Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 3:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Με αυτό τι θα γίνει;
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Ayrton Senna έγραψε: |
Ιωάννη, μπορείς σε παρακαλώ να το κάνεις πιο προσιτό αυτό που έγραψες ? Δεν κατάλαβα γρι για να μην πω ότι μπερδεύτηκα στην προσπάθειά μου να καταλάβω |
1) Για να πω ένα ψέμα προϋποτίθεται κάποιο έτερο ον.(Δεν υπάρχει ποτήρι στο τραπέζι =υπάρχει ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ στο τραπέζι)
2) Το ψέμα προϋποθέτει,λοιπόν,την αλήθεια (το έτερο ον που δε διατυπώνεται στο λόγο)
3)Το οντολογικό ερώτημα (Είναι αληθινό το ποτήρι στο τραπέζι; ) δε δείχνει κάποιο έτερο ον ως αληθινό ,αφού και γι' αυτό θα μπορούσε να διατυπωθεί το ίδιο ερώτημα. Είναι ένα ερώτημα που αφορά τον τρόπο που γνωρίζω τον κόσμο κι επειδή δεν υπάρχει έτερο του κόσμου ον...
Συμπέρασμα:...δεν μπορεί να είναι ψέμα,είναι ένα ερώτημα που δείχνει ότι ο κόσμος είναι αληθινός. |
Βρήκα αυτό:
http://mihalisrellos.freehostia.com/philoso/dialect.htm
Απόσπασμα:
==================
Κατά τον Jean Bernhard {όρα Chatelet, Α, σελ.120}, ο οποίος ομιλεί κάτω από το αριστοτελικό πρίσμα, ο Πλάτων, πλησιάζοντας πάρα πολύ στην Πολιτεία την διατύπωση της αρχής της αντιφάσεως, δεν κατάφερε να διακρίνει το είναι της ουσίας από το είναι των συμβεβηκότων, όπως πρώτος το πέτυχε ο Αριστοτέλης. Και δεν το κατάφερε, διότι αναγάγοντας όλα τα πραγματα σε μιάν ενότητα, δεν μπορούσε παρά να παραβεί την αρχή της αντιφάσεως, αποδεχόμενος αντιφάσεις μέσα στο ον.
Η κοινωνία των γενών, που η έννοιά της συνεπαγόταν την σύγχυση του ταυτόν και του έτερον, του ενός και των πολλών, του όντος και του μη όντος, κατά βάθος σημειώνει την νίκη του σοφιστή μέσα στον ομώνυμο διάλογο. Τα μεγάλα γένη του Σοφιστού, καθώς τίθενται όλα στο ίδιο επίπεδο, αλληλοσυσχετίζονται χωρίς καμιά διάκριση ουσίας και συμβεβηκότος. Όσο για το ον, που είναι ένα από αυτά τα γένη, εγκλωβίζεται σε μια και μόνο σημασία παρμενίδειας εμπνεύσεως. Έτσι, οι αντιφάσεις ήταν αναπόφευκτες παρά την αναγωγή τού μη όντος στο έτερον.
Η κριτική του Bernhard είναι μόνο εν μέρει δικαιολογημένη. Ναι μεν ο Πλάτων δεν διέκρινε μεταξύ ουσίας και συμβεβηκότος -και αυτό υπήρξε σοβαρό κενό στην φιλοσοφία του- αλλά από την άλλη πλευρά ο Πλάτων όχι αδικαιολογήτως παραδέχεται την υπέρβαση της κοινής λογικής, όταν η αντίφαση νοείται ως αντίθεση. Διότι τότε κάτι μπορεί ταυτοχρόνως να είναι και να μην είναι κάτι άλλο, όπως με διαλεκτική δεινότητα παρουσιάζεται το θέμα στον Σοφιστή. Είναι αυτή ακριβώς η πλευρά της πλατωνικής φιλοσοφίας που έμελλε να συγκινήσει τον Hegel και όλους τους νεώτερους διαλεκτικούς.
Ο Bernhard επισημαίνει το γεγονός ότι ο Αριστοτέλης θεωρούσε ότι το ον δεν είναι γένος, διότι αν ήταν, -και αυτό πίστευε ο Πλάτων-, θα περιελάμβανε διαφορές. Προσπαθώντας να κάνουμε το ον γένος, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να "ανακατέψουμε και να εξαφανίσουμε όλον τον πλούτο των διαφορών, όλες τις δομές του κόσμου".
==================
Τι έχεις να πεις για αυτήν την κριτική στο έργο του Πλάτωνα;
Αλλά, όπως και να έχει, είτε είχε δίκιο ο Πλάτωνας είτε όχι, εγώ άλλο λέω. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος, όπως τον αντιλαμβανόμαστε, συνιστά πραγματικότητα, και δεν τον "ονειρευόμαστε". Δεν βρισκόμαστε δηλαδή σε μια κατάσταση τύπου "Matrix", "Inception" ή "eXistenZ". ταινίες είναι όλα αυτά, έτσι;
Σε μια κατάσταση δηλαδή που ακόμα και οι φυσικοί νόμοι, η ιστορία όπως την βλέπουμε καταγεγραμμένη αλλά και οι άλλοι άνθρωποι να είναι αποκύημα της φαντασίας μας και μόνο, και η πραγματική πραγματικότητα να είναι εντελώς διαφορετική, με άλλους φυσικούς νόμους, άλλη ιστορία και άλλους "ανθρώπους". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 7:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
1)Δεν κατάλαβα αυτό που λέει: "Αν το Ον είναι γένος θα έχει διαφορές".Από τι θα έχει διαφορές; Αφού όλα είναι όντα,τα περιέχει όλα.
2) Το αν βρίσκομαι ή όχι στον αληθινό κόσμο είναι μια ερώτηση η οποία καθεαυτή βρίσκεται στον αληθινό κόσμο.Γιατί αν βρίσκεται στον ψεύτικο,δε θα είχα καμιά έννοια αλήθειας. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 12:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | 1)Δεν κατάλαβα αυτό που λέει: "Αν το Ον είναι γένος θα έχει διαφορές".Από τι θα έχει διαφορές; Αφού όλα είναι όντα,τα περιέχει όλα.
2) Το αν βρίσκομαι ή όχι στον αληθινό κόσμο είναι μια ερώτηση η οποία καθεαυτή βρίσκεται στον αληθινό κόσμο.Γιατί αν βρίσκεται στον ψεύτικο,δε θα είχα καμιά έννοια αλήθειας. |
1) Να πάρει! Ούτε εγώ το κατάλαβα και ήλπιζα πως θα μου το εξηγούσες! Ούτε αυτό κατάλαβα, ούτε αυτό που έλεγες εσύ. Ποιος ξέρει, ίσως κάποια στιγμή μου έρθει!
2) Ναι αλλά και στο όνειρο, δεν κάνεις παρόμοιες ερωτήσεις; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 1:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
"Πνιγεστε σε μια κουταλια νερο"
Διατυπωνοντας σαφως ενα ερωτημα η απαντηση ειναι δεδομενη _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 10:57 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Για να καταλάνω : το ότι δεν έχουν απαντήσει ακόμη σημαίνει ότι πάει πνίγηκαν ? Πνίγονται ακόμη ? Εγώ πάντως με φάγανε ήδη τα ψαράκια _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 2:04 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mark έγραψε: |
2) Ναι αλλά και στο όνειρο, δεν κάνεις παρόμοιες ερωτήσεις; |
Πώς θα ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο; Σαν να κάνω ερώτηση στο σύνολο των φυσικών αριθμών "που είναι ο -3;". Σκέψου τη φάτσα του 3! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 6:23 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
έγραψε: | mark έγραψε: |
2) Ναι αλλά και στο όνειρο, δεν κάνεις παρόμοιες ερωτήσεις; |
Πώς θα ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο; Σαν να κάνω ερώτηση στο σύνολο των φυσικών αριθμών "που είναι ο -3;". Σκέψου τη φάτσα του 3! |
Ατυχες το παραδειγμα, γιατι προϋποθετει οτι εχεις μπροστα σου ολους τους φυσικους αριθμους ...
Αδυνατον...
( αφου... ειναι απειροι )
η αληθεια εξαρταται παντοτε απο τη θεση που βλεπεις τα πραγματα _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 5:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | mark
Τι έχεις να πεις για αυτήν την κριτική στο έργο του Πλάτωνα;
Αλλά, όπως και να έχει, είτε είχε δίκιο ο Πλάτωνας είτε όχι, εγώ άλλο λέω. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος, όπως τον αντιλαμβανόμαστε, συνιστά πραγματικότητα, και δεν τον "ονειρευόμαστε". Δεν βρισκόμαστε δηλαδή σε μια κατάσταση τύπου "Matrix", "Inception" ή "eXistenZ". ταινίες είναι όλα αυτά, έτσι;
Σε μια κατάσταση δηλαδή που ακόμα και οι φυσικοί νόμοι, η ιστορία όπως την βλέπουμε καταγεγραμμένη αλλά και οι άλλοι άνθρωποι να είναι αποκύημα της φαντασίας μας και μόνο, και η πραγματική πραγματικότητα να είναι εντελώς διαφορετική, με άλλους φυσικούς νόμους, άλλη ιστορία και άλλους "ανθρώπους".
|
Και αυτός που ονειρεύεται ότι ονειρεύεται .... που υπάρχει....
...... στον κόσμο του?
Σε πραγματικό ή ιδεατό?
Μιλάμε για πολύ μακρύ όνειρο, οφείλω να ομολογήσω.
..... μέχρι θανάτου .....
Τι σκαρφίζονται ώρες ώρες , οι παραμυθάδες του κόσμου .... τούτου ....
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 5:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: |
Και αυτός που ονειρεύεται ότι ονειρεύεται .... που υπάρχει....
...... στον κόσμο του?
Σε πραγματικό ή ιδεατό?
Μιλάμε για πολύ μακρύ όνειρο, οφείλω να ομολογήσω.
..... μέχρι θανάτου .....
Τι σκαρφίζονται ώρες ώρες , οι παραμυθάδες του κόσμου .... τούτου ....
|
Έλα ντε, πού υπάρχει;
Το έχεις δει το Inception εσύ με τον Ντι Κάπριο; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
troian Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2267 Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 5:41 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | mark
Τι έχεις να πεις για αυτήν την κριτική στο έργο του Πλάτωνα;
Αλλά, όπως και να έχει, είτε είχε δίκιο ο Πλάτωνας είτε όχι, εγώ άλλο λέω. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος, όπως τον αντιλαμβανόμαστε, συνιστά πραγματικότητα, και δεν τον "ονειρευόμαστε". Δεν βρισκόμαστε δηλαδή σε μια κατάσταση τύπου "Matrix", "Inception" ή "eXistenZ". ταινίες είναι όλα αυτά, έτσι;
Σε μια κατάσταση δηλαδή που ακόμα και οι φυσικοί νόμοι, η ιστορία όπως την βλέπουμε καταγεγραμμένη αλλά και οι άλλοι άνθρωποι να είναι αποκύημα της φαντασίας μας και μόνο, και η πραγματική πραγματικότητα να είναι εντελώς διαφορετική, με άλλους φυσικούς νόμους, άλλη ιστορία και άλλους "ανθρώπους".
|
Υπάρχουν κάποιες προτάσεις που δεν μπορούμε να αποδειξουμε ούτε ότι υπάρχουν ούτε το αντίθετο, τέτοια είναι και τα σολιψιστικά παιχνίδια και τα παράγωγα τους.
gianiss έγραψε: | Παράθεση: | mark
Τι έχεις να πεις για αυτήν την κριτική στο έργο του Πλάτωνα;
Αλλά, όπως και να έχει, είτε είχε δίκιο ο Πλάτωνας είτε όχι, εγώ άλλο λέω. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος, όπως τον αντιλαμβανόμαστε, συνιστά πραγματικότητα, και δεν τον "ονειρευόμαστε". Δεν βρισκόμαστε δηλαδή σε μια κατάσταση τύπου "Matrix", "Inception" ή "eXistenZ". ταινίες είναι όλα αυτά, έτσι;
Σε μια κατάσταση δηλαδή που ακόμα και οι φυσικοί νόμοι, η ιστορία όπως την βλέπουμε καταγεγραμμένη αλλά και οι άλλοι άνθρωποι να είναι αποκύημα της φαντασίας μας και μόνο, και η πραγματική πραγματικότητα να είναι εντελώς διαφορετική, με άλλους φυσικούς νόμους, άλλη ιστορία και άλλους "ανθρώπους".
|
Και αυτός που ονειρεύεται ότι ονειρεύεται .... που υπάρχει....
...... στον κόσμο του?
Σε πραγματικό ή ιδεατό?
Μιλάμε για πολύ μακρύ όνειρο, οφείλω να ομολογήσω.
..... μέχρι θανάτου .....
Τι σκαρφίζονται ώρες ώρες , οι παραμυθάδες του κόσμου .... τούτου ....
|
Γενικά με αφορισμούς δεν μπορεί να προχωρίσει το πράμα. _________________ μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 6:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mark έγραψε: | gianiss έγραψε: |
Και αυτός που ονειρεύεται ότι ονειρεύεται .... που υπάρχει....
...... στον κόσμο του?
Σε πραγματικό ή ιδεατό?
Μιλάμε για πολύ μακρύ όνειρο, οφείλω να ομολογήσω.
..... μέχρι θανάτου .....
Τι σκαρφίζονται ώρες ώρες , οι παραμυθάδες του κόσμου .... τούτου ....
|
Έλα ντε, πού υπάρχει;
|
Μάλλον δεν κατάλαβες
Αυτός που ονειρεύεται σε ποιο κόσμο υπάρχει ?
Πραγματικό ή ιδεατό / ονειρικό?
Παράθεση: |
Το έχεις δει το Inception εσύ με τον Ντι Κάπριο;
|
Μα είναι δυνατόν να μου ζητάς να σχολιάσω παραμύθια?
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 25, 2013 6:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
troian έγραψε: |
gianiss έγραψε: | Παράθεση: | mark
Τι έχεις να πεις για αυτήν την κριτική στο έργο του Πλάτωνα;
Αλλά, όπως και να έχει, είτε είχε δίκιο ο Πλάτωνας είτε όχι, εγώ άλλο λέω. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος, όπως τον αντιλαμβανόμαστε, συνιστά πραγματικότητα, και δεν τον "ονειρευόμαστε". Δεν βρισκόμαστε δηλαδή σε μια κατάσταση τύπου "Matrix", "Inception" ή "eXistenZ". ταινίες είναι όλα αυτά, έτσι;
Σε μια κατάσταση δηλαδή που ακόμα και οι φυσικοί νόμοι, η ιστορία όπως την βλέπουμε καταγεγραμμένη αλλά και οι άλλοι άνθρωποι να είναι αποκύημα της φαντασίας μας και μόνο, και η πραγματική πραγματικότητα να είναι εντελώς διαφορετική, με άλλους φυσικούς νόμους, άλλη ιστορία και άλλους "ανθρώπους".
|
Και αυτός που ονειρεύεται ότι ονειρεύεται .... που υπάρχει....
...... στον κόσμο του?
Σε πραγματικό ή ιδεατό?
Μιλάμε για πολύ μακρύ όνειρο, οφείλω να ομολογήσω.
..... μέχρι θανάτου .....
Τι σκαρφίζονται ώρες ώρες , οι παραμυθάδες του κόσμου .... τούτου ....
|
Γενικά με αφορισμούς δεν μπορεί να προχωρίσει το πράμα. |
Γιατί λοιπόν απαντάς με αφορισμό, σε μια ερώτηση ουσίας?
Σου αρέσουν τα παραμύθια?
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 26, 2013 12:05 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: |
Μα είναι δυνατόν να μου ζητάς να σχολιάσω παραμύθια?
|
Μα καλά, δεν υπάρχει τίποτα άξιο σχολιασμού στο Inception;;; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 26, 2013 7:09 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: |
Ατυχες το παραδειγμα, γιατι προϋποθετει οτι εχεις μπροστα σου ολους τους φυσικους αριθμους ...
Αδυνατον...
( αφου... ειναι απειροι |
Ε,και; Κι ανάμεσα στο 1 και το 2 υπάρχουν άπειροι αριθμοί αλλά δεν υπάρχει το 5. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 26, 2013 10:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mark έγραψε: | gianiss έγραψε: |
Μα είναι δυνατόν να μου ζητάς να σχολιάσω παραμύθια?
|
Μα καλά, δεν υπάρχει τίποτα άξιο σχολιασμού στο Inception;;; |
Αυτό βρε συ, θα το δούμε μετά την επιβεβαίωση του κόσμου σου.
Ένα ένα.
Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε σε ποιο κόσμο υπάρχεις εσύ που βλέπεις τον ονειρικό κόσμο σου.
Σε πραγματικό ή σε ονειρικό?
Αυτό είναι το ουσιώδες και όχι η “σπηλιά” ενός φαντασμένου παραμυθά
Αν εσύ γεννιέσαι και πεθαίνεις ονειρικά , θα πει πως ποτέ δεν υπήρξες, πως είσαι στο παραμύθι κάποιου.
Αυτός όμως πρέπει να υπάρχει πραγματικά , σε ένα πραγματικό κόσμο και όχι ιδεατό.
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|