Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Θεολογία ως Εμπειρική Επιστήμη
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 39, 40, 41  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 11:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επιπλέον για το θέμα του Spyros που ξεφεύγει από την απλή συζήτηση περί Θεολογίας, και εστιάζει στο κατά πόσο ένας σπουδαγμένος λειτουργός ενός δόγματος είναι ικανός να κρίνει σε μια σύνοδο τα "θρησκευτικά" ζητήματα του σώματος, η απάντηση είναι ότι η επιστημονική κατάρτιση είναι επιθυμητή για να μπορεί να αντιληφθεί τα εργαλεία της επιστήμης και τα αποτελέσματα. Αν ουδέποτε χρησιμοποιήσει κανείς τα εργαλεία της τότε δεν αποτελούν προνόμιο του λειτουργού. Πόσο μάλλον να μπορεί κάποιος να φανεί ανώτερος επειδή έχει μεγαλύτερο βαθμό για την επιστήμη που ουδέποτε εφαρμόζει. Και επεκτείνω την ιδέα, ότι σε μια σύνοδο αν οι αποφάσεις παίρνονται άνευ επιστημονικών κανόνων, τότε ο λόγος περί βαθμών στα πτυχία είναι παράλογος. Δύναται κανείς να λειτουργήσει βάσει της φώτισης του Θεού; Ναι βεβαίως αν αυτό είναι μέρος της πίστης. Και επειδή είναι....ουδέν σχόλιο περί θεολόγων. Αυτά τα βλέπω περισσότερο ως "πτυχία" μαγκιάς. Και η μαγκιά σημαίνει έπαρση και η έπαρση είναι κάτι ξένο προς τη θρησκεία.
Πρέπει να ξεκαθαρίσει κανείς αν θέλει να είναι πρώτα θεολόγος ή ιερέας. Και τα δυο μαζί δεν γίνονται να έχουν ίση θέση!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 12:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Η θρησκευτική πίστη ονειροπόληση είναι,εφόσον ελπίζει σε κάτι χωρίς εμπειρικά δεδομένα.

Άλλο πραγμα η πιστη και αλλο η ελπιδα ...
Ελπιζεις οτι δεν θα κανεις λαθος εφαρμοζοντας την πιστη στην πραξη των οσων ελπιζεις αλλά δεν αμφιβαλλεις για τα οσα κανεις οταν εκτελεις τα αναγκαια και ικανα βηματα για να λαβεις τα ελπιζομενα




Μόνο που τα ελπιζόμενα εξακολουθούν να μην αποτελούν αντικειμενικά δεδομένα αλλά προϊόν ονειροπόλησης.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 12:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:
Η θεολογία δεν είναι επιστήμη, είναι κλάδος της μεταφυσικής. Δεν έχει καμία σχέση με την επιστημονική μεθοδολογία.

Η θεολογία ασχολείται με μια υποκειμενική έννοια, καθώς ο καθένας δίνει τον δικό του ορισμό για το τι είναι Θεός.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες πρακτικές εφαρμογές πάνω στις οποίες θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η θεολογία ως εμπειρική επιστήμη. Συγκεκριμένα, αν αποδειχθεί ότι ισχύει η υπόθεση της προσομοίωσης, τότε μπορείς να πεις ότι η προσπάθεια να αποδείξεις κάτι τέτοιο και να πάρεις κάποια δεδομένα για τον δημιουργό σου βρίσκεται στα πλαίσια της θεολογίας.
Αλλά και πάλι η προσπάθεια θα γίνει από τον κλάδο της φυσικής και όχι της θεολογίας.


Η έννοια του "δημιουργού" στις θρησκείες εμπεριέχει την υπόθεση της εκ του μηδενός δημιουργίας.Ακόμα κι αν ισχύει η υπόθεση της προσομοίωσης δε σημαίνει,λοιπόν,ότι έχουμε ανακαλύψει το "θεό" αλλά μια θεμελιώδη αιτία που κι αυτή έχει δημιουργηθεί από άλλες αιτίες.

Βέβαια,και τώρα σε προσομοίωση βρισκόμαστε ,αφού ο κόσμος των μεταβολών αποτελεί προσομοίωση-εφαρμογή σταθερών παραμέτρων-συναρτήσεων (φυσικών νόμων) . Ο Bostrom ίσως πρέπει να αποδώσει πνευματικά δικαιώματα στον Πλάτωνα. Cool
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 2:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Άλλο θεολογία και άλλο θρησκεία.
Η θεολογία πραγματεύεται την θρησκεία ως ένα φαινόμενο. Η θρησκεία ως αντικείμενο μελέτης δεν οφείλει να δείξει τη σχέση θρησκείας και Θεού, αλλά τη σχέση του φαινομένου με τους ανθρώπους. Πότε ξεκίνησε ο άνθρωπος να πιστεύει στο υπερφυσικό; Πως επιλέχθηκαν οι πρώτοι λειτουργοί ή ιερείς. Ποια είναι τα γνωστά θρησκευτικά ρεύματα και πως εξαπλώθηκαν. Άνοδος και πτώση θρησκείας, διάφοροι παράμετροι που επιταχύνουν αυτές τις φάσεις. Μορφές τελετών, τύποι μυσταγωγίας.
Όλα αυτά και άλλα πολλά που σχετίζονται με τη θρησκεία είναι επιστήμη και δεν απαιτούν να είναι κανείς τιμητής κάποιου δόγματος για να μπορεί συστηματικά να καταγράψει και να χειριστεί όλα αυτά τα δεδομένα με επιστημονικό τρόπο!


Αυτό είναι θρησκειολογία και ναι είναι επιστήμη.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 3:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas
έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Η θρησκευτική πίστη ονειροπόληση είναι,εφόσον ελπίζει σε κάτι χωρίς εμπειρικά δεδομένα.

Άλλο πραγμα η πιστη και αλλο η ελπιδα ...
Ελπιζεις οτι δεν θα κανεις λαθος εφαρμοζοντας την πιστη στην πραξη των οσων ελπιζεις αλλά δεν αμφιβαλλεις για τα οσα κανεις οταν εκτελεις τα αναγκαια και ικανα βηματα για να λαβεις τα ελπιζομενα




Μόνο που τα ελπιζόμενα εξακολουθούν να μην αποτελούν αντικειμενικά δεδομένα αλλά προϊόν ονειροπόλησης.

Idea

Οπως και ολα τα ελπιζομενα μηδενος εξαιρουμενου της επιστημης
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 8:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιατί η θεολογία είναι επιστήμη; Το βασίλειό μου για ένα ουσιαστικό επιχείρημα. Παρακαλώ όχι το γιατί μπήκε στα πανεπιστήμια, κάτι πιο διασκεδαστικό.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 9:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas
έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Η θρησκευτική πίστη ονειροπόληση είναι,εφόσον ελπίζει σε κάτι χωρίς εμπειρικά δεδομένα.

Άλλο πραγμα η πιστη και αλλο η ελπιδα ...
Ελπιζεις οτι δεν θα κανεις λαθος εφαρμοζοντας την πιστη στην πραξη των οσων ελπιζεις αλλά δεν αμφιβαλλεις για τα οσα κανεις οταν εκτελεις τα αναγκαια και ικανα βηματα για να λαβεις τα ελπιζομενα




Μόνο που τα ελπιζόμενα εξακολουθούν να μην αποτελούν αντικειμενικά δεδομένα αλλά προϊόν ονειροπόλησης.

Idea

Οπως και ολα τα ελπιζομενα μηδενος εξαιρουμενου της επιστημης



Tα "ελπιζόμενα" της επιστήμης ,όταν επαληθεύονται, κάνουν συγκεκριμένες προβλέψεις ,της θρησκείας δεν προβλέπουν τίποτα που να μην μπορεί να προβλεφθεί από άλλες αιτίες,όπως η ονειροπόληση ,η αυτοεκπληρούμενη προσδοκία,η επιλεκτική αντίληψη κι ένα σωρό άλλοι νοητικοί μηχανισμοί που επιστρατεύονται απ' το άτομο για να πειστεί ότι η πίστη του είναι σώνει και καλά σωστή.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 06, 2015 5:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σύμφωνα με τον Ρωμανίδη, η θεολογία επιβάλλεται να λειτουργεί ως εμπειρική επιστήμη, διότι αν δεν συμβαίνει αυτό, μετατρέπεται σε αστρολογία (αντί αστρονομίας) και κομπογιανιτισμό (αντί ιατρικής).

Για τον θεολόγο λοιπόν, δεν πρέπει να τίθεται καν θέμα μεταξύ της "φιλοσοφικής θεολογίας" και της "εμπειρικής θεολογίας", διότι πολύ απλά η "φιλοσοφική θεολογία" δεν είναι επιστήμη (αλλά κάτι σαν την αστρολογία), οπότε δεν είναι θεολογία.
Αντίθετα, η "εμπειρική θεολογία", είναι επιστήμη και συνεπώς είναι η μόνη και αυθεντική θεολογία. Διότι η "εμπειρική θεολογία" ικανοποιεί το σχήμα: θεωρία (συγράμματα πατέρων-γραφές)-πείραμα (ασκηση, νηστείες, αγρυπνίες, προσευχές κλπ)-έλεγχος και εμπλουτισμός της θεωρίας (συγράμματα, διδασκαλίες, σύνοδοι).

Αντίστοιχο αντι-παράδειγμα έχουμε με τον κομμουνισμό, ή τον σοσιαλισμό.
Και οι δύο αποτελούν απλά θεωρίες, χωρίς κανένα επιτυχημένο πείραμα, οπότε δεν αποτελούν επιστήμη, αλλά κομμάτι της φιλοσοφίας.

Και η θεολογία μπορεί να σε παρασύρει στην φιλοσοφία (όπως επαναλαμβάνεται άπειρες φορές σε κάθε φορουμ), αλλά όταν συμβαίνει αυτό πάει να είναι θεολογία. Γίνεται μεταφυσική.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 06, 2015 7:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όλα αυτά, "για τον θεολόγο". Και από έναν επιστήμονα του επιστημονικού ύψους του Ρωμανίδη.

Γι΄ αυτό λειτουργεί ως "εμπειρική επιστήμη". Για να μπορούμε να κρύψουμε τη στραβομάρα μας πίσω από τη μάσκα της εμπειρίας ως καμουφλαρισμένη υποκειμενικότητα.

Η άτιμη η επιστήμη έχει το μειονέκτημα της αντικειμενικότητας...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 06, 2015 8:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ότι θέλουμε μπορούμε να λέμε το "Θεολόγο". Το θέμα είναι ότι Θεολόγος π.χ. Χριστιανός είναι ο ειδικός επί των χριστιανικών θεμάτων. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι θεολόγοι οποιασδήποτε θρησκείας για να λέγονται θεολόγοι πρέπει να έχουν κοινά εργαλεία. Αυτά τα εργαλεία είναι η ουσία της θρησκειολογίας. Με αυτή την έννοια Θεολόγος είναι ένας Θρησκειολόγος.

Διαβάζω όμως ότι υπάρχει ένα ζήτημα για το θέμα της εκπαίδευσης των νέων, αν θα πρέπει δηλαδή να μελετούν τις θρησκείες (οπότε λέμε για Θρησκειολογία) ή τη Ορθόδοξη θρησκεία, οπότε λέμε για θεολογία. Ουσιαστικά αυτή η διαφοροποίηση είναι ανύπαρκτη, διότι με το σκεπτικό πως η Θεολογία πρέπει να έχει τα ίδια εργαλεία με την Θρησκειολογία, πρώτα θα πρέπει να κατανοήσει κανείς αυτά τα εργαλεία και μετά να εμβαθύνει σε μια περίπτωση όπως η Ορθοδοξία. Από την άλλη πλευρά η ορθόδοξη πίστη δεν χρειάζεται επιστημονική στήριξη για την κατανόησή της. Άρα το να μιλάμε για θεολογία, ενώ θέλουμε να κάνουμε τον πιστό γνώστη της πίστης του στην ολότητά της, δεν μιλάμε για την γνώση των εργαλείων (κάθε επιστήμη έχει τα εργαλεία της, αλλιώς δεν είναι επιστήμη), αλλά για διδαχές που θα μπορούσαν να γίνουν σε ναό. Δεν νομίζω να πρέπει να δίνει εξετάσεις κάποιος για το πόσο πιστός είναι!

Συνεπώς: Είναι απαράδεκτο να έχουμε μάθημα θρησκείας εξειδικευμένο στην θρησκεία κάποιου εντός σχολείου και να το λέμε "θεολογία". Για το λόγο αυτό το μάθημα λέγεται "Θρησκευτικά"...και ο "Θεολόγος" είναι ο "Φιλόλογος" εξειδικευμένος να αναπτύσσει τα θρησκευτικά δοκίμια. Σε καμία περίπτωση ο θεολόγος δεν είναι "πνευματικός". Ουσιαστικά ο πιστός δεν χρειάζεται ειδικό στην ανάλυση των δοκιμίων. Αυτό που χρειάζεται είναι ο πνευματικός, ο άνθρωπος που θα επεξηγήσει τα ερωτήματα του πιστού, και θα τον παροτρύνει στον ίσο δρόμο. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει σε μια αίθουσα όπου ένας μιλάει με πολλούς. Ο πνευματικός συνομιλεί κατ ιδίαν με τον πιστό, αφού μεταξύ τους υπάρξει εμπιστοσύνη. Σε ένα ναό η συνεχή διδαχή γίνεται με την ανάγνωση του ευαγγελίου και την παρουσίαση των σημείων που θα κρίνει ο ιερέας για να εμβαθύνει.

Είμαι υπέρ την ορθοδόξου πίστης αλλά αυτή να διδάσκεται σε πιστούς και όχι όποιος να είναι επειδή τους βάζουμε όλους σε μια τάξη και τους κάνουμε θρησκευτικά γυμνάσια. Έτσι αν ο γονιός θέλει και εμπιστεύεται τον ιερέα της ενορίας μπορεί να στείλει το παιδί του να συζητήσει μαζί του θέματα που οι ίδιοι δεν είναι σε θέση να αναπτύξουν. Η πίστη είναι μια προσωπική σχέση ανθρώπου και Θεού και αυτή πρέπει να μένει αδιατάρακτη από σκοπιμότητες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 06, 2015 10:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


Tα "ελπιζόμενα" της επιστήμης ,όταν επαληθεύονται, κάνουν συγκεκριμένες προβλέψεις ,της θρησκείας δεν προβλέπουν τίποτα που να μην μπορεί να προβλεφθεί από άλλες αιτίες,όπως η ονειροπόληση ,η αυτοεκπληρούμενη προσδοκία,η επιλεκτική αντίληψη κι ένα σωρό άλλοι νοητικοί μηχανισμοί που επιστρατεύονται απ' το άτομο για να πειστεί ότι η πίστη του είναι σώνει και καλά σωστή.

Idea

Τα "ελπιζομενα" της επιστημης δεν επαληθευονται
Ειναι μονο γεγονοτα, αποτελεσματα πειραματων, τα οποια συναδουν με καποια ή καποιες θεωριες τις οποίες ισχυροποιουν προσκαιρα, μεχρι να αντικατασταθουν απο άλλες
Τα "ελπιζομενα" της θρησκειας οταν επιτυγχανονται ειναι αναντικαταστατα και παντοτινα

Η μοναδικη διαφορα επιστημης και θρησκειας ειναι αποκλειστικα και μονο το πεδιο πειραματισμου
Η επιστημη πειραματιζεται στον κοσμο
Η θρησκεια εφαρμοζει στον ανθρωπινο εαυτο
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 06, 2015 10:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
τα ελπιζομενα της επιστήμης δεν επαληθεύονται.


Ο νόμος της βαρύτητας λεει πως αν ρίξω μια γλάστρα απο το μπαλκόνι κι εσυ την ιδια ώρα περνάς απο κάτω, νομοτελειακά θα την φας στο κεφάλι! Βρίσκεις κατι το μη επαληθεύσιμο σε αυτο;
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 07, 2015 1:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

Η επιστημη πειραματιζεται στον κοσμο
Η θρησκεια εφαρμοζει στον ανθρωπινο εαυτο

Δόξα τω θεώ η ψυχολογία και η ψυχιατρική είναι επιστήμες.


@Σπύρο σύμφωνοι αν εμφανιστεί φάντης μπαστούνης (εξ αποκαλύψεως που λεν και στο χωριό μου) ο θεός είναι εμπειρία, το ίδιο βέβαια ισχύει για όλες τις αποκαλυπτικές θρησκείες. {Oh wait! Γαβριήλ, Μωάμεθ, Κοράνι}*. Εδώ όμως πρέπει να κάνουμε μια παραδοχή που 100% είμαι υπερ ο θεός δεν αποδεικνύεται ούτε με τον ορθό λόγο, ούτε με τις φυσικές επιστήμες.



* Εντάξει υπάρχει διαφορά ενώ μεν είναι και το ισλάμ και ο χριστιανισμός αποκαλυπτικές θρησκείες, ο χριστιανισμός δε έχει έξτρα την επιβεβαίωση των προφητειών.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 07, 2015 10:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ποιες προφητείες επαληθεύτηκαν; Έχεις βρει καμία;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 07, 2015 6:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αμε, οι προφητείες είναι λάστιχο όπου θες κολλάνε μέχρι και στα λόγια του Σωκράτη-Πλάτωνα μπορείς να βρείς προφητείες για τον Χριστό. Μια αγαπημένη μου είναι για το Τσέρνομπιλ: «Και ο τρίτος Αγγελος εσάλπισε και έπεσε ένα μεγάλο αστέρι από τον ουρανό που καιγόταν σαν λαμπάδα . Και έπεσε στο 1/3 των ποταμών και στις πηγές των υδάτων. Και το όνομα του αστέρος είναι ΑΨΙΝΘΟΣ . Και έγινε το 1/3 των υδάτων σε άψινθο και πολλοί από τους ανθρώπους απέθαναν από τα ύδατα διότι επικράνθησαν.»

Mr. Green Mr. Green
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 39, 40, 41  Επόμενο
Σελίδα 2 από 41

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center