Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ήρθε ο Χριστός! Ή μήπως όχι; Θα το καταλαβαίναμε αν ερχόταν;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 23, 24, 25  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 1:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:

Υπάρχουν και ονομάζονται γνωστικά Ευαγγελια


http://www.omilosmeleton.gr/pdf/Gospel_of_Thomas.pdf

Δεν ξέρω αν αυτό του Θωμά είναι αντιπροσωπευτικό ,πάντως για "θεραπευτή" -Υιό του Απόλλωνα δε μου κάνει και πολύ. Για Εβραίο προφήτη περισσότερο...(,μεσσιανισμός,εκλεκτοί,τιμωρία στον ουρανό,φόροι στον Καίσαρα κ.λπ.)
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 8:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν ειναι μονο αυτο ειναι πολλά. Οι γνωστικοί ηταν άμεσα επηρεασμένοι απο την ελληνική φιλοσοφία. Ψαχτο λίγο.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 9:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επαναλαμβάνω πως αν δεν ειχε υπάρξει πρόβλημα δηλαδη διωγμοί το διάταγμα δεν θα μιλούσε για πρώην σκληρότητα, ουτε θα έλεγε πως επιστρέφονται πίσω οι ναοί λατρείας των χριστιανών. Αυτο σιγουρα σημαίνει πως τους είχαν κλείσει με την βία. Η σκληρότητα επισης σημαίνει κι αυτη κατι. Σημαίνει πως κυνηγήθηκαν και έκλεισαν τους ναούς του. Απλα πράγματα. Ποσο βίαια κυνηγήθηκαν οι μεν Ρωμαίοι θα λέγανε λίγο οι δε χριστιανοι πολυ, το θέμα ειναι πως όντως κυνηγήθηκαν. Εκατομμύρια θύματα πάντως που υποστηρίζουν κάποιοι χριστιανοι οχι δεν υπήρξαν. Ρωμαίο ιστορικό που να αναφέρει τους διωγμούς του Διοκλητιανού δεν ξέρω, αυτο δεν σημαίνει σιγουρα πως δεν υπαρχει, ξέρω οτι δεν υπαρχει αμφισβήτηση περί αυτού, αν εσυ γνωρίζεις αν και ποιοι αμφισβητούν το συγκεκριμένο γεγονός, ανάφερε το να το δούμε.
Τους διωγμούς του Νέρωνα ομως ναι γνωρίζω πως τους αναφέρουν και Ρωμαίοι ιστορικοί. Όσον αφορά την εθελοδουλία, αυτη ειναι κατα πολυ χειρότερη της επιβολής, και σιγουρα κατι λεει για την επελθούσα παρακμή της ελληνικής θρησκείας και οχι μονο. Οταν κατι ειναι δυνατό και ακμάζει κανεις δεν μπορει να το αμφισβητήσει, μην τα ρίχνουμε ολα στους χριστιανους, σαν να ήλθαν σε έναν παράδεισο και τον κατέστρεψαν. Ο παράδεισος αυτος ειχε ηδη αρχίσει να σαπίζει, και οι χριστιανοι απλα πήγαν με τον νικητή, δηλαδη τιμήν ρωμαϊκή αυτοκρατορία του Κωνσταντίνου.
Αυτο που πρεπει να εξηγηθεί ειναι το πως επιβίωσαν στην αρχή. Για να μπορέσουν να το κανουν πρεπει να είχαν κάποιο κοινωνικό έρησμα αλλιώς θεωρώ πως θα είχαν διαλυθεί απο μόνοι τους εξ αρχής. Το λίπασμα ηταν η ηδη αποσυντιθεμενη ελληνική θρησκεία, αλλα μάλλον δεν ηταν μονο αυτο!
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 12:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι γεγονός ότι υπάρχει βαθύ σκοτάδι, από έλλειψη πηγών. Οι πηγές που υπάρχουν είναι μεταγενέστερες, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει θέμα και αμεροληψίας και αξιοπιστίας. Μία προσέγγιση είναι η συγκριτική μέθοδος, ψάχνοντας ακόμα και μέσα στην ίδια φερόμενη πηγή όπως η Καινή Διαθήκη. Κάνοντας αυτό ακριβώς για το συγκεκριμένο "βιβλίο", παρατηρείς σημαντική διαφοροποίηση, με τυπικό παράδειγμα τα τέσσερα ευαγγέλια. Εάν ο Ιησούς των τεσσάρων ευαγγελιστών είναι ίδιος, τι χρειάζονται τα 4 και γιατί δεν αρκεί ένα; Και εάν δεν είναι ίδιος, ποιος ήταν ο Ιησούς. Υπάρχει θέμα λοιπόν αξιοπιστίας. Ο κάθε συγγραφέας αποδίδει έναν διαφορετικό Ιησού. Απλά, δεν μπορούμε να ξέρουμε. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι, βάσει της κλασικής διαλεκτικής, να εντοπίζουμε αντιφάσεις.

Ασφαλώς δεν είναι οι χριστιανοί οι μοναδικοί φταίχτες, με την έννοια ότι υπήρξε γενικότερη παρακμή. Όμως, αυτοί εκμεταλλεύτηκαν την παρακμή, με κραυγαλέο και ύπουλο τρόπο. Και αυτό δεν είναι αποκλειστικό τους γνώρισμα, είναι γνώρισμα και των τριών μεγάλων μονοθεϊστικών θρησκειών, με πρώτη τον ιουδαϊσμό, δεύτερο τον χριστιανισμό, και τρίτο τον μωαμεθανισμό που βρίσκεται σε σχετικά καλύτερη θέση. Και διάβολε, "πώς έτυχε" και οι τρεις τους να είναι ανατολικές ασιατικές θρησκείες. Και αυτό βέβαια δεν μπορεί να είναι τόσο τυχαίο, αν το ψάξει κανείς μέσα στην γενικότερη πολιτισμική εξέλιξη θα βρει εξηγήσεις, αλλά αυτό αλλουνού παπά βαγγέλιο.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 1:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Idea

Σχετικα με το πρωτο που γραφεις iason, για την ελλειψη δηλαδη πηγων για το προσωπο του Ιησου Χριστου, η ιδια η Καινη Διαθηκη δινει τη σχετικη απαντηση
Ειναι χαρακτηριστικο οτι η Καινη Διαθηκη θεωρειται και ειναι μια συλλογη απο 27 βιβλια ανεξαρτητα μεταξυ τους και "ξενα" τα οποια πραγματευονται το ιδιο θεμα : το προσωπο Ιησους Χριστος
Τα 4 ευαγγελια
Οι πραξεις των Αποστολων
Οι 14 καθολικες επιστολες του Παυλου
Οι 3 επιστολες του Ιωαννη
Οι 2 επιστολες του Πετρου
Η 1 επιστολη του Ιακωβου
Η 1 επιστολη του Ιουδα
Η Αποκαλυψη του Ιωαννη
Ολα αυτα τα βιβλια δινουν "ενα" διαφορετικο προσωπο για τον Ιησου Χριστο, οπως επισημαινεις, απο μια διαφορετικη οπτικη γωνια και αναλογα με τον συγγραφεα ή την κατασταση του συγγγραφεα στις περιπτωσεις που γραφτηκαν απο τον ιδιο
Επομενως υπαρχουν οι πολλες διαφορετικες πηγες για να κανει καποιος αμεροληπτα τη συγκριτικη του μελετη
Βεβαια, ολοι οι συγγραφεις που περιλαμβανονται στην Καινη Διαθηκη υπηρξαν χριστιανοι, αλλά παρ΄ολ΄ αυτα οι διαφορές, τεραστιες καποιες φορες, υπαρχουν
Και αυτο ειναι ανθρωπινο
Κι αυτο πρεπει να εκτιμηθει απο το μελετητη
Μηπως δεν υπαρχουν αποκλισεις και σε αλλες ιστορικες καταγραφες και για μη χριστιανικα ζητηματα ;
Πότε οι συγγραφεις του ιδιου "γεγονοτος" συμφωνησαν απολυτα μεταξυ τους ;
Αυτο που εχει σημασια κατα τη γνωμη μου μελετωντας την Καινη Διαθηκη, εστω συγκριτικα, ειναι να βρεθει απο τον καθε μελετητη ο "Μεσος Προσωπικος Ορος" αυτων των διαφορετικων πηγων που μιλανε για τον Ιησου Χριστο, και να διαμορφωσει μια αποψη για το Προσωπο Του


Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;;
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
TΡΙΟΜΗΔΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Απρ 2005
Δημοσιεύσεις: 2071
Τόπος: ΚΟΣΜΟΣ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 3:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ܢܡܪܘܕΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΗ ΙΧΝΗΛΑΣΙΑܢܡܪܘܕ


ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΛΙ ΘΑ ΧΛΕΥΑΣΟΥΝ
ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΣΩΣ ΘΑ ΕΝΟΧΛΗΘΟΥΝ
ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ
ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΓΕΛΑΣΟΥΝ
ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΚΛΆΨΟΥΝ

ΚΑΙ ΜΟΥ ΠΗΡΕ ΟΝΤΩΣ ΑΙΩΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΑ ΔΩΣΩ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΞΕΡΕΤΕ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ

ΠΑΡΑ ΜΟΝΑΧΑ ΠΟΥ ΤΙΣ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΤΕ
ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΑΘΕΛΑ ΣΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΕ
ΑΣΚΟΠΑ ΣΤΟΝ ΝΟΥ ΣΑΣ ΜΟΝΑΧΑ ΜΕΣΑ

ΚΑΙ ΜΟΥ ΠΗΡΕ ΟΝΤΩΣ ΚΑΙΡΟ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΩ
ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΞΕΡΕΤΕ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΑΠΑΝΤΑΜΕ

ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΣΕ ΛΟΓΟ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΜΕ
ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ Ο ΝΟΥΣ ΜΑΣ ΠΡΑΞΗ ΟΛΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ

ΚΑΙ ΖΗΤΑΩ ΠΡΩΤΟΣ ΝΑ ΜΕ ΣΥΝΧΩΡΗΣΕΤΕ
ΣΥΝΧΩΡΕΣΗ ΝΑ ΔΩΣΩ ΕΠΕΙΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ

ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΑΝ
ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΨΑΤΕ
ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΟΥ ΓΕΛΑΣΑΤΕ
ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΜΟΥ ΧΛΕΥΑΣΑΤΕ
ΚΑΙ ΝΑΙ Ω ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΔΑΚΡΥΣΑΝ

ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΓΙ'ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΙΤΟ
ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ 'ΣΕΒΑΣΜΟ" ΣΤΟ ΕΓΩ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ

ΕΚΕΙΝΟΝ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΝ "ΕΜΠΡΕΠΗΣ" ΤΟΝ "ΠΑΘΗΤΟΝ" ΠΟΥ "ΛΥΠΗ" ΦΕΡΝΕΙ
ΕΚΕΙΝΟΣ Ο "ΑΚΡΙΒΟΔΙΚΑΙΟΣ" ΠΟΥ ΤΟΥ "ΗΛΙΟΥ" "Η ΘΥΡΑ" ΕΙΝΑΙ
ΕΚΕΙΝΗ "Η ΝΕΜΕΣΙΣ" ΠΟΥ ΤΗΝ "ΠΥΛΗ" ΑΥΤΗ ΜΟΝΑΧΑ ΟΡΙΖΕΙ

Ο ΟΜΙΛΩΝ ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΩΝ

ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΥ ΦΑΝΕΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

"ΑΝΑΞΙΑ ΕΨΑΧΝΑ

Η ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΦΕΙΔΩΛΗ

ΑΜΕΛΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΑΡΙΣΤΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΙΕΡΗ

ΑΘΗΝΑΙΑ ΕΟΡΤΗ ΜΕΛΩΔΙΚΗ

ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΡΩΤΙΚΗ

ΑΝΑΕΡΑ ΕΥΩΔΕΡΗ

ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΑ ΕΝΤΟΛΗ

ΜΕΘΗ ΑΓΝΗ ΗΕΡΙΑ ΑΕΡΟΔΙΝΗ ΕΝ ΠΑΝΤΙ ΑΝΕΝΔΟΤΗ"


Ο ΟΜΙΛΩΝ ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΩΝ ΧΛΕΥΑΣΤΩΝ


"ΛΕΞΙΚΗ ΕΚΠΝΟΗ

ΣΗΜΕΙΟ ΑΚΑΜΑΤΟ

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΕΙΣΤΙΚΗ ΑΚΑΤΑΒΛΗΤΟ

ΑΒΑΣΤΑΚΤΗ ΣΚΕΨΗ ΠΕΡΙΚΟΜΨΗ"


"Η ΑΓΑΠΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΣΩΜΑΤΑ"

ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΠΕΙ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΜΙΕΖΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ

ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΘΝΗΤΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΡΝΕΤΕ

ΑΥΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΙΟΜΗΔΕΙΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΜΟΥ Ο ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΘΥΜΟΣ ΜΟΥ
ΕΛΑΤΕ ΧΟΡΕΨΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΩ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ
ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΣΑΣ ΝΑ ΓΕΥΤΩ ΣΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΦΤΑΣΩ
ΝΑ ΔΩ ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΤΗΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΜΟΥ ΝΑ ΝΟΗΣΕΤΕ
ΤΗΝ ΘΥΡΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΣΑΣ ΑΝΟΙΞΩ ΑΝ ΣΥΓΝΩΜΗ Η ΜΗ ΓΝΩΣΗ ΣΑΣ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕΙ

ΣΑΝ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΦΤΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
ΝΑ ΠΑΨΕΤΕ ΝΑ ΧΛΕΥΑΖΕΤΕ ΤΟΝ ΠΗΓΑΙΜΟ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
"Η ΙΛΙΑΣ ΚΑΙ Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΤΑΞΙΔΙ
ΟΙ ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΪΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ
ΠΟΥ "Ο ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ θΕΟΣ ΑΡΗΣ" ΓΕΝΝΑΕΙ
ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΣΤΟΝ "ΔΡΟΜΟ" ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΡΕΙΤΕ
ΟΛΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ
ΜΟΛΙΣ ΒΓΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΥΘΑΡΓΟ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ ΜΕΣΑ ΞΥΠΝΗΣΕΤΕ
ΜΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΝΟΥ ΣΑΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΕΤΟΥΤΟ ΕΛΛΗΝΕΣ


ΤΟ "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΖΕΥΣ" Ο ΥΨΙΖΥΓΟΣ ΥΨΙΜΕΔΩΝ Ο ΜΕΓΑΣ


ΤΑΔ3 3ΦΗ Ο ΤΡΙΟΜΗΔΕΥΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΘΝΗΤΟΥΣ
ΠΟΥ Η ΑΝΕΠΙΜΟΝΗ "ΠΕΡΙΕΡΓΙΑ" ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ
ΤΟΥΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΟΝΟΜΑΤΙ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ
ΤΗΝ ΜΥΘΟΜΑΝΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΟΜΕΤΡΙΑ ΥΓΙΗΣ ΝΑ ΕΜΠΕΔΩΣΟΥΝ
ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ ΠΕΤΡΕΣ
ΠΟΥ Ο ΑΕΤΟΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ
ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΤΟΝ ΑΙΩΝΙΟ "ΔΡΟΜΟ" ΤΟΥΣ ΔΕΙΧΝΕΙ


Υ.Γ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ

ΥΓΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΑΦΘΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ

"ΚΑΒΑΛΑ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟ ΑΛΟΓΟ ΜΟΥ, ΟΤΑΝ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ, ΕΓΩ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ"




https://www.youtube.com/watch?v=xvUiBdBYlOQ
_________________
Η ΖΩΗ ΜΟΥ;OΛΗ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ...

Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 23, 2015 7:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Επαναλαμβάνω πως αν δεν ειχε υπάρξει πρόβλημα δηλαδη διωγμοί το διάταγμα δεν θα μιλούσε για πρώην σκληρότητα, ουτε θα έλεγε πως επιστρέφονται πίσω οι ναοί λατρείας των χριστιανών. Αυτο σιγουρα σημαίνει πως τους είχαν κλείσει με την βία.

...
Ποσο βίαια κυνηγήθηκαν οι μεν Ρωμαίοι θα λέγανε λίγο οι δε χριστιανοι πολυ, το θέμα ειναι πως όντως κυνηγήθηκαν.

...
Τους διωγμούς του Νέρωνα ομως ναι γνωρίζω πως τους αναφέρουν και Ρωμαίοι ιστορικοί.

...
Όσον αφορά την εθελοδουλία, αυτη ειναι κατα πολυ χειρότερη της επιβολής, και σιγουρα κατι λεει για την επελθούσα παρακμή της ελληνικής θρησκείας και οχι μονο. Οταν κατι ειναι δυνατό και ακμάζει κανεις δεν μπορει να το αμφισβητήσει, μην τα ρίχνουμε ολα στους χριστιανους, σαν να ήλθαν σε έναν παράδεισο και τον κατέστρεψαν. Ο παράδεισος αυτος ειχε ηδη αρχίσει να σαπίζει, και οι χριστιανοι απλα πήγαν με τον νικητή, δηλαδη τιμήν ρωμαϊκή αυτοκρατορία του Κωνσταντίνου.
Αυτο που πρεπει να εξηγηθεί ειναι το πως επιβίωσαν στην αρχή. Για να μπορέσουν να το κανουν πρεπει να είχαν κάποιο κοινωνικό έρησμα αλλιώς θεωρώ πως θα είχαν διαλυθεί απο μόνοι τους εξ αρχής. Το λίπασμα ηταν η ηδη αποσυντιθεμενη ελληνική θρησκεία, αλλα μάλλον δεν ηταν μονο αυτο!



1) Δεν αναφέρει κάποια "σκληρότητα" το κείμενο. Ακόμα και για τους ναούς δεν λέει ότι έκλεισαν με τη βία αλλά ότι αγοράστηκαν και ζητάει να δοθούν πίσω.

Απλά,ο Κωνσταντίνος έχει το πάνω χέρι και οραματίζεται την ελέω θεού μονοκρατορία του μέσω του χριστιανισμού για να "ηρεμήσει" η αυτοκρατορία ,όπως γράφει και στο διάταγμα.


2) Οι Ρωμαίοι ιστορικοί δεν είχαν συμφέρον να συγκαλύψουν τους υποτιθέμενους διωγμούς,αφού όπως λες δεν είχαν μεγάλη έκταση.

3) Αν βρεις κάτι ,φέρτο για να το αναλύσουμε.Θα ψάξω κι εγώ.


4) Αυτό που ενδιαφέρει εδώ είναι αν στέκει το επιχείρημα ότι οι χριστιανοί αρνούνταν τη λατρεία του αυτοκράτορα ,γι' αυτό και διώκονταν.Αν υπήρχε εθελοδουλεία,θα υπήρχε και εθελο-ελευθερία.

Είναι σαφές ότι μια διεφθαρμένη αυτοκρατορία ,όπως η ρωμαϊκή,θα επηρέαζε και τη θρησκεία . Υπήρχε,όμως,κι ο αντίποδας:οι φιλοσοφικές σχολές,οι βιβλιοθήκες,η ελληνιστική παιδεία .

Ακόμα και στις αρχές της βυζαντινής βαρβαρότητας υπάρχει ένας Σαλλούστιος,ένας Λιβάνιος ή ένας Ιουλιανός που έχουν ένα όραμα ανθρωπισμού,το οποίο βέβαια,δεν τους κατέβηκε ως κεραυνός εν αιθρία.


Αν η σαπίλα ήταν τόσο βαθιά,δε θα χρειάζονταν 4 αιώνες γενοκτονιών,λεηλασιών,βασανιστηρίων και αποθέσμισης κάθε αξιακού συστήματος .
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 25, 2015 12:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

1) οχι απλα όσοι αγοράσθηκαν αλλα και όσοι εδόθησαν ως δώρο πρεπει να επιστραφούν χωρις αντίτιμο. Ως.....δώρο; Τι κανει νιαου νιαου στα κεραμίδια τωρα; Δες επισης τι λεει το ιδιο το ύπατο συμβούλιο των
Εθνικών για τους διωγμούς των Διοκλητιανού και Γαλεριου.

306 Η επισκοπική Σύνοδος της Ελβίρας (Elvira, Illiberis) με συμμετοχή επισκόπων από όλη την Ιβηρική Χερσόνησο, συνέρχεται αμέσως μετά το τέλος του «διωγμού» του Διοκλητιανού και αφιερώνει το ένα τέταρτο σχεδόν των «Κανόνων» της (20 από 81) στην καταπολέμηση των Εθνικών Θρησκειών και την τιμωρία των χριστιανών που συνεργάσθησαν με τους διώκτες (πληροφοριοδότες, «delatores»), ή προχώρησαν σε αποστασία και θυσίασαν τους Θεούς

Για να τιμώρησαν χριστιανους που συνεργάστηκαν άρα υπήρξε διωγμός.
Επισης γράφουν παρακάτω:

Οι χριστιανοί, πολυάριθμοι πια και έχοντας προ πολλού σταματήσει τα κηρύγματά τους κατά της δημοσίας τάξεως και του στρατού, υποτίθεται ότι απολαμβάνουν πλέον τα ίδια δικαιώματα με τους Εθνικούς.


Αυτο το απόσπασμα αναφέρεται στην μετα του διατάγματος των Μεδιολανων εποχή. Οπως βλέπεις μιλάει για κηρύγματα κατα της δημόσιας τάξης και του στρατού, οπως υποστήριξα κι εγω πως συνέβη.
Ολόκληρο το κείμενο για τα γεγονότα σύμφωνα με την άποψη των εθνικών εδω


http://www.ysee.gr/index.php?type=d&f=love&lid=l1a

Όσον αφορά τα υπόλοιπα περί Ρωμαίων και ελληνικής θρησκείας
Ειναι αληθεια πως στην αρχή οι Ρωμαίοι υπήρξαν πολυ φιλικοί με τον Ελληνισμό. Μονο στην αρχή ομως, διότι μόλις κατάλαβαν πως κινδύνευαν πλέον αν και κατακτητές να κατακτηθούν πολιτισμικά οι ίδιοι, τοτε τα πράγματα άλλαξαν προς το άκρως αντίθετο. Ακριβώς για να πολεμήσουν τωρα την πολιτισμική επικράτηση του ελληνισμού, γράφεται η Αινειαδα οπου εκει οι Ρωμαίοι υποστηρίζουν την καταγωγή τους απο τους μεγάλους εχθρούς των Ελλήνων, τους Τρωες, εκει ο μεγαλύτερος Έλληνας πολέμαρχος ο Αχιλλέας, θανατώνεται απο τον "πρόγονο" των Ρωμαίων Αινεια, και φυσικά εξάγεται εδω πως πρεπει να εκδικηθούν οι Ρωμαίοι την καταστροφή της Τροίας, απο οπου υποτίθεται τωρα οτι ειναι η προγονική τους πατρίδα. Ο Ρωμαίος φιλόσοφος Σενέκας δημιουργεί την λέξη γραικυλος με υποτιμητική σημασία

Οmnia novit Graeculus esuriens; in coelum jusseris, ibit." (Τα πάντα γνωρίζει ο πειναλέος Γραικύλος και στον ουρανό αν τον διατάξεις να πάει, θα πάει).

Οι Έλληνες πλέον χαρακτηρίζονται ως πονηροί, πειναλέοι, και έτοιμοι για καθε είδους πονηριά και απατεωνιά, οπως ο πρόγονος τους Οδυσσέας με τον δούρειο ίππο, πράγματα που για πολλούς στην Ευρώπη ισχύουν έως σήμερα, και απο εκει ακριβώς ειναι που έλκουν την καταγωγή τους!
Ο ιδιος ο Χριστιανισμός χρησιμοποιήθηκε για τον ιδιο σκοπό.
Η ρωμαϊκή θρησκεία επισης άλλαξε, ειδικά στον στρατό. Ο Δίας έχασε την δύναμη του, και εξυψώθηκε ο Μιθρας. Αυτη ηταν η πραγματική θρησκεία όλων των λεγεωνάριων, και φυσικά και του Κωνσταντίνου του ίδιου. Γι αυτο και δεν το βρήκαν τοσο δύσκολο οι λεγεωνάριοι να το γυρίζουν και στον χριστιανισμό αν αυτο βόλευε για οποιοδήποτε λόγο. Η διαφορά που έφερε ο Κωνσταντίνος ηταν η εξής. Ο θεός αυτοκράτορας μετατράπηκε σε ελεω θεού αυτοκράτορας, πράγμα που απο τοτε ισχύει έως σήμερα για τα βασιλικά καθεστώτα. Η παλιά ελληνική θρησκεία το είπαμε αυτο, δεν βόλευε τους αυτοκράτορες, επρεπε να υπάρξει μια θρησκεία που να δικαιολογεί ενα ενιαίο έθνος, που θεληματικά θα τίθενται κάτω απο την εξουσία του ελεω θεού αυτοκρατορα, και ο καθε άλλο παρά βλάκας Κωνσταντίνος το κατάφερε αυτο. Φωτεινή εξαίρεση υπηρξε ο Ιουλιανός, φωτεινή μεν αλλα ρομαντική δε, γιατι πως όλος αυτος ο ορειμαγδος που συνοδεύει την αυτοκρατορική εξουσία, και που ειναι και η πραγματική εξουσία θα έλεγα, μπορουσε να δεχθεί να χάσει τα προνόμια του. Εν ανάγκη θα τον καθάριζαν, και αυτο ακριβώς τελικά έκαναν. Ως άνθρωπος με φιλοσοφικές ανησυχίες νομιζω πως πρεπει να δεις ακριβώς αυτο. Πως οταν ο ελληνισμος έφτασε σε αυτο που εμείς λέμε ύψιστο μεγαλείο με τον Αλέξανδρο, τοτε ακριβώς σηματοδοτήθηκε και ο μελλοντικός θάνατος του. Ετσι λειτουργούν οι φυσικοί νόμοι νομιζω.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 25, 2015 7:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

1) Από ποιους εδόθησαν ως δώρο σε ποιους; Πολλά κτίσματα,λόγω εθελοδουλείας που λέγαμε ,αφιερώνονταν στον αυτοκράτορα για να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής περισσότερα προνόμια.

Είναι αδιανόητο να συναντιούνται κοτζάμ αυτοκράτορες για να λύσουν ,υποτίθεται, το θέμα των διωγμών και να μην αναφέρεται στο διάταγμά τους η ίδια η έννοια ,που αποτελεί το κίνητρο της συμφωνίας τους.



2) Τα άρθρα του ΥΣΣΕ δεν είναι εγκυρότερα από τις ρωμαϊκές πηγές.


3) Αν είχε επέλθει το τέλος του ελληνισμού ,χρειαζόταν τόση βία στους επόμενους 4 αιώνες;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 1:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έλα Ιωάννη είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνεις περισσότερα τώρα. Γιατι θα πρέπει να τους δώσουν πισω, χωρις μάλιστα αντίτιμο αν δεν έχει ασκηθεί βία μαζί με το πρόσχημα της αγοράς η...δώρου! Μην γινόμαστε αφελής τώρα!!
Δεν λέω επίσης πως οι εθνικοί βρίθουν αξιοπιστίας, είναι όμως οι τελευταίοι που θα είχαν συμφέρον να παραδεχτούν χριστιανικούς διωγμούς η κάνω λάθος; Το γεγονός και μόνο πως τους αποδέχονται κι αυτοί κάτι λέει!! Όσο για τους αιώνες που χρειάζονταν για να εξαφανίσουν κάθε ίχνος της παλιάς θρησκείας σεν υπάρχει τίποτα το περίεργο εδώ. Γνωρίζεις καλά τι σημαίνει θρησκευτικός συντηρητισμός, και πως πολλοί δεν θα αρνηθούν την θρησκεία τους τοσο εύκολα όσο κι αν αυτή βρίσκεται σε παρακμή, ιδιαίτερα τα λαϊκά στρώματα.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2015 7:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

α) Θα πρέπει να τους δώσουν πίσω γιατί ο Κωνσταντίνος έχει αποφασίσει ότι η νέα θρησκεία θα αποτελέσει το ιδεολογικό οπλοστάσιο της μονοκρατορίας του.

β) Αν δεχτούμε ότι δεν έγιναν διωγμοί ,οι εκκαθαρίσεις χριστιανών συνεργατών με το πρόσχημα των διωγμών (άλλωστε και στο κείμενο του ΥΣΕΕ η λέξη "διωγμός" είναι σε εισαγωγικά ) μπορεί να εξηγηθεί εύκολα με το φανατισμό της εποχής και τη δίψα για εξουσία.

γ) Αν,λοιπόν,με τόση βία και πολλά ήθη κι έθιμα αυτής της θρησκείας επιβίωσαν έως σήμερα (Ανάσταση Χριστού-Άδωνις,άγιοι-πνευματικές αξίες-πολυθεϊσμός, Μετάληψη-Θυσίες, Απόκριες-Διόνυσος, Χριστούγεννα-χειμερινό ηλιοστάσιο κ.λπ.) γιατί να παρακμάσει τόσο εύκολα μέσω της ρωμαϊκής διαφθοράς;

Ο θρησκευτικός τους συντηρητισμός θα άφηνε απ' έξω τα ρωμαϊκά παρατράγουδα κι ο λαός θα κρατούσε βαθιά αυτό που τον συγκινούσε και δεν το καταλάβαιναν οι Ρωμαίοι.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 27, 2015 1:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προφανώς και τεκμηριωμένα συνέβησαν διώξεις, και ξέρουμε και από ποιούς ΄ φυσικά, οι Χριστιανοί είχαν κάθε λόγο να υπερβάλλουν στις εκδιηγήσεις τους.
Στην πραγματικότητα, οι Ρωμαίοι, με εξακόσια χρόνια ελληνικής και ρωμαϊκής φιλοσοφίας πίσω τους, προφανώς δεν είχαν κανένα λόγο να πιστεύουν ότι ''το ρωμαϊκό δωδεκάθεο ήταν υπαρκτό'', ή, ακόμα περισσότερο, δεν θα μπορούσαν παρά να γελούν με τις τελετές ''αποθεώσεως'' αυτοκρατότων (όπως του Αυγούστου, αλλά και άλλων εν συνεχεία) :
Η ρωμαϊκή θρησκεία, όπως και οι κατά τόπους ελληνικές θρησκευτικές δοξασίες, αποτελούσαν την κοινωνική επισφράγιση της αναγνώρισης ενός καθεστώτος (που περιλάμβανε την καθεστηκυία άρχουσα τάξη, και, φυσικά, την ισχύ του προσώπου του αυτοκράτορος).
Η αξίωση λοιπόν για ''θυσία προς τον αυτοκράτορα ή τους θεούς ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ'', δεν απεδείκνυε παρά μόνο την εμπιστοσύνη και την υποταγή της κεντρικής Ρωμαϊκής εξουσίας.
Καθένας μπορούσε να ασκεί την ιδιωτική του θρησκεία, εφ' όσον ΔΗΜΟΣΙΑ σεβόταν τους θεούς της πόλης - όποια κι αν ήταν η θρησκεία αυτή, η ΜιθραΪκή, η λατρεία του Σεράπιδος και της Ίσιδος, οι λατρείες των θεών της Περσίας ή της Συρίας, ή, φυσικά, η πίστη στο Χριστό.
Υπό την έννοια αυτή, η Ρώμη υπήρξε ουσιαστικά ανεξίθρησκη, και το διάταγμα των Μεδιολάνων στοιχειοθετούσε μιά πράξη όχι ανεξιθρησκείας, αλλά πρώτο βήμα επικειμένης πολιτειακής αλλαγής - εξ ού άλλωστε και η μικρή του διάρκεια : αμέσως μετά, λίγο ως πολύ, η πολιτική ισχύς του Χριστιανισμού εκτόπισε τη λατρεία των θεών.

Η επιλογή τυπικών θρησκευτικών στοιχείων ήταν το απλούστερο : φτιάχνει κανείς ο,τιδήποτε από προϋπάρχοντα υλικά. Ο μιθραϊσμός ήταν ικανοποιητικότατος για να συμβολίσει τη νέα θεότητα σαν νέο φώς ή ''νοητό ήλιο'', τα αδώνεια ήσαν επαρκέστατα να συμβολίσουν τη θυσία και την αναγέννηση, η Ίσις ήταν ιδανική σαν ''μητέρα - θεά'', που, αφού βέβαια σε μονοθεϊστική θρησκεία δεν μπορούσε να υπάρχει, έγινε ''μήτηρ Θεού'' (και μητέρα που τον θρήνησε όπως η Ίσις τον Όσιρι, και σχεδόν με τα ίδια λόγια, αφού και ο Ρωμανός ο Μελωδός πχ ήταν ελληνόφωνος Σύρος).

Οι εθνικοί, όταν πλέον δεν εξέφραζαν την κεντρική εξουσία, δεν είχαν λόγο υπάρξεως, και, σιγά σιγά, απομονώνονταν και έχαναν τα προνόμιά τους, ή ακόμα και υπέστησαν τις διώξεις που δεν ήσαν διαφορετικές απ' ό,τι οι διώξεις των επαναστατών της Γαλλίας προς τους μοναρχικούς.

Το μεγαλύτερο πάντως σφάλμα, θα ήταν να διαγνώσει κανείς ανάμεσα στο χριστιανισμό και τον ελληνορρωμαϊκό κόσμο κάποιου είδους ''φιλοσοφική σύγκρουση ή διαπάλη'' : τέτοιο πράγμα δεν υπήρξε : η φιλοσοφία συνέχισε την πορεία της χωρίς σεισμικές δονήσεις.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 27, 2015 5:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όλα καλά τα λες αλλά η τελευταία παράγραφος χρειάζεται διευκρίνηση υπό το φως του κλεισίματος όλων των φιλοσοφικών σχολών και της καταστροφής ,βέβαια,όλων των έργων που ήταν επικίνδυνα για τη νέα χριστιανική ιδεολογία ως "εξ αποκαλύψεως αλήθεια".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 28, 2015 4:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φυσικά και υπήρξε σύγκρουση και μάλιστα εντονότατη. Οι παλιοί θεοί δεν ηταν δημιουργοί του κόσμου, γι αυτό και ορκίζονταν στα ύδατα της στιγός, που λέγανε γι αυτή πως ξεπρόβαλε απο το αρχέγονο ένα που ήταν μυστήριο ακόμα και για τους ίδιους. Ακόμα και ο ιδιος ο πλάτωνας βάζει τον θεό να χρησιμοποιεί προϋπάρχοντα υλικά, την ουσία του ταυτού και την ουσία του ετέρου. Μόνο οι χριστιανοί δημιούργησαν ενα θεό απολύτως κυρίαρχο των πάντων, οπου και τα πάντα θα έπρεπε να υποτάσσονται σε αυτόν, και φυσικά δευτερευόντως και στους κολλητούς του, δηλαδή στους χριστιανούς που τον ξέρανε.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2015 10:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ειναι παραλογο ο λογικος ανθρωπος να πεθαινει συνειδητα και ανεξελεγκτα ως ζωο α-λογο
Idea

Η Φιλοσοφια συνεχιζει αδιαταρακτη το δρομο της εφ΄οσον υπαρχουν φιλοσοφοι
Αυτοι που συγκρουονται ειναι οι μη φιλοσοφοι που "εφαρμοζουν" την φιλοσοφια των δασκαλων τους πιστευοντας φανατικα οτι προκειται για την απολυτη αληθεια
Υποψη οτι αλλο πραγμα ειναι η φιλοσοφια και αλλο πραγμα η εξ αποκαλυψεως αληθεια
Αυτη ειναι για παραδειγμα η διαφορά αναμεσα στο Σωκρατη και το Χριστο
Και ο κοινος ανθρωπος καλειται να ακολουθησει εμπρακτα το ενα ή το αλλο


Πως ειναι δυνατον ενας οργανισμος που κοβει και ελεγχει το χρημα μονοπωλιακα να το δανειζει απαιτωντας επιστροφη με τοκο πραγματικο ;;
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 23, 24, 25  Επόμενο
Σελίδα 8 από 25

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center