Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 7:43 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Υποτίθεται εξερευνούμε τις συνέπειες των παραδοχών μας με κριτήριο αν προκύπτει κάτι λογικό. Με το σολιψιμό έχουμε το παράδοξο της εκ του μηδενός δημιουργίας του κόσμου απ' τη συνείδηση. Και η απόλυτη σχετικότητα φλερτάρει με το σολιψισμό παθιασμένα.
Ακόμα κι ο Ηράκλειτος δεχόταν τη σταθερότητα του Λόγου στην αιώνια κίνηση του κόσμου. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 1:23 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Ενας ορισμος της συνειδησης που συνδυαζει και καθαρα ανθρωπινα χαρακτηριστικα ειναι ο ακολουθος :
Η συνειδηση ειναι το μεγεθος του λογου
Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;; _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 1:29 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ιάσωνα οταν λες πως μπορούμε να δώσουμε στα πράγματα όποιον ορισμό θέλουμε είναι το ίδιο με το να λες πως όλα συμβαίνουν μέσα στο κεφάλι μας και μόνο, συνεπώς ο Ιωάννης έχει δίκιο όταν λέει πως αυτό είναι σολιψισμός, δεν το λέει απλά επειδή διαφωνεί δεν είναι; Η πρέπει να επιχειρηματολογίσεις υπέρ του συνεπώς η να τον αρνηθείς. Μήπως αυτό που θέλεις να πεις είναι πως το πράγμα προηγείται της μαθηματικής διατύπωσης;
Δηλαδή όποια διάταξη και μορφή κι αν τύχαινε να έπαιρναν τα πράγματα εμείς θα δημιουργούσαμε αλλα μαθηματικά για να τα περιγράψουμε; Η απάντηση εδω ειναι οχι. Αν μπορούσαμε για παράδειγμα να μετακινήσουμε τον Ερμή και να τον τοποθετούσαμε κάπου αλλού, αυτός δεν θα έμενε εκεί που εμείς τον βάλαμε αλλα θα προκαλούσε μια νέα διάταξη που θα περιγράφονταν ακριβώς απο τις ίδιες δυνάμεις και τα ίδια μαθηματικά. Άρα η μαθηματική διατύπωση είναι αυτή που μένει αν αφαιρέσουμε την ποικιλία των μορφών που προκύπτει απο την ανάλογη ποικιλία των αισθητηρίων οργάνων. Βλέπεις τίποτα το περίεργο σε αυτό; _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 2:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Ouliathis έγραψε: | Άρα η μαθηματική διατύπωση είναι αυτή που μένει αν αφαιρέσουμε την ποικιλία των μορφών που προκύπτει απο την ανάλογη ποικιλία των αισθητηρίων οργάνων. Βλέπεις τίποτα το περίεργο σε αυτό; |
Αν υποτεθει βεβαια οτι τα μαθηματικα ειναι αναλλοιωτα
Και οτι δεν αλλαζουν τα αξωματα τους, αν δεν μπορουν να ανταποκριθουν σε μερικες καταστασεις για τις οποιες καλουνται να εκφερουν αποψη, οπότε τοτε δηλωνουν αδυναμια
παραδειγμα
Nα υπολογιστει, για ορισμενο σωμα μαζας m εντος βαρυτικου πεδιου μαζας Μ, η αποσταση R απο το βαρυτικο κεντρο, του σημειου που μηδενιζεται η δυναμη του πεδιου στη μαζα m
Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;; _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Κυρ Απρ 26, 2015 6:04 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 5:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: | Βλέπεις τίποτα το περίεργο σε αυτό; |
Δεν βλέπω κάτι το περίεργο σε αυτό, αλλά πράγματι αυτό που θέλω να πω είναι ότι το πράγμα προηγείται, κι όχι μόνο προηγείται αλλά και ασχέτως με το εάν εμείς θα το καταλάβουμε ή όχι, και αυτά που καταλαβαίνουμε είναι ένα μικρό κλάσμα του πράγματος. Π.χ. ο Ιωάννης για τον γέρο που ανέφερε (αυτόν που ακόμα ταλαιπωρεί πολύ κόσμο!...), τι από αυτά είναι ο γέρος αυτός,
Παράθεση: | -παρατηρούμενο,
-παρατηρητής,
-παρατηρητής του παρατηρητή,
-παρατηρητής του παρατηρητή του παρατηρητή,
-κλπ. κλ.π. |
Εάν ήταν μόνο το πρώτο θα είχε νόημα, αλλα αφού είναι όλα αυτά, αμέσως χάνει το νόημα η αναφορά. Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητός, ίσως εγώ δεν το λέω καλά τέλος πάντων. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 6:41 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: | ακολουθος :
Η συνειδηση ειναι το μεγεθος του λογου
|
Δηλαδή εκτός συνείδησης ο κόσμος δεν έχει λόγο; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 6:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Ouliathis έγραψε: | Βλέπεις τίποτα το περίεργο σε αυτό; |
Δεν βλέπω κάτι το περίεργο σε αυτό, αλλά πράγματι αυτό που θέλω να πω είναι ότι το πράγμα προηγείται, κι όχι μόνο προηγείται αλλά και ασχέτως με το εάν εμείς θα το καταλάβουμε ή όχι, και αυτά που καταλαβαίνουμε είναι ένα μικρό κλάσμα του πράγματος. Π.χ. ο Ιωάννης για τον γέρο που ανέφερε (αυτόν που ακόμα ταλαιπωρεί πολύ κόσμο!...), τι από αυτά είναι ο γέρος αυτός,
Παράθεση: | -παρατηρούμενο,
-παρατηρητής,
-παρατηρητής του παρατηρητή,
-παρατηρητής του παρατηρητή του παρατηρητή,
-κλπ. κλ.π. |
Εάν ήταν μόνο το πρώτο θα είχε νόημα, αλλα αφού είναι όλα αυτά, αμέσως χάνει το νόημα η αναφορά. Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητός, ίσως εγώ δεν το λέω καλά τέλος πάντων. |
Δε γίνεσαι κατανοητός:
α) Γιατί ο Πλάτων ταλαιπωρεί ακόμα πολύ κόσμο; Μήπως αυτός ταλαιπωρείται από αυτούς;
β) Επειδή δεν κατέχουμε το Ον σημαίνει ότι δεν είναι λογική προϋπόθεση της κίνησης; Μήπως κατέχουμε τι είναι ο χρόνος; Χωρίς αυτόν,όμως,κίνηση δεν υπάρχει. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 7:11 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | skapaneas
έγραψε: | ακολουθος :
Η συνειδηση ειναι το μεγεθος του λογου
|
Δηλαδή εκτός συνείδησης ο κόσμος δεν έχει λόγο; |
Οχι !!!!!!!!!!!!!
Κι αν διαφωνεις δεν εχεις παρα να τον καταγραψεις
Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;; _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 7:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τα ΄χουμε ξαναπεί αυτά ,η παραδοχή σου ισοδυναμεί με σολιψισμό. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 7:55 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Και λοιπον ;
Κι ο Ηρακλειτος σολιψιστης ηταν αφου δεχοταν το λογο ως συνειδηση που ηταν
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Ακόμα κι ο Ηράκλειτος δεχόταν τη σταθερότητα του Λόγου στην αιώνια κίνηση του κόσμου |
Γιατι βεβαια δεν μπορει να δεχεσαι τη σταθεροτητα του λογου χωρις να δεχεσαι τον ιδιο το λογο
Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;; _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 9:22 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συγχέεις τις έννοιες.Ο σολιψιστής δεν δέχεται κάτι έξω από τη συνείδησή του.Ο Ηράκλειτος ,λοιπόν,δεν ήταν σολιψιστής,αφού έλεγε:
"Αυτόν εδώ τον κόσμο, τον ίδιο για όλους, ούτε κανείς θεός ούτε άνθρωπος τον έπλασε, αλλ' ήταν από πάντα και είναι και θα είναι αιώνια ζωντανή φωτιά, που ανάβει με μέτρο και σβήνει με μέτρο". _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 9:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Επειδή δεν κατέχουμε το Ον σημαίνει ότι δεν είναι λογική προϋπόθεση της κίνησης; Μήπως κατέχουμε τι είναι ο χρόνος; Χωρίς αυτόν,όμως,κίνηση δεν υπάρχει. |
Θέλω να ζητήσω συγνώμη γιατί γαργαλιέμαι από αυτά που διαβάζω στη συζήτηση, και κάνω παρεκβάσεις από το αρχικό θέμα, αλλά υποκύπτω σε πειρασμούς ο αμαρτωλός. Ιωάννη ξέρεις την παροιμία Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει φαντάζομαι. Εσύ ορίζεις πρώτα την κίνηση, ως διαφορά θέσεων σε δύο χρονικές στιγμές, και μετά λες ότι δεν υπάρχει κίνηση χωρίς χρόνο. Έχεις ένα τεράστιο καρπούζι, έχεις και το μαχαιράκι σου, και κόβεις ράβεις ορίζεις όπως θες. Δεν είσαι μόνος στο άγιο καθήκον, αλλά δεν θέλω να επιμείνω σε αυτό, αλλά πιθανολογώ ότι ένας επιτήδειος σοφιστής θα μπορούσε να δείξει ότι αυτό που λες περί σολιψισμού είναι επιτηδείως σολιψιστικό. Θέτεις ως κριτήριο το εάν προκύπτει κάτι λογικό. Καλό σκοπό έχεις δε λέω αλλά ξέρεις κι ο Μέγας Ναπολέων του ψυχιατρείου είναι απόλυτα βέβαιος για τη λογική του. Θα μου πεις βέβαια αν έρθει η ώρα του Ναπολέοντα να τον βάλουμε κάτω να τον δούμε, αλλά το θέμα είναι ότι άλλο το εάν φαίνεται κάτι λογικό κι άλλο αν είναι, γιατί και η γάτα και το ποντίκι έχει ο καθένας τη λογική του, πάντα υπάρχει μια αυθαιρεσία παραδοχής. Ζητώ συγγνώμη πάλι. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 9:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ωραία,όρισε εσύ την κίνηση χωρίς χρόνο για να δω πόσο κόβει το δικό σου μαχαίρι! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 27, 2015 12:03 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Συγχέεις τις έννοιες.Ο σολιψιστής δεν δέχεται κάτι έξω από τη συνείδησή του.Ο Ηράκλειτος ,λοιπόν,δεν ήταν σολιψιστής,αφού έλεγε:
"
Αυτόν εδώ τον κόσμο
τον ίδιο για όλους
ούτε κανείς θεός
ούτε άνθρωπος τον έπλασε
αλλ' ήταν από πάντα
και είναι
και θα είναι
αιώνια ζωντανή φωτιά
που ανάβει με μέτρο
και σβήνει με μέτρο
" |
Κσι σε ποιο σημειο ακριβως λεει οτι ο κοσμος αυτος για τον οποιο μιλαει με τοση σαφηνεια ειναι εξω απο τη συνειδηση του ;
Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;; _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 27, 2015 2:04 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
" γιατί και η γάτα και το ποντίκι έχει ο καθένας τη λογική του, πάντα υπάρχει μια αυθαιρεσία παραδοχής. Ζητώ συγγνώμη πάλι. "
δηλαδή οι λογικές είναι τόσες όσες και οι άνθρωποι; Αν αυτό ίσχυε στο σύνολό του τότε δεν θα μπορόυσαμε να αρθρώσουμε κοινό λόγο. Εγώ θα έλεγα πως μπορούμε στον βαθμό που θα χρησιμοποιήσουμε την λογική μας, και ταυτόχρονα δυσκολευόμαστε στον βαθμό που μας εμποδίζουν οι πεποιθήσεις μας. Τι απο τα δύο θεωρείς πιο σωστό να συμβαίνει;
Σκαπανέα αν ολα είναι συμβάντα της ίδιας σου της συνείδησης οταν διαφωνείς με τον Ιωάννη τι στην πραγματικότητα συμβάινει δηλαδή; Διαφωνείς εσύ με εσένα; Αυτό μου ακούγεται λίγο διαστροφικό!!!! _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|