Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φιλοσοφία της Επιστήμης και της Θρησκείας
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 404, 405, 406 ... 448, 449, 450  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Είναι η θρησκεία και η επιστήμη συμβατές;
Ναι
23%
 23%  [ 25 ]
Όχι
60%
 60%  [ 63 ]
Μόνο αν η επιστήμη κατανοήσει τα όρια της
5%
 5%  [ 6 ]
Μόνο αν η θρησκεία κατανοήσει τα όρια της
10%
 10%  [ 11 ]
Σύνολο Ψήφων : 105

Συγγραφέας Μήνυμα
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 1:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
mark έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Όχι,χρειάζεται ενέργεια απ' το περιβάλλον για να λειτουργήσει ,ακόμα και σε αυτό που λέμε "προσωπικές επιλογές".


Ε μα αν δεν πάρει ενέργεια από το περιβάλλον, τότε θα πεθάνει.

Εσύ δηλαδή δεν βρίσκεις καμία διαφορά μεταξύ ενός ζωντανού και ενός πεθαμένου, όσον αφορά στην κίνησή τους και κατά πόσο την αυτοπροκαλούν;


Ναι,αλλά είναι σχετική κι όχι απόλυτη αυτοκίνηση.


Τώρα μου τα γυρνάς. Πριν έλεγες πως δεν υπάρχει αυτοκίνηση, τώρα λες πως υπάρχει σχετική και απόλυτη! Τι εννοείς με τη σχετική και τι με την απόλυτη αυτοκίνηση;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 1:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι σχετική ως προς τα μη έμψυχα:έχεις περισσότερες επιλογές αλλά δε δημιουργούνται εκ του μηδενός.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 1:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
gianiss έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Εννοείς την άναρχη ύπαρξη μάζας ως δυνατότητα; Μια δυνατότητα ,όμως,για να πραγματοποιηθεί έχει ανάγκη κάποιες συνθήκες, οι οποίες είναι εξωτερικές της δυνατότητας αυτής.

Άρα η δυνατότητα δεν είναι επαρκής όρος της αιώνιας ύπαρξης της κίνησης.



Όχι σαν δυνατότητα, αλλά σαν υπαρκτή πραγματικότητα.

Η μάζα όντως υπάρχει πραγματικά .
Είναι η πρώτη απόλυτη επιβεβαίωση τους όντως υπαρκτού.

Υπάρχει κάποιος που μπορεί να το αμφισβητήσει?

.



Αν η μάζα ήταν το "όντως ον", τότε γιατί τα φωτόνια δεν έχουν μάζα;


Δεν είπα πως η μάζα (ύλη) είναι το “όντως ον” , αλλά ένα από τα αδιαίρετα κατηγορήματα του .
Υποστήριξα πως ως ένα από τα άναρχα κατηγορήματα του, θα αρκούσε να αποδείξει την άναρχη ύπαρξη των υπόλοιπων κατηγορημάτων και λόγο της “λογικής” των φυσικών νόμων , η ύπαρξή της προεξοφλεί την κίνηση στο χώρο (ενέργεια), τον χρόνο, τους φυσικούς νόμους και την λογική της σταθερότητας του όντως υπαρκτού.

Αυτά επαναλαμβάνω , είναι τα ΜΟΝΑ που γνωρίζουμε να υπάρχουν και αρκούν για να οδηγήσουν στον κόσμο που βλέπουμε.

Δεν “φαίνεται” να υπάρχει κάτι μεταφυσικό που να δρα, να επεμβαίνει, να μεταβάλει την φυσική ροή του κόσμου μας .
Τα πάντα μπορούν να ερμηνευτούν με βάση την φυσική του κόσμου μας , και προς τα εκεί στρέφονται όλες οι προσπάθειες των φυσικών, σε μια θεωρία κβαντικής βαρύτητας , μια θεωρία των πάντων.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 2:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν,όμως,η μάζα δεν είναι αδιαίρετη, δε θα μπορούσε να μετατραπεί σε ενέργεια.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 4:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Απόδειξέ το.


Εγώ να το αποδείξω; Εσύ είσαι αυτός που λες κάτι, ή μάλλον όχι εσύ, αλλά ο υποτιθέμενος Αριστοτέλης.

Αν σου πω εγώ πως Θεός υπάρχει, και εσύ μετά μου πεις πως λέω μπούρδες, το θεωρείς σωστό και δίκαιο να σου πω να μου αποδείξεις πως λέω μπούρδες;

Κάποιος μου είχε πει παλιότερα πως το βάρος της απόδειξης το έχει αυτός που ισχυρίζεται κάτι, και όχι αυτός που το αναιρεί.

Ας είναι όμως! Θα προσπαθήσω να το αποδείξω κάποια στιγμή στο μέλλον.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 5:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Είναι σχετική ως προς τα μη έμψυχα:έχεις περισσότερες επιλογές αλλά δε δημιουργούνται εκ του μηδενός.


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Καθετί που κινείται, κινείται από κάτι άλλο.

Άρα δεν υπάρχει αυτοπροκαλούμενη κίνηση.


Φαντάζομαι εννοείς πως αυτοπροκαλούμενη κίνηση = αυτοκίνηση. Μια ταυτολογία δηλαδή.

Τελικά παραδέχεσαι πως έκανες λάθος, και πως υπάρχει κάποιο είδος αυτοπροκαλούμενης κίνησης (αυτοκίνησης); Αυτή που συναντάται στους ζωντανούς οργανισμούς, όπως είναι οι άνθρωποι;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 6:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Απόδειξέ το.


Εγώ να το αποδείξω; Εσύ είσαι αυτός που λες κάτι, ή μάλλον όχι εσύ, αλλά ο υποτιθέμενος Αριστοτέλης.

Αν σου πω εγώ πως Θεός υπάρχει, και εσύ μετά μου πεις πως λέω μπούρδες, το θεωρείς σωστό και δίκαιο να σου πω να μου αποδείξεις πως λέω μπούρδες;

Κάποιος μου είχε πει παλιότερα πως το βάρος της απόδειξης το έχει αυτός που ισχυρίζεται κάτι, και όχι αυτός που το αναιρεί.

Ας είναι όμως! Θα προσπαθήσω να το αποδείξω κάποια στιγμή στο μέλλον.


Μα ,ήδη, στο απέδειξα κι εσύ λες ότι η απόδειξη είναι μπούρδες. Εσύ ,λοιπόν,τώρα πρέπει να αποδείξεις ότι είναι μπούρδες!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 23, 2014 6:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Είναι σχετική ως προς τα μη έμψυχα:έχεις περισσότερες επιλογές αλλά δε δημιουργούνται εκ του μηδενός.


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Καθετί που κινείται, κινείται από κάτι άλλο.

Άρα δεν υπάρχει αυτοπροκαλούμενη κίνηση.


Φαντάζομαι εννοείς πως αυτοπροκαλούμενη κίνηση = αυτοκίνηση. Μια ταυτολογία δηλαδή.

Τελικά παραδέχεσαι πως έκανες λάθος, και πως υπάρχει κάποιο είδος αυτοπροκαλούμενης κίνησης (αυτοκίνησης); Αυτή που συναντάται στους ζωντανούς οργανισμούς, όπως είναι οι άνθρωποι;



Όχι,βέβαια,η ελευθερία του ανθρώπου δεν είναι ελευθερία αυτοκινούμενη,κινείται απ' την Ανάγκη και την Περιέργεια.Η Ανάγκη είναι παγκόσμιος φυσικός νόμος.Το ίδιο και η Περιέργεια,ως μείωση της γνωστικής σύγκρουσης από αντιφατικά ερεθίσματα,αποτελεί μέρος ενός άλλου παγκόσμιου νόμου:της χαμηλότερης ενεργειακής στάθμης που χρησιμοποιείται απ 'τη Φύση για τη λύση ενός προβλήματος.

Άρα η κίνηση του νου δεν είναι αυτοκι-νού-μενη.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 9:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

mark έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Συμφωνώ με το Γιάννη ότι ο κόσμος δεν έχει αρχή,γιατί ο κόσμος είναι κίνηση και αν η κίνηση είχε χρονική αρχή,τότε θα υπήρχε χρόνος χωρίς κίνηση (αντιφατικό).(1)


Ο Αριστοτέλης καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο κόσμος μας δεν έχει αρχή, γιατί παίρνει το αντίθετό του, και το βρίσκει αντιφατικό. Συνεπώς, αφού το να έχει ο κόσμος αρχή είναι αντιφατικό, αναγκαστικά λέει θα ισχύει το ότι ο κόσμος δεν έχει αρχή.

Αν βέβαια τα έπαιρνε τα πράγματα ανάποδα, και εξέταζε με τον ίδιο τρόπο το να έχει ο κόσμος αρχή, θα έβρισκε το να μην έχει αρχή πως είναι αντιφατικό, και θα κατέληγε έτσι στο ότι ο κόσμος έχει αρχή. Ω και μετά τι θα έκανε ο Αριστοτέλης;

Τις παραπάνω σκέψεις διατύπωσε ο Καντ, ο οποίος εξέτασε τα πράγματα και από τις δύο πλευρές, και κατέληξε στο να αποδεικνύει με αυτόν τον τρόπο πως ο κόσμος έχει και δεν έχει αρχή, ανάλογα πώς διαχειρίζεσαι την καθαρή λογική και πώς ξεκινάς τους συλλογισμούς σου.



Το τελευταιο που σημειωνεις mark μαλλον με παραδοξο μοιαζει

Και ειναι "γνωστο" οτι δεν υπαρχουν παραδοξα

Τα παραδοξα παραγονται λογικα απο "αυτονοητα" που εμπεριεχουν αντιφασεις ή μη φανερες αυθαιρετες παραδοχες


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 11:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν,όμως,η μάζα δεν είναι αδιαίρετη, δε θα μπορούσε να μετατραπεί σε ενέργεια.


Η αναφορά μου σε “αδιαίρετα κατηγορήματα” του όντος υπαρκτού , είχε το νόημα του “αναπόσπαστου”, “ξεχωριστού”, του “μεμονωμένου” κατηγορήματος της “ύπαρξης” .
Υποστηρίζω πως κανένα από τα κατηγορήματα της ύπαρξης δεν μπορεί να αποκοπεί και να νοηθεί καθεαυτού αλλά υπάρχει και νοείται ώς μέρος της .
Έχω αναφερθεί συχνά σε αυτή αδιαίρετη/αναπόσπαστη “υπαρκτή οντότητα”
Έτσι κάθε ένα από αυτά (τα κατηγορήματα) είναι άναρχο, άπειρο και αιώνιο ώς μέρος της ύπαρξης , αλλά δεν είναι αυθύπαρκτο.
Αυθύπαρκτη είναι η όλη ύπαρξη .

Υπό αυτή την έννοια θα μπορούσε να θεωρηθεί ο “κόσμος” αποτελούμενος από άπειρα σύμπαντα ίδια ή και διαφορετικά από το δικό μας , άναρχος , αυθύπαρκτος , άπειρος , αιώνιος .
Δεν υπάρχει ανάγκη ενός δημιουργού , εκτός και αν αυτός ταυτίζεται με τον κόσμο, είναι δηλαδή ένα ακόμα κατηγόρημά του, μαζί με την ύλη , ενέργεια, χώρο, χρόνο, φυσικούς νόμους και λόγο.

Στο θέμα του φωτονίου,
Η μάζα έχει άμεση σχέση με την ενέργεια.
Κάποιοι μάλιστα θεωρούν την μάζα ως ενέργεια πολύ μεγάλης πυκνότητας

Τα φωτόνια έχουν μηδενική μάζα σε κατάσταση ηρεμίας και αυτό είναι λογικό .
Είναι ο φορέας των ηλεκτρομαγνητικών αλληλεπιδράσεων.
Κουβαλάνε δηλαδή ενέργεια που είναι ανάλογος της συχνότητας του κύματος της πηγής που τα εκπέμπει.
Είναι δηλαδή κάτι όντως υπαρκτό.
Δεν καταλαβαίνω που κολλά το φωτόνιο , στο θέμα που κουβεντιάζουμε.
Φωτόνια υπάρχουν , αλλά όχι από μόνα τους ,και ούτε μπορεί να νοηθεί να υπάρχουν μεμονωμένα. .
Δεν μπορούν αποσπαστούν από την όντως υπαρκτό.

Δημιουργός , όπως τον περιγράφουν οι θειστές , να δημιουργεί μία μοναδική στιγμή τον κόσμο και μάλιστα εκ του μηδενός , οδηγεί σε παράδοξα .
Αν διαφωνείς , μπορώ να σου τεκμηριώσω την λογική αυτής της άποψης.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 12:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλά,δεν έχεις καταλάβει τόσο καιρό ότι συμφωνούμε στο θέμα της "δημιουργίας"; Rolling Eyes

Η έννοια "κατηγορήματα της ύπαρξης" φιλοσοφικά,βέβαια,είναι μετέωρη,αφού αν ήταν κατηγορήματα θα ήταν υπέρτερα της Ύπαρξης.Καλύτερα να λέμε "μορφές της κίνησης".
Η μάζα,λοιπόν,ως μορφή της κίνησης δεν είναι αδιαίρετη,αφού δυνάμει αποτελείται από κβάντα ενέργειας,σωστά;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 12:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
skapaneasδεν μπορει να ειναι αληθεια μια και δεν υπαρχει επιστημονικη επιβεβαιωση 
Ειναι μονο μια εικασια που στηριζεται σε λογικα εισαγομενες "αληθειες" που κατα τη γνωμη σου πρεπει να ισχυουν ωστε να υπαρχει λογικη ερμηνεια του κοσμου 

Υπάρχει η κοινή λογική επιβεβαίωση/παραδοχή αυτής αλήθειας , αυτή αρκεί.

Η άλλη είναι μια δική μου “υπόθεση” , στηριζόμενη σε λογικές προτάσεις , που η αλήθεια τους πρέπει να επιβεβαιωθεί .
Δεν είναι κοινή λογική παραδοχή.

Παράδειγμα
Εσύ δέχεσαι απόλυτα πως ο κόσμος υπάρχει , όπως κάθε νοήμονας και ευφυής , γιατί υπάρχεις εσύ.
Δεν δέχεσαι απόλυτα πως υπάρχει ζωή εκτός της γής μας.


Παράθεση:

Και για να το συνδεσω με το αλλο ζητημα : δημιουργου και αιτιας : μηπως και καταλαβω τη διαφορα που εσυ βλεπεις μεταξυ τωνδυο, δημιουργος και αιτια της θεωριας του "κατι" δεν εισα εσυ ; 
Αιτια δεν ειναι αναγκη σου να κατανοησεις τον κοσμο και ως δημιουργος καταφευγεις στη συνθεση ( κατασκευη ) της θεωριας ( σου ) για να το επιτυχεις ; 



Η “αιτία” έχει ένα φυσικό γεγονός
Έτσι ένας πίνακας ζωγραφικής έχει ένα δημιουργό, ενώ ένας σεισμός έχει πολύ συγκεκριμένα φυσικά αίτια.


Επομενως, μπορουμε να αναγνωρισουμε σαφως την υπαρξη δυο τουλαχιστον πηγων της αληθειας

1η πηγη : η κοινη λογικη επιβεβαιωση μιας προτασης ως αληθους
3η πηγη : η πειραματικη επιβεβαιωση μεσω της επιστημης περι της αληθειας μιας προτασης

Σ΄αυτες τις δυο πηγες αληθειας θα προσθεσω δυο ακομα

2η πηγη : η αξιωματικη εισαγωγη προτασεων ως αληθων σε καθαρα θεωρητικο επιπεδο, οπως για παραδειγμα στα μαθηματικα
4η πηγη : οι προτασεις που αληθευουν απ΄ ευθειας εκ της πραγματικοτητος και οι οποιες εξακριβωνονται ως αληθεις επαναληπτικα, δηλαδη απο τον καθενα που τις δοκιμαζει στην πραξη
π.χ. οταν καρφωσεις το μαχαιρι στο χερι σου θα ματωσει

Αρα εχουμε και 4 "ειδη" αληθειας

1. Διαλεκτικη αληθεια
2. Αξιωματικη αληθεια
3. Επιστημονικη αληθεια
4. Λειτουργικη αληθεια

Το πρωτο ειδος αφορα αυτους που μιλανε και συζητανε και τελικα συμφωνουν σε "κατι"
Το δευτερο ειδος αφορα αυτους που ψαχνουν θεωρητικα σε διαφορα πεδια
Το τριτο ειδος αφορα αυτους που πειραματιζονται επιστημονικα με τις διαφορες θεωριες
Το τεταρτο ειδος αφορα τους παντες

Η αριθμηση αυτη αντιστοιχιζεται απολυτα με τους τεσσερες νομους της Κοινης Λογικης

................................................

Η διαφορα που εντοπιζω συμφωνα με τα οσα λες περι "δημιουργου" και "αιτιας" ειναι οτι ο "δημιουργος" ως πηγη ενος αποτελεσματος εχει νοημοσυνη και ευφυϊα ενω η "αιτια" ως πηγη ενος αλλου αποτελεσματος οχι


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 5:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skapaneas
Επομενως, μπορουμε να αναγνωρισουμε σαφως την υπαρξη δυο τουλαχιστον πηγων της αληθειας

1η πηγη : η κοινη λογικη επιβεβαιωση μιας προτασης ως αληθους
3η πηγη : η πειραματικη επιβεβαιωση μεσω της επιστημης περι της αληθειας μιας προτασης

Σ΄αυτες τις δυο πηγες αληθειας θα προσθεσω δυο ακομα

2η πηγη : η αξιωματικη εισαγωγη προτασεων ως αληθων σε καθαρα θεωρητικο επιπεδο, οπως για παραδειγμα στα μαθηματικα
4η πηγη : οι προτασεις που αληθευουν απ΄ ευθειας εκ της πραγματικοτητος και οι οποιες εξακριβωνονται ως αληθεις επαναληπτικα, δηλαδη απο τον καθενα που τις δοκιμαζει στην πραξη
π.χ. οταν καρφωσεις το μαχαιρι στο χερι σου θα ματωσει

Αρα εχουμε και 4 "ειδη" αληθειας

1. Διαλεκτικη αληθεια
2. Αξιωματικη αληθεια
3. Επιστημονικη αληθεια
4. Λειτουργικη αληθεια

Το πρωτο ειδος αφορα αυτους που μιλανε και συζητανε και τελικα συμφωνουν σε "κατι"
Το δευτερο ειδος αφορα αυτους που ψαχνουν θεωρητικα σε διαφορα πεδια
Το τριτο ειδος αφορα αυτους που πειραματιζονται επιστημονικα με τις διαφορες θεωριες
Το τεταρτο ειδος αφορα τους παντες

Η αριθμηση αυτη αντιστοιχιζεται απολυτα με τους τεσσερες νομους της Κοινης Λογικης


Δεν μίλησα για τις πηγές της αλήθειας , αλλά για όλες τις αλήθειες που είναι γνωστές στον καθένα ξεχωριστά, και δεν είναι υποχρεωτικά όλες ίδιες για όλους.
Οι αλήθειες που εσύ γνωρίζεις , μπορεί να είναι περισσότερες από όσες εγώ ξέρω.
Αυτό δεν αλλάζει την πρόταση πως όλες οι αλήθειες είναι γνωστές (για τον καθένα μας ξεχωριστά)

Παράθεση:

Η διαφορα που εντοπιζω συμφωνα με τα οσα λες περι "δημιουργου" και "αιτιας" ειναι οτι ο "δημιουργος" ως πηγη ενος αποτελεσματος εχει νοημοσυνη και ευφυϊα ενω η "αιτια" ως πηγη ενος αλλου αποτελεσματος οχι 



Η διαφορά της “αιτίας” με τον “δημιουργό” , είναι πως οι “αιτίες” παράγονται από κάποιο σταθερό φυσικό νόμο και επαναλαμβάνονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, ενώ η “δημιουργία” είναι το αποτέλεσμα μιας όχι μιας φυσικής δράσης , αλλά μιας συνειδητής ή ενστικτώδους πρωτοβουλίας

Παράδειγμα συνειδητής δημιουργίας ...... ...ένα άγαλμα , ένα έργο ζωγραφικής
Παράδειγμα ενστικτώδους δημιουργίας..... μια φωλιά χελιδονιού

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 5:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Καλά,δεν έχεις καταλάβει τόσο καιρό ότι συμφωνούμε στο θέμα της "δημιουργίας"; 


Αρχικά ναι!
Για αυτό άλλωστε δεν διατύπωνα κάποιον αντίλογο στις θέσεις σου.
Δεν υπήρχε λόγος
Το τελευταίο διάστημα δεν ήταν αυτό ξεκάθαρο
Έκανα λάθος βέβαια, γιατί λόγο πίεσης χρόνου, διάβαζα αποσπασματικά κάποιες τοποθετήσεις σου σε συζητήσεις τρίτων .
Παράθεση:
Η έννοια "κατηγορήματα της ύπαρξης" φιλοσοφικά,βέβαια,είναι μετέωρη,αφού αν ήταν κατηγορήματα θα ήταν υπέρτερα της Ύπαρξης.



Χρησιμοποιώ την λέξη “κατηγόρημα”, με την έννοια της ιδιότητας του χαρακτηριστικού, του γνωρίσματος. .
Έτσι λέω πως ο κόσμος μας έχει τις εξής ιδιότητες/κατηγορήματα/χαρακτηριστικά (ύλη ενέργεια , χώρο, χρόνο, φυσικοί νόμοι , και λογική)
Κάθε ένα από αυτά αποτελεί αναπόσπαστο χαρακτηριστικό/κατηγόρημα της ύπαρξης, που δεν μπορεί να νοηθεί , αν δεν υπάρχει έστω και ενα από αυτά.
Είναι τα μόνα γνωστά μας χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ύπαρξης .
Δεν έχουμε – έως τώρα – παρατηρήσει κανένα “φαινόμενο” στο κόσμο μας , που να παραπέμπει σε μεταφυσική ερμηνεία , ούτε έχει αποδειχθεί κάποια αφύσικη παραβίαση των νόμων της φύσης.
Όσες τέτοιες υπερφυσικές παραβιάσεις έχουν ενδεχομένως αναφερθεί ή περιγραφεί, έχουν μια σπάνια φυσική αιτία (όπως παράδειγμα ένας “σφαιρικός κεραυνός” ) ή πρόκειται για ατομική ή ομαδική ψευδαίσθηση ή οφθαλμαπάτη.
Υπάρχουν βεβαίως οι εξαπατήσεις των ευκολόπιστων αφελών από επαγγελματίες “μάγους”

Παράθεση:
Καλύτερα να λέμε "μορφές της κίνησης". 


Οι “μορφές κίνησης” δεν με απασχολούν προς το παρόν, όσο αυτή καθεαυτή η “αιτία” της κίνησης.

Η ύπαρξη υλοενέργειας στο χώρο στρεβλώνει τον χώρο και αυτή η στρέβλωση είναι η αιτία της κίνησης, και η αιτία της αίσθησης της ροής του χρόνου.
Πρόκειται δηλαδή για αλληλεπίδραση υλοενέργειας και χωροχρόνου.
Η αλληλεπίδραση αυτή ορίζεται από την “λογική” των “φυσικών νόμων”

Έτσι υπεράνω όλων , κατά την γνώμη μου, είναι ο “λόγος”

Αν ο “λόγος” θεωρείται “ανώτερη δύναμη” , είναι θέμα προσωπικής ερμηνείας .
Για μένα είναι ο “λόγος” που το σύμπαν (Άπαν κάτι) υπάρχει .


,
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 24, 2014 7:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

gianiss έγραψε:
Χρησιμοποιώ την λέξη “κατηγόρημα”, με την έννοια της ιδιότητας του χαρακτηριστικού, του γνωρίσματος. .
Έτσι λέω πως ο κόσμος μας έχει τις εξής ιδιότητες/κατηγορήματα/χαρακτηριστικά (ύλη ενέργεια , χώρο, χρόνο, φυσικοί νόμοι , και λογική)
Κάθε ένα από αυτά αποτελεί αναπόσπαστο χαρακτηριστικό/κατηγόρημα της ύπαρξης, που δεν μπορεί να νοηθεί , αν δεν υπάρχει έστω και ενα από αυτά.
Είναι τα μόνα γνωστά μας χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ύπαρξης .
Δεν έχουμε – έως τώρα – παρατηρήσει κανένα “φαινόμενο” στο κόσμο μας , που να παραπέμπει σε μεταφυσική ερμηνεία , ούτε έχει αποδειχθεί κάποια αφύσικη παραβίαση των νόμων της φύσης.


Καλα την υλη και την ενεργεια και το χωρο και το χρονο και τους φυσικους νομους, αυτα ειναι παντου και συνυφασμενα στον κοσμο...
Αλλά τη λογικη και το λογο πως ακριβως τα βλεπεις στον κοσμο σε ολα ;
Αυτα τα δυο χαρακτηριστικα αποτελουν ιδιωματα των ελλογων μονο οντων
Και δεν χαρακτηριζουν γενικα την υπαρξη οπως αφηνεις να εννοηθει και για το λογο


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 404, 405, 406 ... 448, 449, 450  Επόμενο
Σελίδα 405 από 450

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center