμε στον κόσμο μας .
Στην φύση δεν υπάρχει καλό-κακό , όμορφο-άσκημο , δίκαιο-άδικο, ηθικό- ανήθικο .
Αυτές είναι καταστάσεις και έννοιες στα μέτρα του ανθρώπου , όχι της φύσης .
Ένα κουφάρι ζώου , είναι το ιδανικότερο περιβάλλον για να γεννά η μύγα, και ταυτόχρονα “βρώμα και δυσωδία” για τον άνθρωπο .

Παράθεση:
Δικαιοσύνη σημαίνει ισότητα στο δικαίωμα, δεν ζητώ κανένα προνόμιο απέναντι στο λιοντάρι, θέλω το δίκαιο, και αρνούμαι το προνόμιο σε όποιον και να δίδεται. Και εγώ είμαι φύση, και κανένας δεν με ρώτησε τι θέλω να είμαι. Δεν διεκδικώ ηθικό προνόμιο, δεν θέλω να είναι ο ένας ηθικός και ο άλλος ανήθικος, θέλω ηθική ισότητα, δηλαδή να ισχύει το ίδιο για όλους. 


Μπορείς να διακρίνεις τι είναι σωστό και δίκαιο στη φύση?
Για πες τί είναι δίκαιο?
Τα σαρκοφάγα ζώα να ζουν σαν φυτοφάγα ?
Τα κρέατα των ζώων που τρέφουν την ανθρωπότητα , καλλιεργούνται στην γη από τον άνθρωπο, τα σπέρνει , φυτρώνουν και αναπτύσσονται , και στην συνέχεια τα καταβροχθίζει στην σκάρα με ... τζατζίκι ή χωρίς ?
Ποιο είναι ποιο άδικο και ανήθικο ζώο , το λιοντάρι που κυνηγά για να τραφεί, και όχι ο άνθρωπος που τρέφει τις κοτούλες και τις κατσίκες του στην αυλή του , τρώει τα αυγουλάκια της κότας , πίνει το γάλα της κατσίκας , και στο τέλος σφάζει και καταβροχθίζει και την κότα και την κατσίκα όταν πάψουν να του προσφέρουν αυγά και γάλα , ενώ σε όλο το διάστημα σφάζει για το κρέας του όλα τα αρσενικά του κάθε είδους , κρατώντας τα ποιο δυνατά για “έχα” ?

Παράθεση:
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι με όλα αυτά αναζητώ τον Λόγο, που όπως ο Ηράκλειτος είπε, είναι κοινός, αυτό οφείλω να το δεχθώ, και εσύ το δέχεσαι, και εσύ μίλησες για έναν και κοινό λόγο, και αυτόν αναζητάμε. Από την άλλη και εσύ δέχεσαι την σχετικότητα του καλού-κακού και της ηθικής. Δεν έχουμε μπροστά μας λοιπόν ένα παράδοξο, έχουμε μπροστά μας κάτι περισσότερο, ένα παράλογο. Παράλογο για τα δικά μας (σχετικά) μέτρα κατανόησης. Αυτή η έλλειψη/ανάγκη μας ωθεί να σκεπτόμαστε.



Εγώ δεν διακρίνω κανένα παραλογισμό στην φύση , αλλά σοφία και “λόγο” .
Αυτό που εκ πρώτης όψεως “μοιάζει ” παράδοξο , παράξενο , ακατανόητο στον κόσμο μας , είναι πως όλος ο κόσμος μας είναι κατανοητός .
Και αυτό γιατί πολύ απλά, ο “λόγος” ενυπάρχει στον κόσμο μας , και νοήμονα όντα , οπουδήποτε στο σύμπαν τέτοια όντα υπάρξουν (αναπτυχθούν) αργά η γρήγορα θα τον ανακαλύψουν τον “λόγο” , για αυτό και είναι “ξυνός” .
Δεν θα τον ..... επινοήσουν.
Καταλαβαίνεις πόσο παράδοξο , παράξενο, παράλογο , ακατανόητο θα ήταν να τον επινοούσαν ?
Είσαι σε θέση να διακρίνεις την “λογική” αυτού του επιχειρήματος , ή θέλεις να στο κάνω ποιο λιανά?

Αυτά σκέφτομαι , αυτά λέω , αυτά ερευνώ , και “ηδονίζομαι” με αυτά .

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 14, 2015 8:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

Λες ότι ο άνθρωπος πρέπει να κριθεί επειδή έχει νοημοσύνη και λογική, ενώ τα ζώα όχι. Θα σε διορθώσω, αλλά έχουν περισσότερο από όσο νομίζεται, και όσοι ζουν με ζώα το ξέρουν καλά. Απλώς η νοημοσύνη τους είναι πιο απλή και δουλεύει για τα στοιχειώδη, ενώ ο άνθρωπος έχει πιο περίπλοκη, δευτερογενή νοημοσύνη, και εξ αυτού έχει προκύψει το ότι δεχόμαστε ότι ευκολότερα κρίνεται και λογοδοτεί. Η μη τι άλλο, για να το πώ πιο απλά με μια κουβέντα, γιατί εγώ ως άνθρωπος να κρίνομαι και να πρέπει να λογοδοτώ, ενώ το λιοντάρι να σκοτώνει αβέρτα και να μην τρέχει τίποτα. Αυτό δεν είναι μεροληψία και αδικία; Δικαιοσύνη σημαίνει ισότητα στο δικαίωμα, δεν ζητώ κανένα προνόμιο απέναντι στο λιοντάρι, θέλω το δίκαιο, και αρνούμαι το προνόμιο σε όποιον και να δίδεται. Και εγώ είμαι φύση, και κανένας δεν με ρώτησε τι θέλω να είμαι. Δεν διεκδικώ ηθικό προνόμιο, δεν θέλω να είναι ο ένας ηθικός και ο άλλος ανήθικος, θέλω ηθική ισότητα, δηλαδή να ισχύει το ίδιο για όλους.


Στο πρώτο τμήμα της παραγράφου που αναφέρεται στην νοημοσύνη των ζώων συμφωνώ απολύτως! Όσον αφορά τα παρακάτω περί δικαιοσύνης όμως έχω να παρατηρήσω τα εξής. Κατ αρχήν την ερώτηση γιατί να κρίνεται ο άνθρωπος και το λιοντάρι όχι σε ποιον την απευθύνεις; Στο λιοντάρι; Μάλλον όχι! Στην φύση την ίδια μήπως; Αυτή δεν απαντάει σαν πρόσωπο, αντίθετα κρατάει καλά κρυμμένα τα μυστικά της, τα οποία με πολύ κόπο και δυσκολίες ανακαλύπτουμε ένα ένα. Δεν κρύβει μεγαλειώδη Σοφία μέσα της η φύση; Αναμφίβολα ναι. Πόσα θαυμάσια πράγματα δεν έχουμε ανακαλύψει σε αυτήν και που έχουμε επωφεληθεί εξ αιτίας τους; Πάμπολλα. Οι μεγαλύτεροι μεγαλέξανδροι βρίσκονταν μέσα στα ταπεινά μυρμήγκια πολύ πριν τον Μέγα Αλέξανδρο για όσους γνωρίζουν. Χρησιμοποιούν τακτικές μάχης και κοινωνικής οργάνωσης τέτοιες που κάθε στρατηγός θα τις ζήλευε. Η εφαρμογή του δικαίου απο την άλλη έτσι όπως το αναγνωρίζουμε εμείς έχει σχέση με εμάς και με την κοινωνική μας οργάνωση και με το αν θέλουμε να διαρκέσει η όχι. Δεν έχει σχέση με το λιοντάρι. Το λιοντάρι πρέπει να σκοτώσει για να φάει, είναι τόσο απλό, και όσον αφορά το φαί τουλάχιστον, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και εμείς. Στην αγέλη επίσης υπάρχουν κανόνες που χωρίς αυτούς η αγέλη δεν επιβιώνει. Όπου υπάρχει φυσική συγκέντρωση ατόμων κάθε είδους, εκεί θα πρέπει να εφαρμοστούν κάποιοι κανόνες δικαίου, αυτό είναι που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει. Το ποιοι θα είναι αυτοί εξαρτάται για το ποίου είδους άτομα μιλάμε και για ποιου είδους νοημοσύνη. Η ερώτηση γιατί εγώ να πρέπει να λογοδοτώ και το λιοντάρι όχι, είναι μια ερώτηση ανθρώπινη και καθ όλα σεβαστή μεν, αλλά πρέπει και να σκεφτούμε μήπως παρα είναι ανθρώπινη, αν εμπεριέχει δηλαδή έναν τόνο διαμαρτυρίας που είναι περιττός. Αν την απευθύνεις στην φύση όπως προείπα αυτή είναι τόσο απέραντη και γεμάτη με τόσα μυστήρια ακόμα, που αυτή η ερώτηση δεν μπορεί να απαντηθεί παρά μόνο αν είμαςτε στο τέλος της έρευνας. Και μάλλον δεν είμαςτε. Αν την απευθύνεις στο λιοντάρι από την άλλη, αυτό θα είναι τραγικότατο λάθος γιατί να σε φάει πριν καν προλάβεις να ρωτήσεις είναι πολύ πιο πιθανόν, από το να σου απαντήσει. Οπότε κάμε αυτό που σου λέει η φύση να κάνεις, τρέξε να γλυτώσεις, η χρησιμοποίησε το όπλο που πάλι η φύση σου έδωσε, δηλαδή το μυαλό σου, και κάνε τον ψόφιο κοριό, η ότι άλλο επιβάλλει η στιγμή. Η διαμαρτυρία όμως εδώ δεν ενδείκνυται πως να το κάνουμε Very Happy
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 14, 2015 8:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μόλις θυμήθηκα ένα κινέζικο ρητό των ταοιστών φιλοσόφων που θεωρώ πως αποκαλύπτει όλη την δύναμη που κρύβει το δίκαιο. Ακόμα και οι κλέφτες λένε, αν θέλουνε να πετύχουν στην κλεψιά που επιδιώκουν οφείλουν να εφαρμόσουν κάποιο είδος δικαίου μεταξύ τους, αλλιώς η κλεψιά θα αποτύχει.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 15, 2015 2:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
spyros έγραψε:
Για την Ορθοδοξία, δεν υπάρχει κανένα ερώτημα, κανένας προβληματισμός πάνω στο θέμα "φύση και ηθική". Όλα έχουν ειπωθεί, έχουν απαντηθεί και έχουν ξεκαθαριστεί εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια.

Η ΤΑΙΝΙΑ ”ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ” 1995 (16mm film εγχρωμο) 40 λεπτο ντοκιμαντέρ με θέμα την Ορθοδοξία και την Οικολογία. Προβλήθηκε στην διάρκεια του συμποσίου <<ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 95-1995μ.χ.>> που οργανώθηκε υπο την αιγίδα της Α.Θ.Π., του Oικουμενικού Πατριάρχου κ.κ Bαρθολομαίου και της A.B.Y. του Πρίγκιπα Φιλίππου ,Διεθνούς Προέδρου του W.W.F. Προβλήθηκε και διακρήθηκε σε Διεθνή Φεστιβάλ ,σε πολλά ελληνικά και ξένα κανάλια,καθως και σε ξένα πανεπιστήμια. Βραβεύτηκε με το Διεθνές Βραβείο Henry Ford 1995/6

ΠΗΓΗ: http://deneisaimonos.gr/tainia-den-eisai-monos.html

http://deneisaimonos.gr/tainia-den-eisai-monos.html


Γνωστά ηθική και Αγαθόν πάνε πακέτο όπου Αγαθός μόνον ο θεός.
Επίσης γινόμενοι ανήθικοι απομακρυνόμαστε από το θείον αλλά και αντιστρόφως ξεκόβοντας από το θείον πέφτουμε στην ανηθικότητα.


Αν θα ήταν δυνατόν, ένας θεός μονοκράτορας που έχει την απόλυτη αποκλειστικότητα στα πάντα, και κρατάει αποκλειστικά δικό του και το καρπούζι και το μαχαίρι, θα ήταν δυνατόν να αφήσει να διαρρεύσει η παραμικρή σταγόνα εξουσίας; Το λέει ξεκάθαρα: "ο μη ων μετ΄ εμου κατ΄ εμου εστι", μη τυχόν και υπάρξει κανείς που δεν θα το καταλάβει. Το απόλυτο δόγμα του τζιχαντισμού. Όποιος μας αμφισβητήσει θα πρέπει αμέσως να ισοπεδώνεται και να εξαφανίζεται από τον χάρτη της ύπαρξης. Μιλάμε για την πεμπτουσία του φασισμού και τον απόλυτο θεό φασίστα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 15, 2015 3:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Πλάκα μου κάνεις ρε μπαγάσα ε?
...
Θες πράγματι να σου απαντήσω σε μια τόσο αφελή ερώτηση ? Δεν το πιστεύω.

Έλα, μη μασάς, προσπαθώντας να αναλύσεις μια περίπλοκη κατάσταση σαν το ταό που λέει ο Ouliathis, θα φανείς και αφελής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι κιόλας. Θέμα μεθόδου, όπως είπαμε.

Παράθεση:
Εγώ δεν διακρίνω κανένα παραλογισμό στην φύση , αλλά σοφία και “λόγο” .

Δεν θα σε διορθώσω εγώ, η φύση η ίδια το έχει ήδη κάνει, απλά δεν το έχεις μάλλον καταλάβει, ή είναι από εκείνες τις τόσο σκληρές αλήθειες που προσπαθούμε συνήθως να προσπεράσουμε. Η φύση, αυτή η οποία κρύπτεσθαι φιλεί, είναι 100% λογική και ταυτοχρόνως είναι 100% παράλογη. Ο Ηράκλειτος, μια που τ΄ αναφέραμε, σού το έχει πει αλλά ίσως δεν το πρόσεξες όσο θα έπρεπε: οδός άνω κάτω μία και η αυτή. Όλα εξαρτώνται από την κίνησή σου: όταν ανεβαίνεις η φύση είναι ανηφόρα, όταν κατεβαίνεις είναι κατηφόρα.

Τόσο απλό είναι το Είναι. Οι κλέφτες του Ουλιάδη δεν είναι χαζοί, ξέρουν τι κάνουν. Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 15, 2015 3:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Η ερώτηση γιατί εγώ να πρέπει να λογοδοτώ και το λιοντάρι όχι, είναι μια ερώτηση ανθρώπινη και καθ όλα σεβαστή μεν, αλλά πρέπει και να σκεφτούμε μήπως παρα είναι ανθρώπινη, αν εμπεριέχει δηλαδή έναν τόνο διαμαρτυρίας που είναι περιττός.

Καμία ανθρώπινη πρόθεση διαμαρτυρίας δεν υπήρξε εδώ - ακόμα και μπροστά στο στόμα του λιονταριού! Υπήρξε όμως έντονη πρόθεση απορίας... Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 17, 2015 10:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν δεν υπάρχει ηθική στη φύση,τότε η ηθική είναι μεταφυσική (!)

Αντί,λοιπόν,να πούμε ότι η φύση δεν έχει ηθική,προτιμότερο λογικά είναι να δεχθούμε ότι είναι η απόλυτη ηθική,την οποία προσεγγίζουμε αλλά δεν κατακτούμε ποτέ εξ ορισμού.Ούτε τα ζώα ούτε τα φυτά μπορούν να μας δώσουν,λοιπόν,παράδειγμα προς μίμηση,αφού η φύση τους είναι μέρος της απόλυτης ηθικής κι όχι αυτή η ίδια.


Κι επειδή η μόνη απόλυτη βεβαιότητα είναι η αλήθεια στην ενότητα έρωτας-θάνατος,ηθικό είναι το αληθινό . Είναι ηθικό το λιοντάρι γιατί είναι αληθινό και είναι αληθινό επειδή ο θάνατος που σκορπίζει αντισταθμίζεται από ερωτικά ισοδύναμα.

Ποια είναι τα ερωτικά ισοδύναμα στην περίπτωση του Κωνσταντίνου,π.χ.;

Δεν είναι,λοιπόν,η λογική αιτία της ηθικής αλλά της διάσπασής της από ενότητα αλήθειας σε αυταπάτη ψέματος και αναίτιας βίας.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2015 1:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Άντε ρε συ Ιωάννη με έσκασες, που να με πάρει, πού ήσουν τόσον καιρό; Από που να (σε) αρχίσω τώρα για να σε απολαύσω;
Ας αρχίσω από εδώ:
Παράθεση:
Αν δεν υπάρχει ηθική στη φύση,τότε η ηθική είναι μεταφυσική (!)

Δηλαδή τι θες να μου πεις τώρα πονηρούλη, ότι η μεταφυσική είναι... αφύσικη; (!) Razz

(Ξεκινάω από αυτό το απλό, ως πρώτο όρο του συλλογισμού σου, και σιγά, πολύ σιγά... ελπίζω να προχωρήσουμε στο δεύτερο γιατί κάπου εκεί αρχίζουν τα ανώτερα μαθηματικά...)
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2015 9:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

(Εδώ είμαι, Ιάσων,εξασκούσα το δικαίωμά μου στην τεμπελιά! Η φύση με ξύπνησε επειδή την παιδεύεις πάλι... Wink )

Μεταφυσική υπάρχει εκεί που γνωρίζουμε τα όρια της φύσης και τα ξεπερνούμε.Υπάρχει τέτοια γνώση και τέτοιο άλμα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2015 10:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Μεταφυσική υπάρχει εκεί που γνωρίζουμε τα όρια της φύσης και τα ξεπερνούμε.Υπάρχει τέτοια γνώση και τέτοιο άλμα;

Το γεγονος οτι εκφερεις αποψη επι της μεταφυσικης, αποδεικνυει οτι υπαρχει η καταλληλη γνωση για την υπερβαση των εκαστοτε οριζομενων οριων της φυσης


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Τρι Αύγ 18, 2015 11:21 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2015 11:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
(Εδώ είμαι, Ιάσων,εξασκούσα το δικαίωμά μου στην τεμπελιά! Η φύση με ξύπνησε επειδή την παιδεύεις πάλι... Wink )

Μεταφυσική υπάρχει εκεί που γνωρίζουμε τα όρια της φύσης και τα ξεπερνούμε.Υπάρχει τέτοια γνώση και τέτοιο άλμα;


Εάν δεν υπάρχει, τότε δεν υπάρχει μεταφυσική. Σε έπιασα; Ή εννοείς κάτι άλλο; Εκεί που η συζήτηση έβαινε ομαλώς με μια μεθοδική προσέγγιση, σκάει μύτη ένας τεμπέλης και ανατρέπει τα πάντα, ρίχνοντας στο τραπέζι μια αξιολογική προσέγγιση του σκοτωμού. Το δικαίωμα στην τεμπελιά ποιος σού το έδωσε η φύση; Όσοι γουστάρουν τις ανατροπές αλλά και τις τεμπελιές συνιστούν διπλή απειλή. Παίδεψέ με εάν γουστάρεις αξιολογικές προσεγγίσεις λοιπόν. Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2015 12:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμφωνούμε,λοιπόν , Ιάσων (και συνεπώς διαφωνούμε ,Σκαπανέα) ότι δεν υπάρχει μεταφυσική,παρά μόνο στο βαθμό που παραβιάζεται η φύση. Μέχρι τώρα τέτοια παραβίαση δεν έχουμε δει.

Άρα το αφύσικο δεν υπάρχει. Τότε όλα είναι φυσικά; (σε πρόλαβα,ε; Twisted Evil )


Το αντίθετο του φυσικού δεν είναι το αφύσικο αλλά το "παρά φύσιν",με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το αντίθετο του Όντος δεν είναι το Μη Ον αλλά το Έτερο Ον.Παρά φύσιν ον,λοιπόν, είναι το έτερο του εαυτού του Ον,το οποίο δε συντονίζεται με τον εαυτό του.(δε συντονίζεται με τη φύση του)


Και πώς ξέρουμε τη φύση ώστε να ξέρουμε τι είναι παρά φύσιν; (σε ξαναπρόλαβα)

Πώς αλλιώς;Εμπειρικά:αυτό που είναι ο κόσμος είναι προϊόν της αλήθειας,δηλαδή της δημιουργίας και της καταστροφής,δηλαδή του έρωτα και του θανάτου,δηλαδή της δικαιοσύνης.Της άγραφης...(μέρος της οποίας αποτελεί το ανθρώπινο Φυσικό Δίκαιο,δηλαδή τα δημοκρατικά συντάγματα).

Και η δικαιοσύνη ,δηλαδή η φύση ,δηλαδή η αλήθεια,απαιτεί ίσα και αντίθετα ανταλλάγματα,όχι ναρκισσισμούς,τύπου Κωνσταντίνου.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2015 3:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε δυο έννοιες δεν με πρόλαβες όμως δυστυχώς και σε αυτές τις δυο έχω πρόβλημα: την έννοια της αληθείας και την έννοια της δικαιοσύνης.

Πρώτα, πώς μπορεί κάτι να μην "συντονίζεται" με τον εαυτό του, δηλ. δεν πιάνω το πώς εννοείς την έννοια. Αφού και αυτό δεχόμαστε ότι γίνεται εντός φύσεως (δεν ξέρουμε μεν την φύση, αλλά λέμε ότι είναι εντός).

Η έννοια της δικαιοσύνης προϋποθέτει την στάθμιση αντιρρόπων δυνάμεων. Εάν όλα είναι εντός φύσεως, αναιρείται η αντιρροπία, συνεπώς αναιρείται και η δικαιοσύνη - με ό,τι την συμπαρομαρτεί.

Η αλήθεια προϋποθέτει την ολοκληρωμένη γνώση (α + λανθάνω). Εάν όλα είναι εντός φύσεως, τι είναι αυτό που δεν μπορεί να γνωσθεί (εμπίπτει στο α στερητικό); Συνεπώς, το πρόβλημα μετατοπίζεται ως πρόβλημα της εμπειρίας πλέον. Η εμπειρία όμως νοείται μόνον εντός φύσεως!

Εισάγεις στην εξίσωση την παράμετρο της εμπειρίας. Θα προχωρήσω και εγώ σε μια αξιολογική προσέγγιση, σε μια προσπάθεια για μια πιο ολοκληρωμένη θεώρηση. Μια υπόθεση θα τολμήσω.

Η βιόσφαιρα χαρακτηρίζεται και κυριαρχείται από τις δύο ισχυρότερες δυνάμεις της φύσεως: τον έρωτα και τον θάνατο. Πάμε καλά μέχρι εδώ, είμαστε στη φύση. Εάν στη φύση προστεθεί και η νοόσφαιρα, πάμε στο επίπεδο του κόσμου, όπου εκεί προστίθεται και ο λόγος, η τρίτη δύναμη, που χαρακτηρίζει τη νόηση. Η φύση μάς δίνει την εμπειρία, η νόηση μας δίνει τον λόγο και με αυτά τα δύο εργαλεία προσπαθούμε να κατανοήσουμε τον κόσμο. Εάν όλα είναι φύση και όλα είναι λόγος, τότε όλα είναι αλήθεια και όλα είναι δικαιοσύνη.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Επόμενο
Σελίδα 3 από 26

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center