Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ήρθε ο Χριστός! Ή μήπως όχι; Θα το καταλαβαίναμε αν ερχόταν;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 07, 2015 9:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros, θα μού λύσεις μια απορία;
Παράθεση:
οι "άλλοι" ... στ' αρχίδια τους

Οι "αυτοί", πού;;;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 07, 2015 11:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
αγαπητέ ουλιάθη, μερικές παρατηρήσεις :
θεωρείς κι εσύ λοιπόν το μεσαίωνα σαν ''σκοτεινούς αιώνες'', όπως οι δίκην παρωδίας ιστορικοί εν γένει ; διότι δεν ήσαν κάτι τέτοιο, κι ούτε στο μεσαίωνα υπήρξε σκοταδισμός ΄ στο μεσαίωνα εμφανίσθηκαν οι Άραβες, άκμασαν οι εβραϊκές παροικίες στις επιστήμες, δημιούργησε το Βυζάντιο, και στη δυτική ευρώπη γεννήθηκε το ''μπούργκ'', η νέα μορφή πόλης, και εμπεδώθηκε η νέα εθνολογική της μορφή μετά τις μεγάλες μεταναστεύσεις των λαών ! μόνο σκοτεινή δεν ήταν αυτή η περίοδος.
από την άλλη πλευρά, ναί, ήταν περίοδος φτώχειας, για λόγους εκτός των άλλων και κλιματολογικούς (αποδεδειγμένο αυτό, για τους πρώτους 4 αιώνες).
αυτό, εν παρενθέσει μόνο ΄ ο μεσαίωνας, όσον αφορά στην ανθρώπινη εξέλιξη, ήταν πολύ σημαντικότερη και φωτεινότερη περίοδος από το χάλι στο οποίο είχε περιπέσει η μεσόγειος και η ρωμαΪκή ευρώπη μετά τους ''καλούς αυτοκράτορες'' (δηλ., μέχρι το Μάρκο Αυρήλιο).

Επί του θέματος : αναφέρετε όλοι περιστατικά αρκετά μεμονωμένα, για να αποδείξετε ό,τι δεν μπορείτε να αποδείξετε : δεν αρνήθηκα ποτέ την ευτέλεια του όχλου, είτε αυτός είναι χριστιανικός, είτε είναι εθνικός. Αυτό που αρνούμαι και που δεν προκύπτει από πουθενά, είναι ότι έγιναν εκτεταμένες φθορές έργων της αρχαιότητος από χριστιανούς. Φυσικά και η ειδωλολατρεία απαγορεύθηκε από μιά στιγμή και μετά, αλλά η απόφαση αυτή ήταν πολιτική, κι όχι πολιτιστική : τίποτε δεν εμπόδιζε κανένα να είναι χριστιανός, και να εκστασιάζεται από τον πλάτωνα, όπως τίποτε δεν εμποδίζει σήμερα ένα χριστιανό να εκστασιάζεται από το έργο ενός μουσουλμάνου ή ενός σιντοϊστή. Το βέβαιο είναι ότι δεν υπήρξε ποτέ κρατική πρωτοβουλία εκτεταμένης καταστροφής κειμένων της αρχαιότητος. Ακόμα και τα έργα τέχνης, πολύ περισσότερο φθάρηκαν από το χρόνο ή από τις περιστάσεις (οι δελφοί άς πούμε, καταστράφηκαν από πτώσεις βράχων, ο ναός του διός στην ολυμπία από γιγάντιο σεισμό, κοκ), παρά από την ανθρώπινη ρεβανσιστική δραστηριότητα, κι αυτό ισχύει τόσο για τη δύση, όσο και για την ανατολή της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.


Δεν υπήρξε Μεσαίωνας λοιπόν μάλιστα!! Κάτι σαν να λέμε δηλαδή πως στην καταστροφή της Σμύρνης στο λιμάνι υπήρξε συνωστισμός, και δεν βρέθηκαν εκεί επειδη΄τους κυνηγούσαν να τους φαν οι τούρκοι. Άσχετα τώρα με το αν τους κυνηγούσαμε εμείς πριν, συνωστισμός σίγουρα δεν ήταν. Οταν ρωτήθηκε η συγκεκριμένη κυρία ιστορικός γιατί έγραψε για συνωστισμό, απήντησε πως σκοπός του ιστορικού δεν είναι να εξάπτει τα πάθη. Αν όμως τα πάθη είναι που στην συγκεκριμένη στιγμή αποτελούν την κινητηρια δύναμη της ιστορίας, εσύ θα γράψεις ψέματα έτσι για να μην εξάψης τα πάθη; Τα πάθη διαλύονται με την δύναμη της αλήθειας και με την γνώση του κακού που προκάλεσαν, όχι με επινοήσεις τέτοιου τύπου. Αυτά στα γράφω, αν και δείχνουν ασχετα με το θέμα με μια πρώτη ματιά, γιατι όταν με τόση ευκολία γράφεις πως δεν υπήρξε μεσαίωνας, όταν και η κουτσή μαρία ξέρει πως υπήρξε, τότε αυτό σημαίνει πως προς χάρην κάποιου ιδεολογήματος του τύπου μην εξάπτουμε τα πάθη, η κάτι παρόμοιο, βαπτίζεις την αλήθεια όπως γουστάρεις και αισθάνεσαι και ικανοποιημένος από πάνω. Ο μεσαιώνας υπήρξε στην Ευρώπη και στο Βυζάντιο, και δεν έχει καμιά σχέση με τους Άραβες, που ναι ήταν πιο προοδευτικοί τότε, και ούτε επίσης έχει καμμιά σχέση με την Ιαπωνία επίσης. Παρ όλα αυτά υπήρξε. Στην Ισπανία έλυνε και έδενε η Ιερά εξέταση, η μισή Ευρώπη έκαιγε την άλλη μισή στην πυρά ως μάγους η μάγισες, και στο Βυζάντιο αλληλοσκοτωνόντουσαν για το αν είναι ειδωλολατρεία οι εικόνες η όχι, αλλα εσύ μεσαίωνα ακόμα δεν είδες. Το λιγοστό φως που ποτέ δεν σβήνει, και στις χειρότερες καταστάσεις ακόμα, το είδες, και πολύ καθαρά μάλιστα, αλλά το τεράστιο σκοτάδι που υπήρχε από γύρω όχι. Οι δύο αυτές αντίθετες δυνάμεις και σε ποια από τις δυο αυτές δυνάμεις ανήκουν τα γεγονότα που κυριαρχούν, αποτελούν την κινητήρια δύναμη της ιστορίας αγαπητε. Δυστυχώς η ευτυχώς ποτέ καμία απο τις δύο δυνάμεις δεν εξαλείφεται. Δουλειά του ιστορικού δεν είναι να τις αποκρύψει, ούτε να αποδώσει άλλα αίτια, αλλά να δείξει πια πλευρά κινητοποιεί την ιστορία, έχει τον πρώτο λόγο σηλαδή στην συγκεκριμένη ιστορική περίοδο που εξετάζεται. Αν είναι τα πάθη και το κάθε είδους σκοτάδι που κυριαρχεί, αυτό θα δει και θα αναλύσει, αν είναι η δημιουργία και το φως, αυτό θα αναλύσει πάλι και θα υποδείξει ως την συγκεριμένη κυρίαρχη δύναμη την συγκεκριμένη περίοδο. Μέσα εκεί τώρα να είσαι σίγουρος πως θα εξακολουθεί να επιβιώνει και το αντίθετο. Απλά θα βρίσκεται στην μικρότερη δυναμική του κατάσταση. Φαινεται όμως πως κατά εσένα τυχαία καίγανε οι μισοί τους άλλους μισούς ως μάγισες, τυχαία εκτελούσε κοσμάκη η ιερά εξέταση, και τυχαία αυτά που έγραφε ο Θεοδώτητος, και τυχαία πέταξαν στη φωτιά το 1723 τα βιβλία του Ανθρακίτη με όλον τον κόσμο να χειροκροτεί με μανία. Δεν αποτελεί αποτέλεσμα μας μακριάς παράδοσης αυτό!!!! Μιλάς για πολιτικές αποφάσεις επίσης, χωρίς να αναλύεις ποιες δυνάμεις βρίσκονταν στην εξουσία και απο που προέρχονται, ενω στα υπέδειξα αυτά μέσω του Θεοδώρητου. Έτσι ναι είναι φυσικό. Μεσαίωνας δεν υπήρξε ποτέ! Και όσο άσχετο κι αν φαίνεται να είναι με το θέμα μας τώρα, και στην Σμύρνη ναι συνωστισμό το λέγανε αυτό, όχι φευγιό για να γλυτώσουν την ζωη΄τους όπως μπορούσαν
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Ouliathis στις Πεμ Μάϊ 07, 2015 11:39 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 07, 2015 11:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να τι λέει η wikipedia πάντως για τον Μεσαίωνα!

The medieval period is frequently caricatured as a "time of ignorance and superstition" that placed "the word of religious authorities over personal experience and rational activity."[320] This is a legacy from both the Renaissance and Enlightenment, when scholars contrasted their intellectual cultures with those of the medieval period, to the detriment of the Middle Ages. Renaissance scholars saw the Middle Ages as a period of decline from the high culture and civilisation of the Classical world; Enlightenment scholars saw reason as superior to faith, and thus viewed the Middle Ages as a time of ignorance and superstition.[13]

Others argue that reason was generally held in high regard during the Middle Ages. Science historian Edward Grant writes, "If revolutionary rational thoughts were expressed [in the 18th century], they were only made possible because of the long medieval tradition that established the use of reason as one of the most important of human activities".[321] Also, contrary to common belief, David Lindberg writes, "the late medieval scholar rarely experienced the coercive power of the church and would have regarded himself as free (particularly in the natural sciences) to follow reason and observation wherever they led".[322]

The caricature of the period is also reflected in some more specific notions. One misconception, first propagated in the 19th century[323] and still very common, is that all people in the Middle Ages believed that the Earth was flat.[323] This is untrue, as lecturers in the medieval universities commonly argued that evidence showed the Earth was a sphere.[324] Lindberg and Ronald Numbers, another scholar of the period, state that there "was scarcely a Christian scholar of the Middle Ages who did not acknowledge [Earth's] sphericity and even know its approximate circumference".[325] Other misconceptions such as "the Church prohibited autopsies and dissections during the Middle Ages", "the rise of Christianity killed off ancient science", or "the medieval Christian church suppressed the growth of natural philosophy", are all cited by Numbers as examples of widely popular myths that still pass as historical truth, although they are not supported by current historical research.

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_Ages#Modern_perceptions
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 07, 2015 11:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ουλιάδη γράφεις πολλά χωρίς λόγο αφού βλέπεις 1 χρησιμοποιεί τους Αραβες ενώ όλοι εννοούμε τον ευρωπαικό μεσαίωνα (ναι ξέρω ισπανία) 2 χρησιμοποιεί πολλά κριτήρια τα οποία δεν είναι καθοριστικά για να πούμε μια εποχή σκοτεινή π.χ. οικονομία.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 07, 2015 11:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

The Man from Earth 2007
http://www.imdb.com/title/tt0756683/
έχει βαθμό 8/10 κατά μέσο όρο από 109.000 ψηφοφόρους.
Έχει σχέση και με τη θρησκεία.

στο https://torrentz.eu/ μπορεί κανείς να βρει το torrent αρχείο (είναι ένα αρχεία διαμοιρασμού τεμαχίων...). Θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το http://sourceforge.net/projects/trqtw/ το οποίο θα διαβάσει το .torrent αρχείο...και θα κάνει ό,τι χρειάζεται.

Subs4free και Subs4Series (βάζουμε στο Google, το πρώτο στη περίπτωση εδώ, που είναι ταινία) και βρίσκουμε και τους υπότιτλους.

ωραία ταινία...που γυρίστηκε με δυο κάμερες χεριού (δηλαδή μικρές), Panasonic DVX100
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 1:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
... στο μεσαίωνα ... άκμασαν οι εβραϊκές παροικίες στις επιστήμες ... μόνο σκοτεινή δεν ήταν αυτή η περίοδος ... ναί, ήταν περίοδος φτώχειας, για λόγους εκτός των άλλων και κλιματολογικούς ...


Αφού άκμασαν οι εβραϊκές παροικίες στις επιστήμες, πώς μπορεί κανείς να λέει ότι δεν υπήρξε πρόοδος της επιστήμης; Αντε και να ντρέπονται κάτι ουλιάδηδες που εξάπτουν πάθη. Το ότι τότε αναπτύχθηκε η τραπεζική επιστήμη κι αυτό πάλι πώς το έχεις; Αυτό από μόνο του δεν μπορεί να είναι σύμπτωση βέβαια. Για το εάν υπήρξε φτώχεια έφταιξε ο καιρός. Συνομώτησε ο θεός των πλουσίων εναντίον του θεού των φτωχών.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 3:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εξαιρετική ταινία bugman όντως, και μια άλλη πολύ καλή που πραγματεύεται παρόμοια θέματα ειναι η k-pax. Αξίζει να τις δουν όσοι δεν τις είδαν ακόμη
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 3:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι troian συμφωνώ αλλά εντάξει θα γράψει αυτός τα δικά του, εγώ πάλι τα δικά μου, κάποιοι άλλοι θα συγκρίνουν και στο τέλος η ζωή θα μας προσπεράσει όλους. Ok no problem που λέγαν κι αρχαίοι Very Happy
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 9:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
spyros έγραψε:
@σαμαν
ακριβώς.

Να υπενθυμίσω ότι στα χρόνια του μεσαίωνα είχαμε και τις (τραγικές ίσως) πολιτικές ζυμώσεις της δυτικής ευρώπης που εν τέλει όμως την ωρίμασαν πολιτικά και έριξαν τον σπόρο των μεταγενέστερων κοινωνικών κινημάτων και την έντονη αμφισβήτιση του ρωμαιοκαθολικισμού από τους γερμανούς και τους άγγλους που προβλημάτισαν για το αν η χριστιανική θρησκεία τελικά πρέπει να ερμηνεύεται ως καθεστωτισμός ή αγαπητική ελευθερία, αλλά και την ανάπτυξη των μαθηματικών της φυσικής της χημείας της αστρονομίας (Νεύτων, Γαλιλαίος, Κέπλερ, Λεϊμπνιτζ κλπ)

@ουλιάθης
ωραία, έφερες ένα παράδειγμα ιερομόναχου, οποίος υπέστη έναν διωγμό από μια μερίδα μητροπολιτών. Μπορεί να υπήρξαν και περισσότερα (και υπήρξαν περισσότερα). Και λοιπόν;
Γιατί δεν έφερες το παράδειγμα των χιλιάδων μοναχών του Αγίου Όρους που υπό την καθοδήγηση του Εμμανουήλ Παππά ξεκίνησαν την επαναστατική δράση της χαλκιδικής εναντίων των Τούρκων;
Γιατί δεν έφερες το παράδειγμα του Αγίου Μάξιμου του Ομολογητού, που οι μητροπολίτες της εποχής του τον κατεδίωξαν τον ακρωτηρίασαν και τον εξόρισαν!
Αυτά, εμείς οι Ορθόδοξοι τα γράφουμε και τα ξαναγράφουμε, διότι είναι η ιστορία μας και όσα λάθη και αν γίνανε οφείλουμε, όχι μόνο να μην τα κρύβουμε αλλά να τα μελετάμε και να παραδειγματιζόμαστε από αυτά.
http://www.impantokratoros.gr/Maximos-Omologitis.el.aspx

Για το αρχικό θέμα η άποψή μου είναι αυτή και η ιστορική πραγματικότητα με δικαιώνει πανυγηρικά:
Παράθεση:
Πάντως, για την ιστορία, όποιος θέλει να βρει αρχαιοελληνικά κείμενα, πρέπει να απευθυνθεί μόνο σε εκκλησίες (και μοναστήρια). Είτε σε κάποιους αρέσει, είτε όχι.
Αν θέλανε να διασώσουν και οι "άλλοι", θα βρίσκανε τρόπο να το κάνανε.
Αλλά, στ' αρχίδια τους...


Ο Ουλιάδης δεν είναι απολογητής του χριστιανισμού. (Μου αρέσει να μιλώ σε τρίτο πρόσωπο όπως ο Καίσαρας!!!)
Αυτό σημαίνει πως ήδη έχω κατασταλαγμένη άποψη, και ήδη αποφάσισα που πρέπει να δώσω το μεγαλύτερο βάρος. Εσύ που αποφάσισες να γείρεις την πλάστιγγα προς την αντίθετη κατεύθυνση, είσαι αυτός που οφείλει να εξηγήσει απο την πλευρά του γιατι ο Ουλιάδης και κάθε Ουλιάδης έχει άδικο. Αυτό είναι το νόημα της συζήτησης, γι αυτό υπάρχει, και εφόσον γίνεται δημόσια, σίγουρα δεν γίνεται απλά για να πείσω εγώ εσένα ούτε εσύ εμένα. Γίνεται για να συλλέξουν τις κατάλληλες πληροφορίες που ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ακόμα όσοι ενδιαφέρονται, και με την κατάλληλη επιβεβαίωση να μπορούν να κατασταλάξουν κάπου και οι ίδιοι. Στην πραγματικότητα φτάνει κανείς στο δρόμο της αλήθειας τόσο μακριά όσο φτάνει η λαχτάρα του. Απαράβατος κανόνας αυτός, και εδώ έχει δίκιο πάλι ο Παρμενίδης. Γράψε λοιπόν εσύ γιατί θεωρείς πως η πλάστιγγα οφείλει να κλίνει προς την δική σου πλευρά, και εγώ θα γράψω τα δικά μου. Αυτό βέβαια, - φαίνεται πως χρειάζεται να το γράψω κι αυτό - να το κάνεις με τιμιότητα, και όχι με υπονοούμενα του τύπου δεν γνωρίζει τα αυθεντικά κείμενα ο Ουλιάδης, ψεύδη είναι αυτά που γράφει, ενώ εσύ τα ξέρεις μεν, αλλά δεν μας τα λες και σε μας να τα μάθουμε. Το μόνο πράγμα που καταφέρνεις έτσι, είναι να αποδεικνύεις συνεχώς και αδιαλείπτως πως η δική σου λαχτάρα είναι εξαιρετικά κοντή.


Όχι τόσο άγχος βρε συ. Κουβέντα για τον εαυτό μας κάνουμε όχι για τον κόσμο..Είμαστε και σε μια ηλικία, δεν κάνει..

Καταρχήν για τα κείμενα των ιεραρχών έχω ήδη κουβεντιάσει με τον τρωικό οπότε δεν θα έπρεπε να επιμένεις διότι ήδη πήρα θέση.

Ο Ουλιάδης λοιπόν, δεν είναι απολογητής τους χριστιανισμού, αλλά μια χαρά ξέρει να αλοιθωρίζει και να γίνεται απολογητής του σκοταδισμού.

Όταν στα λόγια των Ιεραρχών απομονώνεις ένα απειροελάχιστο και προσθέτεις "ερμηνείες" που συλλέγεις από τους σεναριογράφους του δαυλού, παραβλέποντας ότι αυτά είναι δικές τους ερμηνείες και όχι των ιεραρχών, τότε αλοιθωρίζεις (όπως π.χ με τον Γεώργιο Σέττο). Και όταν πάνω στο πολύ λιτό και απομονωμένο κείμενο προβάλλεις το δικό σου σενάριο συκοφαντίας και το πιστεύεις, τότε γίνεσαι σκοταδιστής. (όπως π.χ με τη φράση σου "υπάρχουν δεκάδες κείμενα να παραθέσω, επώνυμων όχι τυχαίων χριστιανών, όπου μιλούν με περίσια περηφάνεια για τις καταστροφές που προξένησαν και για τις επόμενες που σχεδίαζαν αλλά βαριέμαι να συνεχίσω πάλι", ενώ ξέρεις ότι δεν υπάρχει ούτε ένα τέτοιο κείμενο επώνυμων χριστιανών στο οποίο να μιλούν με περισσή υπερηφάνεια για τις καταστροφές που προξένησαν και τις επόμενες που σχεδίαζαν).
Το ίδιο κάνεις και όταν απομονώνεις περιστατικά πολύ συγκεκριμένων γεγονότων και προχωράς σε αυθαίρετες γενικεύσεις, οι οποίες είναι εντελώς ανυπόστατες. Για παράδειγμα, ο Χρυσόστομος στον 4ο αιώνα γνώριζε καλύτερα από τον οποιονδήποτε και τον Πλάτωνα και τον Αριστέλη και όλους τους κλασσικούς. Ωστόσο, το πρόβλημα στον χριστιανισμό το δημιουργούσαν τα χριστιανικά νεοπλατωνικά ρεύματα, με την ποικιλία των δογματικών ερμηνειών. Παρόλα αυτά, η μελέτη των κλασσικών ήταν κάτι που αγαπούσαν οι χριστιανοί (όπως συμβαίνει και σήμερα), και τους συζητούσαν ακόμα και κατά τις κατηχήσεις. Ακριβώς λοιπόν, επειδή στα "κατηχητικά" της εποχής συζητούνταν οι κλασσικοί, μερικές φορές με υπερβολικό βαθμό ειδωλοποίησης, ο Χρυσόστομος ηρεμούσε και προσγείωνε, χωρίς ποτέ να απαγορεύσει την ανάγνωση και τη συζήτησή τους. Οι παραινέσεις του Χρυσοστόμου αποδεικνύουν μόνο 2 πράγματα:
1)την ύπαρξη και βιβλιογραφίας και συζητήσεων περί αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας μέσα στην εκκλησία.
2)την ύπαρξη διαφορετικών γνωστικών χριστιανικών ρευμάτων που μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα στο τριαδικό δόγμα (όπως και έγινε).

Επίσης, το ίδιο κάνεις και όταν φέρνεις ένα μεμονωμένο παράδειγμα ιερομόναχου, ενώ υπάρχουν χιλιάδες άλλα παραδείγματα που απορρίπτουν το δικό σου!

Τέλος το ίδιο κάνεις όταν, βάζεις κυριολεκτικά τα κλάματα για τις προσβολές που "θεωρείς" ότι ξεστόμιζε ο Χρυσόστομος εναντίων του Πλάτωνα και δεν τραβάς το αυτάκι του κολλημένου σεναριογράφου της αγοράς μας, που θεωρεί όλους τους Χριστιανούς ηλίθιους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι γονείς σου και οι γονείς του! Laughing

Τι να λέμε τώρα, άστο το γαμημένο, άστο..
Laughing
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 10:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Εξαιρετική ταινία bugman όντως, και μια άλλη πολύ καλή που πραγματεύεται παρόμοια θέματα ειναι η k-pax. Αξίζει να τις δουν όσοι δεν τις είδαν ακόμη

Μου άρεσε και το k-pax. Ουσιαστικά και τα δυο αναφέρονται στο αδύνατο. Αδύνατο με αυτά που καταλαβαίνουμε. Πως είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνουμε στο ανώτερο επίπεδο; Υπάρχει μεν μια τάση να ψάχνουμε αλλά με περιορισμούς. Ποιος μας περιορίζει;
Στην πρώτη ταινία φαίνεται ότι οι επιστήμονες ενώ ακούνε τον John να αναπτύσσει τα επιχειρήματα για το θαύμα του δεν θα ήθελαν να συμβαίνει αυτό. Γκρεμίζεται ο κόσμος τους. Η δεύτερη ταινία, δείχνει ότι το συναίσθημα είναι ο καλύτερος οδηγός, αλλά η λογική το περιορίζει. Εδώ το θαύμα συμβαίνει για τον καθένα αρκεί να κάνει λόγο το συναίσθημα. Δεν είσαι πια τρελός αν γράψεις μια έκθεση που να λέει το γιατί θέλεις να πας σε ένα καλύτερο μέρος. Όχι απλά να ελπίζεις αλλά να κατανοείς την θέση σε σχέση με το στόχο σου. Τότε προχωράς. Στην πρώτη ταινία ο John είχε απελπιστεί από την στάση των άλλων και βρήκε την ελπίδα στη γνώση των ίδιων των ανθρώπων όταν αναγνώρισε το γιό του. Δεν ζούμε ξεγελώντας το θάνατο αλλά δίνοντας περιεχόμενο στη ζωή μας. Στη δεύτερη ταινία ο ξένος γίνεται κατατονικός. Είχε ήδη κάνει το έργο του. Ευθεία αναφορά στη θυσία.
Είναι λοιπόν η θυσία το εμπόδιο;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 11:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Idea

Bugman έγραψε:
Ouliathis έγραψε:
Εξαιρετική ταινία bugman όντως, και μια άλλη πολύ καλή που πραγματεύεται παρόμοια θέματα ειναι η k-pax. Αξίζει να τις δουν όσοι δεν τις είδαν ακόμη

Μου άρεσε και το k-pax. Ουσιαστικά και τα δυο αναφέρονται στο αδύνατο. Αδύνατο με αυτά που καταλαβαίνουμε. Πως είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνουμε στο ανώτερο επίπεδο; Υπάρχει μεν μια τάση να ψάχνουμε αλλά με περιορισμούς. Ποιος μας περιορίζει;
Στην πρώτη ταινία φαίνεται ότι οι επιστήμονες ενώ ακούνε τον John να αναπτύσσει τα επιχειρήματα για το θαύμα του δεν θα ήθελαν να συμβαίνει αυτό. Γκρεμίζεται ο κόσμος τους. Η δεύτερη ταινία, δείχνει ότι το συναίσθημα είναι ο καλύτερος οδηγός, αλλά η λογική το περιορίζει. Εδώ το θαύμα συμβαίνει για τον καθένα αρκεί να κάνει λόγο το συναίσθημα. Δεν είσαι πια τρελός αν γράψεις μια έκθεση που να λέει το γιατί θέλεις να πας σε ένα καλύτερο μέρος. Όχι απλά να ελπίζεις αλλά να κατανοείς την θέση σε σχέση με το στόχο σου. Τότε προχωράς. Στην πρώτη ταινία ο John είχε απελπιστεί από την στάση των άλλων και βρήκε την ελπίδα στη γνώση των ίδιων των ανθρώπων όταν αναγνώρισε το γιό του. Δεν ζούμε ξεγελώντας το θάνατο αλλά δίνοντας περιεχόμενο στη ζωή μας. Στη δεύτερη ταινία ο ξένος γίνεται κατατονικός. Είχε ήδη κάνει το έργο του. Ευθεία αναφορά στη θυσία.
Είναι λοιπόν η θυσία το εμπόδιο;

Τι εννοεις με το τελικο σου ερωτημα ;


Οι Νομοι Της Κοινης Λογικης γινονται χρησιμοι με την κατανοηση
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 2:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επειδή ο Μεσαίωνας τελικά ήταν "φωτεινός" είπα κι εγώ να φέρω λίγη ακόμη λάμψη από τις επίσημες λαμπαδηφορίες του νέου ελέω θεού ανθρωπισμού,που δεν είχε σκοπό να εξοντώσει τον ελληνισμό...όχι προς θεού...αλλά κι αυτοί οι Έλληνες πήγαιναν γυρεύοντας ,βρε παιδί μου!

Όσο καλός κι αν είναι ο χριστιανός,"άνθρωπος" είναι ...και θα σε δείρει και θα σε βασανίσει και θα σου πάρει την περιουσία (αυτό είναι το πιο χριστιανικό απ' όλα) κι όλ' αυτά γιατί; Επειδή δε θες ,βρε αχάριστε Έλληνα,να βαφτιστείς και να προσκυνήσεις ! Τι σου ζήτησαν,βρε; Τον ουρανό με τ' άστρα; Γι' αυτό σε στείλανε πιο γρήγορα εκεί:στον ουρανό με τ' άστρα!

Επίσημες λαμπαδηφορίες του ανθρωπιστικού-χριστιανικού Μεσαίωνα:

Οπουδήποτε βρεθεί συγκέντρωση ομάδας Μανιχαίων, οι ιθύνοντες ας τιμωρηθούν με δυνατή φωτιά και αυτοί που απλώς παρευρίσκονταν ας διαπομπευτούν, ατιμαστούν και αποκοπούν από τις συναναστροφές με ανθρώπους και τα οικήματα όπου διδασκόταν η διαβολική πίστη ας δημευθούν από τους αξιωματούχους της πόλης. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.5.3

Εάν κάποια αγάλματα βρίσκονται ακόμη μέσα στους Ναούς και τα Ιερά και έχουν δεχθεί ή δέχονται ακόμη την λατρεία των ειδωλολατρών, όπου κι αν συμβαίνει αυτό, θα ξεριζωθούν εκ θεμελίων, αναγνωρίζοντας ότι αυτό έχει διαταχθεί κατ' επανάληψη και πολύ συχνά. Τα ίδια τα κτίρια των Ναών που βρίσκονται μέσα σε πόλεις ή κωμοπόλεις, ή έξω από αυτές, θα παραδοθούν σε δημόσια χρήση και θα καταστραφούν οι ανά τόπους βωμοί. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.10.19


Απαγορεύουμε σε εκείνους που έχουν μιαρές ειδωλολατρικές πεποιθήσεις να προσφέρουν τις καταραμένες τους θυσίες και να ασκούν όλες τις άλλες καταδικαστέες πρακτικές τους. Διατάσσουμε δε όλα τα Ιερά και οι Ναοί τους που στέκουν ακόμη, να καταστραφούν με πρωτοβουλία των τοπικών διοικητών και να εξαγνιστούν τα απομεινάρια τους με την ύψωση του σημείου της σεβαστής χριστιανικής θρησκείας. Όλοι ας γνωρίζουν ότι αν παραβάτης του παρόντος νόμου παραπεμφθεί με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον δικαστού, θα τιμωρηθεί με την ποινή του θανάτου. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.10.25


Επειδή μερικοί συνελήφθησαν διακατεχόμενοι από την πλάνη των ανόσιων μυσαρών Ελλήνων, να διαπράττουν εκείνα που δικαιολογημένα εξοργίζουν τον φιλάνθρωπο Θεό... Αυτοί θα υποβληθούν στην αντίστοιχη τιμωρία και μάλιστα με πνεύμα επιείκειας... αν επιμείνουν στην πλάνη των Ελλήνων, θα υποβληθούν στην έσχατη των ποινών. Αν δεν έχουν αξιωθεί ακόμα το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να παρουσιαστούν στις ιερότατες εκκλησίες μας, μαζί με τις συζύγους και τα παιδιά τους και μαζί με όλους του οίκου τους, για να διδαχθούν την αληθινή πίστη των χριστιανών. Αφού διδαχθούν και αποβάλουν την πλάνη που τους διακατείχε προηγουμένως, θα πρέπει να ζητήσουν το σωτήριο βάπτισμα. Διαφορετικά ας γνωρίζουν ότι αν παραμελήσουν να το κάνουν δεν θα έχουν κανένα πολιτικό δικαίωμα, ούτε θα τους επιτραπεί να είναι ιδιοκτήτες περιουσίας, ούτε κινητής, ούτε ακίνητης. Θα τους αφαιρεθούν τα πάντα και θα εγκαταλειφθούν στην ένδεια... Κανείς να μην έχει το δικαίωμα να κληροδοτεί με διαθήκη ή να χαρίζει με δωρεά οτιδήποτε, σε πρόσωπα ή τόπους που έχουν επισημανθεί ότι διαπράττουν την ασέβεια του ελληνισμού. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.10.9


Να κλείσουν όλοι οι ναοί σε όλες τις πόλεις και σε όλους τους τόπους της οικουμένης... Αν κάποιος με οποιαδήποτε εξουσία παραβεί αυτό το νόμο θα τιμωρηθεί με αποκεφαλισμό. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.1

Κανείς να μην τολμήσει να αποπειραθεί αυτά που απαγορεύονται στους ανθρώπους και τα οποία διαφυλάσσονται στις ειδωλολατρικές δεισιδαιμονίες, γνωρίζοντας ότι διαιωνίζει πράξη που αποτελεί δημόσιο έγκλημα. Θέλομε λοιπόν τέτοιου είδους πράξεις να αποτραπούν έτσι ώστε και αν ακόμη εξακολουθούν να συμβαίνουν τέτοια πράγματα, εν γνώσει βεβαίως των ιδιοκτητών, σε κάποιο λιβάδι ή σπίτι, τότε το λιβάδι ή το σπίτι αυτό θα προσαρτηθεί στο ταμείο των ιερότατων ανδρών [δηλαδή των ιερέων], ενώ ο ιδιοκτήτης τους επειδή εν γνώσει του έδωσε την συγκατάθεσή του να μιανθεί ο τόπος με τέτοια εγκλήματα, θα αποπεμφθεί από το αξίωμά του, θα χάσει την περιουσία του, η οποία θα προγραφεί, και αφού υποστεί σωματικό βασανισμό με μεταλλικά όργανα, σύμφωνα με το δημόσιο και ιδιωτικό δίκαιο θα οδηγηθεί σε διαρκή εξορία. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.8


Ανακοινώνουμε σε όλους εκείνους που έχουν γίνει χριστιανοί και ήδη αξιωθεί το άγιο και σωτήριο βάπτισμα, ότι όποτε εντοπισθούν επιμένοντες στην πλάνη των Ελλήνων θα καταδικασθούν στην εσχάτη των ποινών. Όσοι όμως δεν έχουν αξιωθεί ακόμη το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να εμφανισθούν οικειοθελώς στην Βασιλεύουσα ή στις επαρχιακές πόλεις τους και να προσέλθουν στις αγιότατες εκκλησίες μαζί με τις συζύγους τους, τα τέκνα τους και όλα τα υπόλοιπα μέλη του οίκου τους και να κατηχηθούν στην αληθινή πίστη των χριστιανών. Αν κάποιος στην επικράτειά μας κρύβεται, αλλά συλληφθεί να θυσιάζει ή να διαπράττει το αδίκημα της ειδωλολατρίας θα τιμωρηθεί με την εσχάτη των ποινών, με την οποία άλλωστε τιμωρούνται δικαίως και οι Μανιχαίοι και οι Βορβορίτες, γιατί κρίνουμε ότι όλοι αυτοί είναι εξίσου εγκληματίες. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.10


Πλημμυρίζει η ψυχή σου από φως!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 3:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ρε Σπυράκο αμάν πια με σένα!! Σε προκάλεσα δέκα φορές η να βάλεις εσύ αυτά τα κείμενα που θεωρείς πως εγω παραποιώ, η να αλλάξεις αυτό το τροπάριο και να παίξεις επιτέλους τίμια. Αντι αυτού συνεχίζεις να είσαι άθλιος, να αερολογέις, και έχεις και το θράσος να ζητάς από εμένα να τραβήξω το αυτί άλλων. Τραβάω το δικό σου, έξι μέτρα έγινε, κι εσύ το βιολί σου. Εξακολουθείς να κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις. Δεν πειράζει. Καταλαβαίνουν οι άλλοι.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 4:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Idea

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Επειδή ο Μεσαίωνας τελικά ήταν "φωτεινός" είπα κι εγώ να φέρω λίγη ακόμη λάμψη από τις επίσημες λαμπαδηφορίες του νέου ελέω θεού ανθρωπισμού,που δεν είχε σκοπό να εξοντώσει τον ελληνισμό...όχι προς θεού...αλλά κι αυτοί οι Έλληνες πήγαιναν γυρεύοντας ,βρε παιδί μου!

Όσο καλός κι αν είναι ο χριστιανός,"άνθρωπος" είναι ...και θα σε δείρει και θα σε βασανίσει και θα σου πάρει την περιουσία (αυτό είναι το πιο χριστιανικό απ' όλα) κι όλ' αυτά γιατί; Επειδή δε θες ,βρε αχάριστε Έλληνα,να βαφτιστείς και να προσκυνήσεις ! Τι σου ζήτησαν,βρε; Τον ουρανό με τ' άστρα; Γι' αυτό σε στείλανε πιο γρήγορα εκεί:στον ουρανό με τ' άστρα!

Επίσημες λαμπαδηφορίες του ανθρωπιστικού-χριστιανικού Μεσαίωνα:

Οπουδήποτε βρεθεί συγκέντρωση ομάδας Μανιχαίων, οι ιθύνοντες ας τιμωρηθούν με δυνατή φωτιά και αυτοί που απλώς παρευρίσκονταν ας διαπομπευτούν, ατιμαστούν και αποκοπούν από τις συναναστροφές με ανθρώπους και τα οικήματα όπου διδασκόταν η διαβολική πίστη ας δημευθούν από τους αξιωματούχους της πόλης. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.5.3

Εάν κάποια αγάλματα βρίσκονται ακόμη μέσα στους Ναούς και τα Ιερά και έχουν δεχθεί ή δέχονται ακόμη την λατρεία των ειδωλολατρών, όπου κι αν συμβαίνει αυτό, θα ξεριζωθούν εκ θεμελίων, αναγνωρίζοντας ότι αυτό έχει διαταχθεί κατ' επανάληψη και πολύ συχνά. Τα ίδια τα κτίρια των Ναών που βρίσκονται μέσα σε πόλεις ή κωμοπόλεις, ή έξω από αυτές, θα παραδοθούν σε δημόσια χρήση και θα καταστραφούν οι ανά τόπους βωμοί. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.10.19


Απαγορεύουμε σε εκείνους που έχουν μιαρές ειδωλολατρικές πεποιθήσεις να προσφέρουν τις καταραμένες τους θυσίες και να ασκούν όλες τις άλλες καταδικαστέες πρακτικές τους. Διατάσσουμε δε όλα τα Ιερά και οι Ναοί τους που στέκουν ακόμη, να καταστραφούν με πρωτοβουλία των τοπικών διοικητών και να εξαγνιστούν τα απομεινάρια τους με την ύψωση του σημείου της σεβαστής χριστιανικής θρησκείας. Όλοι ας γνωρίζουν ότι αν παραβάτης του παρόντος νόμου παραπεμφθεί με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον δικαστού, θα τιμωρηθεί με την ποινή του θανάτου. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.10.25


Επειδή μερικοί συνελήφθησαν διακατεχόμενοι από την πλάνη των ανόσιων μυσαρών Ελλήνων, να διαπράττουν εκείνα που δικαιολογημένα εξοργίζουν τον φιλάνθρωπο Θεό... Αυτοί θα υποβληθούν στην αντίστοιχη τιμωρία και μάλιστα με πνεύμα επιείκειας... αν επιμείνουν στην πλάνη των Ελλήνων, θα υποβληθούν στην έσχατη των ποινών. Αν δεν έχουν αξιωθεί ακόμα το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να παρουσιαστούν στις ιερότατες εκκλησίες μας, μαζί με τις συζύγους και τα παιδιά τους και μαζί με όλους του οίκου τους, για να διδαχθούν την αληθινή πίστη των χριστιανών. Αφού διδαχθούν και αποβάλουν την πλάνη που τους διακατείχε προηγουμένως, θα πρέπει να ζητήσουν το σωτήριο βάπτισμα. Διαφορετικά ας γνωρίζουν ότι αν παραμελήσουν να το κάνουν δεν θα έχουν κανένα πολιτικό δικαίωμα, ούτε θα τους επιτραπεί να είναι ιδιοκτήτες περιουσίας, ούτε κινητής, ούτε ακίνητης. Θα τους αφαιρεθούν τα πάντα και θα εγκαταλειφθούν στην ένδεια... Κανείς να μην έχει το δικαίωμα να κληροδοτεί με διαθήκη ή να χαρίζει με δωρεά οτιδήποτε, σε πρόσωπα ή τόπους που έχουν επισημανθεί ότι διαπράττουν την ασέβεια του ελληνισμού. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.10.9


Να κλείσουν όλοι οι ναοί σε όλες τις πόλεις και σε όλους τους τόπους της οικουμένης... Αν κάποιος με οποιαδήποτε εξουσία παραβεί αυτό το νόμο θα τιμωρηθεί με αποκεφαλισμό. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.1

Κανείς να μην τολμήσει να αποπειραθεί αυτά που απαγορεύονται στους ανθρώπους και τα οποία διαφυλάσσονται στις ειδωλολατρικές δεισιδαιμονίες, γνωρίζοντας ότι διαιωνίζει πράξη που αποτελεί δημόσιο έγκλημα. Θέλομε λοιπόν τέτοιου είδους πράξεις να αποτραπούν έτσι ώστε και αν ακόμη εξακολουθούν να συμβαίνουν τέτοια πράγματα, εν γνώσει βεβαίως των ιδιοκτητών, σε κάποιο λιβάδι ή σπίτι, τότε το λιβάδι ή το σπίτι αυτό θα προσαρτηθεί στο ταμείο των ιερότατων ανδρών [δηλαδή των ιερέων], ενώ ο ιδιοκτήτης τους επειδή εν γνώσει του έδωσε την συγκατάθεσή του να μιανθεί ο τόπος με τέτοια εγκλήματα, θα αποπεμφθεί από το αξίωμά του, θα χάσει την περιουσία του, η οποία θα προγραφεί, και αφού υποστεί σωματικό βασανισμό με μεταλλικά όργανα, σύμφωνα με το δημόσιο και ιδιωτικό δίκαιο θα οδηγηθεί σε διαρκή εξορία. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.8


Ανακοινώνουμε σε όλους εκείνους που έχουν γίνει χριστιανοί και ήδη αξιωθεί το άγιο και σωτήριο βάπτισμα, ότι όποτε εντοπισθούν επιμένοντες στην πλάνη των Ελλήνων θα καταδικασθούν στην εσχάτη των ποινών. Όσοι όμως δεν έχουν αξιωθεί ακόμη το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να εμφανισθούν οικειοθελώς στην Βασιλεύουσα ή στις επαρχιακές πόλεις τους και να προσέλθουν στις αγιότατες εκκλησίες μαζί με τις συζύγους τους, τα τέκνα τους και όλα τα υπόλοιπα μέλη του οίκου τους και να κατηχηθούν στην αληθινή πίστη των χριστιανών. Αν κάποιος στην επικράτειά μας κρύβεται, αλλά συλληφθεί να θυσιάζει ή να διαπράττει το αδίκημα της ειδωλολατρίας θα τιμωρηθεί με την εσχάτη των ποινών, με την οποία άλλωστε τιμωρούνται δικαίως και οι Μανιχαίοι και οι Βορβορίτες, γιατί κρίνουμε ότι όλοι αυτοί είναι εξίσου εγκληματίες. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.10


Πλημμυρίζει η ψυχή σου από φως!

Για την Ιστορια ...

Θεοδοσιανος κωδικας

Παράθεση:
Το 438 εκδόθηκε μια συλλογή νόμων που περιλάμβανε όλα τα αυτοκρατορικά διατάγματα από το 312 μ.Χ.

Η συλλογή αυτή είναι γνωστή ως Θεοδοσιανός Κώδικας επειδή εκδόθηκε με διαταγή του αυτοκράτορα Θεοδοσίου Β΄.


Η έκδοση του Θεοδοσιανού Κώδικα διευκόλυνε πολύ τους δικαστές (μπορούσαν χωρίς κόπο να βρίσκουν παλαιά διατάγματα και να τα εφαρμόζουν στις δίκες).


Σήμερα σώζονται μερικά "βιβλία" από τον Θεοδοσιανό Κώδικα. Είναι πολύτιμα διότι αποτελούν βασική πηγή για τη μελέτη των κοινωνικών συνθηκών του 5ου αιώνα μ.Χ.


Ιουστινιανειος κωδικας

Παράθεση:
Ο Ιουστινιάνειος Κώδικας (Codex Iustinianus) αποτελούσε σύνθεση αυτοκρατορικών νόμων από την εποχή του Αδριανού έως και του Ιουστινιανού, καθώς επίσης και μια αναθεώρηση παλαιότερων νομικών συγγραμμάτων , που είχαν εκδοθεί από Ρωμαίους αυτοκράτορες. Στόχος ήταν η θέσπιση ενός ενιαίου κώδικα, ο οποίος θα ήταν δυνατό να μελετηθεί και να εφαρμοστεί, αφού μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού (αρχές 6ου αιώνα) η οργάνωση του Ρωμαϊκού Δικαίου βρισκόταν σε χαώδη κατάσταση. Ο Ιουστινιάνειος Κώδικας ήταν το πρώτο μέρος του συνολικού κώδικα, ο οποίος ονομάστηκε κατά τον 16ο αιώνα


Οι Νομοι Της Κοινης Λογικης γινονται χρησιμοι με την κατανοηση
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2015 5:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Ιουστινιανειος κωδικας

Παράθεση:
Ο Ιουστινιάνειος Κώδικας (Codex Iustinianus) αποτελούσε σύνθεση αυτοκρατορικών νόμων από την εποχή του Αδριανού έως και του Ιουστινιανού, καθώς επίσης και μια αναθεώρηση παλαιότερων νομικών συγγραμμάτων , που είχαν εκδοθεί από Ρωμαίους αυτοκράτορες. Στόχος ήταν η θέσπιση ενός ενιαίου κώδικα, ο οποίος θα ήταν δυνατό να μελετηθεί και να εφαρμοστεί, αφού μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού (αρχές 6ου αιώνα) η οργάνωση του Ρωμαϊκού Δικαίου βρισκόταν σε χαώδη κατάσταση. Ο Ιουστινιάνειος Κώδικας ήταν το πρώτο μέρος του συνολικού κώδικα, ο οποίος ονομάστηκε κατά τον 16ο αιώνα


Από τον ίδιο σύνδεσμο παρκάτω λέει:
Παράθεση:
Η σπουδαιότητα του κώδικα

Η σπουδαιότητα του έργου, πέραν της μεγάλης απλοποίησης των νόμων του ρωμαϊκού δικαίου, έγκειται στο ότι ουσιαστικά αποτέλεσε μια εναρμόνιση των θεσμών Πολιτείας και Εκκλησίας. Μέσα στο έργο αυτό φαίνεται ξεκάθαρα η επιρροή της πολιτικής θεολογίας της Εκκλησίας, αφού ουσιαστικά αποτέλεσε την καταστατική βάση της πολιτικής θεωρίας του Βυζαντίου, όπως αυτές κυρίως αποδόθηκαν στα διατάγματα της ΣΤ΄ Νεαράς. Στα κείμενα καθίσταται εμφανές πως η ορθή και προσήκουα άσκηση της πολιτικής εξουσίας προϋποθέτει τον κοινό σεβασμό του θείου νόμου. Επίσης στις ίδιες διατάξεις εμφανίζονται πλήθος νόμων που εφαρμόζονταν στη ζωή της Εκκλησίας να εντάσσονται στους νόμους του κράτους, με ιδιαίτερη βάση στους κανόνες των Οικουμενικών συνόδων, οι οποίοι θα εφαρμόζονταν ως «τάξιν νόμων». Η καταστατική αυτή βάση σύγκλισης των δύο θεσμών, απέρεε από την ένταξη του Χριστιανισμού στις θεμελιακές δομές της νέας ρωμαϊκής κοσμοθεώρησης και ο Ιουστινιανός κώδικας θα παρέμενε το κέντρο αυτής της σύγκλισης, σε όλη την βυζαντινή εποχή.

Σε πολιτειακό επίπεδο ο κώδικας αναδεικνύει τη θέση του αυτοκράτορα ως απόλυτου μονάρχη με απεριόριστη νομοθετική, εκτελεστική και δικαστική εξουσία


http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=8&t=256468 για τον θεοδοσιανό κώδικα στα μέρη που αφορούν εθνικούς
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25  Επόμενο
Σελίδα 15 από 25

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center