Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Θεολογία ως Εμπειρική Επιστήμη
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 12:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:


Ο Όμηρος πιθανόν να γνώριζε την ιστορία του Αβραάμ (έζησε 5-6 αιώνες μετά τον Μωυσή) και να την μετέφερε μεταποιημένη.

Ποια γεωλογική ερμηνεία; ήταν παρών ο Όμηρος όταν πριν μισό δις χρόνια σχηματίστηκε η μεσόγειος και η κύπρος;
Αυτά περί γεωλογικής ερμηνείας και υδραυλικής τεχνολογίας μου θυμίζουν ένα ρεύμα νεοπαγανιστών που ισχυρίζονται ότι οι ελ ήρθαν από την Ανδρομέδα... Razz


1) Δεν ήξερα ότι ο Μωυσής είναι ιστορικό πρόσωπο.Από πού αποδεικνύεται αυτό;

Ύστερα,η ελληνική μυθολογία ως ανώτερη σε λεπτές αλήθειες ( βλ. Μούσες -Μνημοσύνη) ή φυσικές καταγραφές (3 κατακλυσμοί αντί για έναν της Παλαιάς Διαθήκης) είναι προφανώς παλαιότερη .Οι νομάδες και ακαλλιέργητοι Εβραίοι δανείστηκαν ό,τι μπόρεσαν να καταλάβουν από τους Έλληνες!

2) Δε χρειάζεται να είσαι παρών στην ανάδυση της Κύπρου για να φανταστείς κατόπιν την ανάδυση της Αφροδίτης. Μια βόλτα στο όρος Τρόοδος να πας και θα δεις κοχύλια σφηνωμένα στους βράχους.
Ε,όπως τα βλέπεις εσύ θα τα έβλεπαν και οι άνθρωποι που ζούσαν εκεί κι επινόησαν το μύθο αυτό.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ στις Δευ Ιούν 15, 2015 12:51 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 12:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
αν και αντιλαμβάνομαι τη λογική σου, νεοφώτιστε, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι η ανάγκη εξυπηρετείτο ειδικώς από κάποιο ''δωδεκάθεο''. Ούτως ή άλλως, ήσαν τόσοι οι τοπικοί θεοί και πολιούχοι, ώστε η λέξη ''δωδεκάθεο'' να πρέπει, για την κλασική τουλάχιστον περίοδο, να αντικαθίσταται από τη λέξη ''πάνθεο''.

η θρησκεία στην αρχαία ελληνική ''πόλη'' ήταν απλώς (όπως και αργότερα στη Ρώμη) η εκκωδίκευση της προσήλωσης στα συμφέροντα της πόλεως ΄ δεν είχε σχέση με καμμιά ηθική επιταγή ή με κανένα ιδιαίτερο δόγμα : ο ''πιστός στούς θεούς της πόλεως'' ήταν απλώς ''πιστός στην πόλη και τα συμφέροντά της'', και τίποτε περισσότερο. Κοινώς, η θρησκεία είχε περισσότερο ρόλο κοσμικό, παρά δογματικό.

Η ώσμωση επομένως με νέες ιδέες έγινε απαραίτητη σύντομα (εξ ού και τα τόσα Σεραπεία σ' όλη την Ελλάδα, και εν συνεχεία ο εκχριστιανισμός).



Αν είναι έτσι όπως τα λες,γιατί υπάρχουν αμφικτυονίες και γιατί στα μαντεία κάνουν προσφορές και ξένοι; Άρα οι θεοί όχι μόνο είχαν πανελλήνιο κύρος αλλά και διεθνές.
Κι αυτό γίνεται αισθητό από τους μύθους: οι αλήθειες που κωδικοποιούνται ανθρωποκεντρικά αφορούν όλους τους ανθρώπους. Γι' αυτό και η ελληνική θρησκεία είναι πανανθρώπινη,αφού η αλήθεια είναι κοινή για όλους.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 12:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:

Η ιδέα της φιλοπατρίας άλλωστε, στους έλληνες δεν ήταν ξεκομμένη από την ιδέα της ''πολιτείας'' (τής ιδιότητος του να έιναι κανείς πολίτης). Ο Τυρταίος τραγουδούσε και για τη σπάρτη ''άγετ΄', ώ Σπάρτας ευάνδρω κώροι πατέρων πολιατάν'', δηλαδή, εμπρός παιδιά της παλληκαροτρόφας σπάρτης, παιδιά πολιτών''.

Το ότι η θρησκεία αυτή δέν είχε πραγματικό δογματικό υπόβαθρο (οι ανθρωποκεντρικές θρησκείες γενικά δέν έχουν τέτοιο), ενδεικνύεται και από το γεγονός ότι η παρακμή της συμπίπτει με την παρακμή της ''πόλεως - κράτους'' μετά τη μακεδονική κατάκτηση, και την εισαγωγή νέων θρησκειών, στην ελληνιστική εποχή και τη ρωμαιοκρατία.


1. Η φιλοπατρία ξεπερνούσε τα όρια της πόλης γιατί ένιωθαν Έλληνες και το απέδειξαν.

2. Από πού αποδεικνύεται η παρακμή; Επειδή υπήρχε ανεξιθρησκεία; Ανέκαθεν υπήρχε ,δε λέει τίποτα αυτό.Η παρακμή επήλθε απ' τη βίαιαη επιβολή του χριστιανισμού,είναι απλά τα πράγματα!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 1:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:


1) Ένα παράδειγμα είναι ο Λεωνίδας. Αλλο παράδειγμα είναι η εκστρατεία του Αλεξάνδρου εκεί είναι πιο σαφής ο διαχωρισμός π.χ. υπάρχουν η κλασική ερμηνεία που μας έρχεται απευθείας από την αρχαία εποχή ότι τα κίνητρα της εκστρατίας ήταν οι προσωπική φιλοδοξία, επιθεση και διάδωση του ελ πολιτισμού, αιώνια έχθρα. Υπάρχουν επίσης ριζοσπατικές ερμηνείες που λεν ότι τα κίνητρα ήταν οικονομικά μειόνοντας κατά πολύ τους άλλους λόγους επίσης αυτή στηρίζεται κυρίως στο ότι οι συνθήκες υπήρχαν και στον Φίλιππο επίσης ισχυρίζονται ότι και να μην έκανε ο Αλέξανδρος την εκστρατεία θα γινόταν τον επόμενο αιώνα. Υπάρχει βέβαια και μια παλιά παρωχημένη πλέον και χριστιανική τελεολογική σωτηριολογική ερμηνεία που λέει η εκστρατία ήταν στο σχέδιο του θεού ώστε να διαδωθεί η ελ γλώσσα και την κατάλληλη στιγμή να ρθεί ο θεός στον κόσμο ώστε να μπορεί να σωθεί ο κόσμος με την διάδωση του λόγου του θεού μέσω της ελ γλώσσας. Πρόσεξε δεν χρειάζεται να πέσουμε σε παραδειγματολογία και να λέμε αν η μία ερμηνεία είναι σωστή ή λάθος ή ή. Το ζήτημα είναι αν υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες και ναι υπάρχουν.

2) Μας είναι αδιάφορο, το θέμα είναι ότι ο μύθος δημιουργούσε κλίμα και συνείδηση, εξάλλου δεν έχουμε να συζητήσουμε την καταγωγή των μακεδόνων αλλά ότι τα άλλα ελληνικά έθνη έφταναν μέχρι αυτού του σημείου να θεωρούν Μακεδόνες βάρβαρους.

3) Ας το θέσω αλλιώς μες τον ελληνισμό θα βάλεις την καταγωγή ως αποκλειστικό κριτήριο;

4)Εδώ να διορθώσω το ανάγκα και θεοί πείθονται δεν το γνωρίζουμε ως λαικό ανέκδοτο αλλά μες σε κείμενο φιλοσόφου. Επειδή είναι σε διάλογο το κείμενο θα το αποδόσουμε σε λαική σοφία;



1) Υπάρχουν αλλά δεν είναι ισότιμες αποδεικτικά.

2) Ελληνικό έθνος υπάρχει ,όχι "ελληνικά έθνη". Επειδή ειπώθηκε μια φορά αυτό από τον Δημοσθένη για τον Φίλιππο,λόγω πολιτικής εχθρότητας,το γενικεύεις σε όλους τους υπόλοιπους Έλληνες;

3) Όχι αποκλειστικό αλλά αναγκαίο.

4) Οι ίδιοι οι μύθοι δείχνουν τα όρια των θεών,άρα την ύπαρξη της Ανάγκης στην οποία υπακούουν κι αυτοί.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 2:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

1) Υπάρχουν αλλά δεν είναι ισότιμες αποδεικτικά.

2) Ελληνικό έθνος υπάρχει ,όχι "ελληνικά έθνη". Επειδή ειπώθηκε μια φορά αυτό από τον Δημοσθένη για τον Φίλιππο,λόγω πολιτικής εχθρότητας,το γενικεύεις σε όλους τους υπόλοιπους Έλληνες;

3) Όχι αποκλειστικό αλλά αναγκαίο.

4) Οι ίδιοι οι μύθοι δείχνουν τα όρια των θεών,άρα την ύπαρξη της Ανάγκης στην οποία υπακούουν κι αυτοί.


1) Για ιστορία μιλάμε όχι για μαθηματικά.

2) Τοχουμε ξαναπεί έθνος είναι υποκατηγορία των φύλων. Δεν πήγε ο Δημοσθένης να βγάλει εκτός ολυμπιακών αγώνων τον Αλέξανδρο τον φιλέλληνα εξάλλου ο Δημοσθένης μιλούσε και για τον ίδιο τον Βασιλιά των Μακεδόνων σαν βάρβαρο. Ούτε ο Δημοσθένης έφτιαξε τον μύθο των 3 παίδων από την γενιά του Τήμενου που πήραν την εξουσία στα ξένα όπου ένας κακός βασιλιάς τους αδίκησε.

3) Οι ελληνίζοντες δηλαδή δεν μπαίνουν στο κάδρο του ελληνισμού.

4) Για να καταλάβω εδώ είναι που λέμε για την μεγάλη σοφία των ελ μύθων και κοροιδεύουμε τους εβραικούς μ΄θυους σαν παραμύθια για μικρά παιδιά; Να ρωτήσω και κα΄τι άλλο, και η μοίρα νικά την βούληση των θεών στους μύθους. μοιρολάτρες οι ελληνες;
Αλλά αυτό δεν βγάζει πουθενά αν πιανόμαστε απο οτιδήποτε ο άλλος και δεν μας κάθεται καλά. Θέλω να πώ πως ακόμα και αν δεχτούμε την ύπαρξη της ανάγκης που περιορίζει τους θεούς στους μύθους δεν είναι ασφαλές συμπέρασμα για την δεισιδαιμονία των αρχαίων ελλήνων. Θ α σε δώσω ένα ακόμα παράδειγμα , στην τετραφάρμακο του επίκουρου λέει άφοβον ο θεός. Τι συμπέρασμα μπορεί να βγάλει κανείς από αυτό; Κατεμέ έβλεπε ότι ο κόσμος φοβόταν τους θεούς και μαυτό τους παρακινούσε να μην το κάνουν. Για πές και συ.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 2:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

@σαμανε

Με δίνεις την εντύπωση πως δεν με διάβασες ή διάβασες αυτό που ήθελες.

Επί δημοκρατικών τουλάχιστο στην Αθήνα οι "δημοκρατικοί θεοί" είχαν συνδεθεί τόσο με την πόλη που οτιδήποτε εναντίον των θεών ήταν και ενάντια στην πόλη και οτιδήποτε εναντίον της πόλης ήταν και εναντίον των θεών.
Εσύ μάλλον θες να δεις τα πράγματα μονομπαντα αλλά για πες.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 7:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

τρόϊαν : γιατί αγανακτείς, φίλτατε ; γιατί λές ότι δέν σέ διάβασα ; συμπεραίνω αυτό ακριβώς που συνεπέρανες κι εσύ στην τελευταία σου απάντηση !

νεοφώτιστε : δέν ξέρω αν κανείς μπορεί να μιλάει για ''φιλοπατρία'', κατασκάπτοντας ταυτοχρόνως πόλεις του έθνους του και εξανδραποδίζοντας ομοεθνείς του. Πράγματι, θα ήταν μιά μάλλον περίεργη εκδοχή της φιλοπατρίας αυτή.

εν γένει, δέν θεωρώ ότι οι έλληνες υπήρξαν ''φιλοπάτριδες'', παρά μόνο σε επίπεδο φιλολογικό ΄ οι σχετικές αναφορές άλλωστε ήδη σπανίζουν. Ξέρουμε τί ηθικό βάρος είχε το ''μή φειδόμενοι τάς ζωάς, ου γάρ πάτριον τάι Σπάρται'', αυτό όμως ίσχυε για τη Λακεδαίμονα, και αναφερόταν ίσως σε μιά μάχη με την πχ Τεγέα, ακριβώς δίπλα, κι όχι πάντα μέ τούς πέρσες.

το γεγονός ότι πολλές πόλεις συνασπίσθηκαν κατά των περσών δέν σημαίνει ότι πολλές δέν εμήδισαν, ούτε ότι οι υποβόσκουσες έριδες εξαφανίσθηκαν ΄ ακριβώς το γεγονός ότι μετά από μιά τέτοια τιτάνια σύγκρουση, όπως αυτή των μηδικών, οι έλληνες δέν μπόρεσαν να καταστείλουν τίς φυγόκεντρες δυνάμεις ενούμενοι σε κάποιας μορφής ομοσπονδία, νομίζω ότι εξασθενίζει την ιδέα μιάς ''εθνικής φιλοπατρίας'' γενικά.

στην ιδιαίτερα ενορατική του ιστορία, ο θουκυδίδης πουθενά δέν φαίνεται να θρηνεί για κάτι σαν ''εθνική διχόνοια'', ενώ οι αναφορές σε 'πανέλληνες' είναι ελάχιστες, και μάλλον θρησκευτικές είτε φιλολογικές (όπως οι υπερβολικές κορώνες, ειρωνικές ήδη από τον ίδιο το συγγραφέα, αναφορές της μεταστραφείσης ιφιγενείας της εν αυλίδι σε ''έλληνες'' εικότως άρχοντες βαρβάρων'' κλπ).
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 9:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ok


@Νεοφώτιστε

Η πατρίδα των Αθηναίων ήταν η αττική γη δηλαδή η γη των προγόνων τους.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 5:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:


1) Για ιστορία μιλάμε όχι για μαθηματικά.

2) Τοχουμε ξαναπεί έθνος είναι υποκατηγορία των φύλων. Δεν πήγε ο Δημοσθένης να βγάλει εκτός ολυμπιακών αγώνων τον Αλέξανδρο τον φιλέλληνα εξάλλου ο Δημοσθένης μιλούσε και για τον ίδιο τον Βασιλιά των Μακεδόνων σαν βάρβαρο. Ούτε ο Δημοσθένης έφτιαξε τον μύθο των 3 παίδων από την γενιά του Τήμενου που πήραν την εξουσία στα ξένα όπου ένας κακός βασιλιάς τους αδίκησε.

3) Οι ελληνίζοντες δηλαδή δεν μπαίνουν στο κάδρο του ελληνισμού.

4) Για να καταλάβω εδώ είναι που λέμε για την μεγάλη σοφία των ελ μύθων και κοροιδεύουμε τους εβραικούς μ΄θυους σαν παραμύθια για μικρά παιδιά; Να ρωτήσω και κα΄τι άλλο, και η μοίρα νικά την βούληση των θεών στους μύθους. μοιρολάτρες οι ελληνες;
Αλλά αυτό δεν βγάζει πουθενά αν πιανόμαστε απο οτιδήποτε ο άλλος και δεν μας κάθεται καλά. Θέλω να πώ πως ακόμα και αν δεχτούμε την ύπαρξη της ανάγκης που περιορίζει τους θεούς στους μύθους δεν είναι ασφαλές συμπέρασμα για την δεισιδαιμονία των αρχαίων ελλήνων. Θ α σε δώσω ένα ακόμα παράδειγμα , στην τετραφάρμακο του επίκουρου λέει άφοβον ο θεός. Τι συμπέρασμα μπορεί να βγάλει κανείς από αυτό; Κατεμέ έβλεπε ότι ο κόσμος φοβόταν τους θεούς και μαυτό τους παρακινούσε να μην το κάνουν. Για πές και συ.



1) Δηλαδή οποιαδήποτε ερμηνεία είναι ισότιμη επειδή δεν υπάρχει εξίσωση από πίσω; Εσύ ο ίδιος δεν απέρριψες τις μεταφυσικές ερμηνείες;


2) Έχουμε ξαναπεί ,επίσης ότι αντί για την έννοια "έθνος" χρησιμοποιούσαν τη λέξη "γένος" .

3) Πού λέει ο Ηρόδοτος ότι ο Αλέξανδρος είναι "φιλέλληνας";

Η κατηγορία στους Ολυμπιακούς αποδείχτηκε ότι ήταν άδικη,πού λέει ότι τους έπεισε με μύθο;Τόσο βλάκες θα ήταν να πιστέψουν το πρώτο παραμύθι που τους είπε;


Για τον Φίλιππο σου είπα ότι ήταν πολιτική η "βαρβαρότητα",τι άλλο να σου πω; Διάβασε τους λόγους του, η κατηγορία δεν αφορούσε το "έθνος" του Φιλίππου αλλά την επεκτατικότητά του προς τους υπόλοιπους Έλληνες.

4) Οι ελληνικοί μύθοι δεν υποβάλλουν την ιδέα της παντοδυναμίας κανενός,απευθύνονται στην νοημοσύνη μας να τους αποκρυπτογραφήσει. Οι μονοθεϊστικοί μύθοι απευθύνονται στην πίστη στο παράλογο της παντοδυναμίας και διαπαιδαγωγεί ναρκισσιστές,που ονειρεύονται μάταια την παντοδυναμία δίπλα στον παντοδύναμο θεό. Τεράστια διαφορά παιδαγωγικής αξίας!

Η μοίρα είναι η δικαιοσύνη σε τελική ανάλυση. Ακόμα και η τυφλή μοίρα παρακινεί τους ανθρώπους να την νοηματοδοτήσουν χάριν της τελικής δικαιοσύνης (τραγωδία) .

Η αφοβία προς τους θεούς γινόταν πράξη πολύ πιο πριν απ' τον Επίκουρο,μέσα στο θέατρο ( ο Προμηθέας π.χ.) ,μέσα στην πολιτική ζωή (προσόν δεν είναι η ιεροσύνη αλλά η λογική σκέψη) ,μέσα στους ναούς (η προσκύνηση είναι ανατολίτικο έθιμο ) .
Ο Επίκουρος έχει μια ανατροφή στην αφοβία για να λέει αυτά.Μιλάμε ,βέβαια,για τον παράλογο φόβο ,όχι για το σεβασμό προς τους θεούς.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 6:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:

νεοφώτιστε : δέν ξέρω αν κανείς μπορεί να μιλάει για ''φιλοπατρία'', κατασκάπτοντας ταυτοχρόνως πόλεις του έθνους του και εξανδραποδίζοντας ομοεθνείς του. Πράγματι, θα ήταν μιά μάλλον περίεργη εκδοχή της φιλοπατρίας αυτή.


Ο εμφύλιος γι' αυτό είναι τραγικός,επειδή κάποιοι ομοεθνείς βάζουν τα στενά συμφέροντα πάνω απ' τα συμφέροντα του έθνους τους.

shaman έγραψε:
εν γένει, δέν θεωρώ ότι οι έλληνες υπήρξαν ''φιλοπάτριδες'', παρά μόνο σε επίπεδο φιλολογικό ΄ οι σχετικές αναφορές άλλωστε ήδη σπανίζουν. Ξέρουμε τί ηθικό βάρος είχε το ''μή φειδόμενοι τάς ζωάς, ου γάρ πάτριον τάι Σπάρται'', αυτό όμως ίσχυε για τη Λακεδαίμονα, και αναφερόταν ίσως σε μιά μάχη με την πχ Τεγέα, ακριβώς δίπλα, κι όχι πάντα μέ τούς πέρσες.



«Ω παίδες Ελλήνων Ίτε, Ελευθερούτε πατρίδ’ ελευθερούτε δε
παίδας, γυναίκας, θεών τε πατρώων έδη
θήκας τε προγόνων. Νυν υπέρ πάντων αγών ».

«Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι, χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν».

«Οὐ ποιήσομαι περὶ πλείονος τὸ ζῆν τῆς ἐλευθερίας, οὐδ᾽ ἐγκαταλείψω τοὺς ἡγεμόνας οὔτε ζῶντας οὔτε ἀποθανόντας, ἀλλὰ τοὺς ἐν τῇ μάχῃ τελευτήσαντας τῶν συμμάχων ἅπαντας θάψω. καὶ κρατήσας τῷ πολέμῳ τοὺς βαρβάρους, τῶν μὲν μαχε σαμένων ὑπὲρ τῆς Ἑλλάδος πόλεων οὐδεμίαν ἀνάστατον ποιήσω, τὰς δὲ τὰ τοῦ βαρβάρου προελομένας ἁπάσας δεκατεύσω. καὶ τῶν ἱερῶν τῶν ἐμπρησθέντων καὶ καταβληθέντων ὑπὸ τῶν βαρβάρων οὐδὲν ἀνοικοδομήσω παντάπασιν, ἀλλ᾽ ὑπόμνημα τοῖς ἐπιγιγνο μένοις ἐάσω καταλείπεσθαι τῆς τῶν βαρβάρων ἀσεβείας. »


Τα σχόλια είναι περιττά!


shaman έγραψε:

το γεγονός ότι πολλές πόλεις συνασπίσθηκαν κατά των περσών δέν σημαίνει ότι πολλές δέν εμήδισαν, ούτε ότι οι υποβόσκουσες έριδες εξαφανίσθηκαν ΄ ακριβώς το γεγονός ότι μετά από μιά τέτοια τιτάνια σύγκρουση, όπως αυτή των μηδικών, οι έλληνες δέν μπόρεσαν να καταστείλουν τίς φυγόκεντρες δυνάμεις ενούμενοι σε κάποιας μορφής ομοσπονδία, νομίζω ότι εξασθενίζει την ιδέα μιάς ''εθνικής φιλοπατρίας'' γενικά.



Η υποτέλεια της Μακεδονίας και ο μηδισμός της Θεσσαλίας και της Βοιωτίας ,εκτός απ' τις Θεσπιές και τις Πλαταιές, θεωρήθηκαν απ ' τους υπόλοιπους Έλληνες ως αναγκαιότητα. Δε γνωρίζω κάποια μαρτυρία να τους αναφέρει ως προδότες.
Φυσικά ,στον εμφύλιο εξασθενίζει η ιδέα της πατρίδας,γι' αυτό είναι τραγικός ο "εμφύλιος".Μην αναλύουμε τις ταυτολογίες τώρα!
shaman έγραψε:

στην ιδιαίτερα ενορατική του ιστορία, ο θουκυδίδης πουθενά δέν φαίνεται να θρηνεί για κάτι σαν ''εθνική διχόνοια'', ενώ οι αναφορές σε 'πανέλληνες' είναι ελάχιστες, και μάλλον θρησκευτικές είτε φιλολογικές (όπως οι υπερβολικές κορώνες, ειρωνικές ήδη από τον ίδιο το συγγραφέα, αναφορές της μεταστραφείσης ιφιγενείας της εν αυλίδι σε ''έλληνες'' εικότως άρχοντες βαρβάρων'' κλπ).



" Θουκυδίδης, ο Αθηναίος, έγραψε την ιστορίαν του πολέμου μεταξύ των Πελοποννησίων και των Αθηναίων. Την συγγραφήν αυτού ήρχισεν ευθύς εξ αρχής της εκρήξεώς του, διότι προείδεν ότι θ' απέβαινε μεγάλος και περισσότερον αξιομνημόνευτος από κάθε προηγούμενον πόλεμον, και εσυμπέραινε τούτο από το γεγονός ότι αμφότερα τα Κράτη κατήρχοντο εις αυτόν, ενώ ευρίσκοντο εις την ακμήν της παντός είδους στρατιωτικής δυνάμεώς των, και ότι έβλεπε τους λοιπούς Έλληνας, είτε τασσομένους αμέσως, είτε διανοουμένους τουλάχιστον νά ταχθούν προς το εν ή το άλλο μέρος.
Η κίνησις αύτη ετάραξε τωόντι βαθύτατα την Ελλάδα και μέρος από τους βαρβάρους και σχεδόν τον κόσμον όλον."
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 7:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


1) Δηλαδή οποιαδήποτε ερμηνεία είναι ισότιμη επειδή δεν υπάρχει εξίσωση από πίσω; Εσύ ο ίδιος δεν απέρριψες τις μεταφυσικές ερμηνείες;


2) Έχουμε ξαναπεί ,επίσης ότι αντί για την έννοια "έθνος" χρησιμοποιούσαν τη λέξη "γένος" .

3) Πού λέει ο Ηρόδοτος ότι ο Αλέξανδρος είναι "φιλέλληνας";

Η κατηγορία στους Ολυμπιακούς αποδείχτηκε ότι ήταν άδικη,πού λέει ότι τους έπεισε με μύθο;Τόσο βλάκες θα ήταν να πιστέψουν το πρώτο παραμύθι που τους είπε;


Για τον Φίλιππο σου είπα ότι ήταν πολιτική η "βαρβαρότητα",τι άλλο να σου πω; Διάβασε τους λόγους του, η κατηγορία δεν αφορούσε το "έθνος" του Φιλίππου αλλά την επεκτατικότητά του προς τους υπόλοιπους Έλληνες.

4) Οι ελληνικοί μύθοι δεν υποβάλλουν την ιδέα της παντοδυναμίας κανενός,απευθύνονται στην νοημοσύνη μας να τους αποκρυπτογραφήσει. Οι μονοθεϊστικοί μύθοι απευθύνονται στην πίστη στο παράλογο της παντοδυναμίας και διαπαιδαγωγεί ναρκισσιστές,που ονειρεύονται μάταια την παντοδυναμία δίπλα στον παντοδύναμο θεό. Τεράστια διαφορά παιδαγωγικής αξίας!

Η μοίρα είναι η δικαιοσύνη σε τελική ανάλυση. Ακόμα και η τυφλή μοίρα παρακινεί τους ανθρώπους να την νοηματοδοτήσουν χάριν της τελικής δικαιοσύνης (τραγωδία) .

Η αφοβία προς τους θεούς γινόταν πράξη πολύ πιο πριν απ' τον Επίκουρο,μέσα στο θέατρο ( ο Προμηθέας π.χ.) ,μέσα στην πολιτική ζωή (προσόν δεν είναι η ιεροσύνη αλλά η λογική σκέψη) ,μέσα στους ναούς (η προσκύνηση είναι ανατολίτικο έθιμο ) .
Ο Επίκουρος έχει μια ανατροφή στην αφοβία για να λέει αυτά.Μιλάμε ,βέβαια,για τον παράλογο φόβο ,όχι για το σεβασμό προς τους θεούς.


1) Περιθωριοποιήθηκαν από την επιστημονική κοινότητα. Τα είχαμε πει με τον Ουλιάδη παλιότερα η ιστορία ήταν βασιλείς και μάχες. Πλέον θεωρούμε δεδομένο ότι τα οικονομικά συμφέροντα κινούν τους πολέμους και όχι μόνο μπορούμε να λέμε για το πως ζούσαν οι υποικοοι του Φαραώ της Αιγύπτου και να μην στεκόμαστε στη γενεολογία των δυναστειών των φαραώ.

2) Ναι.

3) Ο Αλέξανδρος Α' λεγόταν και φιλέλληνας, γιατί είχε αποκαλύψει σχέδια των Περσών στους Ελληνες, γιαυτόν γίνεται λόγος ότι δυσκολευόταν να πάρει μέρος στους ολυμπιακούς.
Δες τώρα ο βασιλικός οίκος των Αργεαδών ήταν γνωστό ότι ήταν ελληνικός και μάλιστα κάνει επίκληση του μύθου δηλαδή την καταγωγή του από τους Τεμενηδες, αυτή την πληροφόρηση έχουμε.
Αυτή είναι η διαφορά μας μπορώ να καταλάβω ότι οι φιλιππικοί έχουν πολιτικές σκοπημότητες και δεν είναι επιχείρημα γιατι εμπεριέχουν δόλο. Δεν έφτιαξε όμως ο Δημοσθένης την αντίληψη ότι οι μακεδόνες είναι βάρβαροι ούτε τον μύθο της επικυριαρχείας του Αργεάδικου οίκου στους μακεδόνες.

4) Εντάξει οι ελληνες βγάζαν έξυπνους μύθους και όλοι άλλοι χαζούς, λ.χ. οι ελ κατακλυσμοί είναι οκ, οι άλλοι κατακλυσμοί λέν βλακίες.

Σαφώς και ο επίκουρος έπαιρνε τις ιδέες του από την υλική ζωή (και όλοι απο κει τις πάιρνουν) το ερώτημα όμως είναι γιατί λέει για θεούς που δεν φοβίζουν, ήταν κενό γράμμα; μιλούσε στο βρόντο;

Με δίνεις την εντύπωση γενικά ότι ακροβατείς λεκτικά για να βγάλεις αυτό που θες το εξιδανικευμένο παρελθόν, και εξηγούμαι:
Ελεγαν οι αθηναίοι για βάρβαρους μακεδόνες, ναι αλλά δεν τους θεωρούσαν βάρβαρους-βάρβαρους αλλά είχαν πολιτική σκοπιμότητα
Εκάναν οι αρχαίοι θυσίες στους θεούς για να τους ευνοήσουν ή να μην τους τιμωρήσουν αλλά οι θεοί ήταν εντός κόσμου και υπήρχε και η ανάγκη ανώτερη των θεών
Πίστευαν ότι η μοίρα όριζε τις ζωές των ανθρώπων αλλά η μοίρα είναι δικαιοσύνη γιατί στην τραγωδία τελικά επέρχεται δικαιοσύνη.

Την μοίρα και τις λέξεις μπορείς να την κάνεις λάστιχο π.χ. η μοίρα είναι έρωτας αφού σε φιλοσοφικό συμπόσιο λέγεται ο έρωτας ξεκινά από τα βάθη του χρόνου και ορίζει και τις σχέσεις θεών και ανθρώπων.
Ή μοίρα είναι πόλεμος γιατί πόλεμος αρχή και άρχει πάντων.
Και πάει λέγοντας...
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 8:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

''ετάραξε την ελλάδα'' (προφανώς), δέν σημαίνει ''συγκλόνισε συναισθηματικά την ελλάδα'', νεοφώτιστε ! δέν σημαίνει ότι οι αθηναίοι φέρθηκαν ανθρωπινότερα στους μηλίους !
κανείς δεν είπε ότι οι έλληνες δεν θεωρούσαν εαυτούς ως συγκροτούντας έθνος ΄ ωστόσο, ο τοπικισμός υπερίσχυε κατά πολύ.

όσο για το τί ήταν η ρετσινιά του ''μηδίσας'' στην κλασική εποχή, η βιβιογραφία αφθονεί - και, αν και οι μηδίσαντες δεν εθεωρούντο προδότες, πάντως σίγουρα εθεωρούντο ριψάσπιδες και δειλοί. Αθήνα και Σπάρτη δέν τούς συγχώρησαν ποτέ αυτή τη στάση.


για τούς μακεδόνες δέν θα το συζητήσω, διότι, το κατ' εμέ, δέν αποτελούν ελληνικό φύλο ούτως ή άλλως, και μπορούσαν να κάνουν ό,τι και οι θράκες - ωστόσο, άς μήν ξαναρχίσουμε παρακαλώ.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 8:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:

1) Περιθωριοποιήθηκαν από την επιστημονική κοινότητα. Τα είχαμε πει με τον Ουλιάδη παλιότερα η ιστορία ήταν βασιλείς και μάχες. Πλέον θεωρούμε δεδομένο ότι τα οικονομικά συμφέροντα κινούν τους πολέμους και όχι μόνο μπορούμε να λέμε για το πως ζούσαν οι υποικοοι του Φαραώ της Αιγύπτου και να μην στεκόμαστε στη γενεολογία των δυναστειών των φαραώ.



Άρα δεν είναι ισότιμες,αυτό λέω.
troian έγραψε:

2) Ναι.



Οπότε η έννοια του έθνους υπήρχε.
troian έγραψε:

3) Ο Αλέξανδρος Α' λεγόταν και φιλέλληνας, γιατί είχε αποκαλύψει σχέδια των Περσών στους Ελληνες, γιαυτόν γίνεται λόγος ότι δυσκολευόταν να πάρει μέρος στους ολυμπιακούς.
Δες τώρα ο βασιλικός οίκος των Αργεαδών ήταν γνωστό ότι ήταν ελληνικός και μάλιστα κάνει επίκληση του μύθου δηλαδή την καταγωγή του από τους Τεμενηδες, αυτή την πληροφόρηση έχουμε.
Αυτή είναι η διαφορά μας μπορώ να καταλάβω ότι οι φιλιππικοί έχουν πολιτικές σκοπημότητες και δεν είναι επιχείρημα γιατι εμπεριέχουν δόλο. Δεν έφτιαξε όμως ο Δημοσθένης την αντίληψη ότι οι μακεδόνες είναι βάρβαροι ούτε τον μύθο της επικυριαρχείας του Αργεάδικου οίκου στους μακεδόνες.


Πού το λέει ότι ήταν "φιλέλληνας"; Και αν το λέει, τι σήμαινε από τα συμφραζόμενα;

«Ο Μαρδόνιος, αφού ανέγνωσε ό,τι έλεγαν οι χρησμοί, μετά από αυτά έστειλε άγγελο στην Αθήνα, τον Αλέξανδρον, το γιο του Αμύντα, άνδρα Μακεδόνα. Διάλεξε αυτόν, διότι αφενός οι Πέρσες ήσαν συγγενείς του (διότι κάποια αδελφή του Αλέξανδρου, τη Γυγαίην, θυγατέρα του Αμύντα, έλαβε γυναίκα ο Βούβαρης ο Πέρσης από την οποία γεννήθηκε στην Ασία ο Αμύντας….. και αφετέρου διότι ήκουσε ότι αυτός ήταν πρόξενος και ευεργέτης των Αθηναίων («πρόξεινος τε ειη και ευεργέτης») και έτσι θα έπειθε τους Αθηναίους να γίνουν σύμμαχοι… (Ηρόδοτος Η, 136 - 139).


troian έγραψε:

4) Εντάξει οι ελληνες βγάζαν έξυπνους μύθους και όλοι άλλοι χαζούς, λ.χ. οι ελ κατακλυσμοί είναι οκ, οι άλλοι κατακλυσμοί λέν βλακίες.



Βλακεία δεν είναι να βάζεις σε μια κιβωτό όλα τα είδη της Γης; Η κιβωτός του Δευκαλίωνα δεν χώραγε τέτοιες ανοησίες.

troian έγραψε:

Σαφώς και ο επίκουρος έπαιρνε τις ιδέες του από την υλική ζωή (και όλοι απο κει τις πάιρνουν) το ερώτημα όμως είναι γιατί λέει για θεούς που δεν φοβίζουν, ήταν κενό γράμμα; μιλούσε στο βρόντο;


Όχι,απλά δίδασκε την ελληνική παιδεία,αυτή που και ο ίδιος είχε λάβει.


troian έγραψε:

Με δίνεις την εντύπωση γενικά ότι ακροβατείς λεκτικά για να βγάλεις αυτό που θες το εξιδανικευμένο παρελθόν, και εξηγούμαι:
Ελεγαν οι αθηναίοι για βάρβαρους μακεδόνες, ναι αλλά δεν τους θεωρούσαν βάρβαρους-βάρβαρους αλλά είχαν πολιτική σκοπιμότητα
Εκάναν οι αρχαίοι θυσίες στους θεούς για να τους ευνοήσουν ή να μην τους τιμωρήσουν αλλά οι θεοί ήταν εντός κόσμου και υπήρχε και η ανάγκη ανώτερη των θεών
Πίστευαν ότι η μοίρα όριζε τις ζωές των ανθρώπων αλλά η μοίρα είναι δικαιοσύνη γιατί στην τραγωδία τελικά επέρχεται δικαιοσύνη.


Τι έπρεπε να κάνω,να συμφωνώ για να μην "ακροβατώ λογικά"; Απόδειξέ το με ιστορικά στοιχεία ότι αυτά που λες δεν είναι υπεραπλουστεύσεις μαρξιστικού τύπου.
troian έγραψε:

Την μοίρα και τις λέξεις μπορείς να την κάνεις λάστιχο π.χ. η μοίρα είναι έρωτας αφού σε φιλοσοφικό συμπόσιο λέγεται ο έρωτας ξεκινά από τα βάθη του χρόνου και ορίζει και τις σχέσεις θεών και ανθρώπων.
Ή μοίρα είναι πόλεμος γιατί πόλεμος αρχή και άρχει πάντων.
Και πάει λέγοντας...


Και ο έρωτας είναι πόλεμος (Αφροδίτη-Άρης-ενότητα των αντιθέτων ,καταστροφή ,δημιουργία) και η δικαιοσύνη (ατομικό καλό,γενικό καλό,κοινωνική θέσμιση) .Όλα συνδέονται μια χαρά στην ελληνική μυθολογία.

Λες ο αριστερός Καστοριάδης να ήταν σωβινιστής όταν έγραφε ότι η ελληνική μυθολογία ξεχωρίζει από τις άλλες μυθολογίες στο ότι λέει την αλήθεια;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 8:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

...
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ στις Δευ Ιούν 15, 2015 8:49 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 15, 2015 8:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
''ετάραξε την ελλάδα'' (προφανώς), δέν σημαίνει ''συγκλόνισε συναισθηματικά την ελλάδα'', νεοφώτιστε !


Θα υποβάλλεις τώρα και στον Θουκυδίδη το δικό σου "συναισθηματικό λεξιλόγιο";
shaman έγραψε:

δέν σημαίνει ότι οι αθηναίοι φέρθηκαν ανθρωπινότερα στους μηλίους!


Πάλι τα ίδια! Ο εμφύλιος είναι τραγικός επειδή είναι εμφύλιος,πόλεμος εντός του έθνους!

shaman έγραψε:

κανείς δεν είπε ότι οι έλληνες δεν θεωρούσαν εαυτούς ως συγκροτούντας έθνος ΄ ωστόσο, ο τοπικισμός υπερίσχυε κατά πολύ.


Αυτό το "πολύ" πώς το μέτρησες;

shaman έγραψε:

όσο για το τί ήταν η ρετσινιά του ''μηδίσας'' στην κλασική εποχή, η βιβιογραφία αφθονεί - και, αν και οι μηδίσαντες δεν εθεωρούντο προδότες, πάντως σίγουρα εθεωρούντο ριψάσπιδες και δειλοί. Αθήνα και Σπάρτη δέν τούς συγχώρησαν ποτέ αυτή τη στάση.


Ποια βιβλιογραφία;

shaman έγραψε:

για τούς μακεδόνες δέν θα το συζητήσω, διότι, το κατ' εμέ, δέν αποτελούν ελληνικό φύλο ούτως ή άλλως, και μπορούσαν να κάνουν ό,τι και οι θράκες - ωστόσο, άς μήν ξαναρχίσουμε παρακαλώ.



Γιατί να συνεχίσω,πείθεσαι με τίποτα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Επόμενο
Σελίδα 40 από 41

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center