Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 03, 2015 1:49 pm Θέμα δημοσίευσης: Η Θεολογία ως Εμπειρική Επιστήμη |
|
|
Παράθεση: |
Ιωάννης Ρωμανίδης
Οι γονείς του ήταν από την Ρωμαϊκή Καστρόπολη της Αραβησσού της Καππαδοκίας. Γεννήθηκε στον Πειραιά, στις 2 Μαρτίου 1927. Έφυγε από την Ελλάδα και μετανάστευσε στην Αμερική, στις 15 Μαΐου 1927 (σε ηλικία 72 ημερών), με τους γονείς του και μεγάλωσε στην πόλη της Νέας Υόρκης στο Μανχάταν στην 46η οδό μεταξύ της 2ας και της 3ης Λεωφόρου.
Ήταν απόφοιτος του Ελληνικού Κολεγίου Μπρούκλαϊν, Μασαχουσέτης, της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γέηλ, Διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ (School of Arts and Sciences). Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου στην Θεσσαλονίκη και Επισκέπτης Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού του Πανεπιστημίου Μπαλαμάντ, του Λιβάνου από το 1970.
Σπούδασε ακόμη στο Ρωσικό Σεμινάριο του Αγίου Βλαδίμηρου της Νέας Υόρκης, στο επίσης Ρωσικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου στο Παρίσι και στο Μόναχο της Γερμανίας. Χειροτονήθηκε πρεσβύτερος το 1951 και έκτοτε διακόνησε ως εφημέριος σε διάφορες ενορίες των ΗΠΑ. Μεταξύ των ετών 1958 και 1965 υπηρέτησε ως καθηγητής στη Θεολογική Σχολή Τιμίου Σταυρού, παραιτήθηκε όμως το 1965, διαμαρτυρόμενος για την απομάκρυνση του π. Γεωργίου Φλορόφσκι από την Σχολή.
Η εκλογή του για την Έδρα της Δογματικής στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έγινε στις 12 Ιουνίου 1968, αλλά δεν διωρίζετο, διότι κατηγορείτο ως "κομμουνιστής". Τελικά ο διορισμός του έγινε το 1970. Το 1984, για προσωπικούς λόγους παραιτήθηκε με πλήρη σύνταξη.
Απεβίωσε την 1 Νοεμβρίου 2001, αφήνοντας πίσω του πλούσιο θεολογικό και ιστορικό έργο. |
Παράθεση: |
«Ως ερευνητής, θέτω θέμα: Εάν εκείνος ο Επίσκοπος, ο οποίος πήρε το δίπλωμά του, που δεν θα το έπαιρνε ποτέ, αλλά επειδή ο Μητροπολίτης του συνέχεια τηλεφωνούσε όλους τους καθηγητάς, και πήρε το δίπλωμα με πέντε, ενώ δεν του άξιζε ούτε μηδέν, ας πούμε- αυτός, δηλαδή, με άλλους εβδομήντα τέτοιους Επισκόπους αν συνέλθουν σε ένα επισκοπικό συνέδριο, που λέγεται Σύνοδος, θα βγάλουν σωστές αποφάσεις, δηλαδή; Επειδή κατέβηκε το Πνεύμα το άγιον; Η είναι παράλληλη υπόθεση με την υπόθεση όλων των άλλων θετικών επιστημών; Σε τι διαφέρει, δηλαδή, η θεολογία από τις άλλες θετικές επιστήμες; Με παρακολουθείτε;
Φοβούμαι πολύ ότι σάς λέγω πράγματα που είναι λιγάκι, έτσι, σοκ. Πώς να το πούμε δηλαδή; Αλλά είμαι υποχρεωμένος, όμως, ως ερευνητής και ιστορικός, διότι η δική μου ειδικότης είναι η ιστορία, ως ιστορικός είμαι υποχρεωμένος. Όταν κάνω ιστορική έρευνα, και βρίσκω ορισμένα πράγματα, είμαι υποχρεωμένος να σάς ενημερώσω».
|
http://oodegr.co/oode/dogma/genika/ermhneia_paradosews_1.htm _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 03, 2015 11:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εμπειρική επιστήμη σημαίνει "ΥΠΟΘΕΣΗ-ΠΕΙΡΑΜΑ-ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ-ΠΡΟΒΛΕΨΗ Ή ΔΙΑΨΕΥΣΗ ".
Η θεολογία έχει μείνει στις υποθέσεις. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 5:13 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Εμπειρική επιστήμη σημαίνει "ΥΠΟΘΕΣΗ-ΠΕΙΡΑΜΑ-ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ-ΠΡΟΒΛΕΨΗ Ή ΔΙΑΨΕΥΣΗ ".
Η θεολογία έχει μείνει στις υποθέσεις. |
Εκλαμβανοντας οτι μιλας ως υποκειμενικος παρατηρητης εχεις δικιο ! _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 8:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Υπάρχει κάποιος αντικειμενικός παρατηρητής της θεολογίας;Να μας πει μια συγκεκριμένη πρόβλεψη ,λοιπόν,αντικειμενικά παρατηρήσιμη. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 10:23 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καθε καλοπροαιρετος και μη προκατειλημμενος παρατηρητης της θεολογιας και των εφαρμογων της, αν εχει υπομονη και επιμονη θα δει οτι η μακροχρονια πορεια του ανθρωπου στο Χριστο, αλλαζει τον ανθρωπο εμπρακτως.
Κατι το οποίο γινεται αντιληπτο στον παρατηρητη απο τις επιλογες του πορευομενου εν Χριστω ανθρωπου με την παροδο του χρονου και τη ζωη του οπως σταδιακα επανακαθοριζεται με συνεση
Ευχης εργο ασφαλως ειναι ο παρατηρητης και ο πορευομενος να ταυτιζονται _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 12:06 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όταν λέμε "αντικειμενικότητα" της θεολογίας εννοούμε ότι η πίστη στο θεό μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγή συμπεριφοράς ,στην οποία όποιος δεν πιστεύει δε θα μπορεί να οδηγηθεί εκεί.
Δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο και το λέω καλοπροαίρετα. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 12:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το "δεν υπαρχει τιποτα τετοιο το οποιο λες καλοπροαιρετα" που αναφερεται ;
Σωστα ομως εντοπιζεις το κλειδι της εσωτερικης κατ΄αρχην μετατροπης του ανθρωπου που ειναι η πίστη, η οποία ( πίστη ) και οδηγει στην πραγματικη και ορατη εξωτερικα μεταλλαξη της ζωης και της συμπεριφορας του ανθρωπου
Η πιστη ως λεξη ή ως πεποιθηση δεν "λεει" κατι
Το πολυ πολυ με την τελευταια μορφη να οδηγησει στο φανατισμο
Η πραγματικη ομως πίστη επιφερει αναποδραστα αλλαγες _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 12:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αναφέρεται στο ότι κάλλιστα η συμπεριφορά οποιουδήποτε πιστού μπορεί να υπάρξει και σε μη πιστούς,απλά το όνομα της αιτίας αλλάζει αλλά παραμένει η ίδια: ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΗΣΗ. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 4:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το σχεση εχει η ονειροποληση με την πιστη ;
Αν πιστευεις οντως σε κατι ( ο,τιδηποτε ) και οχι κατ΄ονομα ή εκ πεποιθησεως μπορεις να καταλαβεις τη διαφορά
Η οντως πίστη απαιτει την ανευ ορων αφιερωση της ενεργειας σου καθ΄ολοκληρια στο "αντικειμενο" που αφορα
Και αυτο ειναι που επιφερει σταδιακα την εσωτερικη και κατ΄επεκταση της εξωτερικη μεταβολη του ανθρωπου
Η δυσκολια ή το "τραγικο" της καταστασης αυτης ειναι οτι ειναι δρομος χωρις επιστροφη και οτι αρα οι επιπτωσεις στον εαυτο ειναι οριστικες και αμετακλητες
Αυτος που πιστευει αληθινα σε κατι αλλαζει μονοδρομα _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Σαβ Απρ 04, 2015 7:22 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 5:47 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η θρησκευτική πίστη ονειροπόληση είναι,εφόσον ελπίζει σε κάτι χωρίς εμπειρικά δεδομένα. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2015 9:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Η θρησκευτική πίστη ονειροπόληση είναι,εφόσον ελπίζει σε κάτι χωρίς εμπειρικά δεδομένα. |
Άλλο πραγμα η πιστη και αλλο η ελπιδα ...
Ελπιζεις οτι δεν θα κανεις λαθος εφαρμοζοντας την πιστη στην πραξη των οσων ελπιζεις αλλά δεν αμφιβαλλεις για τα οσα κανεις οταν εκτελεις τα αναγκαια και ικανα βηματα για να λαβεις τα ελπιζομενα _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 1:48 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η θεολογία δεν είναι επιστήμη, είναι κλάδος της μεταφυσικής. Δεν έχει καμία σχέση με την επιστημονική μεθοδολογία.
Η θεολογία ασχολείται με μια υποκειμενική έννοια, καθώς ο καθένας δίνει τον δικό του ορισμό για το τι είναι Θεός.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες πρακτικές εφαρμογές πάνω στις οποίες θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η θεολογία ως εμπειρική επιστήμη. Συγκεκριμένα, αν αποδειχθεί ότι ισχύει η υπόθεση της προσομοίωσης, τότε μπορείς να πεις ότι η προσπάθεια να αποδείξεις κάτι τέτοιο και να πάρεις κάποια δεδομένα για τον δημιουργό σου βρίσκεται στα πλαίσια της θεολογίας.
Αλλά και πάλι η προσπάθεια θα γίνει από τον κλάδο της φυσικής και όχι της θεολογίας. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
TΡΙΟΜΗΔΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Απρ 2005 Δημοσιεύσεις: 2071 Τόπος: ΚΟΣΜΟΣ
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 10:17 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Tesla έγραψε: | Η θεολογία δεν είναι επιστήμη, είναι κλάδος της μεταφυσικής. Δεν έχει καμία σχέση με την επιστημονική μεθοδολογία.
|
Εκτος βεβαια μαλλον εννοεις απο το γεγονος οτι και οι δυο ( Θεολογια και Επιστημη ) βασιζονται στην πιστη ... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2015 11:09 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Άλλο θεολογία και άλλο θρησκεία.
Η θεολογία πραγματεύεται την θρησκεία ως ένα φαινόμενο. Η θρησκεία ως αντικείμενο μελέτης δεν οφείλει να δείξει τη σχέση θρησκείας και Θεού, αλλά τη σχέση του φαινομένου με τους ανθρώπους. Πότε ξεκίνησε ο άνθρωπος να πιστεύει στο υπερφυσικό; Πως επιλέχθηκαν οι πρώτοι λειτουργοί ή ιερείς. Ποια είναι τα γνωστά θρησκευτικά ρεύματα και πως εξαπλώθηκαν. Άνοδος και πτώση θρησκείας, διάφοροι παράμετροι που επιταχύνουν αυτές τις φάσεις. Μορφές τελετών, τύποι μυσταγωγίας.
Όλα αυτά και άλλα πολλά που σχετίζονται με τη θρησκεία είναι επιστήμη και δεν απαιτούν να είναι κανείς τιμητής κάποιου δόγματος για να μπορεί συστηματικά να καταγράψει και να χειριστεί όλα αυτά τα δεδομένα με επιστημονικό τρόπο! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|