Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τι είναι ο θεός που δεν υπάρχει;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 54, 55, 56  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 12:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ποιο είναι το ψέμα του Πλάτωνα που αποκοίμισε τους ανθρώπους;Υπάρχει κάτι πιο απωθητικό για μια εγκαθιδρυμένη ετερόνομη εξουσία από το πλατωνικό αίτημα "οι κυβερνήτες να είναι φιλόσοφοι"; (με την έννοια,βέβαια,όχι του αργόσχολου που συζητάει περί ανέμων και υδάτων αλλά του ενάρετου ανθρώπου,που περιγράφει ο Πλάτων; )

Εύστοχο ερώτημα, που ενέχει και κάτι από το προφανές αλλά καλό είναι καμιά φορά κάποια πράγματα να ξεκαθαρίζονται:

Αυτό φίλε μου ΔΕΝ είναι το απωθητικό. Είναι θεωρία, λόγια, φρασεολογία, είναι ανώδυνος και εκ τους ασφαλούς βερμπαλισμός. Το πραγματικά απωθητικό κρύβονταν - και εξακολουθεί! - στους κυνικούς και στους επικούρειους μεταγενέστερα κλπ. αλλά και σε άλλα ρεύματα. Οι κυνικοί π.χ. είχαν μία εκπληκτική κοινωνική ηθική, η οποία πραγματικά έτσουζε γιατί εμπεριείχε μια συστημική θέαση της κοινωνίας των ανθρώπων, με κέντρο τον ίδιο τον άνθρωπο όπως πραγματικά είναι, με τις αρετές του και τα πάθη του.

Το ψέμμα είναι κάτι εν δυνάμει, στη φιλοσοφία όπως είχε δείξει ο Ηράκλειτος, κάτι είναι σημαντικό για αυτό που σημαίνει, για το πού οδηγεί, το σημείον δείχνει το δρόμο. Δεν μπορείς να εγκαλέσεις έναν Πλάτωνα για αυτό που λέει, για την ιδέα καθευατή, αλλά το πού θα βγάλει η ιδέα πρέπει να δεις. Αυτή η εξουσία που αναφέρεσαι, ξέρει καλά ότι από τη θεωρία μέχρι την πράξη είναι μακρύς ο δρόμος. "Μακρύς ο δρόμος μέχρι τη Ρώμη, και γεμάτος ληστές". Η υποκρισία και τα άλλα πάθη θα αναλάβουν την υπόλοιπη βρωμοδουλειά.

Μέσα από αυτό το φως αξίζει περισσότερο η πλατωνική κοσμοθεωρία, εάν τη δεις πλατιά έτσι θα βρεις ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά αυτό το πράγμα απαιτεί κριτική ικανότητα. Η οποία, έτσι όπως ερμηνεύτηκε και αναλύθηκε μεταγενέστερα ο Πλάτωνας, πήγε περίπατο! Με κύριο ένοχο τον χριστιανισμό, αλλά όχι μόνο.

Δες το μαρτυρούμενο γεγονός, την παρουσία του Παύλου στην Πνύκα: ήρθε ο μαστουροανατολίτης να κομίσει γλαύκας εις Αθήνας, στην πόλη που έκανε τη φιλοσοφία να λανσάρει θεολογίες για ανάσταση νεκρών και πήρε αυτό που άξιζε από στωικούς και επικούρειους. Αυτά τώρα μας τα λες εκ τους ασφαλούς, όταν σε παραχώνουνε να μας τα πεις αυτά, κι αυτό δείχνει ότι τα πράγματα δεν ήταν όπως τα λένε, ήταν κάπως διαφορετικά, όχι όπως τα λέει η χριστιανική κλπ. προπαγάνδα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 3:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

gianiss έγραψε:
2.Ο λόγος είναι αιώνιο “κατηγόρημα/ιδιότητα/γνώρισμα” της ύπαρξης και ώς τέτοιο , βεβαίως προϋπήρχε κάθε νοήμονος όντος .


Λογος χωρις νοημονα οντα Γιαννη ειναι μαλλον αντιφατικο

Τι λες κι εσυ Ιωαννη ως πιο ειδικος στον εντοπισμο των αντιφασεων ;


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 5:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιατί?

Χωρίς “λόγο” δεν θα υπήρχε σταθερότητα και επομένως , ούτε αιωνιότητα στο “Άπαν”
Ο “λόγος” δεν είναι δημιούργημα των έλλογων όντων.

Τα έλλογα και ευφυή όντα , απλά τον εντοπίζουν , τον ανακαλύπτουν.
Έτσι, τα όντα αυτά που εντοπίζουν τον ¨λόγο” ονομάζονται “έλλογα”


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 6:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

gianiss έγραψε:
Γιατί?

Χωρίς “λόγο” δεν θα υπήρχε σταθερότητα και επομένως , ούτε αιωνιότητα στο “Άπαν”
Ο “λόγος” δεν είναι δημιούργημα των έλλογων όντων.

Τα έλλογα και ευφυή όντα , απλά τον εντοπίζουν , τον ανακαλύπτουν.
Έτσι, τα όντα αυτά που εντοπίζουν τον ¨λόγο” ονομάζονται “έλλογα”

Αν με το λογο εννοεις αυτο που εννοουμε συνηθως, τοτε ειναι ακατανοητο το πως αυτος προϋπαρχει των ελλογων οντων
Γιατι μονο τα ελλογα οντα αναγνωριζουν και παραγουν συνειδητα το λογο
Εξ ορισμου


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 7:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
Idea

gianiss έγραψε:
Γιατί?

Χωρίς “λόγο” δεν θα υπήρχε σταθερότητα και επομένως , ούτε αιωνιότητα στο “Άπαν”
Ο “λόγος” δεν είναι δημιούργημα των έλλογων όντων.

Τα έλλογα και ευφυή όντα , απλά τον εντοπίζουν , τον ανακαλύπτουν.
Έτσι, τα όντα αυτά που εντοπίζουν τον ¨λόγο” ονομάζονται “έλλογα”

Αν με το λογο εννοεις αυτο που εννοουμε συνηθως, τοτε ειναι ακατανοητο το πως αυτος προϋπαρχει των ελλογων οντων
Γιατι μονο τα ελλογα οντα αναγνωριζουν και παραγουν συνειδητα το λογο
Εξ ορισμου


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα


Ο “λόγος” στην προκειμένη περίπτωση , παραπέμπει στην “λογική” .

Υποστηρίζω πως χωρίς “λόγο” , δεν θα υπήρχε το όντως υπαρκτό.
Ένας παράλογος κόσμος , δεν θα ήταν σταθερός και θα είχε οδηγηθεί στο “μηδέν” , στο μη υπαρκτό.

Ο κόσμος όμως υπάρχει αιώνια , καθώς δεν θα μπορούσε η ύπαρξη , να έχει αιτία τη μη ύπαρξη,
Αυτό θα πει πως διέπεται από λογική σταθερότητα , που εξασφαλίζουν οι νόμοι της φύσης και οι “κοσμικές” σταθερές .

Την προέλευση των φυσικών νόμων και σταθερών , δεν την γνωρίζω.
Συνεχίζω να το ερευνώ.

Εξετάζω δύο ενδεχόμενα, και τα δύο πιθανά.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 10:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

Λοιπον ας τα παρουμε ενα ενα για να βγαλουμε ακρη

gianiss έγραψε:

Ο “λόγος” στην προκειμένη περίπτωση , παραπέμπει στην “λογική” .

Λογικο ακουγεται με την εννοια οτι λογικη ειναι γενικα η χρηση του λογου
Και γενικοτερα ο,τι σχετιζεται με το λογο



Υποστηρίζω πως χωρίς “λόγο” , δεν θα υπήρχε το όντως υπαρκτό.

Αυτο που υποστηριζεις αποτελει αξιωμα που λεει αυτο που λες

Ένας παράλογος κόσμος , δεν θα ήταν σταθερός και θα είχε οδηγηθεί στο “μηδέν” , στο μη υπαρκτό.

Εδω μαλλον θα ηταν σωστο να πεις σε συναρτηση με το παραπανω αξιωμα σου : ενας α-λογος κοσμος δεν θα ηταν σταθερος
Γιατι ενας παραλογος κοσμος εχει λογο
Και αρα ισχυει η προϋποθεση του αξιωματος που λεω πριν
Και συνεπως δεν μπορει να αφανιστει
Μπορει να παραμενει ανοργανωτος και χωρις δομη, αλλά θα υπαρχει
Ενας κοσμος ομως χωρις λογο δεν μπορει με τιποτα να σταθει, καθως υποστηριζεις


Ο κόσμος όμως υπάρχει αιώνια , καθώς δεν θα μπορούσε η ύπαρξη , να έχει αιτία τη μη ύπαρξη,
Αυτό θα πει πως διέπεται από λογική σταθερότητα , που εξασφαλίζουν οι νόμοι της φύσης και οι “κοσμικές” σταθερές .

Λογικο ειναι λοιπον να υπαρχει ο κοσμος αιωνια, εφ΄ οσον η προϋποθεση της υπαρξης του, ο λογος, εξασφαλιζεται αξιωματικα ( σημειο 2 )
Και συνεπως η υπαρξη και μονο του λογου αποτρεπει τον κσσμο απο το να προερχεται απο το μηδεν, τη μη υπαρξη
Αυτος ο λογος που εξασφαλιζει στον κοσμο την υπαρξη του του εξασφαλιζει και τη σταθεροτητα μεσω των φυσικων νομων και των φυσικων σταθερων που αποτελουν και το οχημα της εκφρασης του


Την προέλευση των φυσικών νόμων και σταθερών, δεν την γνωρίζω.
Συνεχίζω να το ερευνώ.

Συμφωνα με την παραπανω προσεγγιση μου, δεν χρειαζεται να ερευνας την προελευση των φυσικων νομων και των φυσικων σταθερων
Και ο... λογος γι΄αυτο ειναι αυτο που ηδη σημειωσα :
Εφ΄ οσον ο λογος εκφραζεται μεσω των νομων και των φυσικων σταθερων και ο λογος εισαγεται αξιωματικα στο συστημα σου, αρα νομοι και φυσικες σταθερες ως εκφρασεις του λογου στον κοσμο εισαγονται ομοιως αξιωματικα ως κατηγορηματα του κοσμου
Δεν απαιτειται συνεπως λογικα να διερευνας την προελευση τους
Υπαρχουν αυτονοητα, γιατι υπαρχει και ο λογος ο οποιος στηριζει λογικα και υποστηριζει πραγματικα την υπαρξη του κοσμου
Τελος

Σημειωσε ακομα οτι δεν χρειαζεται να διερευνας φυσικα, ουτε και την προελευση του λογου
Αυτος εισαγεται αξιωματικα
Κι ας προερχεται απ΄ οπου θελει
Το αν προερχεται τελικα απο "καπου" θα το αποκαλυψει ο ιδιος με τη λογικη αναπτυξη του συστηματος


Εξετάζω δύο ενδεχόμενα, και τα δύο πιθανά.

Χωρις να αναφερθω στα δυο ενδεχομενα, θα σημειωσω μονο τουτο :
Εφ΄ οσον η λογικη σου σου λεει οτι και τα δυο ενδεχομενα ειναι πιθανα και ως εκ τουτου δεν μπορεις να αποφασισεις ποιο να διαλεξεις λογικα, ( τι και ποιο να διαλεξεις αλλωστε αναμεσα σε δυο ισοπιθανα ενδεχομενα ), το λογικο ειναι να τα δεχθεις και τα δυο
Οσο κι αν ακουγεται παραλογο ειναι το πιο σωστο να μην απορριψεις κανενα απο τα δυο και να πορευτεις με τη συνθεση τους
Και αυτο που σου λεω ουτε καινουργιο ειναι ουτε και πρωτοτυπο
Και μαλλον θα ελεγα τωρα πλεον οτι ειναι και κοινοτυπο ως πρακτικη
Παραδειγμα η διπλη φυση του φωτος
Το φως ειναι ( θεωρειται οτι ειναι ) και σωματιδιο και κυμα, κυματοσωματιδιο δηλαδη
Δυσκολευτηκαμε να το δεχθουμε στην αρχη ως δυο "αντιθετα" κατηγορηματα για το φως, αλλά τελικα τα καταφεραμε Cool
Και δεν ειναι και το μονο παραδειγμα



Με τα παραπανω σχολια μου, σου τονιζω οτι ειναι καιρος να προχωρησεις...
Υπαρχει ο κοσμος ...
Υπαρχεις εσυ ...
Υπαρχει ο λογος αξιωματικα εισαγωμενος ως η αναγκαια και ικανη συνθηκη υπαρξης και λειτουργιας του κοσμου ...
Υπαρχουν τα δυο ενδεχομενα τα ισοπιθανα που εχεις λογικα μπροστα σου ...

Τι αλλο μενει ;

Να το παρεις αποφαση οτι αυτα ειναι ολα οσα εχεις και να προχωρησεις στην αναπτυξη του λογισμου σου σε αυτες τις γραμμες ...


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 10, 2014 11:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:


1.Μα ούτε και εγώ μίλησα για “ιερά εξέταση” , ούτε και για “Ταλιμπαν” . Αυτές είναι ακραίες καταστάσεις.

2.Ο λόγος είναι αιώνιο “κατηγόρημα/ιδιότητα/γνώρισμα” της ύπαρξης και ώς τέτοιο , βεβαίως προϋπήρχε κάθε νοήμονος όντος . Σύμφωνοι! Οι ιδέες των νοήμονων όντων – σωστές ή ψευδής – ακόμη και αν περιγράφουν υπαρκτές συμπαντικές αλήθειες , σε καμία περίπτωση δεν είναι (ώς ιδέες των όντων) αιώνιες.
Η “αλήθεια” τους δεν είναι ιδέα των όντων , αλλά λογική συμπαντική συνέπεια που απλά τα νοήμονα όντα αντιλαμβάνονται/εντοπίζουν να υφίσταται αιώνια . Δεν υπάρχουν δηλαδή – κατα την άποψή μου – συμπαντικές ιδέες , αλλά συμπαντικές αλήθειες που τα νοήμονα όντα θα εντοπίσουν, δεν τις παράγουν
Ο Πλάτων ήταν ολίγον φαντασιόπληκτος , σχεδόν παραμυθάς, και ως εκ τούτου “γοητευτικός” για πολλούς.

.



1) Τότε για ποιές καταστάσεις ήταν υπεύθυνη η πλατωνική φιλοσοφία;

2)Οι ιδέες των νοημόνων όντων και οι συμπαντικές αλήθειες δεν έχουν κάτι κοινό;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 12:05 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Λογος χωρις νοημονα οντα Γιαννη ειναι μαλλον αντιφατικο




Το πυθαγόρειο θεώρημα δεν ίσχυε πριν το ανακαλύψουν νοήμονα όντα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 1:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:

Αυτό φίλε μου ΔΕΝ είναι το απωθητικό. Είναι θεωρία, λόγια, φρασεολογία, είναι ανώδυνος και εκ τους ασφαλούς βερμπαλισμός. Το πραγματικά απωθητικό κρύβονταν - και εξακολουθεί! - στους κυνικούς και στους επικούρειους μεταγενέστερα κλπ. αλλά και σε άλλα ρεύματα. Οι κυνικοί π.χ. είχαν μία εκπληκτική κοινωνική ηθική, η οποία πραγματικά έτσουζε γιατί εμπεριείχε μια συστημική θέαση της κοινωνίας των ανθρώπων, με κέντρο τον ίδιο τον άνθρωπο όπως πραγματικά είναι, με τις αρετές του και τα πάθη του.




Μα κι ο κοσμοπολιτισμός των κυνικών και το "λάθε βιώσας" των επικούρειων βερμπαλισμός και ουτοπία δεν ήταν; Και καλά έκαναν,αφού αν ο άνθρωπος δεν έχει ένα όραμα για το μέλλον,δεν μπορεί να κρίνει και να δράσει στο παρόν. Το ίδιο έκανε κι ο Πλάτων και δε νομίζω ότι η Ακαδημία έπαιξε μικρότερο ρόλο στην ελληνιστική περίοδο όσον αφορά την καλλιέργεια της ψυχής.
Μετά μάλιστα από την απαγόρευση της λειτουργίας της απ' το θεοκρατικό Βυζάντιο οποιαδήποτε αμφιβολία για τα παραπάνω συντρίβεται για ευνόητους λόγους.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 6:05 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas έγραψε:


Λογος χωρις νοημονα οντα Γιαννη ειναι μαλλον αντιφατικο




Το πυθαγόρειο θεώρημα δεν ίσχυε πριν το ανακαλύψουν νοήμονα όντα;


Οχι βεβαια !
Χωρις γραπτες μαρτυριες και ντοκουμεντα αδιαμφισβητητα, η πεποιθηση οτι ισχυε πριν την εμφανιση της νοημοσυνης στον κοσμο αποτελέι πιστη ισοδυναμη ( ;;; ) με την πιστη στην υπαρξη του θεου
Λαβε υποψη σου οτι ευθειες ευκλειδιες δεν υπαρχουν στη φυση και αρα δεν υπαρχουν και ευκλειδια ορθογωνια τριγωνα


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 10:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
iason έγραψε:

Αυτό φίλε μου ΔΕΝ είναι το απωθητικό. Είναι θεωρία, λόγια, φρασεολογία, είναι ανώδυνος και εκ τους ασφαλούς βερμπαλισμός. Το πραγματικά απωθητικό κρύβονταν - και εξακολουθεί! - στους κυνικούς και στους επικούρειους μεταγενέστερα κλπ. αλλά και σε άλλα ρεύματα. Οι κυνικοί π.χ. είχαν μία εκπληκτική κοινωνική ηθική, η οποία πραγματικά έτσουζε γιατί εμπεριείχε μια συστημική θέαση της κοινωνίας των ανθρώπων, με κέντρο τον ίδιο τον άνθρωπο όπως πραγματικά είναι, με τις αρετές του και τα πάθη του.

Μα κι ο κοσμοπολιτισμός των κυνικών και το "λάθε βιώσας" των επικούρειων βερμπαλισμός και ουτοπία δεν ήταν; Και καλά έκαναν,αφού αν ο άνθρωπος δεν έχει ένα όραμα για το μέλλον,δεν μπορεί να κρίνει και να δράσει στο παρόν. Το ίδιο έκανε κι ο Πλάτων και δε νομίζω ότι η Ακαδημία έπαιξε μικρότερο ρόλο στην ελληνιστική περίοδο όσον αφορά την καλλιέργεια της ψυχής.
Μετά μάλιστα από την απαγόρευση της λειτουργίας της απ' το θεοκρατικό Βυζάντιο οποιαδήποτε αμφιβολία για τα παραπάνω συντρίβεται για ευνόητους λόγους.

Η πάρατήρησή μου αναφερόταν σε συγκεκριμένη κοινωνία-τόπο-χρόνο, γιατί οι καιροί αλλάζουν και μια συγκεκριμένη φιλοσοφία πρέπει να τη θεωρείς στο πλαίσιό της. Αφού κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι της ιστορίας, μπορεί ακόμα και να σημαίνει κάτι αντίθετο από αυτό που ήταν κάποτε!

Το ενδιαφέρον είναι όμως ότι αυτό ισχύει μάλλον για τις ιδεαλιστικές φιλοσοφίες...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 12:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν ο νεοπλατωνισμός ήταν κάτι αντίθετο απ' τον Πλατωνισμό,δε θα έκλεινε η σχολή απ' τον Ιουστινιανό.Κάτι επικίνδυνο υπήρχε εκεί,λοιπόν,για το υπερσύστημα κι αυτό το επικίνδυνο ξεκίνησε απ' τον Πλάτωνα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 5:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν ο νεοπλατωνισμός ήταν κάτι αντίθετο απ' τον Πλατωνισμό,δε θα έκλεινε η σχολή απ' τον Ιουστινιανό.Κάτι επικίνδυνο υπήρχε εκεί,λοιπόν,για το υπερσύστημα κι αυτό το επικίνδυνο ξεκίνησε απ' τον Πλάτωνα.

1. Δεν είπα ότι ο νεοπ. ήταν κάτι αντίθετο κλπ.
2. Το γιατί έκλεισε αυτή η σχολή που λες είναι θέμα πλατύτερο με πολλούς παράγοντες.
3. Ποιο υπερσύστημα;
4. Αν δέχεσαι "υπερσύστημα", τότε αυτό θα ήταν πονηρό, οπότε σκέψου κι εσύ πονηρά, να μη χάφτουμε.
5. Ακόμα κι έτσι, για να στηρίξεις συσχέτιση με την αρχική πλατωνική θεώρηση, οφείλεις να δώσεις σχετικές ενδείξεις. Υπάρχουν;

Γουστάρω τις αντιρρήσεις σου, δώσε!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 7:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skapaneas

Ο “λόγος” στην προκειμένη περίπτωση , παραπέμπει στην “λογική” . 

1. Λογικο ακουγεται με την εννοια οτι λογικη ειναι γενικα η χρηση του λογου 
Και γενικοτερα ο,τι σχετιζεται με το λογο 


Υποστηρίζω πως χωρίς “λόγο” , δεν θα υπήρχε το όντως υπαρκτό. 

2 .Αυτο που υποστηριζεις αποτελει αξιωμα που λεει αυτο που λες 

Ένας παράλογος κόσμος , δεν θα ήταν σταθερός και θα είχε οδηγηθεί στο “μηδέν” , στο μη υπαρκτό. 

3. Εδω μαλλον θα ηταν σωστο να πεις σε συναρτηση με το παραπανω αξιωμα σου : ενας α-λογος κοσμος δεν θα ηταν σταθερος 
Γιατι ενας παραλογος κοσμος εχει λογο 
Και αρα ισχυει η προϋποθεση του αξιωματος που λεω πριν 
Και συνεπως δεν μπορει να αφανιστει 
Μπορει να παραμενει ανοργανωτος και χωρις δομη, αλλά θα υπαρχει 
Ενας κοσμος ομως χωρις λογο δεν μπορει με τιποτα να σταθει, καθως υποστηριζεις 


Ο κόσμος όμως υπάρχει αιώνια , καθώς δεν θα μπορούσε η ύπαρξη , να έχει αιτία τη μη ύπαρξη, 
Αυτό θα πει πως διέπεται από λογική σταθερότητα , που εξασφαλίζουν οι νόμοι της φύσης και οι “κοσμικές” σταθερές . 

4.Λογικο ειναι λοιπον να υπαρχει ο κοσμος αιωνια, εφ΄ οσον η προϋποθεση της υπαρξης του, ο λογος, εξασφαλιζεται αξιωματικα ( σημειο 2 ) 
Και συνεπως η υπαρξη και μονο του λογου αποτρεπει τον κσσμο απο το να προερχεται απο το μηδεν, τη μη υπαρξη 
Αυτος ο λογος που εξασφαλιζει στον κοσμο την υπαρξη του του εξασφαλιζει και τη σταθεροτητα μεσω των φυσικων νομων και των φυσικων σταθερων που αποτελουν και το οχημα της εκφρασης του 


Την προέλευση των φυσικών νόμων και σταθερών, δεν την γνωρίζω. 
Συνεχίζω να το ερευνώ. 

5. Συμφωνα με την παραπανω προσεγγιση μου, δεν χρειαζεται να ερευνας την προελευση των φυσικων νομων και των φυσικων σταθερων 
Και ο... λογος γι΄αυτο ειναι αυτο που ηδη σημειωσα : 
Εφ΄ οσον ο λογος εκφραζεται μεσω των νομων και των φυσικων σταθερων και ο λογος εισαγεται αξιωματικα στο συστημα σου, αρα νομοι και φυσικες σταθερες ως εκφρασεις του λογου στον κοσμο εισαγονται ομοιως αξιωματικα ως κατηγορηματα του κοσμου 
Δεν απαιτειται συνεπως λογικα να διερευνας την προελευση τους 
Υπαρχουν αυτονοητα, γιατι υπαρχει και ο λογος ο οποιος στηριζει λογικα και υποστηριζει πραγματικα την υπαρξη του κοσμου 
Τελος 

6. Σημειωσε ακομα οτι δεν χρειαζεται να διερευνας φυσικα, ουτε και την προελευση του λογου 
Αυτος εισαγεται αξιωματικα 
Κι ας προερχεται απ΄ οπου θελει 
Το αν προερχεται τελικα απο "καπου" θα το αποκαλυψει ο ιδιος με τη λογικη αναπτυξη του συστηματος 


Εξετάζω δύο ενδεχόμενα, και τα δύο πιθανά. 

7. Χωρις να αναφερθω στα δυο ενδεχομενα, θα σημειωσω μονο τουτο : 
Εφ΄ οσον η λογικη σου σου λεει οτι και τα δυο ενδεχομενα ειναι πιθανα και ως εκ τουτου δεν μπορεις να αποφασισεις ποιο να διαλεξεις λογικα, ( τι και ποιο να διαλεξεις αλλωστε αναμεσα σε δυο ισοπιθανα ενδεχομενα ), το λογικο ειναι να τα δεχθεις και τα δυο 
Οσο κι αν ακουγεται παραλογο ειναι το πιο σωστο να μην απορριψεις κανενα απο τα δυο και να πορευτεις με τη συνθεση τους 
Και αυτο που σου λεω ουτε καινουργιο ειναι ουτε και πρωτοτυπο 
Και μαλλον θα ελεγα τωρα πλεον οτι ειναι και κοινοτυπο ως πρακτικη 
Παραδειγμα η διπλη φυση του φωτος 
Το φως ειναι ( θεωρειται οτι ειναι ) και σωματιδιο και κυμα, κυματοσωματιδιο δηλαδη 
Δυσκολευτηκαμε να το δεχθουμε στην αρχη ως δυο "αντιθετα" κατηγορηματα για το φως, αλλά τελικα τα καταφεραμε  
Και δεν ειναι και το μονο παραδειγμα 





1 . Στην περίπτωση που αναφέρω , ο “λόγος” χρησιμοποιείται με τον νόημα της λογικής
Αυτός είναι και ό “λόγος” που βάζω τη λέξη σε εισαγωγικά.
Δεν έχει δηλαδή το νόημα της ομιλίας .

2.Βεβαίως είναι Αξίωμα, που προκύπτει από τον “λόγο” της σταθερότητας του όντως υπαρκτού.

3.Μα αυτό λέω, ότι ένας α-λογος κόσμος , δεν θα είχε “λόγο” ύπαρξης. Όσο για ένα παράλογο κόσμο , δεν καταλαβαίνω πως θα μπορούσε να έχει “λόγο” ύπαρξης, όπως υποστηρίζεις .
Ένας παράλογος κόσμος , θα οδηγούταν σιγά σιγά σε αστάθεια , άρα δεν θα μπορούσε να παραμένει στην αιωνιότητα.
4.Σωστά!!

5.Βεβαίως και χρειάζομαι να κατανοήσω την προέλευση των φυσικών νόμων και σταθερών, και κυρίως πως οι φυσικοί νόμοι και σταθερές συμβαίνει να είναι ίδιοι παντού – τουλάχιστον στο γνωστό δικό μας κόσμο – ακόμα και σε περιοχές πολύ απομακρισμένες μεταξύ τους , όπου δεν θα μπορούσε να μεταφερθεί η ίδια πληροφορία (λόγο του ορίου ταχύτητας μετάδοσης της πληροφορίας). Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυο ενδεχόμενα . Ένα , η ταχύτητα του φωτός δεν είναι η μέγιστη ταχύτητα μεταφοράς πληροφορίας, ή δύο , οι φυσικοί νόμοι και σταθερές , διαμορφώνονται στο αρχικό στάδιο “γέννησης” ενός κόσμου, όπου η “'εκταση” του κόσμου είναι μικρή.
6.Δεν ερευνώ την προέλευση του “λόγου” . Αυτός προκύπτει εξ του αποτελέσματος της σταθερότητας του κόσμου, καθώς “λογικό” είναι ένας α-λογος κόσμος να μην μπορεί να υπάρξει και να οδηγήσει σε ένα κόσμο σαν τον δικό μας.
7.Τα δύο ενδεχόμενα είναι διακριτά και η αλήθεια του ενός , αποκλείει το άλλο , ακόμα και σαν ενδεχόμενο


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 11, 2014 7:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skapaneas

Λογος χωρις νοημονα οντα Γιαννη ειναι μαλλον αντιφατικο 



Όχι !
Δεν υπάρχει καμία αντίφαση .

Βέβαια χωρίς νοήμονα όντα , δεν μπορεί να γίνεται ..... λόγος , για τον “λόγο”.
Αυτό όμως δεν θα πεί πως δεν υπάρχει ο “λόγος”

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 54, 55, 56  Επόμενο
Σελίδα 34 από 56

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center