Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Δημοκρατία από το Απόσπασμα στο Ιατρείο κατά το έτος 2013
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 2:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Και μετά λένε κάποιοι πως δεν γίνονται ψεκασμοί.

Μωρέ γίνονται και παραγίνονται, σου λέω


.

Δυστυχώς αυτή η έκφραση με κάνει και γελάω πολύ αλλά τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά πλέον για το λαμβάνουμε ως πλάκα μόνον ...
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 3:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ετοιμολογικά, τι σημαίνει ΔΕΞΙΣ και τι σημαίνει ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ... πότε χρησιμοποιούνται οι λέξεις αυτές?


ο Σκαπανέας ως γνώστης θα μας βοηθήσει νομίζω...
έχω κάποια παραδείγματα στο νου μου, αλλά προηγείται ο γνώστης...

σέννα? εσύ έχεις γνώση επ΄αυτού?
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 10:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MARIA έγραψε:

σέννα? εσύ έχεις γνώση επ΄αυτού?


Επίκειται να αγοράσω το απόλυτο βιβλίο σχετικά με το ερώτημά σου Cool


http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=175022#175022
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 9:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MARIA
έγραψε:
ετοιμολογικά, τι σημαίνει ΔΕΞΙΣ και τι σημαίνει ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ... πότε χρησιμοποιούνται οι λέξεις αυτές?


ο Σκαπανέας ως γνώστης θα μας βοηθήσει νομίζω...
έχω κάποια παραδείγματα στο νου μου, αλλά προηγείται ο γνώστης...

σέννα? εσύ έχεις γνώση επ΄αυτού?

Idea ! ! !

Μαρια Cool δυσκολο να σου απαντησω σε αυτο που ρωτας...
Υπαρχει ενα "μπερδεμα"
Οταν σκεφτομαι τον αξονα της πολιτικης ( αριστερα, κεντρο, δεξια ) τον "βλεπω" μπροστα μου οπως βλεπουμε τον ( καρτεσιανο ) αξονα των χ
Οριζοντιο δηλαδη, με φορα απο αριστερα ( αρνητικα ) προς τα δεξια ( θετικα )
Τιποτα περιεργο μεχρι(ς) εδω
Το περιεργο ειναι οτι οταν σε αυτον τον αξονα τοποθετω τις πολιτκες δυναμεις ( αυθορμητα ) τοτε η διαταξη τους γινεται αντιστροφα
Δηλαδη ολες οι αριστερες πολιτικες δυναμεις τοποθετουνται ( διαταγμενες ) στο θετικο ημιαξονα και ολες οι δεξιες πολιτικες δυναμεις τοποθετουνται ( ομοιως διαταγμενες ) στον αρνητικο ημιαξονα
Η ακρα αριστερα δηλαδη προς το +οο και η ακρα δεξια προς το -οο
Ετσι εχω στα αριστερα μου τους δεξιους και στα δεξια μου τους αριστερους
Παραδοξο κι ομως αληθινο
Τι να σου απαντησω λοιπον ;;; Razz


Εσυ βεβαια αλλο Smile με ρωτησες ( και πιθανον ;;;;;;;; και καλοπροαιρετα παντα οχι αυτο που φαινεται οτι ρωτας), αλλά εγω αδραξα την ευκαιρια να προβαλλω ενα οντως ( προσωπικο και διαρκες ) γεγονος που εχει παρ΄ολ΄αυτα ενα πολυ βαθυτερο ( πολιτικο ) νοημα



Idea Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα Idea
ο λογος του θεου ειναι κοντα ο λογος του θεου ειναι το απαν ο λογος του θεου σωζει τον ανθρωπο ο λογος του θεου ειναι το φως
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Πεμ Οκτ 17, 2013 11:08 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 10:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

για τι λεξεις ηταν ο λόγος.....μου κάνει εντύπωση το καθημερινό μας λεξιλόγιο...

π.χ. εύχομαι όλα να σου έρθουν δεξιά, δεξιότητα, δεξίωση, κλπ

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες

Οι άνθρωποι, ανακάλυψαν ότι η καρδιά είναι στα αριστερά και ότι ένα τρύπημα στη θέση της καρδιάς θα ήταν θανατηφόρο. Κρατούσαν λοιπόν στο αριστερό την ασπίδα και στο δεξί τα επιθετικά όπλα (ξίφος, δόρυ, ακόντιο).
Η χρήση των επιθετικών οπλών δυνάμωσε το δεξί χέρι και το έκανε πιο επιτήδειο για γρήγορους και δυνατούς χειρισμούς.

Έτσι οποίος κατασκευάζει καλά πράγματα ή κάνει καλά τη δουλειά του λέγεται επιδέξιος.

από τα αρχαία χρόνια αν θυμαμαι καλα, επικράτησε το αριστερός=δυσοιωνος

καρδία σοφοῦ εἰς δεξιὸν αὐτοῦ, καὶ καρδία ἄφρονος εἰς ἀριστερὸν αὐτοῦ·
Εκκλησιαστής Ι.2

σε ευχαριστώ για την ανάλυση
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 10:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συγχαρητήρια Μαρία
Καταπληκτικό το κειμενό σου
Συμπληρώνω με τα παρακάτω

Ο προσανατολισμός των Ναών στην Αρχαία Ελλάδα

Είναι ευρύτερα γνωστό ότι όλοι οι αρχαίοι ναοί – με ελάχιστες εξαιρέσεις – ήταν προσανατολισμένοι στον άξονα Ανατολή-Δύση και μάλιστα είχαν την είσοδο τους από την Ανατολική πλευρά. Οπως μας λέει ο Πορφύριος στο Περί του εν Οδυσσεία των νυμφών άντρου :

« ως αν σχεδόν πάντων των ιερών τα μεν αγάλματα και τας εισόδους εχόντων προς ανατολήν τετραμμένας, των δε εισιόντων προς δύσιν αφορώντων, όταν αντιπρόσωποι των αγαλμάτων εστώτες τοις θεοίς τας λιτάς και θεραπείας προσάγωσι»

«Δεδομένου ότι σε όλους σχεδόν τους ναούς τα αγάλματα και οι είσοδοι είναι στραμμένα προς την Ανατολήν, και όσοι μπαίνουν κοιτάζουν προς τα δυτικά, όταν στέκονται απέναντι στα αγάλματα για να προσευχηθούν και να λατρέψουν τους θεούς».

Και αυτό όχι τυχαία καθώς ο Ηλιος αποτελώντας εικόνα του Αγαθού κατά τον Πλάτωνα και θεωρούμενος αρχή της κινήσεως αποτύπωνε την απορροή των θείων δυνάμεων προς τον αισθητό κόσμο.

«Πυθαγόρας, Πλάτων, Αριστοτέλης δεξιά του κόσμου τα ανατολικά μέρη, αφΆ ων η αρχή της κινήσεως, αριστερά δε τα δυτικά» μας λέει ο Ευσέβιος στην Ευαγγελική Προπαρασκευή

Αλλωστε οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν ως άνω μέρος του ουρανού το δεξιό και το αριστερό το κάτω, όπως μας λέει ο Σιμπλίκιος στα Σχόλια του στο Περί Ουρανού του Αριστοτέλη :

“ειπερ, ως αυτός εν τω δευτέρω της συναγωγής των Πυθαγορικών ιστορεί,του όλου ουρανού το μεν άνω λέγουσιν είναι, το δε κάτω, και το μεν άνω του ουρανού δεξιόν είναι, το δε κάτω αριστερόν”

Με άλλα λόγια λοιπόν ό,τι προέρχεται από την Ανατολή θεωρείται απόρροια των θείων δυνάμεων προς τα όντα του αισθητού.

Με τον προσανατολισμό αυτό λοιπόν οι ναοί προσδιόριζαν την ευρύτερη συμβολική που διέτρεχε όλον τον ναό.

Εχοντας λοιπόν την είσοδο του ναού στραμμένη προς την Ανατολή, ο ήλιος όπως ανέβαινε στο στερέωμα έλουζε τον ναό με τις ακτίνες του και έτσι συμβολικά«φόρτιζε» τον ναό με τις θείες δυνάμεις, ώστε πλέον να λειτουργεί σανπραγματικό σύμβολο του υπεραισθητού κόσμου.

Είδαμε σε προηγούμενη ανάρτηση ότι η είσοδος στον ναό απαγορευόταν για τους θνητούς και μόνον οι ιερείς έμπαιναν μέσα για να τελέσουν τις κατάλληλες ιερατικές πράξεις.

Τονίσαμε δε ότι η απαγόρευση αυτή ήταν υπενθύμιση για το ότι οι θνητοί όντες στον αισθητό κόσμο και συνεπώς ένσαρκοι δεν μπορούσαν να εισέλθουν στον υπεραισθητό κόσμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Αιγυπτιακοί ναοί είχαν την ίδια λειτουργία και τον ίδιο προσανατολισμό.

Η διαφοροποίηση ήταν ότι οι Αιγυπτιακοί ναοί περικλείοντο από τείχος και η είσοδος των πιστών εγίνοντο περνώντας από δύο μεγάλες στήλες που ήταν στην είσοδο του τεμένους που οδηγούσε στον κεντρικό περίβολο όπου υπήρχε ο βωμός και οι οποίες στήλες σηματοδοτούσαν την είσοδο στο Αμέντι, δηλαδή τον κόσμο των νεκρών, τον Αδη δηλαδή.

Με άλλα λόγια και εκεί η παρουσία των πιστών έπρεπε να είναι σε κατάσταση που υπερέβαινε τον αισθητό κόσμο, ώστε να συντονισθούν με το κατάλληλο περιβάλλον που θα τους έδινε την δυνατότητα επικοινωνίας με ανώτερες καταστάσεις.

Εχουμε βάσιμες ενδείξεις να υποθέσουμε ότι μέσα στον ναό η κίνηση των ιερέων ήταν συγκεκριμένη ανάλογα με το τι τελετουργικές πράξεις εγίνοντο.

Δεδομένου λοιπόν ότι η Ανατολή συμβόλιζε την αρχή της κινήσεως και συνεπώς η Δύση την περάτωση της, οι όποιες ιερατικές πράξεις συμβόλιζαν απορροή θείων δυνάμεων στον αισθητό κόσμο, θα απεικονίζοντο σαν να ξεκινούσαν από την Ανατολή, οι δε πράξεις που συμβόλιζαν επιστροφή στον θείο κόσμο θα είχαν κατεύθυνση προς την Ανατολή, ή αλλοιώς σύμφωνα με τον Πρόκλο η μεν πρώτη απεικόνιζε την πρόοδο η δε δεύτερη την επιστροφή.

Πράγματι σε ένα σημείο των Σχολίων του στον Γοργία , ο Ολυμπιόδωρος μας αποτυπώνει ότι :«η μεν γαρ από των αριστερών εις τα δεξιά δυτική εστιν, η δε από την δεξιάν επι τα αριστερά ανατολική» .

Με άλλα λόγια η δεξιόστροφη κίνηση που απεικονίζει κίνηση προς την δύση απεικονίζει την πρόοδο, η δε αριστερόστροφη που απεικονίζει κίνηση προς την Ανατολή απεικονίζει την επιστροφή.

Αλλωστε η απεικόνιση των ιερέων και του χορού που υπάρχει στα διάφορα έργα των Αρχαίων ποιητών, τραγικών και μη, μας δείχνει ότι η κίνηση των ιερέων και του χορού όταν απομακρύνεται από την θυμέλη (που συμβολικά είναι ο βωμός του Διονύσου στο θέατρο) εγίνετο προς τα δεξιά τραγουδώντας/απαγγέλοντας την λεγόμενη στροφή, η δε κίνηση προς τον βωμό εγίνετο προς τα αριστερά τραγουδώντας/απαγγέλοντας την αντιστροφή (ενώ όταν παρέμεναν πλησίον του βωμού απήγγειλαν την επωδή).

Εχουμε λοιπόν σοβαρές ενδείξεις ότι οι όποιες ιερατικές πράξεις και λειτουργίες εμιμούντο την κίνηση του Ηλίου και τα διάφορα στάδια της πορείας του Ηλίου αποτελούσαν σημαντικότατα σύμβολα βαθύτερων εσωτερικών και μυητικών λειτουργιών.

Ο Πορφύριος στο Αντρο των Νυμφών μας δίνει μια ένδειξη :

«Τον δε νότον θεοίς νέμοντες ισταμένης της μεσημβρίας εν τοις ναοίς των θεών ταπαραπετάσματα έλκουσι, το Ομηρικόν δε τούτο φυλάσσοντες παράγγελμα, ως κατά την εις νότον έγκλισιν του θεού ου θέμις ανθρώπους εισιέναι εις τα ιερά, αλλΆ αθανάτων οδός εστιν. ιστασιν ουν το σύμβολον της μεσημβρίας και του νότου επί τη θύρα μεσημβριάζοντος του θεού. ουκούν ουδΆ επί των άλλων θυρών εφΆ οποίας ουν ώρας εξόν λαλείν ως ιεράς ούσης θύρας, και δια τούθΆοι Πυθαγόρειοι και οι παρΆ Αιγυπτίοις σοφοί μη λαλείν απηγόρευον διερχομένους ή θύρας ή πύλας, σεβομένους υπό σιωπής θεόν αρχήν των όλων έχοντα.»

δηλαδή :

«Επειδή όμως ο νότος έχει αποδοθεί στους θεούς, κατά την μεσημβρία τραβάνε στους ναούς τις κουρτίνες μπροστά από τα αγάλματα των θεών, τηρώντας την ομηρική εντολή, ότι όταν ο ήλιος πηγαίνει κατά τον νότο δεν επιτρέπεται να μπαίνουν άνθρωποι στους ναούς, αλλά αυτό είναι των αθανάτων πέρασμα.

Τοποθετούν λοιπόν το σύμβολο της μεσημβρίας και του νότου στις πύλες των ναών, όταν ο θεός Ηλιος βρίσκεται στο μεσουράνημα του.

Αλλά και στις άλλες πύλες δεν επιτρεπόταν να μιλάνε καθόλου σε οποιαδήποτε ώρα, επειδή οι πύλες θεωρούνταν ιερές.

Για τούτο οι Πυθαγόρειοι και οι σοφοί των Αιγυπτίων απαγόρευαν τις ομιλίες σε όσους περνούσαν τις θύρες ή πύλες, τιμώντας με την σιωπή τους τον θεό που κατείχε την αρχή των πάντων»

Αλλωστε σε πολλά σημεία των μυητικών Ελληνικών κειμένων η κίνηση προς τα Ανατολικά υποδηλώνει επιστροφή στο νοητό, η δε κίνηση προς τα δυτικά κάθοδο στον κόσμο της γέννησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Αργοναυτική εκστρατεία η οποία έχει πορεία προς την Κολχίδα (η οποία είναι γεμάτη με ηλιακά σύμβολα και όπως καταγράφουν τα κείμενα μας αποτελεί την ύψιστη κατάσταση που μπορεί να αποκτήσει μια ανθρώπινη ψυχή) με σκοπό την απόκτηση του χρυσόμαλλου δέρατος που ουσιαστικά αποτελεί αλληγορική ένδειξη της επίτευξης πλήρους κάθαρσης του αυγοειδούς της ψυχής και συνεπώς της ολοκλήρωσης της.

Από τις πιο σημαντικές αρχετυπικές έννοιες είναι αυτές της Δεξιάς και της Αριστεράς. Συναντώνται από τα πανάρχαια χρόνια σε όλα τα θρησκευτικά και κοσμογονικά συστήματα της ανθρωπότητας.
Οι ανθρωπολογικές και ιστορικές μελέτες έδειξαν ότι σε όλους του πολιτισμούς η έννοια της Δεξιάς έχει θετική χροιά, και συνδέεται με την δύναμη, την ικανότητα, την τάξη, την δημιουργία. Εθεωρείτο ένας καλός οιωνός με Ηλιακό-Απολλώνιο συμβολισμό. Αντίθετα, η έννοια της Αριστεράς έχει αρνητική χροιά, και συνδέεται με την παθητικότητα, την αδυναμία, την αναρχία, την νοσηρή σεξουαλικότητα, το απόκρυφο, τη μαύρη μαγεία.

Εθεωρείτο ένας κακός οιωνός με Σεληνιακό συμβολισμό. Έτσι λοιπόν, στον πολιτισμό των Ινδιάνων της Αμερικής, η ζωή συνδέεται με την δεξιά και ο θάνατος με την αριστερά. Στις αναπαραστάσεις των Αζτέκων, ο ήλιος είναι τοποθετημένος δεξιά από το αρχέγονο δένδρο, ενώ ο θεός του θανάτου είναι αριστερά. Μεταξύ των Αραουκανών της Χιλής, η μαύρη μαγεία συνδέεται με την αριστερά και τις γυναίκες. Στην αρχαία Ελλάδα εθεωρείτο καλός οιωνός αυτό που έρχεται από τα αριστερά και κατευθύνεται στα δεξιά.(για παράδειγμα ένα σμήνος πουλιών που έρχεται από τα αριστερά και κατευθύνεται στα δεξιά).Τέλος,στον χριστιανικό κόσμο είναι γνωστή σε όλους, η φράση από το Σύμβολο της Πίστεως : Ἀνελθόντα εἰς τοὺς οὐρανούς καὶ καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ πατρός.
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 7:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[...]
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την troian στις Πεμ Οκτ 17, 2013 11:20 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 9:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

κάτι καλυτερο έχεις στο πρόγραμμά σου τρογιαν??
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 10:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

@ TROJAN

Παρακαλώ http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=4314&start=30[/quote]
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 11:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

σωστός
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 3:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
σωστός


Ανταποδίδω
Επίσης κι εσύ
Πολύ σωστός και ευπρεπής
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 19, 2013 3:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham είχες το σκοπό σου τελικά.
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 22, 2013 5:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
maria

για τι λεξεις ηταν ο λόγος.....μου κάνει εντύπωση το καθημερινό μας λεξιλόγιο...

π.χ. εύχομαι όλα να σου έρθουν δεξιά, δεξιότητα, δεξίωση, κλπ

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες

Οι άνθρωποι, ανακάλυψαν ότι η καρδιά είναι στα αριστερά και ότι ένα τρύπημα στη θέση της καρδιάς θα ήταν θανατηφόρο. Κρατούσαν λοιπόν στο αριστερό την ασπίδα και στο δεξί τα επιθετικά όπλα (ξίφος, δόρυ, ακόντιο).
Η χρήση των επιθετικών οπλών δυνάμωσε το δεξί χέρι και το έκανε πιο επιτήδειο για γρήγορους και δυνατούς χειρισμούς.


Ξέχασες το ποιο σπουδαίο, μαράκι.

Στις εκκλησιές, οι άντρες στα δεξιά, οι ..... “Μαρίες” στα αριστερά.
Όλα έχουν το νόημά τους τελικά !!!
Συμφωνείς?

Υ.Γ
Πολύ μου άρεσε η σειρά όπως την ανέφερες μαρακι.
“δεξιά, δεξιότητα, ..... δεξίωση”

Μου θύμησε ένα ρηθέν για τις ... “Μαρίες”
'Οταν είναι νεαρές τις αποκαλούν “μουσίτσες” , στα ... -άντα τους, γίνονται “μούσες”, και στο τέλος ... “μουσεία”.

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
Το “Μαρία” είναι με κεφαλαίο “Μ” , δεν αναφέρεται σε σένα μαράκι μου.
Εξηγούμαι για να μην ... παξεξηγούμαι


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 22, 2013 5:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Pflegeleicht έγραψε:
afham είχες το σκοπό σου τελικά.


Ήταν τουλάχιστον, ο σκοπός ιερός ?
Λες να αγιάσει “κάτι” ....

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 22, 2013 8:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

είτε γιαννάκη έχεις έτη και έτη να πατήσεις σε εκκλησία ή εχεις μείνει στην δεκαετία του '50....

σε ενημερώνω ότι στην εκκλησία δεν ισχύει το αριστερά-δεξιά εδώ και χρόνια..όπου βολεύετει κανείς μπορεί να καθήσει.... Laughing Laughing


άντε βρε και σου εύχομαι όλα δεξιά να σου πάνε Laughing Laughing

όλοι eventually καταλήγουμε να γινουμε μουσεία γιαννάκη άρα, δεν θα γλυτώσεις και εσύ από το πλισέ και την γεροντική άνοια.... Wink

επί του παρόντος έχεις μόνον άγνοια Cool
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77  Επόμενο
Σελίδα 73 από 77

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center