Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΑΝΩΤΕΡΩΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΛΗΣ.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ETHNIKISTIS
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 28 Ιούν 2013
Δημοσιεύσεις: 107
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

O Πλάτων δεν έκρυψε ποτέ την προτίμησή του προς τα πολιτεύματα της Σπάρτης και της (Δωρικής) Κρήτης, τα οποία αντιμετωπίζει ως όμοια περίπου με τον ίδιο τρόπο.
Ήδη, από τους πρώτους διαλόγους του ο Πλάτων μνημονεύει την Κρητική Πολιτεία (όπως και την Σπάρτη) ως ευνομούμενη και την αναφέρει στον «Κρίτωνα» (52e), στον «Φαίδωνα» (58a), στον «Πρωταγόρα» (342a) και στην «Πολιτεία» (452).
Μάλιστα στον πρώτο από τους προαναφερόμενους διαλόγους, στον Κρίτωνα, ο Σωκράτης αναφέρει την Κρήτη μαζί με την Σπάρτη ως ευνομούμενες πολιτείες.
Και ναι μεν καταλογίζει ατέλειες και στο Κρητικό πολίτευμα, αλλά το καταχωρεί διακριτικώς μεταξύ των «ευνομούμενων» πολιτευμάτων και εκείνων, που έχουν επιτύχει να κάνουν τη ζωή των πολιτών τους ευδαίμονα.
Συγκεκριμένα, ο Πλάτων με την φωνή του Αθηναίου μας αφηγείται τα παρακάτω: «”Ξένε”, θα έπρεπε να πείς” οι Νόμοι των Κρητών δεν απολαύουν χωρίς λόγο τόση μεγάλη υπόληψη μεταξύ όλων των Ελλήνων. Πράγματι, είναι σωστοί, αφού κάνουν ευτυχείς εκείνους που τους χρησιμοποιούν, διότι προσφέρουν όλα τα αγαθά» (Νομ. 631b).
Το πολίτευμα αυτό είναι, κατά την άποψη του Πλάτωνα, «μεικτό», και σε αντίθεση με τα πολιτεύματα της Αθήνας και της Περσίας ,που ήταν περισσότερο από το πρέπον με ελευθερία το πρώτο και με δεσποτισμό το δεύτερο, είχαν το προνόμιο της σταθερότητας λόγω της «μεσότητας» τους. Αυτό απεικονίζεται ως εξής στο σχετικό χωρίο των «Νόμων»: «Των πολιτευμάτων υπάρχουν δύο ας πούμε μητέρες….
Και τη μία είναι σωστό να την ονομάζει κανείς μοναρχία, την δε άλλη πάλι δημοκρατία. Και της μεν πρώτης την ακρότητα κατέχει το γένος των Περσών, της δε άλλης εμείς. Είναι πράγματι, λοιπόν, πρέπον και αναγκαίο να πάρει κανείς και από τις δύο, αν θέλει βέβαια, να υπάρχει ελευθερία και φιλία με φρόνηση μαζί… καμία πόλη δεν θα μπορούσε να κυβερνηθεί καλά, αν εστερείτο των δύο αυτών στοιχείων… Mε το νΆ αγαπήσουν, συνεπώς, περισσότερο απΆ ότι έπρεπε, η μεν μία μόνο το μοναρχικό πολίτευμα, η δε άλλη μόνο το δημοκρατικό, καμία από τις δύο δεν πέτυχε να αποκτήσει το μέτρο, ενώ οι δικές σας, και η Σπάρτη και η Κρήτη, το κατόρθωσαν περισσότερο…» (Νομ. 693,d-e).
Αυτή ακριβώς η σύνθεση, η μεικτή δηλαδή φύση του πολιτεύματος της Κρήτης, καθιστά δύσκολο και τον χαρακτηρισμό της διότι είναι κάτι μεταξύ των υπαρχόντων. Ο Κρητικός Κλεινίας λέγει χαρακτηριστικά στους «Νόμους» : «Πράγματι, μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσδιορίσω με σιγουριά, ποιο από όλα τα πολιτεύματα έχει η Κνωσός» (Νομ. 712 d-e). Στους σχετικούς διαλόγους των «Νόμων» του Πλάτωνα, γίνεται γνωστό ωστόσο ότι, σε αντίθεση με το καθεστώς της Σπάρτης, το οποίο στον Σπαρτιάτη Μέγιλλο φαίνεται να προσομοιάζει με τυραννικό διότι ο θεσμός των εφόρων είχε γίνει εξαιρετικά τυραννικός (Νομ. 712 d-e), η Κρητική Πολιτεία φαίνεται να έχει την φήμη του πολιτεύματος, στο οποίο δεν είναι ευπρόσδεκτη η τυραννία και η καταπίεση.
Έτσι, παρά τη «μεικτή» της φύση, η Κρητική Πολιτεία φαίνεται να έχει παραχωρήσει στους υπηκόους τέτοιες ελευθερίες, ώστε να μη χαρακτηρίζεται «τυραννουμένην πόλιν». Στην «Πολιτεία» του ο Πλάτων χαρακτηρίζει την Κρητική Πολιτεία «φιλότιμον Πολιτείαν», καθώς πρώτιστη αξία σε αυτήν ορίζεται η τιμή. Έτσι, επανερχόμαστε σε αυτές τις ιδιότητες που πρέπει να έχει, κατά τον Πλάτωνα, ο ηγέτης μίας ιδανικής πολιτείας, δηλαδή το αίσθημα της «αιδούς» ή καλύτερα της ευθύνης απέναντι σε εκείνους που κυβερνά, προς τους οποίους κυριαρχεί το συναίσθημα του σεβασμού και όχι της τυραννικής επιβολής.
Κατά την γενικότερη άλλωστε αντίληψη του αριστοκράτη Πλάτωνα, απαραίτητη προϋπόθεση ευταξίας και ευνομίας, συνιστά μεν η άσκηση της εξουσίας από τους ολίγους εκλεκτούς και ειδήμονες, οι οποίοι όμως πρέπει να είναι ηθικά εξοπλισμένοι με το αίσθημα της ευθύνης και να μην έχουν ανεξέλεγκτη εξουσία, η οποία πάντοτε οδηγεί στην κατάρρευση του πολιτεύματος.
_________________
Για τρία πράγματα ευχαριστώ την τύχη: πρώτα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος και όχι θηρίο, δεύτερο γιατί γεννήθηκα άνδρας και όχι γυναίκα και τρίτο γιατί γεννήθηκα Έλλην και όχι βάρβαρος.
«ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΕΙΛΩΤΕΥΕΙΝ»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing

Δε μου λες, εργολαβία copy-paste έχεις αναλάβει;

Εδώ και λίγες δημοσιεύσεις προσπαθώ να κάνω έναν διάλογο μαζί σου!

Laughing
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Χείλων πιάνεται Σπύρο??
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γεια σου Μαράκι.

Ποιός Χείλων; Question
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://4mati.blogspot.gr/2005/03/blog-post_113456956013975606.html

Αν δεν είναι ο Οδυσσέας Σπαχής, τότε κάνει πονηρούτσικο copy paste χωρίς αναφορά σε πηγές.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν τόσο "δημοκράτες" όσο ήθελαν. Όχι όσο φανταζόμαστε εμείς. Ναι, είχαν θεσμούς που επέτρεπαν στον κάθε πολίτη να κατακτήσει συγκεκριμένα αξιώματα με κλήρωση, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με αυτό που εννοούμε δημοκρατία σήμερα. Οι "τυχεροί" που μπορούσαν να κληρωθούν ήταν μόνο οι πολίτες. Μια "επιλεκτική" δημοκρατία λοιπόν που ο οποιοσδήποτε αριστερός σήμερα θα ονόμαζε με περισσή άνεση "χούντα".

Και spyros η φιλοσοφία δεν άνθησε μόνο στην Αθήνα. Οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι, οι προ-Σωκρατικοί, δεν ήταν Αθηναίοι. Η Μ. Ασία έπαιξε καίριο ρόλο στην ανάπτυξη πολλών φιλοσοφικών συστημάτων στα οποία βασίστηκαν οι μετέπειτα φιλόσοφοι της Αθήνας. Και πολλοί από τους γνωστούς "αθηναίους" φιλόσοφους είχαν γεννηθεί και μεγαλώσει αλλού (βλ. Αριστοτέλης) Και εκτός από φιλόσοφους μπορούμε να αναφέρουμε και άλλους σοφούς σε άλλους τομείς (π.χ. ο Ευκλείδης που δίδαξε επί βασιλείας του Πτολεμαίου Α' στην Αλεξάνδρεια)

Επίσης είναι σημαντικό να πούμε ότι οι γνωστότεροι των Αθηναίων φιλοσόφων, ήτοι ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας, ήταν βαθια αντι-δημοκρατικοί. Σύμφωνα με τον Σωκράτη όταν το πλοίο είναι σε καταιγίδα δεν μπορούμε να διαλέξουμε ποιος θα πάρει την απόφαση με ψήφο της πλειοψηφίας αλλά στη βάση του ποιος ξέρει τι να κάνει. Ο καπετάνιος θα αποφασίσει και όχι ο "λαός". Και για τον Πλάτωνα φυσικά δεν θέλω καν να αναφέρω τι άποψη είχε για τη δημοκρατία.

Δεν είχε λοιπόν και τόσο μεγάλη "δημοκρατία" η αρχαία Αθήνα, αλλά ούτε και είναι τόσο στενά συνδεδεμένη η φιλοσοφία και η πρόοδος με τη δημοκρατία όσο νομίζεις.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
ETHNIKISTIS
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 28 Ιούν 2013
Δημοσιεύσεις: 107
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
¶ρα τις κάνανε τις μαλακίες τους και οι έφοροι.. Wink

Δεν απάντησες όμως.
Πως εξηγείς το ότι η επιστήμες η τέχνη και η φιλοσοφία δεν άνθισαν στους Έλληνες της Σπάρτης και άνθισαν στους Έλληνες της Αθήνας;


Ποιος σου είπε ότι στην Αρχαία Σπάρτη δε υπήρχε τέχνη ,φιλοσοφία ,επιστήμη.
Στην αρχαία Σπάρτη η τέχνη και η φιλοσοφία ήταν υποκείμενες στις δωρικές αξίες και η νοοτροπία είχε τα χαρακτηριστικά της λιτότητας και της απερριτότητας.
Ο Δωρικός ρυθμός δεν υπολειπόταν σε τίποτα από τον Ιωνικό η τον Κορινθιακό.
Ο ιδιος ο ναός της ακροπόλεως διαψέυδει αυτά που λές.
Η αυστηρότητα και η λιτότητα του δωρικού ρυθμού ,προσέφερε νεες εκφραστικές δυνατότητες στην τέχνη όλης της υπόλοιπης Ελλάδας.
Οι σπαρτιάτες είχαν δημοσια παιδεία σε αντίθεση με την αθήνα που η παιδεία ήταν ιδιωτική.
Η κοινωνία ήταν αταξική ,και είχε την δικη της ιδιαίτερη φιλοσοφία για τη ζωή ,το θάνατο ,τη αγάπη ,τον έρωτα ,τη τέχνη.
Οι γυναίκες ήταν κυρίαρχες στον οίκο ,και είχαν στην αποκλειστική τους απασχόληση την ανατροφή του παιδιού τους ,διδάσκωντας το τις αξίες της ζωής ,με ηθος ,αξιοπρέπεια ,τιμή και κυρίως την αξία του ηρωικού θανάτου στο πεδίο της μάχης.
«Γιατί εσείς οι Λάκαινες έχετε τόση επιρροή στους άνδρες σας;» γράφει ο Πλούταρχος, διασώζοντας το ερώτημα κάποιας Αθηναίας προς τη Γοργώ, τη σύζυγο του Λεωνίδα. «Γιατί είμαστε οι μόνες που γεννάμε άνδρες» απαντάει αυτή αποστομωτικά..
Από την πρώιμη αρχαιότητα παρατηρείται μία άνθιση των λακωνικών τεχνών, με άξονα την κεραμική, την υφαντουργία καθώς και τη μεταλλουργία. Ήδη από την 60η Ολυμπιάδα, αναφέρονται δύο ονομαστοί σπαρτιάτες τεχνίτες: Ο Δορυκλείδας και ο Δόντας.
Στον μεν Δόντα αποδίδεται η κατασκευή αγαλμάτων από χρυσό και ελέφαντο, για λογαριασμό των Μεγαρέων, αγάλματα τα οποία προσεφέρθησαν στην Ολυμπία. Στον δε Δορυκλείδα αποδίδεται η δημιουργία αγάλματος της Θέμιδος, το οποίο κόσμησε το εσωτερικό του Ναού της Ήρας στην Ολυμπία, επίσης χρυσελεφάντινο.
Σημαντική καλλιτεχνική φυσιογνωμία επίσης υπήρξε και ο Θεοκλής, γιος του Ηγύλου του Λακεδαιμονίου, στον οποίο αποδίδεται η δημιουργία των Εσπερίδων στο Ηραίο της Ολυμπίας.
Ακόμη στον τομέα της αγαλματοποιίας, της αρχιτεκτονικής αλλά και της μουσικής (δωρικών ασμάτων) διακρίθηκε ο σπαρτιάτης Γιτιάδας, η δραστηριότητα του οποίου εντοπίζεται στο 540 π.Χ.
Σύμφωνα με τον Παυσανία . Στα έργα του Γιτιάδου συγκαταλέγονται η κατασκευή του Ναού αλλά και του αγάλματος της Αθηνάς Χαλκοιοίκου στην Ακρόπολη της Σπάρτης, όπως και πολλά αξιόλογα έργα στις Αμύκλες. Περίφημοι χαλκουργοί ήταν οι Λακεδαιμόνιοι Χάρτας και Συάρδας.

Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι οι Λακεδαιμόνιοι είχαν στείλει στον Κροίσο έναν κρατήρα εξαιρετικής τέχνης διακοσμημένο με ζώδια. Ο δε Παυσανίας επισημαίνει ότι ο θρόνος του Απόλλωνα στις Αμύκλες, ήταν ένα από τα καλλιτεχνικά Θαύματα της Αρχαίας Ελλάδος.
Επίσης από την αναφορά για τα δημόσια κτίρια, τα καλλιτεχνήματα, τους Ναούς και τα Ιερά που πραγματοποιεί ο Παυσανίας στο έργο του "Ελλάδος περιήγησης", προκύπτει ότι η Τέχνη υπήρξε στην Αρχαία Σπάρτη ακμαία έως και το 396 μ.Χ., έτος κατά το οποίο η ρωμαιοκρατία σάρωσε τα πάντα και στην Λακωνία.
Βεβαίως στο σημείο αυτό ανακύπτει το εύλογο ερώτημα γιατί δεν έχουν αναδειχθεί σημαντικά καλλιτεχνικά ευρήματα από την Λακωνία, γιατί η αρχαιολογική σκαπάνη δεν έχει φέρει στο φως του ήλιου καλλιτεχνικούς θησαυρούς, όπως σε τόσες άλλες περιοχές του ελλαδικού χώρου.

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό μπορεί να εξαχθεί αβίαστα εάν λάβουμε υπ' όψη μας το γεγονός ότι η Αρχαία Σπάρτη κατ' ουσία δεν έχει ανασκαφεί, καθώς ολόκληρη η αρχαία πόλη βρίσκεται θαμμένη κάτω από τα Θεμέλια της συγχρόνου πόλεως, κάθε δε αρχαιολογικό εύρημα το οποίο έρχεται στην επιφάνεια τυχαίως κατά την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, καταχώνεται εκ νέου, ή καταστρέφεται, προκειμένου να μην παρακωλυθεί η οικοδομική δραστηριότητα, σβήνοντας και αφανίζοντας κατ' αυτόν τον τρόπο τις μαρτυρίες περί του Πολιτισμού των Λακεδαιμονίων.

Τον μύθο των δήθεν άξεστων και απολίτιστων σπαρτιατών κατατροπώνει μία εξέχουσα μορφή της γαλλικής αρχαιολογίας, ένα επιστημονικό πνεύμα που ασχολήθηκε εμπεριστατωμένα με τον Σπαρτιατικό Πολιτισμό, διατυπώνοντας πορίσματα εντελώς ενάντια προς τις κατεστημένες απόψεις.
Πιο συγκεκριμένα έπΆ αυτού ο γάλλος αρχαιολόγος Ε. Peule στις Πελοποννησιακές του μελέτες, μεταξύ των άλλων, αναφέρει: "Όχι, το σπαρτιατικό πνεύμα δεν υπήρξε βάναυσο και βάρβαρο. Όχι, το πολεμικό πάθος δεν είχε καταπνίξει τα υψηλά ιδεώδη και την καλαισθησία. Όχι, η αγωγή δεν έτεινε να εξαφανίσει πάσαν ψυχική χαρμόνη. Όχι, τα γράμματα δεν ήταν αδιακρίτως εξορισμένα και περιφρονημένα, όπως επί μακρόν συνέβη στη Ρώμη......."
Και ο Peule' συνεχίζει: "Εάν δε η πολιτεία υπήρξε αυστηρός τιμητής, υπήρξε συγχρόνως και φωτισμένος προστάτης. Αυτή έταξε τους ποιητές συγκάθεδρους με τους νομοθέτες, η τους διέταζε να τίθενται επικεφαλής των στρατιωτών. Αυτή διέταζε την αρχιτεκτονική να εγείρει τα μεγάλα έργα, και χορήγησε στη γλυπτική τα πολύτιμα μέταλλα........."

Η Σπάρτη ανέδειξε ποιητές, καλλιτέχνες, φιλοσόφους, γνωμικούς. Ο προαναφερόμενος αρχαιολόγος πραγματοποιώντας μία γενική θεώρηση του πολιτισμού των Λακεδαιμόνιων, αποφαίνεται τα ακόλουθα: "Δεν διατείνομαι ότι η Σπάρτη ήτο πλήρης αριστουργημάτων και η τέχνη σε αυτή είχε αναπτυχθεί σε βαθμό υπέροχο. Αλλά είναι βέβαιο ότι η πόλη του Λυκούργου δεν ήτο άθροισμα οικιών άτεχνων και άκομψων....."
Έργα όπως η περσική στοά και ο Ναός της Χαλκοιοίκου Αθηνάς, αποτελούν επιτεύγματα που συνδυάζουν την αρμονική ένωση της Αρχιτεκτονικής και της Γλυπτικής. Ναός όπως αυτός της Ενόπλου Αφροδίτης (διώροφο οικοδόμημα στη Σπάρτη), ήταν αληθινό αρχιτεκτονικό κόσμημα.

Ο Παυσανίας επισημαίνει ότι ανάλογό του ούτε στην Αραβία, ούτε στην Ιταλία ή στην Αίγυπτο δεν συνάντησε, γεγονός το οποίο υποδηλώνει, μεταξύ των άλλων, την ανυπέρβλητη μεγαλοπρέπεια αλλά κυρίως τη μοναδικότητα της Ελληνικής Τέχνης, η οποία δεν προσιδιάζει σε καμιά άλλη ψυχοσύνθεση, παρά μόνον σε αυτή των γηγενών, των Ελλήνων. Η γλυπτική σχολή των Σπαρτιατών, συγκαταλεγόταν μεταξύ των 6 μεγαλυτέρων της αρχαίας Ελλάδος.

Ανεπτυγμένη επίσης υπήρξε και η λυρική ποίηση, ιδίως δε η ηρωική της εκδοχή. Ονομαστός είναι ο ποιητής Τυρταίος, ο οποίος με τους εμπνευσμένους στίχους του, αναπτέρωνε το ηθικό των Λακεδαιμονίων. Δια του ποιήματος "Ευνομία" επέφερε τη συνένωση των Σπαρτιατών, ενώ δια των "Υποθηκών" αφύπνισε τα αισθήματα ανδρείας και φιλοπατρίας των Λακώνων

Στην πορεία του σπαρτιάτη πολεμιστή για την κατάκτηση της αρετής και μέσω αυτής στην προσέγγιση της γνώσης, τη θέαση του θείου και μετά τη μέθεξη με αυτό, τη «θέωση» την ίδια.
Δεν είναι εύκολη πορεία αυτή. Αντίθετα. «H δική μας πορεία στη ζωή δεν είναι γραμμένη «με μελάνι», είναι γραμμένη με αίμα» λένε. Είναι πορεία μυητική, όπως σε όλα τα μυστήρια, είτε Ελευσίνια, είτε Καβείρια, είτε όλα τα άλλα. «Ποια, όμως, μύηση, σε ποιο μυστήριο είναι περισσότερο εναργής από τη μάχη την ίδια;», αναρωτιέται ο σπαρτιάτης γερουσιαστής.

Αν δεν ξεπεράσεις τον φόβο του θανάτου, πώς μπορείς να αντικρίσεις με αξιοπρέπεια την αλήθεια, αυτή που αποκαλούμε «θεό»; Πώς, όμως, θα ξεπεράσεις τον φόβο του θανάτου; Αρκούν οι προκατασκευασμένες και ακίνδυνες τελευτές των μυστηρίων; Αρκεί η προσομοίωση της πραγματικότητας ή μήπως απαιτείται πραγματική ενατένιση του θανάτου, κάτι που μόνο η μάχη εγγυάται;

Γι αυτό οι Σπαρτιάτες μάχονται, δεν μάχονται για να νικήσουν. Νικούν, επειδή μάχονται. H νίκη είναι τυπικά ο σκοπός, αλλά πραγματική ενδόμυχη επιδίωξή τους είναι η μάχη η ίδια. Το ταξίδι, δηλαδή, όχι ο προορισμός. Ποια μάχη, όμως; H μάχη στη ζωή, όχι μόνο στον πόλεμο. «Ηττημένος στη ζωή, τι αξία έχει αν νικήσεις στη μάχη; Ηττημένος από τον εαυτό σου, τι αξία έχει αν νικήσεις τον αντίπαλο;» μονολογεί ο σπαρτιάτης αξιωματικός. Γι αυτό ζουν λιτά και στερημένα, γι αυτό περιορίζουν τα πάθη και τις επιθυμίες τους, γι αυτό αποφεύγουν τον πλούτο και τις ταξικές διακρίσεις που οδηγούν σε αυτόν.

H Σπάρτη δεν είχε θέατρο την κλασική εποχή και τείχη της ήταν τα σώματα των ανδρών-πολεμιστών της… H γλώσσα του σπαρτιάτη συμπυκνωμένη και δωρική, συνάδει πρώτον με την προσωπικότητά του και δεύτερον με τους νόμους της πόλης. Ένας Σπαρτιάτης δεν έχει, ούτε μπορεί να έχει επιτήδευση στην έκφρασή του.
Αδιάφοροι για την συσσώρευση πλούτου αγχώδεις όμως για την συσσώρευση αρετής .Τόσης αρετής όσης απαιτείται ώστε η ποσοτική επαύξηση να επιφέρει ποιοτική μεταλλαγή .Υπέρβαση δηλαδή του κόσμου των θνητών εξύψωση δηλαδή του πολεμιστή σε ημίθεο. Σε όλη την ζωή τους ,από την ηλικία των επτά ετών μέχρι το τέλος , μια αργή αλλά σταθερά μυητική πορεία .

http://www.spartans.gr/spartiatiki_texni.htm

http://www.hellinon.net/NeesSelides/KynigoiAretis.htm
_________________
Για τρία πράγματα ευχαριστώ την τύχη: πρώτα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος και όχι θηρίο, δεύτερο γιατί γεννήθηκα άνδρας και όχι γυναίκα και τρίτο γιατί γεννήθηκα Έλλην και όχι βάρβαρος.
«ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΕΙΛΩΤΕΥΕΙΝ»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ETHNIKISTIS
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 28 Ιούν 2013
Δημοσιεύσεις: 107
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 11:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΙΣΟΡΙΑΣ ΣΑΡΑΝΤΟΥ ΚΑΡΓΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΡΙΠΤΕΤΑΙ Ο ΔΟΛΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΝΗΡΟΣ ΜΥΘΟΣ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ Η ΣΠΑΡΤΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.

http://www.youtube.com/watch?v=5n4ZBEHW9Is
_________________
Για τρία πράγματα ευχαριστώ την τύχη: πρώτα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος και όχι θηρίο, δεύτερο γιατί γεννήθηκα άνδρας και όχι γυναίκα και τρίτο γιατί γεννήθηκα Έλλην και όχι βάρβαρος.
«ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΕΙΛΩΤΕΥΕΙΝ»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ETHNIKISTIS
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 28 Ιούν 2013
Δημοσιεύσεις: 107
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 12:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
http://4mati.blogspot.gr/2005/03/blog-post_113456956013975606.html

Αν δεν είναι ο Οδυσσέας Σπαχής, τότε κάνει πονηρούτσικο copy paste χωρίς αναφορά σε πηγές.


Σε έτσουξε μάλλον που πήγες για μαλλι και βγηκες κουρεμένος.
Ετσι είναι άλλη φορα να πουλάς εξυπνάδα εκει που σε πάιρνει σε κανα μαλάκα αμορφωτο όχι σ εμενα.
Για μα μη ξαναφαει η μούρη σου χώμα κόκκινο παράσιτο.
_________________
Για τρία πράγματα ευχαριστώ την τύχη: πρώτα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος και όχι θηρίο, δεύτερο γιατί γεννήθηκα άνδρας και όχι γυναίκα και τρίτο γιατί γεννήθηκα Έλλην και όχι βάρβαρος.
«ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΕΙΛΩΤΕΥΕΙΝ»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 1:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τα παραπάνω φίλε μου δεν μου λένε απολύτως τίποτα.

Ακόμα και στο τελευταίο χωριό, υπήρχε και θα υπάρχει και ο τεχνίτης του και ο πρακτικός γιατρός του και ο φιλόσοφος του χωριού.

Μπορούμε να έχουμε κανένα κείμενο Σπαρτιάτη φιλόσοφου;

Ή τέλος πάντων, ποιές είναι οι σημαντικότερες φιλοσοφικές σχολές που ανέδειξε η Σπάρτη;

Για παράδειγμα έχουμε τις:

1) Ακαδημία Πλάτωνος

2) Εκλεκτικοί φιλόσοφοι

3) Ελεατική σχολή

4) Εμπειρικοί

5) Επικούρειοι

6) Ηλειακή (Σωκρατικοί) σχολή

7) Ιωνική σχολή

8 ) Κυνικοί

9) Πυθαγόρειοι

10) Στωικοί

11) Λύκειον Αριστοτέλους

12) Περιπατητικοί

13) Μεγαρική σχολή

14) Σκεπτικοί

15) Σοφιστές

16) Σωκρατικοί.

Καμία όμως από αυτές τις σχολές δεν είναι γέννημα θρέμμα Σπαρτιατών.

Μπορούμε να έχουμε ένα φιλοσοφικό ρεύμα από τη Σπάρτη;

Επίσης πάρε ένα δείγμα τέχνης από την αρχαία δημοκρατική Αθήνα:


Υπάρχει κάτι αντίστοιχο από την μη δημοκρατική Σπάρτη;


Ας μην μπερδεύουμε τις βούρτσες με τις πούτσες.. Cool
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ETHNIKISTIS
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 28 Ιούν 2013
Δημοσιεύσεις: 107
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 1:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Τα παραπάνω φίλε μου δεν μου λένε απολύτως τίποτα.

Ακόμα και στο τελευταίο χωριό, υπήρχε και θα υπάρχει και ο τεχνίτης του και ο πρακτικός γιατρός του και ο φιλόσοφος του χωριού.

Μπορούμε να έχουμε κανένα κείμενο Σπαρτιάτη φιλόσοφου;

Ή τέλος πάντων, ποιές είναι οι σημαντικότερες φιλοσοφικές σχολές που ανέδειξε η Σπάρτη;

Για παράδειγμα έχουμε τις:

1) Ακαδημία Πλάτωνος

2) Εκλεκτικοί φιλόσοφοι

3) Ελεατική σχολή

4) Εμπειρικοί

5) Επικούρειοι

6) Ηλειακή (Σωκρατικοί) σχολή

7) Ιωνική σχολή

8 ) Κυνικοί

9) Πυθαγόρειοι

10) Στωικοί

11) Λύκειον Αριστοτέλους

12) Περιπατητικοί

13) Μεγαρική σχολή

14) Σκεπτικοί

15) Σοφιστές

16) Σωκρατικοί.

Καμία όμως από αυτές τις σχολές δεν είναι γέννημα θρέμμα Σπαρτιατών.

Μπορούμε να έχουμε ένα φιλοσοφικό ρεύμα από τη Σπάρτη;

Επίσης πάρε ένα δείγμα τέχνης από την αρχαία δημοκρατική Αθήνα:


Υπάρχει κάτι αντίστοιχο από την μη δημοκρατική Σπάρτη;


Ας μην μπερδεύουμε τις βούρτσες με τις πούτσες.. Cool


ΡΕ ΦΙΛΕ ΑΦΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΙΘΕΣΑΙ ΕΤΣΙ ΑΓΡΙΑ;;

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΙ ;;;; Laughing Laughing Laughing
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ ;;; Laughing Laughing Laughing
OI ΕΛΕΑΤΕΣ ΗΤΑΝ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΙΤΑΛΙΑ Laughing Laughing Laughing Laughing
Η ΙΩΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ Laughing Laughing Laughing
ΣΟΦΙΣΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ Laughing Laughing Laughing

ΑΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΥ ΠΑΡΕΘΕΣΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΑΡΑΝΤΟ ΚΑΡΓΑΚΟ ΔΕ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟΤΕ Η ΕΙΣΑΙ ΗΛΙΘΙΟΣ Η ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΠΟΤΕ ΠΑΛΙ ΗΛΙΘΙΟΣ ΕΙΣΑΙ .
_________________
Για τρία πράγματα ευχαριστώ την τύχη: πρώτα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος και όχι θηρίο, δεύτερο γιατί γεννήθηκα άνδρας και όχι γυναίκα και τρίτο γιατί γεννήθηκα Έλλην και όχι βάρβαρος.
«ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΕΙΛΩΤΕΥΕΙΝ»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ETHNIKISTIS
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 28 Ιούν 2013
Δημοσιεύσεις: 107
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 1:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΗΤΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΔΩΡΙΕΙΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΩΝ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ.
ΕΙΧΑΝ Η ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΕΧΝΗ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ;;;
ΑΠΛΑ Η ΣΠΑΡΤΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΙ ΟΠΩΣ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ.
ΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ ΘΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΝΤΑΞΙΟΣ ΤΟΥ ΜΕΚΕΔΟΝΙΚΟΥ.
ΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΞΕΚΙΝΑ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΚΑΕΔΑΙΜΩΝΑ ,ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΙ ΟΤΑΝ ΑΝΑΚΑΛΥΘΦΗΚΕ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΣΟΥΒΑΛΤΖΗ ,ΔΙΕΤΑΞΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (ΝΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ) ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΤΗΝ ΣΟΥΒΑΛΤΖΗ ΕΞΩ.
ΟΠΩΣ ΠΕΤΑΞΑΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΣΚΑΦΗ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟ ΟΤΑΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΜΕΝΕΛΑΟΥ
ΣΤΗ ΠΕΛΛΑΝΑ,

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΒΗΜΑ
Τον Μάρτιο του 2002 ο καθηγητής της Αρχαιολογίας και επίτιμος έφορος Αρχαιοτήτων Σπάρτης Θεόδωρος Γ. Σπυρόπουλος ανακοίνωσε την ανακάλυψη του μυκηναϊκού ανακτόρου του Μενελάου και της Ελένης στην ομηρική πόλη Λακεδαίμονα, κοντά στη σημερινή κωμόπολη της Πελλάνας, 25 χλμ. ΒΔ της Σπάρτης, και κοντά στην κοίτη του Ευρώτα. Η ανακοίνωση αυτή συνάντησε την επιφύλαξη - τη σιωπηρή αποδοκιμασία θα 'λεγα - αρχαιολογικών κύκλων στην Ελλάδα. Προκαλεί όμως απορία το γεγονός ότι, ενώ το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) σε πλήρη σύνθεση επισκέφθηκε στις 20.5.2002 τις ανασκαφές, τηρεί έκτοτε «άκρα του τάφου σιγή» παρά την υποχρέωση που έχει από τον νόμο να εκδώσει σχετική γνωμάτευση. Αλλά και οι αντιδρώντες δεν «πολεμούν» φανερά την ανακάλυψη του Σπυρόπουλου αλλά με ψιθύρους και στο παρασκήνιο προσπαθούν να τη διακωμωδήσουν.

ΟΥΣΤ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΞΕΝΟΚΙΝΗΤΟΙ ΕΒΡΑΙΟΔΟΥΛΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ
ΟΥΣΤ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΑΝΑΡΧΟΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΤΣΟΓΛΑΝΙΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ

_________________
Για τρία πράγματα ευχαριστώ την τύχη: πρώτα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος και όχι θηρίο, δεύτερο γιατί γεννήθηκα άνδρας και όχι γυναίκα και τρίτο γιατί γεννήθηκα Έλλην και όχι βάρβαρος.
«ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΕΙΛΩΤΕΥΕΙΝ»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 1:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν τόσο "δημοκράτες" όσο ήθελαν. Όχι όσο φανταζόμαστε εμείς. Ναι, είχαν θεσμούς που επέτρεπαν στον κάθε πολίτη να κατακτήσει συγκεκριμένα αξιώματα με κλήρωση, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με αυτό που εννοούμε δημοκρατία σήμερα. Οι "τυχεροί" που μπορούσαν να κληρωθούν ήταν μόνο οι πολίτες. Μια "επιλεκτική" δημοκρατία λοιπόν που ο οποιοσδήποτε αριστερός σήμερα θα ονόμαζε με περισσή άνεση "χούντα".

Και spyros η φιλοσοφία δεν άνθησε μόνο στην Αθήνα. Οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι, οι προ-Σωκρατικοί, δεν ήταν Αθηναίοι. Η Μ. Ασία έπαιξε καίριο ρόλο στην ανάπτυξη πολλών φιλοσοφικών συστημάτων στα οποία βασίστηκαν οι μετέπειτα φιλόσοφοι της Αθήνας. Και πολλοί από τους γνωστούς "αθηναίους" φιλόσοφους είχαν γεννηθεί και μεγαλώσει αλλού (βλ. Αριστοτέλης) Και εκτός από φιλόσοφους μπορούμε να αναφέρουμε και άλλους σοφούς σε άλλους τομείς (π.χ. ο Ευκλείδης που δίδαξε επί βασιλείας του Πτολεμαίου Α' στην Αλεξάνδρεια)

Επίσης είναι σημαντικό να πούμε ότι οι γνωστότεροι των Αθηναίων φιλοσόφων, ήτοι ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας, ήταν βαθια αντι-δημοκρατικοί. Σύμφωνα με τον Σωκράτη όταν το πλοίο είναι σε καταιγίδα δεν μπορούμε να διαλέξουμε ποιος θα πάρει την απόφαση με ψήφο της πλειοψηφίας αλλά στη βάση του ποιος ξέρει τι να κάνει. Ο καπετάνιος θα αποφασίσει και όχι ο "λαός". Και για τον Πλάτωνα φυσικά δεν θέλω καν να αναφέρω τι άποψη είχε για τη δημοκρατία.

Δεν είχε λοιπόν και τόσο μεγάλη "δημοκρατία" η αρχαία Αθήνα, αλλά ούτε και είναι τόσο στενά συνδεδεμένη η φιλοσοφία και η πρόοδος με τη δημοκρατία όσο νομίζεις.


Σπύρο, δεν έχει καμμία σχέση το πολιτικό φρόνημα του Σωκράτη ή του Πλάτωνα με την φιλοσοφία και την εξάπλωσή της.

Η φιλοσοφία, άνθισε και εξαπλώθηκε στην Αθήνα και στους δορυφόρους της (Ιωνες), επειδή το πολίτευμα επέτρεπε την διάχυση και ανταλλαγή ιδεών, ακόμα και αυτών που αμφισβητούσαν το ίδιο το πολίτευμα.

Πάντα υπήρχαν άνθρωποι ανήσυχοι και ερευνητικοί.
Όταν όμως ζούσαν σε καθεστώς σχετικής δημοκρατίας, μπορούσαν να μεταλαμπαδεύσουν και να βελτιώσουν τις ιδέες τους.

Αυτό συμβαίνει πάντα.

Για παράδειγμα, κοίτα λίγο τι έγινε όταν ήρθε στην εξουσία ο Χίτλερ.
Ενώ μέχρι τότε η Γερμανία ήταν υπερδύναμη σε κάθε επίπεδο (και στην φιλοσοφία..!), ο Ναζισμός "έδιωξε" όλα τα λαμπρά μυαλά της χώρας εξαναγκάζοντας τον Χίτλερ, απλά να εξαργυρώσει την συσσωρευμένη γνώση των προηγούμενων δεκαετιών, χωρίς όμως να την προχωρήσει παραπέρα.
Έτσι σε λιγότερο από μια 7-ετία συντρίβεται - το αναμενόμενο τέλος κάθε εθνικιστικής κίνησης, από τους ίδιους τους επιστήμονες τους οποίους εδίωξε..


Cool
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 1:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ETHNIKISTIS έγραψε:
ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΗΤΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΔΩΡΙΕΙΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΩΝ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ.
ΕΙΧΑΝ Η ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΕΧΝΗ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ;;;
ΑΠΛΑ Η ΣΠΑΡΤΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΙ ΟΠΩΣ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ.
ΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ ΘΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΝΤΑΞΙΟΣ ΤΟΥ ΜΕΚΕΔΟΝΙΚΟΥ.
ΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΞΕΚΙΝΑ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΚΑΕΔΑΙΜΩΝΑ ,ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.


¶ρα δεν έχεις να παρουσιάσεις τίποτα παρά μόνο "εκτιμήσεις"..!

Γιατί χτυπιέσαι έτσι;

Laughing
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 1:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μη ξεχάσεις και το κείμενο του Σπαρτιάτη φιλόσοφου που λέγαμε... αφού δε σου βρίσκεται πρόχειρη καμία ακρόπολη της προκοπής..

Laughing
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 3 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center