Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΛΙΘΟΣ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 04, 2015 7:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

Αυτο που λες Σπυρο ενεχει τη λογικη οτι τα δογματα υπαρχουν ανεξαρτητα απο τους ανθρωπους
Και οτι καποιοι φυσει ανθρωποι εκμεταλλευονται την υπαρξη τους για να περασουν τις θεσεις τους
Και να πετυχουν τους σκοπους τους
Λαβε ομως υποψη σου οτι ο λογος ειναι καθαρα ανθρωπινο ιδιωμα ( ή οχι ; ) και αρα τα δογματα κατασκευαζονται απο τα λογικα οντα για ορισμενο σκοπο

Προκειμενου λοιπον καποιοι να πετυχουν τους σκοπους τους, κρυβονται πισω απο το "αθωο δογμα" της αθεϊας ( κατασκευασμενο και "αυτο", γιατι η αθεϊα δεν ειναι δογμα αλλά η αρνηση του δογματος υπαρξης του θεου και αρα μη θετικη θεση δρασης ανθρωπινης ) και δουλευουν υπουλα οπως λες, προωθωντας παρασκηνιακα απανθρωποα έργα

Ειναι ανθρωποι αραγε αυτοι ;
Ή με το μανδυα ( σκηνωμα ) τον ανθρωπινο εργαζονται γενικα εναντια σε καθε τι ανθρωπινο ;


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 04, 2015 10:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φυσικά και τα δόγματα προέρχονται από τον άνθρωπο.
Τα δόγματα, αποτελούν τις ράγες πάνω στις οποίες κινείται το τρένο της εκάστοτε διαλεκτικής, η οποία διαλεκτική είναι και αυτή ανθρώπινη δημιουργία.
Πολιτικά, οικονομικά, θρησκευτικά, επιστημονικά, όλα τα δόγματα διατυπώνονται και υιοθετούνται ή απορρόπτονται από τους ανθρώπους.

Όταν λοιπόν μιλάμε για πονηρά δόγματα, εννοούμε την προσπάθεια πονηρών και ιδιοτελών ανθρώπων να προωθήσουν κάτι συγκεκριμένο, παρασύροντας όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους στο να το κάνουν αυτοί αντί για αυτούς.

Για παράδειγμα, υπάρχει το δόγμα της ανάπτυξης και των αγορών.
Έχουν πειστεί όλες οι κυβερνήσεις, ότι η ανάπτυξη σημαίνει κάτι καλό και ότι οι αγορές πρέπει να ελέγχουν το παιχνίδι. Βλέπεις ότι "η αντίδραση των αγορών" έχει γίνει τελευταία το πιο σημαντικό πολιτικό (όχι οικονομικό) επιχείρημα! Σου θυμίζω τον προεκλογικό Τσίπρα που δήλωνε σε δημόσια συγκέντρωση πως "θα χορέψει τις αγορές πεντοζάλη".
Τι θα πεί όμως ανάπτυξη; Να καταναλώνω περισσότερα; Και γιατί αυτό πρέπει να είναι το νόημα της ζωής μου;
Επίσης γιατί πρέπει να με ενδιαφέρουν οι αγορές; Το γεγονός για παράδειγμα ότι οι αγορές αποδέχτηκαν το μνημόνιο, το κάνει καλό για την ζωή και την τσέπη μου;

Όπως βλέπεις, υπάρχει ένα δόγμα, το δόγμα της ανάτυξης και των αγορών, θολό και γενικόλογο ώστε να μπορεί εκ του πονηρού να διαστρεβλώνεται, το οποίο όμως χρησιμοποιείται συστηματικά σε βάρος των ανθρώπων και προς όφελος της παγκόσμιας οικονομικής ελιτ.

Αν βγείς όμως σε ένα καφενείο και αρχίσεις να λες ότι δεν την θέλεις αυτή την ανάπτυξη και γράφεις στα παπάρια σου τις αγορές, θα γίνεις αυτομάτως ο τρελός του χωριού. Σε τέτοιο βαθμό μας έχει διαβρώσει η προπαγάνδα.

ΥΓ1. Την είδες την ταινία; Σου άρεσε;

ΥΓ2. Δες την καταπληκτική ομιλία του πατερ ΝΑΣΑ για την οικονομική κρίση, το 2011 -αλλά πάντα επίκαιρη: https://www.youtube.com/watch?v=Y0qCwunJAdM

ΥΓ3. Επειδή ξέρω ότι έχεις ελεύθερο χρόνο, γιαυτό σου τα προτείνω. Είναι ότι πρέπει για χαλάρωση και προβληματισμό
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 05, 2015 9:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

Σπυρο, ειδα ολοκληρη την ομιλια του Μεσογαιας και Λαυρεωτικης ...

Δεν μπορω να καταλαβω ειλικρινα, που βρισκεις εσυ το καταπληκτικο

Μια εμπεριστατωμενη ομιλια που θα μπορουσε να κανει ενας οποιοσδηποτε κοσμικος θεολογος ...
Απο εναν Ιεραρχη ομως θα περιμενα διαφορετικα πραγματα και ενα συγκεκριμενο ηγετικο στιγμα μετανοιας της ιδιας της Εκκλησιας, για την οποια δεν δειχνει να εχει καμμια συναισθηση της ευθυνης που την βαραινει για το σημερινο ξεπεσμο μας ως ατομα και ως κοινωνια

Γιατι ο θεος τα επιτρεπει ολα αυτα αν η εκκλησια βαδιζει σωστα ;


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 05, 2015 3:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ok, εγώ την βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα.

Παρακάτω θέτεις ένα θεολογικό θέμα (γιατί επιτρέπει ο Θεός τις δοκιμασίες γενικώς) το οποίο στην Ορθοδοξία είναι απλό και τετριμένο από την απαρχή της εκκλησίας.
Φαίνεται ειρωνικό, αλλά οι πρώτοι που έθεσαν το ερώτημα ήταν οι έλληνες χριστιανοί πατέρες και μετά από 1800 χρόνια το ξαναέθεσαν οι άθεοι της Δύσεως (αγνοώντας φυσικά τη θέση των πατέρων).
Δεν θέλω να αναπτύξω το θέμα, αλλά θα σου υπενθυμίσω ότι το ερώτημά σου έχει αναφορά από τα βιβλία της Π.Διαθήκης ακόμα, τόσο στην έξοδο των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο, όσο κυρίως στον Ιωβ. Στην Κ.Διαθήκη δε, ο ίδιος ο Θεός δοκιμάζεται... Πρόκειται για το old classic ερώτημα της βίβλου. Απαντήσεις μπορείς να βρείς, ακόμα και σε σύγχρονους θεολόγους http://oodegr.co/oode/biblia/8eol_swfroniou_1/c_2.htm (στο προτείνω και μάλιστα είναι ενδιαφέρον πως θεωρεί δεδομένο το 2ο στάδιο της απαραίτητης εγκατάλειψης από τον Θεό), αλλά και σε φιλοσοφικό επίπεδο (Γιανναράς "Το αίνιγμα του κακού").
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 06, 2015 8:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

Η αναφορα σου στους Ελληνες Πατερες, μου δινει την ευκαιρια να επισημανω μια σημαντικοτατη ανακολουθια στο συμβολο της πιστεως, η οποια δεν θα μπορουσε να υπαρχει κατα τη γνωμη μου αν στην 1η Οικουμενικη Συνοδο ( 300 περιπου μ. Χ. ) μετειχαν αποκλειστικα και μονο Ελληνες Πατερες, γνώστες της φιλοσοφικης λιθου που δεν ειναι αλλη απο την αληθεια

Η αποκαλυψη αυτη ( προς αποφυγη οποιονδηποτε "σκεψεων" απο τον καθε αναγνωστη ) μου δοθηκε σε μια απο τις λειτουργιες του σαρανταλειτουργου των Χριστουγεννων το Νοεμβριο του ΄14, στο Ιδρυμα Γεροντων στον Αγιο Γεωργιο Κυψελης, οταν ακουσα τον Ψαλτη να απαγγελει το "Πιστευω"

Και εμεινα αναυδος

Και συνεχεια αναρωτιομουν σε ολη τη Θεια Λειτουργια : " μα ειναι δυνατον επι 1700 χρονια να μη το εχει δει κανείς ; "

Στο " Πιστευω " λοιπον, που αποτελει το συμβολο της πιστης μας και αρα με άλλα λογια αποτελει την Επιτομη της Πιστης μας, δεν γινεται καμία μα καμία απολυτως αναφορα στο Θανατο Του Ιησου Χριστου

Γιατι ;

Ο Αποστολος Παυλος λεει : " ει Χριστος ουκ εγηγερται ματαια η πιστις ημων "

Γιατι λοιπον το Συμβολο της Πιστεως αποκρυπτει το Θανατο Του Ιησου Χριστου ;

Η πλησιεστερη προς το Θανατο λεξη στο συμβολο της Πιστεως ειναι αυτη που εχω επισημανει

Το Συμβολο της Πιστεως
1. Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων.
2. Καὶ εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὸν μονογενῆ, τὸν ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννηθέντα πρὸ πάντων τῶν αἰώνων• φῶς ἐκ φωτός, Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, γεννηθέντα οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιον τῷ Πατρί, δι' οὗ τὰ πάντα ἐγένετο.
3. Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα.
4. Σταυρωθέντα τε ὑπὲρ ἡμῶν ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου, καὶ παθόντα καὶ ταφέντα.
5. Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρα κατὰ τὰς Γραφάς.
6. Καὶ ἀνελθόντα εἰς τοὺς οὐρανοὺς καὶ καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός.
7. Καὶ πάλιν ἐρχόμενον μετὰ δόξης κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς, οὗ τῆς βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος.
8. Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, τὸ κύριον, τὸ ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ Πατρὸς* ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν Πατρὶ καὶ Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν.
9. Εἰς μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.
10. Ὁμολογῶ ἓν βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.
11. Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν.
12. Καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.
Ἀμήν.


Γιατι λοιπον το Συμβολο Της Πιστεως αντι για τη λεξη θανοντα ( που ειναι η ορθη και ευαγγελικα τεκμηριωμενη, εφ΄οσον σε δυο τουλαχιστον Ευαγγελια αναφερεται ρητα οτι Ο Ιησους Χριστος Πεθανε ΟΝΤΩΣ πανω Στο Σταυρό ) περιεχει την αμφισημη λεξη παθοντα η οποια αφηνει πολλα περιθωρια αμφιβολιας για τον ΟΝΤΩΣ Θανατο Του Ιησου Χριστου ;;;

Οι Ελληνες Πατερες γνώστες της αληθινης σημασιας των λεξεων δεν θα το επετρεπαν ποτέ αυτο το πραγμα να συμβει και να "παραπλανα" ασυνειδητα και "υπουλα" επι 17 αιωνες τους χριστιανους


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 06, 2015 12:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φαντάζομαι διότι:
1) Δεν μπορείς να ισχυριστείς ότι πέθανε ο άρχων της ζωής και του θανάτου.
2) Ο Ιησούς Χριστός είναι τέλειος Θεός και τέλειος Άνθρωπος ταυτόχρονα. Συνεπώς ο σταυρικός θάνατος αφορά την ανθρώπινη μόνο φύση Του και όχι τον Ιησού Χριστό "συνολικά".
3) Ο θάνατος είναι ένα μυστήριο. Πόσο μάλλον ο θάνατος της ανθρωπίνης φύσεως του Θεού. Δεν ξέρουμε τίποτα για τον θάνατο σε κάθε περίπτωση και δεν ξέρουμε αν αυτό που εμείς εννοούμε ως θάνατο κάποιοι άλλοι το εννοούν διαφορετικά. Συνεπώς οι πατέρες διατύπωσαν ένα κείμενο το οποίο θα ήταν όσο το δυνατόν λακωνικό και σαφές προς κάθε άνθρωπο, αφήνοντας το μυστήριο στην εμπειρική θεολογία της εκκλησίας και της θείας λειτουργίας και όχι στη δογματική και διαλεκτική θεολογία (μέρος της οποίας είναι και το σύμβολο της πίστεως).

Δε μου φαίνεται και τόσο αξιοπρόσεκτη η παρατήρησή σου.. Confused
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 06, 2015 12:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

Απο εναν Ιεραρχη ομως θα περιμενα διαφορετικα πραγματα και ενα συγκεκριμενο ηγετικο στιγμα μετανοιας της ιδιας της Εκκλησιας, για την οποια δεν δειχνει να εχει καμμια συναισθηση της ευθυνης που την βαραινει για το σημερινο ξεπεσμο μας ως ατομα και ως κοινωνια

Γιατι ο θεος τα επιτρεπει ολα αυτα αν η εκκλησια βαδιζει σωστα ;


Μόλις βρήκα την παρακάτω πρόσφατη ομιλία μία ημέρα πριν το δημοψήφισμα που αφορά το δημοψήφισμα και τη θέση του Αγίου Όρους.

https://www.youtube.com/watch?v=5GANhf-Lpno
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 06, 2015 6:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

spyros έγραψε:
Φαντάζομαι διότι:
1) Δεν μπορείς να ισχυριστείς ότι πέθανε ο άρχων της ζωής και του θανάτου.
2) Ο Ιησούς Χριστός είναι τέλειος Θεός και τέλειος Άνθρωπος ταυτόχρονα. Συνεπώς ο σταυρικός θάνατος αφορά την ανθρώπινη μόνο φύση Του και όχι τον Ιησού Χριστό "συνολικά".
3) Ο θάνατος είναι ένα μυστήριο. Πόσο μάλλον ο θάνατος της ανθρωπίνης φύσεως του Θεού. Δεν ξέρουμε τίποτα για τον θάνατο σε κάθε περίπτωση και δεν ξέρουμε αν αυτό που εμείς εννοούμε ως θάνατο κάποιοι άλλοι το εννοούν διαφορετικά. Συνεπώς οι πατέρες διατύπωσαν ένα κείμενο το οποίο θα ήταν όσο το δυνατόν λακωνικό και σαφές προς κάθε άνθρωπο, αφήνοντας το μυστήριο στην εμπειρική θεολογία της εκκλησίας και της θείας λειτουργίας και όχι στη δογματική και διαλεκτική θεολογία (μέρος της οποίας είναι και το σύμβολο της πίστεως).

Δε μου φαίνεται και τόσο αξιοπρόσεκτη η παρατήρησή σου.. Confused

Η "παρατηρηση" μου δεν εχει καμια σχεση με τη φαντασια αλλά με την πραγματικοτητα

Και ειναι αξιοπροσχεχτη στο βαθμο που πιστευουμε ΟΝΤΩΣ οτι Η Ανασταση Του Ιησου Χριστου αποτελει Τον Ακρογωνιαιο Λιθο Της Πιστης μας

Οπότε η παραμικρη σκια στο γεγονος Του Θανατου Του Ιησου Χριστου αφηνει υπονοιες στους όποιους άλλους οτι Η Ανασταση Του Χριστου ειναι μυθος

'Αλλο σημαινει παθοντα και αλλο θανοντα
Στη δευτερη περιπτωση δεν υπαρχει καμιά αμφιβολια σε ολες τις γλωσσες του κοσμου οτι η ζωη εχει εγκαταλειψει το φυσικο σωμα και οταν το σωμα ταφει αποσυντιθεται στα εξ ων εχει δομηθει
Οπότε η επανοδος της ζωης στο νεκρο σωμα δεν αφηναι καμια αμφιβολια για την ανασταση


spyros έγραψε:
skapaneas έγραψε:

Απο εναν Ιεραρχη ομως θα περιμενα διαφορετικα πραγματα και ενα συγκεκριμενο ηγετικο στιγμα μετανοιας της ιδιας της Εκκλησιας, για την οποια δεν δειχνει να εχει καμμια συναισθηση της ευθυνης που την βαραινει για το σημερινο ξεπεσμο μας ως ατομα και ως κοινωνια

Γιατι ο θεος τα επιτρεπει ολα αυτα αν η εκκλησια βαδιζει σωστα ;


Μόλις βρήκα την παρακάτω πρόσφατη ομιλία μία ημέρα πριν το δημοψήφισμα που αφορά το δημοψήφισμα και τη θέση του Αγίου Όρους.

https://www.youtube.com/watch?v=5GANhf-Lpno

Θα προτιμουσα για τα κοσμικα θεματα να μιλανε οι κοσμικοι ανθρωποι και οι πνευματικοι ανθρωποι να μιλανε για τα πνευματικα θεματα


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 06, 2015 6:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νομίζω ότι είναι λάθος να παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι πατέρες εδογμάτισαν χωρίς να είναι αυτόπτες μάρτυρες του Χριστού. Το σύμβολο της πίστεως έγινε τον 4ο αιώνα μ.Χ.
Τι είχαν λοιπόν οι πατέρες, εφόσον ήσαν εκ των πραγμάτων απόντες; Την εμπειρία και την παράδοση της εκκλησίας.
Η εμπειρία λοιπόν και η παράδοση της εκκλησίας, περιλαμβάνει και την Γραφή.
Και τι μας λέει η Γραφή; ότι ο Χριστός πέθανε στο σταυρό και ετάφηκε και όλοι οι μαθητές (όλοι οι αυτόπτες δηλαδή) ήσαν βέβαιοι ότι ήταν νεκρός.

Αν κάποιος αμφισβητεί τις Γραφές (δικαίωμά του) αμφισβητεί και την θεότητα του Χριστού (δικαίωμά του), όπως αμφισβητεί και τον σταυρικό του θάνατο (δικαίωμά του). Δεν αμφισβητεί τους πατέρες, αλλά την Γραφή.


Όσον αφορά το δεύτερο:
Επειδή έγραψες ότι η εκκλησία δείχνει να μην παίζει τον ρόλο της απέναντι στην κοινωνία και στον κάθε άνθρωπο, σου έδωσα ένα λινκ με μια καθαρά πολιτική τοποθέτηση ενός απλού ιερέα από μια λειτουργία.
Τώρα μου γράφεις το αντίθετο, ότι δεν θέλεις να παίζει αυτόν τον ρόλο!
Νομίζω ότι δεν είναι κακό να εκφέρεις τη γνώμη σου σε κάτι, είτε πολιτικό, είτε κοινωνικό, είτε θεολογικό ή πνευματικό. Οι άνθρωποι του πνεύματος (δεν τον καταλαβαίνω αυτόν τον όρο, τον θεωρώ λίγο ρατσιστικό, όλοι μας είμαστε άνθρωποι του πνεύματος) δεν σημαίνει ότι πρέπει να ζούνε σε μια γυάλα και να μην έχουν άποψη για κοινωνικά θέματα.
Άλλο η προπαγάνδα και άλλο η παράθεση ιστορικών στοιχείων με σκοπό την εθνική αφύπνιση (όπως δηλαδή κάνει ο παπάς στο λινκ).
Αυτό επιβάλλεται!
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 07, 2015 5:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

spyros έγραψε:
Νομίζω ότι είναι λάθος να παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι πατέρες εδογμάτισαν χωρίς να είναι αυτόπτες μάρτυρες του Χριστού. Το σύμβολο της πίστεως έγινε τον 4ο αιώνα μ.Χ.
Τι είχαν λοιπόν οι πατέρες, εφόσον ήσαν εκ των πραγμάτων απόντες; Την εμπειρία και την παράδοση της εκκλησίας.
Η εμπειρία λοιπόν και η παράδοση της εκκλησίας, περιλαμβάνει και την Γραφή.
Και τι μας λέει η Γραφή; ότι ο Χριστός πέθανε στο σταυρό και ετάφηκε και όλοι οι μαθητές (όλοι οι αυτόπτες δηλαδή) ήσαν βέβαιοι ότι ήταν νεκρός.


Αν κάποιος αμφισβητεί τις Γραφές (δικαίωμά του) αμφισβητεί και την θεότητα του Χριστού (δικαίωμά του), όπως αμφισβητεί και τον σταυρικό του θάνατο (δικαίωμά του). Δεν αμφισβητεί τους πατέρες, αλλά την Γραφή.


Όσον αφορά το δεύτερο:
Επειδή έγραψες ότι η εκκλησία δείχνει να μην παίζει τον ρόλο της απέναντι στην κοινωνία και στον κάθε άνθρωπο, σου έδωσα ένα λινκ με μια καθαρά πολιτική τοποθέτηση ενός απλού ιερέα από μια λειτουργία.
Τώρα μου γράφεις το αντίθετο, ότι δεν θέλεις να παίζει αυτόν τον ρόλο!
Νομίζω ότι δεν είναι κακό να εκφέρεις τη γνώμη σου σε κάτι, είτε πολιτικό, είτε κοινωνικό, είτε θεολογικό ή πνευματικό. Οι άνθρωποι του πνεύματος (δεν τον καταλαβαίνω αυτόν τον όρο, τον θεωρώ λίγο ρατσιστικό, όλοι μας είμαστε άνθρωποι του πνεύματος) δεν σημαίνει ότι πρέπει να ζούνε σε μια γυάλα και να μην έχουν άποψη για κοινωνικά θέματα.
Άλλο η προπαγάνδα και άλλο η παράθεση ιστορικών στοιχείων με σκοπό την εθνική αφύπνιση (όπως δηλαδή κάνει ο παπάς στο λινκ).
Αυτό επιβάλλεται!

Οπως ειναι λαθος να παραβλεπουμε το γεγονος οτι οι Πατερες δογματισαν 300 πριπου χρονια μετα τη Γεννηση του Χριστου, αλλο τοσο ειναι λαθος "ισως" και περισσοτερο να μη σεβονται οι Δογματιζοντες την Αγια Γραφη και ειδικα την Καινη Διαθηκη που αναφερεται στη Ζωη, στη Δραση και στο Θανατο του Χριστου
Η Οποία Καινη Διαθηκη αποτελει Το Κεντρικο Δογμα της Χριστιανικης Πιστης μας ...
Και να γραφουν Ο,τι θελουν ...
Και να το περνανε ως την "Αληθεια" του Ευαγγελιου στους απλους πιστους ...
Για τους οποιους φερουν ακεραιη την ευθυνη εναντι του Πλαστη ...
Εφ΄οσον οι τελευταιοι δειχνουν εμπρακτως υπακοη στα λεγομενα των Πατερων

Δεν μπορω να πιστεψω οτι οι Πατερες της Εκκλησιας 300 μολις χρονια μετα Χριστον, οπως και σημερα, ηταν τοσο αμορφωτοι ωστε να μη μπορουν να ξεχωρισουν τη διαφορά αναμεσα στο παθοντα και στο θανοντα ...

Αρα ;;;;;;;;;;;;;;;;


Αυτα ειναι τα ζητηματα πρωτιστως τα οποια πρεπει να απασχολουν τους πνευματικους ανθρωπους που εχουν κληθει να ειναι Ποιμενες ...
Χωρις τους Ποιμενες των ανθρωπων στο εργο τους, τα ατομα και η κοινωνια τους καταρρεουν ...
Αυτο ειπα απο την αρχη, αλλά μαλλον δεν το διευκρινησα αρκετα !

Οταν οι Ποιμενες των ανθρωπων πολιτικολογουν δημοσια, τοτε συμπεριφερονται ως Μισθωτοι

Γι΄αυτο και μιλησα παραπανω για μετανοια της Εκκλησιας, εννοωντας την συλλογικα και οχι ατομικα


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 07, 2015 11:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν μπορώ να καταλάβω την απορία σου Σκαπανέα.
Επιμένεις τόσο σταθερά στο θέμα και ειλικρινά αναρρωτιέμαι τι δεν μπορώ να καταλάβω και γιατί δεν απαντώ στην απορία σου.

Οι ίδιοι οι πατέρες αποφάσισαν ότι αυτά τα βιβλία και όχι άλλα αποτελούν τη Γραφή.

Πρόσεξε λίγο:
Μέχρι και τον 2-3 αιώνα κυκλοφορούσαν πολλά κείμενα μεταξύ των χριστιανών (και σήμερα γίνεται φυσικά) τα οποία ήταν είτε αυθεντικά, είτε παραποιημένα, είτε πλαστά.
Πρίν συνεχίσω πρέπει να σου δώσω ένα σύγχρονο παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ:
Το αρχαιότερο κείμενο της γένεσης (Π.Διαθήκη) που έχουμε παγκοσμίως, είναι το Ελληνικό:"ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος."(εδω)
Πρόσεξε τώρα ένα σύγχρονο κείμενο που κυκλοφορεί στους μάρτυρες του Ιεχωβά από την βίβλο τους (μετάφραση νέου κόσμου):" Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τους ουρανούς και τη γη.
2 Η δε γη ήταν άμορφη και έρημη και υπήρχε σκοτάδι πάνω στην επιφάνεια των υδάτινων βαθών· και η ενεργός δύναμη του Θεού περιφερόταν πάνω από την επιφάνεια των νερών."
(εδω)

Είναι πανομοιότυπα, εκτός από μια πολύ πολύ λεπτομέρεια: αντί για πνεύμα Θεού έχουν βάλει τη λέξη ενεργός δύναμη του Θεού.

Τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό;
Η φράση "πνεύμα Θεού" (όχι "το πνεύμα του Θεού", αλλά "πνεύμα Θεού") μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε, ακόμα και Θείο Πνεύμα (Άγιο Πνεύμα). Αφήνει δηλαδή ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας άλλης υποστάσεως (που πιθανόν να αποκαλυφθεί αργότερα, όπως και γίνεται παρακάτω αλλά και με τον Παράκλητο που υπόσχεται ο Ιησούς στην Κ.Διαθήκη..).
Όμως η φράση "η ενεργός δύναμη του Θεού", δεν αφήνει καμία τέτοια προοπτική και διαβρώνει εντελώς το αρχικό κείμενο (να θυμίσω εδώ ότι οι μάρτυρες του Ιεχωβά αρνούνται την ύπαρξη του Αγίου Πνεύματος-όπως και την θεότητα του Ιησού Χριστού).

Όπως βλέπεις και σήμερα κυκλοφορούν κείμενα που παραποιούν τα αρχικά και αποσκοπούν σε κάτι.

Ξαναγυρνώντας λοιπόν στα πρώτα χρόνια της εκκλησίας, καταλαβαίνουμε γιατί έπρεπε να γίνει ένα ξεκαθάρισμα, του ποιά κείμενα θα ήταν ορθά και ποιά απόκρυφα. Ξεκίνησε λοιπόν μια συζήτηση και μέσα από την ίδια την εκκλησία (εκκλησία=συνοδικότητα) αποφασίστηκαν τα βιβλία της Γραφής που όλοι ξέρουμε.

Δηλαδή, είναι λίγο οξύμωρο να κατηγορείς τους δογματίζοντες ότι δεν σέβονται αυτά που δογμάτισαν, διότι τα εδογμάτισαν!..

Οι πατέρες συνοδικά πάντα, εδογμάτισαν (αποφάσισαν) και το ποιά θα είναι τα βιβλία της Γραφής και τις λέξεις που απαρτίζουν το σύμβολο της πίστεως.

Και τώρα το τελικό χτύπημα:
Πρόσεξε.
Τι πιστεύεις και τι θεωρείς λογικότερο;
Να είχαν καταλήξει πρώτα στη θεολογία του συμβόλου της πίστεως (όχι απαραίτητα στη διατύπωση, αλλά στη θεολογία) και με κριτήριο τη θεολογία αυτή να επέλεξαν τα βιβλία, ή πρώτα να επέλεξαν τα βιβλία και μετά, αφού τα διάβασαν κατέληξαν στο σύμβολο της πίστεως;

Προφανώς το πρώτο, διότι η επιλογή των βιβλίων (μέσα από μια πληθώρα βιβλίων) δεν έγινε παρά μέσα από την παράδοση της εκκλησίας 300 χρόνια μετά τον Χριστό, μία παράδοση όμως που η θεολογία της (δηλαδή η θεολογία του συμβόλου της πίστεως) αρχίζει με την διδασκαλία των αποστόλων δηλαδή 300 χρόνια νωρίτερα..!

Άρα, το σύμβολο της πίστεως (η θεολογία του) έγινε το αίτιο να κρατάς στα χέρια σου την Γραφή που κρατάς (εννοώ το πρωτότυπο Ελληνικό κείμενο) και όχι το αντίστροφο.
Γιαυτό σου έγραψα ότι η Γραφή επιβεβαιώνει, "κλειδώνει" το σύμβολο της πίστεως.


Τώρα, πάλι στο δεύτερο, τι εννοείς συλλογική μετάνοια της εκκλησίας, πως θα μπορούσε πρακτικά να γίνει κάτι τέτοιο;
Τι εννοείς, και πως θα μπορούσε να γίνει;

(Νοιώθω ότι κάτι θέλεις να πεις, αλλά λες κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά έχεις την ανάγκη να εκφράσεις. Σα να διστάζεις να εκφραστείς ελεύθερα. Χαλάρωσε και πες τα έξω απ' τα δόντια.. δεν υπάρχει παρεξήγησις κύριος.. Very Happy )
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 27, 2015 10:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι ο οικονομικός πόλεμος στην Ευρώπη τελικά θρησκευτικός μεταξύ Καλβινιστών (Προτεσταντών) και Καθολικών (Ισπανο Ιταλών);
Παράθεση:
Βερολίνο, Γερμανία
Για «θρησκευτικό πόλεμο» στην Ευρώπη για το χρέος, μεταξύ των Καλβινιστών και των Καθολικών, έκανε λόγο ο γάλλος υπουργός Οικονομίας Εμανουέλ Μακρόν, τονίζοντας ότι αυτός πρέπει να τερματισθεί.

Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg, ο Μακρόν ανέπτυξε την προσέγγισή του για τα οικονομικά προβλήματα της Ευρωζώνης σε συνέδριο γερμανών διπλωματών, αναφερόμενος στους καλβινιστές από τη μία πλευρά, που επιπλήττουν όσους έχουν χρέη, και τους πολύ ελαστικούς καθολικούς από την άλλη πλευρά. Οι δύο πλευρές, σημειώνει το Bloomberg, αντανακλούν τη νοητή διάκριση μεταξύ των καθοδηγούμενων από τη Γερμανία οπαδών της δημοσιονομικής πειθαρχίας στον Βορρά και του πιο χρεωμένου Μεσογειακού Νότου.

Μιλώντας στο Βερολίνο, ο Μακρόν στην αρχή κέντρισε τους καλβινιστές, λέγοντας: «Κάποιοι άνθρωποι, κάποια κράτη-μέλη, χρεοκόπησαν. Δεν τήρησαν τις δεσμεύσεις τους. Θα πρέπει να πληρώνουν έως το τέλος της ζωής τους» είπε. Στο αντίθετο άκρο είναι οι καθολικοί, «σαφώς η Γαλλία είναι στην πλευρά αυτή», με μια πιο χαλαρή προοπτική όσον αφορά τη σπατάλη. «Χρεοκοπήσαμε, αλλά πάμε στην εκκλησία, εξηγούμε την κατάσταση και μπορούμε να ξεκινήσουμε την επόμενη ημέρα μία άλλη εβδομάδα» δήλωσε ο Μακρόν.

«Μάλλον θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία μεταξύ των δύο αυτών προσεγγίσεων» σημείωσε ο Μακρόν. Πέντε αιώνες αφού η προτεσταντική μεταρρύθμιση βύθισε την Ευρώπη σε μία θρησκευτική σύγκρουση και επτά δεκαετίες μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Μακρόν δήλωσε ότι οι κατεστημένες θέσεις για την οικονομική και τη δημοσιονομική πολιτική αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο σε μία γνήσια ενότητα σήμερα.

Το αποτέλεσμα είναι μία ασυμφωνία στο τραπέζι των συνεδριάσεων στις Βρυξέλλες, με τους καλβινιστές να ευνοούν αυστηρότερους προϋπολογισμούς και τους καθολικούς να προσφέρουν συγχώρεση για την παραβίαση των κανόνων «με αυτό το είδος της βήμα-βήμα προσέγγισης, βρίσκοντας μία λύση, αλλά την τελευταία στιγμή» δήλωσε ο Μακρόν.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 01, 2015 11:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τελικά όλοι για τον "αόρατο" οικονομικό πόλεμο συζητούν και γράφουν..

Παράθεση:


Χρήστος Γιανναράς

Σε πόλεμο ολοκληρωτικό απαράσκευοι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ 30.08.2015 : 18:31

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:EΠIΦYΛΛIΔA

Ζούμε μάλλον τη δυσκολότερη και κρισιμότερη ιστορική συγκυρία που γνώρισε ο Ελληνισμός μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Τα δεδομένα που συγκροτούν τη δραματική συγκυρία είναι καινούργια, δεν έχουμε έμπειρη γνώση για να τα διαχειριστούμε.

Είναι πόλεμος χωρίς να αλληλοσφάζονται στρατοί, να βομβαρδίζονται πόλεις, να καταλαμβάνονται εδάφη από «δυνάμεις κατοχής». Ομως το διακύβευμα είναι το ίδιο, όπως και στις ένοπλες συρράξεις: Η εθνική κυριαρχία, η κρατική ανεξαρτησία, η ελευθερία κοινωνικής αυτοδιαχείρισης. Τα όπλα έχουν αλλάξει, δεν είναι η αεροπορική και ναυτική υπεροπλία, τα πυραυλικά συστήματα, τα χημικά και πυρηνικά μέσα ολέθρου.

Ομως η λογική της απανθρωπίας παραμένει ίδια: Αν στον πόλεμο που ξέραμε στόχος πάντοτε ήταν ο μέγιστος δυνατός αριθμός νεκρών, από τις μάχιμες δυνάμεις και τον άμαχο πληθυσμό, ώστε να καμφθεί το ηθικό του αντιπάλου και να παραδοθεί χωρίς όρους, στόχος σήμερα είναι ο μέγιστος δυνατός αριθμός λιμοκτονούντων, ανέργων, απελπισμένων, νεκρών από ασιτία και αλκοόλ, ανθρώπων που αυτοκτονούν τσακισμένοι από την ανελπιστία και την πίκρα της αδικίας.

Στόχος και πάλι, να καμφθεί το ηθικό, ώστε να ξεπουληθούν, βορά στο ιδιωτικό κέρδος, όλες οι ζωτικές κοινωνικές κατακτήσεις της συνύπαρξης καλλιεργημένων ανθρώπων: ασφάλεια γηρατειών, νοσήλια, φάρμακα, ηλεκτροδότηση, υδροδότηση, τρένα, οδικό δίκτυο, αεροδρόμια, λιμάνια. Οπως στους αιώνες της μεσαιωνικής βαρβαρότητας η μεταρωμαϊκή Δύση αγνοούσε την «αίσθηση δημοσίου συμφέροντος», έτσι και στον σημερινό κόσμο η λέξη «ιδιωτικοποίηση» συνοψίζει την πιο ακραιφνή παραίτηση από το άθλημα των σχέσεων κοινωνίας, τη μεθοδική εγκατάλειψη ακόμα και της πρόθεσης για ελευθερία από τον πρωτογονισμό του ατομοκεντρισμού. Γι’ αυτή τη μεταστροφή, από το «κοινωνικό κράτος», κράτος πρόνοιας, κράτος δικαίου, στον παλιμβαρβαρισμό της αχαλίνωτης «ιδιωτικοποίησης», ο μέγας ένοχος, ολοφάνερα, ήταν η αντίδραση στον κολεκτιβιστικό μαρξισμό της εφιαλτικής Σοβιετίας.

Πάντως σήμερα ζούμε πόλεμο, ωμό, απάνθρωπο, με εκατομμύρια θυμάτων, ανθρώπων με κατεστραμμένη τη μία και μοναδική ζωή τους. Εστω και μόνο στην Ευρώπη, στο κλαμπ των προνομιούχων που είναι η «Ευρωπαϊκή Ενωση», κοινωνίες ολόκληρες λιμοκτονούν σε έσχατη απόγνωση (η βουλγαρική, η ρουμανική). Και στην Πορτογαλία και Ισπανία, όπου η πολεμική προπαγάνδα κορυβαντιά ότι «τα μνημόνια πέτυχαν», «οι χώρες δανείζονται άνετα από την ελεύθερη αγορά» (την κοινωνικά/πολιτικά ανεξέλεγκτη τοκογλυφία), ο αριθμός των ανθρώπων που χάνουν το σπίτι τους και μένουν στον δρόμο ανήμποροι να εξοφλήσουν την Τράπεζα, είναι κυριολεκτικά εφιαλτικός.

Πόλεμος. Οχι πια η «δύναμη πυρός», αλλά, αυτονομημένη από κάθε πολιτικό/κοινωνικό έλεγχο, κάθε ηθικό/λογικό φραγμό, η δύναμη του χρήματος, να σκορπάει με τη στέρηση θάνατο, εξευτελισμό, αγανάκτηση, και με την πλησμονή του αποκτήνωση και χυδαιότητα. Σε αυτόν τον κολασμένο πόλεμο δεν χρειάζεται να ιππεύουν περήφανο και γενναίο άτι οι πολεμικοί αρχηγοί, μπορούν να καταδικάζουν σε λιμοκτονία και εξευτελισμό εκατομμύρια ανθρώπων περιφερόμενοι με αναπηρικό καροτσάκι. Και επιβάλλοντας την τευτονική ηγεμονία στην Ευρώπη, να ταπεινώνουν στο έπακρο λαούς που κάποτε τόλμησαν να αντισταθούν, με τρομακτικές θυσίες, στις σιδερόφρακτες μεραρχίες του τευτονικού Ναζισμού.

Στην καινούργια μορφή πολέμου οι μάχες δίνονται με όπλο το χρήμα. Και οι στρατηγικές δεν είναι επιθετικές, βίαιες, σήμερα υποτάσσεις ένα κράτος όταν το πείσεις να αρχίσει να σου ζητάει δανεικά. Ο ίδιος ακριβώς τρόπος που κάνεις υποχείριό σου και έναν άνθρωπο, όταν τον εξαρτήσεις από την πρέζα που εσύ του πουλάς. Γι’ αυτό και ο πόλεμος σήμερα δεν φέρνει σε αντιμαχία κράτη, απευθείας, αλλά κράτη με ιδιώτες-βαποράκια, διακινητές της πρέζας: Ιδιωτικούς οίκους αξιολόγησης της οικονομίας κρατών, διεθνείς, κολοσσιαίους, τραπεζικούς οργανισμούς που ελέγχουν την παγκόσμια διακίνηση της πρέζας, δηλαδή του παραισθησιογόνου δανεισμού.

Οι διακινητές ξέρουν, με δαιμονική ευστροφία και διορατικότητα, να ξεχωρίζουν ποια κοινωνία είναι (ή μπορεί εύκολα να γίνει) ευάλωτη στη δανειοληπτική υστερία και εξάρτηση – ακριβώς όπως ξεχωρίζουν και τα «βαποράκια» τούς αδύναμης θέλησης και ανερμάτιστου χαρακτήρα υποψήφιους πρεζάκηδες. Πιθανόν και να προετοιμάζουν, με πολλή υπομονή, μία χώρα για την ολοκληρωτική υποδούλωσή της στους δανειστές της – δεν πρέπει να είναι τυχαίο το ενδιαφέρον που δείχνουν κάποιες Πρεσβείες ισχυρών οικονομικά χωρών για θέματα Παιδείας, γλωσσικής εκπαίδευσης, ιστορικής συνείδησης, επιρροής της Εκκλησίας στην κοινωνία, μικρών, αδύναμων και βουλιμικών για κατανάλωση κοινωνιών.

Η Ελλάδα ζει τη δυσκολότερη και κρισιμότερη για την επιβίωση της ενεργού ιστορικής της παρουσίας συγκυρία. Δεν φταίει ο «ξένος παράγων» για τη δική μας καταστροφή και τον εξευτελισμό μας. Δεν μας εχθρεύονται οι ιδιωτικοί οίκοι, στρατηγικοί συντελεστές στην καινούργια μορφή ολοκληρωτικού πολέμου των ημερών μας. Αν μας υποχρεώνουν να ξεπουλάμε το νερό που πίνουμε, τη γη μας και τα πατρογονικά σπιτικά μας, είναι μόνο γιατί εμείς βρεθήκαμε εξαρτημένοι από τη «δόση» μας, έρμαια του θανατηφόρου εθισμού μας στην ταύτιση της ζωής με την κατανάλωση, της ποιότητας και της χαράς με την εγωκεντρική βουλιμία.

Η συλλογική μετάνοια δεν έρχεται ακαριαία, θέλει πολύ χρόνο: τη βραδύτητα της ωρίμασης ή της κυοφορίας. Κάποτε οι ίδιες οι ιστορικές συνθήκες επιταχύνουν τον ερχομό της, αλλά αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωσή μας, σήμερα. Δοκιμάσαμε στη διαχείριση της εξουσίας όλα τα κόμματα του κοινοβουλίου (πλην των καθαρώς ψυχοπαθολογικών μορφωμάτων) και δείχνει να πείσθηκε η ελλαδική κοινωνία ότι ολόκληρο το πολιτικό προσωπικό του σημερινού προσκηνίου είναι τεκμηριωμένα ανεπαρκές για να διεξαγάγει τον φρικιαστικό πόλεμο που μας εξουθενώνει. Αυτό είναι, σίγουρα, ένα βήμα ωριμότητας.

Αλλά ελάχιστο βήμα, ανεπαρκές. Διότι, οι πολλοί περιμένουμε έναν άλλον ηγέτη, ταλαντούχο, ιδιοφυή και ενάρετο, που θα μας εξασφαλίσει τη «δόση» μας καταναλωτικού ηδονισμού – τα όσα δεν κατάφεραν να μας σιγουρέψουν καραμανλικοί, παπανδρεϊκοί, αριστεροί ριζοσπάστες. Ακόμα δεν ωρίμασε η βεβαιότητα ότι από τον σημερινό φρικώδη παγκόσμιο πόλεμο θα διασωθούμε, μόνο με ηγεσία που θα ξαναστήσει στη χώρα εξυπαρχής σχολειά, εξυπαρχής πανεπιστήμια, άμεσου κοινωνικού (ποιοτικού) ελέγχου ΜΜΕ. Θα στήσει εξυπαρχής λειτουργίες απονομής δικαιοσύνης και σωφρονισμού, ριζικά καινούργιους όρους συνδικαλισμού, άλλης λογικής Δημόσια Διοίκηση, επιστροφή σε συνεπή αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση. Θα αφυπνίσει την τόλμη της προσωπικής δημιουργίας, θα αναστήσει τη χαρά της κοινωνίας των σχέσεων, ενάντια στον πρωτογονισμό του ατομοκεντρισμού.

Να ωριμάσει η επίγνωση του τι ζητάμε.

_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 01, 2015 1:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

spyros έγραψε:
Δεν μπορώ να καταλάβω την απορία σου Σκαπανέα.
Επιμένεις τόσο σταθερά στο θέμα και ειλικρινά αναρρωτιέμαι τι δεν μπορώ να καταλάβω και γιατί δεν απαντώ στην απορία σου.

Οι ίδιοι οι πατέρες αποφάσισαν ότι αυτά τα βιβλία και όχι άλλα αποτελούν τη Γραφή.

Πρόσεξε λίγο:
Μέχρι και τον 2-3 αιώνα κυκλοφορούσαν πολλά κείμενα μεταξύ των χριστιανών (και σήμερα γίνεται φυσικά) τα οποία ήταν είτε αυθεντικά, είτε παραποιημένα, είτε πλαστά.
Πρίν συνεχίσω πρέπει να σου δώσω ένα σύγχρονο παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ:
Το αρχαιότερο κείμενο της γένεσης (Π.Διαθήκη) που έχουμε παγκοσμίως, είναι το Ελληνικό:"ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος."(εδω)
Πρόσεξε τώρα ένα σύγχρονο κείμενο που κυκλοφορεί στους μάρτυρες του Ιεχωβά από την βίβλο τους (μετάφραση νέου κόσμου):" Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τους ουρανούς και τη γη.
2 Η δε γη ήταν άμορφη και έρημη και υπήρχε σκοτάδι πάνω στην επιφάνεια των υδάτινων βαθών· και η ενεργός δύναμη του Θεού περιφερόταν πάνω από την επιφάνεια των νερών."
(εδω)

Είναι πανομοιότυπα, εκτός από μια πολύ πολύ λεπτομέρεια: αντί για πνεύμα Θεού έχουν βάλει τη λέξη ενεργός δύναμη του Θεού.

Τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό;
Η φράση "πνεύμα Θεού" (όχι "το πνεύμα του Θεού", αλλά "πνεύμα Θεού") μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε, ακόμα και Θείο Πνεύμα (Άγιο Πνεύμα). Αφήνει δηλαδή ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας άλλης υποστάσεως (που πιθανόν να αποκαλυφθεί αργότερα, όπως και γίνεται παρακάτω αλλά και με τον Παράκλητο που υπόσχεται ο Ιησούς στην Κ.Διαθήκη..).
Όμως η φράση "η ενεργός δύναμη του Θεού", δεν αφήνει καμία τέτοια προοπτική και διαβρώνει εντελώς το αρχικό κείμενο (να θυμίσω εδώ ότι οι μάρτυρες του Ιεχωβά αρνούνται την ύπαρξη του Αγίου Πνεύματος-όπως και την θεότητα του Ιησού Χριστού).

Όπως βλέπεις και σήμερα κυκλοφορούν κείμενα που παραποιούν τα αρχικά και αποσκοπούν σε κάτι.

Ξαναγυρνώντας λοιπόν στα πρώτα χρόνια της εκκλησίας, καταλαβαίνουμε γιατί έπρεπε να γίνει ένα ξεκαθάρισμα, του ποιά κείμενα θα ήταν ορθά και ποιά απόκρυφα. Ξεκίνησε λοιπόν μια συζήτηση και μέσα από την ίδια την εκκλησία (εκκλησία=συνοδικότητα) αποφασίστηκαν τα βιβλία της Γραφής που όλοι ξέρουμε.

Δηλαδή, είναι λίγο οξύμωρο να κατηγορείς τους δογματίζοντες ότι δεν σέβονται αυτά που δογμάτισαν, διότι τα εδογμάτισαν!..

Οι πατέρες συνοδικά πάντα, εδογμάτισαν (αποφάσισαν) και το ποιά θα είναι τα βιβλία της Γραφής και τις λέξεις που απαρτίζουν το σύμβολο της πίστεως.

Και τώρα το τελικό χτύπημα:
Πρόσεξε.
Τι πιστεύεις και τι θεωρείς λογικότερο;
Να είχαν καταλήξει πρώτα στη θεολογία του συμβόλου της πίστεως (όχι απαραίτητα στη διατύπωση, αλλά στη θεολογία) και με κριτήριο τη θεολογία αυτή να επέλεξαν τα βιβλία, ή πρώτα να επέλεξαν τα βιβλία και μετά, αφού τα διάβασαν κατέληξαν στο σύμβολο της πίστεως;

Προφανώς το πρώτο, διότι η επιλογή των βιβλίων (μέσα από μια πληθώρα βιβλίων) δεν έγινε παρά μέσα από την παράδοση της εκκλησίας 300 χρόνια μετά τον Χριστό, μία παράδοση όμως που η θεολογία της (δηλαδή η θεολογία του συμβόλου της πίστεως) αρχίζει με την διδασκαλία των αποστόλων δηλαδή 300 χρόνια νωρίτερα..!

Άρα, το σύμβολο της πίστεως (η θεολογία του) έγινε το αίτιο να κρατάς στα χέρια σου την Γραφή που κρατάς (εννοώ το πρωτότυπο Ελληνικό κείμενο) και όχι το αντίστροφο.
Γιαυτό σου έγραψα ότι η Γραφή επιβεβαιώνει, "κλειδώνει" το σύμβολο της πίστεως.


Τώρα, πάλι στο δεύτερο, τι εννοείς συλλογική μετάνοια της εκκλησίας, πως θα μπορούσε πρακτικά να γίνει κάτι τέτοιο;
Τι εννοείς, και πως θα μπορούσε να γίνει;

(Νοιώθω ότι κάτι θέλεις να πεις, αλλά λες κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά έχεις την ανάγκη να εκφράσεις. Σα να διστάζεις να εκφραστείς ελεύθερα. Χαλάρωσε και πες τα έξω απ' τα δόντια.. δεν υπάρχει παρεξήγησις κύριος.. Very Happy )

Σπυρο

Σχετικα με αυτο που δεν μπορεις να καταλάβεις στην "απορια" μου το ξαναδιατυπωνω κατανοητα
Οι λεξεις παθαινω και πεθαινω ειναι συνωνυμες ;
Προφανως οχι ...
Κατα συνεπεια ουτε και οι λεξεις παθοντα και θανοντα εχουν το ιδιο νοημα
Και επομενως το συμβολο της πιστεως, οπως εχει φτασει σε μας, ειναι λαθος σε συγκριση με τα Ευαγγελια

Ειναι σημαντικο να αλλαξει μια λεξη στο συμβολο της πιστεως ;
Μονος σου διαπιστωνεις οτι ειναι σημαντικο ( η αναφορα σου στους μαρτυρες του Ιεχωβα )
Εν προκειμενω, η λεξη παθοντα αντι για τη λεξη θανοντα, περναει την υπονοια οτι ο Χριστος δεν πεθανε και αρα δεν αναστηθηκε
Και αυτο σημαινει ρητα οτι το Αγιο Πνευμα, με Το Οποίο τελεσιουργειται καθε θαυμα στον κοσμο, δεν εδρασε στην Ανασταση του Χριστου
Και αρα η λεξη παθοντα αντι για την ορθη λεξη θανοντα, βαλει κατα της Τριαδικοτητας του Θεου

Αν οι Πατερες ηξεραν οτι ο Χριστος πεθανε στο σταυρο και γι΄αυτο επελεξαν τα Ευαγγελια που αναφερονται στο γεγονος του θανατου του, τοτε η λεξη παθοντα δεν αποδιδει το σωστο νοημα αυτου που οι Πατερες γνωριζαν και προφανως δογματισαν ορθα στο συμβολο της πιστεως με την ορθη λεξη θανοντα, οπότε θα πρεπει να δεχτουμε οτι η λεξη παθοντα αποτελει μεταγενεστερη αλλοιωση της λεξης θανοντα, η οποία αλλοιωση ισοδυναμει με δογματικη δολιοφθορα
Αν οι Πατερες ηξεραν οτι ο Χριστος δεν πεθανε στο σταυρο και παρ΄ολ΄ αυτα επελεξαν τα Ευαγγελια που αναφερονται στο γεγονος αυτο, τοτε θα πρεπει να δεχτουμε οτι ειχαν μεγαλη εμπιστοσυνη στην αυθεντια τους, ωστε να "λενε" : ποιος πιστος θα τολμησει να αμφισβητησει το κυρος μας και την δυναμη της Οικουμενικης Συνοδου που πλειοψηφικα το αποφασισε ;

Τι εννοω συλλογικη μετανοια της Εκκλησιας ;
Αναγνωριση του γεγονοτος της αλλοιωσης του αναμφισβητητου θανατου του Χριστου στο συμβολο της πιστεως και αποκατασταση της δικαιοσυνης με γενναιοτητα παρα τους 17 αιωνες που εχουν περασει απο την πρωτη Οικουμενκη Συνοδο
Αρα Προτεινω 8η Οικουμενικη Συνοδο με σκοπο ( οχι αποκλειστικο βεβαια αν και ειναι πολυ σημαντικο το θεμα ) τη διορθωση του συμβολου της πιστεως
Καλο θα ηταν να βρεθουν και τα πρακτικα της Πρωτης Οικουμενικης Συνοδου και να παρουσιαστουν δημοσια προς αρσιν ή μη, των αμφιβολιων, για το πως δογματισαν οι Πατερες της Συνοδου αυτης


Σημειωση
Σκεψου αυτο το θεμα να το ειχε εντοπισει και να το ειχε ανασυρει ενας νουνεχης αθεος μελετητης των Γραφων ανοιχτομυαλος ...
Θα ειχε παραμεινει προφανως, γιατι δε θα τον ενδιεφερε τιποτ΄αλλο, στο γεγονος της διαφωνιας των Ευαγγελιων με το Συμβολο της Πιστεως των χριστιανων ...
Τι θα ειχες να αντιτεινεις τοτε ;


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 03, 2015 10:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

spyros έγραψε:
Τελικά όλοι για τον "αόρατο" οικονομικό πόλεμο συζητούν και γράφουν..

Παράθεση:


Χρήστος Γιανναράς

Σε πόλεμο ολοκληρωτικό απαράσκευοι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ 30.08.2015 : 18:31

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:EΠIΦYΛΛIΔA

.........................


..........................

...............................

................................

...............................

............................

...............................

......................

.........................

Η συλλογική μετάνοια δεν έρχεται ακαριαία, θέλει πολύ χρόνο: τη βραδύτητα της ωρίμασης ή της κυοφορίας. Κάποτε οι ίδιες οι ιστορικές συνθήκες επιταχύνουν τον ερχομό της, αλλά αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωσή μας, σήμερα. Δοκιμάσαμε στη διαχείριση της εξουσίας όλα τα κόμματα του κοινοβουλίου (πλην των καθαρώς ψυχοπαθολογικών μορφωμάτων) και δείχνει να πείσθηκε η ελλαδική κοινωνία ότι ολόκληρο το πολιτικό προσωπικό του σημερινού προσκηνίου είναι τεκμηριωμένα ανεπαρκές για να διεξαγάγει τον φρικιαστικό πόλεμο που μας εξουθενώνει. Αυτό είναι, σίγουρα, ένα βήμα ωριμότητας.

............................

Να ωριμάσει η επίγνωση του τι ζητάμε.


skapaneas έγραψε:
Απο εναν Ιεραρχη ομως θα περιμενα διαφορετικα πραγματα και ενα συγκεκριμενο ηγετικο στιγμα μετανοιας της ιδιας της Εκκλησιας, για την οποια δεν δειχνει να εχει καμμια συναισθηση της ευθυνης που την βαραινει για το σημερινο ξεπεσμο μας ως ατομα και ως κοινωνια


skapaneas έγραψε:
Τι εννοω συλλογικη μετανοια της Εκκλησιας ;
Αναγνωριση του γεγονοτος της αλλοιωσης του αναμφισβητητου θανατου του Χριστου στο συμβολο της πιστεως και αποκατασταση της δικαιοσυνης με γενναιοτητα παρα τους 17 αιωνες που εχουν περασει απο την πρωτη Οικουμενκη Συνοδο
Αρα Προτεινω 8η Οικουμενικη Συνοδο με σκοπο ( οχι αποκλειστικο βεβαια αν και ειναι πολυ σημαντικο το θεμα ) τη διορθωση του συμβολου της πιστεως
Καλο θα ηταν να βρεθουν και τα πρακτικα της Πρωτης Οικουμενικης Συνοδου και να παρουσιαστουν δημοσια προς αρσιν ή μη, των αμφιβολιων, για το πως δογματισαν οι Πατερες της Συνοδου αυτης


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30  Επόμενο
Σελίδα 25 από 30

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center