Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ντροπή της εργασίας

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 21, 2013 4:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Η ντροπή της εργασίας Απάντηση με Συμπερίληψη

Το βασικό είναι η διαφορά χειρονακτικής και πνευματικής εργασίας. Πέρα από αυτό οι αντιλήψεις της κοινωνίας. Οι εργαζόμενοι πνευματικά θεωρούν πως είναι αδιανόητο να πληρώνονται λιγότερο από τους χειρονάκτες εργαζόμενους. Αλλά ακόμα και οι χειρονάκτες αν μπορούσαν θα διάλεγαν πνευματικη εργασία έστω ότι πληρωνόταν το ίδιο.

Η φιλελεύθερη κριτική λέει ότι είναι ζήτημα ικανότητας και ανωτερότητας άρα οι ικανότεροι θα κάνουν ανώτερες εργασίες που ταυτίζονται με τις πνευματικες.

Η παλιά αριστοκρατική-δεξιά κριτική πλέον δεν υφίσταται την έχουν καταστρέψει οι αστοί που έλεγε η ανωτεροτητα ήταν θέμα καταγωγής και ελέω θεού.

Η σοσιαλιστική κριτική μπορεί να χωριστεί στα 2, την ισοπεδοτική και την ορθολογική.
Η ισοπεδοτική θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πραγματικά διαφορές μεταξύ πνευματικής-χειρονακτικής εργασίας και δεν χρειάζεται τίποτα άλλο απολύτως από την εξίσωση των μισθών και όλα καλά.
Η ορθολογική θεωρεί ότι ο μισθός πρέπει να εξασφαλιζει τα βασικά σύμφωνα με τις ανάγκες σε όλους και αποκεί και πέρα να υπάρχουν διαβαθμίσεις αναλόγως την προσφορά του καθενός. Επίσης αναγνωρίζει τις διαφορές στην εργασία και προσπαθεί να τις εξαλείψει ή να τις διαμοιράσει.

Ένα παράδειγμα (ας μην ασχοληθούμε πολύ με την παραδειγματολογία): 2 εργαζόμενοι, 1 γραφείο, 2 δουλειές (η γραφειοκρατεία και η καθαριότητα).
Φιλελευθερισμός: ο ικανότερος θα εργαστεί στην ανώτερη δουλειά δηλ. την πνευματική γραφειοκρατική και ο έτερος σε ότι περίσσεψε δηλ. την χειρονακτική καθαριότητα.
Σοσιαλισμός, ισοπεδοτικός: εξίσωση μισθών και όλα καλά.
Σοσιαλισμός, ορθολογικός: εκπαίδευση για τις δουλειές που χρειάζονται και συνεργασία. Λιγότερες ώρες αφού θα μοιράζεται ο φόρτος εργασίας στην πνευματική και οι ίδιοι θα ασχολούνται και με την χειρονακτική καθαριότητα σε συνεργασία.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Thinker
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 28 Μάρ 2010
Δημοσιεύσεις: 22

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 24, 2013 10:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να το βλέπουμε μόνο ως θέμα ανωτερότητας. Όλες οι εργασίες είναι χρήσιμες. Ξέρω άτομα που τους αρέσει περισσότερο κάτι πρακτικό και έχουν κλίση σε αυτό. Αφού, λοιπόν, και τους αρέσει και είναι και χρήσιμο, γιατί να θέλουν να κάνουν κάτι που τους αρέσει λιγότερο; Απλά και μόνο για να τους βλέπουν οι άλλοι ως ανώτερους; Στην πραγματικότητα, όμως, θα τους κάνει κατώτερους, γιατί είναι σαν ένα ψάρι να θέλει να πετάξει, αντί να κολυμπήσει, για να το θεωρούν οι άλλοι πουλί. Θα πέσει, όμως, και θα χτυπήσει. Ενώ, αν είχε εξασκηθεί στο κολύμπι, θα μπορούσε να είχε γίνει ένας δινός κολυμβητής, διασκεδάζοντάς το παράλληλα.

Θεωρώ πως η βασική ανωτερότητα δεν έγκειται μεταξύ πρακτικής και πνευματικής δουλειάς, αλλά μεταξύ οποιασδήποτε δουλειάς (δηλαδή είμαι δούλος σε κάποιον) και οποιασδήποτε εργασίας (δηλαδή προσφέρω έργο στο σύνολο) και μεταξύ αγγαρίας και ενδιαφέρουσας ασχολίας. Δυστυχώς, σύμφωνα με αυτήν την άποψη, σήμερα έτσι όπως είναι τα πράγματα είμαστε σχεδόν όλοι αρκετά κατώτεροι. Οι υπόλοιπες ανωτερότητες περνάνε σε δεύτερη μοίρα.
_________________
"Με φωνάζεις επαναστάτρια. Κι όμως κάθε φορά που απέρριψα τα πιστεύω σου, εσύ επαναστάτησες ενάντια στα δικά μου." (Να ζεις, να αγαπάς και να μαθαόνεις - Λέο Μπουσκάλια)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 10:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πνευματική εργασία και συνάμα χειρωνακτική είναι αυτή του μανάβη...διότι όχι μόνο θα κουραστεί να απλώσει τα τρόφιμα σε όλο το μαγαζί όπως πρέπει, τοποθετημένα άριστα, αλλά πρέπει για κάθε πελάτη να τον ικανοποιήσει αναγνωρίζοντας αυτό που θέλει. Υπάρχουν μεν οι εύκολοι πελάτες, που αγοράζουν ό,τι να είναι, αλλά οι περισσότεροι ρωτούν και θεωρούν τον μανάβη παντογνώστη, από το πως φυτεύεται κάτι μέχρι και πώς μαγειρεύεται...Μάλιστα όποιος δει από μέσα τη δουλειά αυτή θα καταλάβει ότι είναι πολυεπίπεδη, όπου ένα ξεχωριστό επίπεδο είναι οι αγορές, οι οποίες όχι μόνο σχετίζονται με την τιμή αλλά και με το είδος ανά εποχή. Και ενώ πολλοί βασίζονται στις μεγάλες αγορές, βλέπε λαχαναγορές, όπου η προσφερόμενη ποιότητα είναι ικανοποιητική αλλά παραμένει στο μέτριο, ορισμένοι ψάχνουν το εξεζητημένο, τη μικρή και καλή παραγωγή, για να ικανοποιήσουν μερίδα πελατών που το θέλουν!
Όλα αυτά λοιπόν θα κάνει ο μανάβης που θα τύχει να φορτώσει ένα καρότσι με εκατό κιλά εμπόρευμα και θα το πάει σε ένα μαγαζί εκατό μέτρα για να πάρει 40 ευρώ...και να βγάλει καθαρά7-8 ευρώ. Η εργασία δεν είναι ντροπή! Οι τρόποι μάλιστα του καθένα μας είτε κάνει κανείς περισσότερο πνευματική εργασία ή περισσότερο χειρωνακτική, πρέπει να είναι καλοί, να συμπεριλαμβάνουν την συμπάθεια προς το κόσμο. Αν κάποιος βλέπει τους άλλους γύρω του σαν να τον κουράζουν, να τον επιβαρύνουν με την παρουσία τους, τότε δεν κάνει για τίποτα...ούτε για δουλειά, ούτε για κουβέντα!

Ένας άλλος διαχωρισμός που εμφανίζεται σε εργασίες είναι αυτός του θεωρητικού και του πρακτικού. Ο θεωρητικός δεν είναι αυτός που φιλοσοφεί...όχι καμία σχέση αλλά αυτός που έχει πτυχίο, ενώ ο πρακτικός εργάζεται με απόκτηση εμπειρίας και μόνο κατά την εργασία. Συνήθως αυτός ο διαχωρισμός γίνεται προς όφελος του πρακτικού όταν βλέπει να εισέρχονται θεωρητικοί, νέα παιδιά με πτυχίο. Εκεί βέβαια παίζει ότι ο εμπειρικός ξέρει το πρόβλημα που υφίσταται ενώ ο θεωρητικός γνωρίζει το πώς λειτουργεί χωρίς καν να μπει στο κόπο να εξετάσει τα προβλήματα λειτουργίας. Η ουσία είναι ότι ο νέος, ο πτυχιούχος, ο ονομαζόμενος από τους εμπειρικούς ως θεωρητικός, θα μάθει πολύ εύκολα για τα υφιστάμενα προβλήματα και θα καταλάβει και σε εντελώς νέες περιπτώσεις το πως πρέπει να χειριστεί τα πράγματα. Ο εμπειρικός αντίθετα αν χρειαστεί μετά από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια να ξεκινήσει σε νέες μονάδες παραγωγής όπου η λειτουργία τους διαφέρει αρκετά, τότε θα επαναστατήσει, θα αρνηθεί να συμμετέχει. Λόγω ηλικίας του λείπει η παρόρμηση του νέου! Δεν είναι τυχαίο πως σε μεγάλες επιχειρήσεις η βάση έχει άτομα μέσης και άνω ηλικίας, τα οποία γνωρίζουν να εργάζονται αποδοτικά, και οι υπεύθυνοι είναι άτομα νεαρής ηλικίας, παρορμητικά, για να δοκιμάζουν νέες ιδέες, ώστε τελικά να επέρχεται μια ισορροπία, της παρόρμησης του νέου με το συντηρητισμό του παλιού, για μέγιστη απόδοση!
Να γιατί σε ένα εργοστάσιο ενώ ο διευθυντής είναι πενηντάρης συν, ο μηχανικός παραγωγής είναι το πολύ τριάντα και οι εργαζόμενοι έχουν μέσο όρο τα σαρανταπέντε (με άκρα από εικοσιπέντε μέχρι εξηνταπέντε).
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 24, 2014 11:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"Φιλευθερισμός", "σοσιαλισμός" και σκ... στα μούτρα τους, όλες οι θεωρίες που απέτυχαν παταγωδώς, και πώς θα γινόταν αλλιώς αφού η ανθρώπινη εργασία συνιστά τον πιο "ακριβό" συντελεστή της παραγωγής, οπότε το όνειρο του κάθε λεφτά είναι η κινεζοποίηση της εργασίας.

Ο τίτλος κάπως παραπλανητικός, σε σχέση με το περιεχόμενο της αρχικής δημοσίευσης εννοώ, αφού άλλο η αναγκαιότητα και η εξιεδίκευση και άλλο η πολιτική θεώρηση. Για να θεωρήσεις το σύνολο πρέπει πρώτα να το αναλύσεις, και μετά να συνθέσεις.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 29, 2014 1:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
οπότε το όνειρο του κάθε λεφτά είναι η κινεζοποίηση της εργασίας.

Όχι πάντα
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=153367&highlight=%f5%f0%e5%f1%e5%f1%e3%e1%f3%df%e1&sid=c4bd4697f029631d44228026a65055f5#153367

επίσης αν συνέφερε η δουλεία ή η παιδική εργασία δεν θα καταργούνταν νομικά.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 29, 2014 12:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
αν συνέφερε η δουλεία ή η παιδική εργασία δεν θα καταργούνταν νομικά.
Έλα τώρα. Μεταξύ μας μη λέμε κρύα αστεία. Κατά σύμβασιν υπάρχουν οι νόμοι, η πραγματικότητα είναι ... αλλιώς. Όλοι ίσοι, αλλά κάποιοι περισσότερο ίσιοι. Και τα νούμερα μην τα εμπιστεύεσαι γιατί κάποιοι έχουν ειδικότητα στο μαγείρεμά τους.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center