Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 21, 2013 9:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
απλά εννοεί ότι στην αγάπη βάζεις τον άλλο πάνω από σένα και αν δεν μπορείς να το φτάσεις μέχρι τέλους κρύβεις εγωισμό.
Ιωάννη τις αξίες σου θα τις πούλαγες για τον άλλο? _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 21, 2013 9:29 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | απλά εννοεί ότι στην αγάπη βάζεις τον άλλο πάνω από σένα και αν δεν μπορείς να το φτάσεις μέχρι τέλους κρύβεις εγωισμό.
Ιωάννη τις αξίες σου θα τις πούλαγες για τον άλλο? |
Αν αυτό το μέχρι τέλους σημαίνει κυριολεκτικά να χάσεις τον εαυτό σου και να μην γνωρίζεις ποιος κυβερνά αυτό το σακί κόκαλα στο οποίο είσαι επιβάτης ??????? _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 21, 2013 10:04 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
όχι αν το κάνεις συνειδητά εσύ κυβερνάς, αλλά αυτό αναρωτιέμαι κ εγώ με τις αξίες, γιατί λένε ότι χωρίς αξίες είμαστε τίποτα. _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 7:35 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σχετικό με τις αξίες νοητικό πείραμα:έχουν συλλάβει τον άνθρωπο που αγαπάς και σου λένε να διαλέξεις ή να τον βασανίσουν μέχρι θανάτου ή να κάνουν το ίδιο σ' έναν άγνωστο. Αν δε διαλέξεις,θα βασανιστούν και οι δύο.
Τι διαλέγουμε;
Η δεύτερη επιλογή φαίνεται να είναι πιο ισχυρή,σχεδόν ανακλαστική,αν και πιθανές δικαιολογίες του τύπου "αυτό θα έκαναν όλοι" φανερώνουν καθαρά την ψυχική σύγκρουση. Η αδικία είναι ότι αν διάλεγε άλλος θα θέλαμε να διαλέξει τον δικό μας άνθρωπο,ο οποίος θα ήταν άγνωστος γι' αυτόν.2 μέτρα και 2 σταθμά,λοιπόν.
Μας δείχνει ,επίσης,και πόση αξία έχουμε κι εμείς για τους ξένους,για τους οποίους είμαστε πιθανότατα αναλώσιμοι,αν βρεθούμε σε τέτοιες ακραίες καταστάσεις.
Η πρώτη επιλογή σε φέρνει αντιμέτωπο με την απόλυτη ενοχή.Βλέπουμε,όμως,ότι η ενοχή δεν οδηγεί σε ηθική συνέπεια.Όπως έλεγε κι ο Καντ,πρέπει να πράττουμε το σωστό με κριτήριο η απόφασή μας να ήταν κανόνας για όλους τους ανθρώπους. Πώς θα ήταν μια κοινωνία που ο καθένας τη χρησιμοποιεί ως μέσον για τις προσωπικές του ικανοποιήσεις; Προφανώς θα είχε διαλυθεί,άρα η σωστή απόφαση είναι η πρώτη,αφού αυτό που είμαστε οφείλεται στην κοινωνία.
Αυτό που είμαστε,όμως,οφείλεται και στη φύση και η φύση σου λέει να σώσεις τον άνθρωπό σου.Πώς θα ήταν ,όμως,μια κοινωνία που αφήνει κάθε ανακλαστική απόφαση να κυριαρχεί;Η επιβίωσή μας στηρίζεται στην αναστολή της λίμπιντο και την εξιδανίκευσή της σε κοινωνικά έργα.
Και τι σημασία έχει η επιβίωση όταν χάνεις αυτόν που αγαπάς όσο τίποτε άλλο; Αυτό,όμως,που χάνεται δεν έχει οντολογική υπόσταση,είναι αποτέλεσμα των αισθήσεων,άρα η αγάπη μας είναι ένα είδος ψευδαίσθησης,η οποία μας περιορίζει το βλέμμα του πραγματικού κόσμου,του κόσμου της ενότητας ,που το "σπήλαιο" μας αποκρύβει. Επενδύοντας στον προσωπικό μας χρόνο κερδίζουμε πολλές αναμνήσεις αλλά χάνουμε την ουσία των πραγμάτων,την ανάμνηση του Ενός,όπως θα έλεγε κι ο Πλάτων.
Παραμύθια,ο δρόμος της αρετής είναι για τους λίγους,οι υπόλοιποι θα μείνουμε στο σπήλαιο για πάντα και θα νιώθουμε τυχεροί που φοβηθήκαμε τον πόνο και το θάνατο,χωρίς να μάθουμε τίποτα απ' τον Επίκουρο. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 8:08 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
αυτό με την επιλογή να σώσεις τον άγνωστο μου θυμίζει τους ανθρώπους που προκειμένου να κάνουν καλή εντύπωση σε κάποιον άγνωστο πουλάνε τα κοντινά τους πρόσωπα, χάνουν ξαφνικά όλες τις αξίες και τον εαυτό τους στην ουσία, δουλοπρέπεια. Δεν νομίζω να επιβιώνει κάτι έτσι εκτός του καθωσπρεπισμού. Σ αυτά βασίζεται η κοινωνία? Σωθήκαμε....
Αυτό που είσαι οφείλεται σε σενα, ιδανικά λέμε αν είσαι αυτόνομος, και είσαι αυτό που αγαπάς, όντως αν χάσεις αυτό η επιβίωση δεν έχει νόημα, ανακλαστικές σκέψεις είναι αυτές? Δεν νομίζω να υπάρχει καν το δίλλημα ποιόν θα διαλέξεις, όταν διαλέγω τον δικό μου άνθρωπο εννοείται ότι θα ήθελα να το κάνει κάθε άνθρωπος αυτό, την κοινωνία την διαλέγουμε επειδή έχει διευρυνθεί κάπως η αγάπη μας, αλλιώς να διαλέξεις να σώσεις τον άγνωστο θα σήμαινε ότι θα διάλεγες να σώσεις μια άλλη κοινωνία και όχι τη δική σου σε ανάλογη περίπτωση, που θα σήμαινε ότι μόνο αν δεν την αγαπάς σώνεται η ίδια...
Αυτό που ρώταγα αφορά το τελευταίο κομμάτι, τι θα αγαπήσεις περισσότερο, αξίες αφηρημένες και διαχρονικές ή έναν άνθρωπο και αν τελικά να θυσιάζεις τις αξίες είναι αυτό που λεγες να θυσιάζεις τον εαυτό σου, ή αν ο δρόμος της αρετής επιβάλλει να μην θυσιαστείς ο ίδιος για κάτι που δεν είναι αιώνιο, και αν αυτά τα δύο είναι ασυμβίβαστα _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 8:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
παράδειγμα, ας πούμε ότι για να βγείς απ το σπήλαιο και να βιώσεις την ενότητα χρειάζεται να στραφείς ολόκληρος σ αυτό, απ την άλλη αγαπάς κάποια που θέλει να κάνετε παιδάκια, να επιβεβαιώσετε και να αναπαράγετε την πολλαπλότητα. Θα διάλεγες ποτέ το δεύτερο αν σήμαινε ότι δεν θα βίωνες ποτέ την αλήθεια? Μπορεί να γίνει το ψέμα αληθινότερο της αλήθειας αν τη θυσιάσεις? _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 9:17 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Άρα σε μία ιδεατή σχέση σου με τον κόσμο ολάκερο μπορεί και να διάλεγες να βασανιστούν και οι δύο Ιωάννη _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 9:21 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Παραμύθια,ο δρόμος της αρετής είναι για τους λίγους,οι υπόλοιποι θα μείνουμε στο σπήλαιο για πάντα και θα νιώθουμε τυχεροί που φοβηθήκαμε τον πόνο και το θάνατο,χωρίς να μάθουμε τίποτα απ' τον Επίκουρο. |
Με μπερδεύεις. Ο Επίκουρος δεν είπε να μείνουμε μακριά από το συνοδοιπορικό του θανάτου ? _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 9:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | αυτό με την επιλογή να σώσεις τον άγνωστο μου θυμίζει τους ανθρώπους που προκειμένου να κάνουν καλή εντύπωση σε κάποιον άγνωστο πουλάνε τα κοντινά τους πρόσωπα, χάνουν ξαφνικά όλες τις αξίες και τον εαυτό τους στην ουσία, δουλοπρέπεια. Δεν νομίζω να επιβιώνει κάτι έτσι εκτός του καθωσπρεπισμού. Σ αυτά βασίζεται η κοινωνία? Σωθήκαμε....
|
Αυτό kaneis με βάζει σε υποψίες ότι βάζει από την πίσω πόρτα τον νεποτισμό ένα φαινόμενο που δεν ξέρω αν το γνωρίζεις αλλά αν η Ελλάδα έπρεπε να ασχοληθεί αποκλειστικά με ένα θέμα σχετικά με το που κατάντησε τότε θα ήταν αυτό. _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 10:08 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
και τι είναι προτιμότερο να διαλέξεις κάποιον με μόνο κριτήριο ότι είναι άγνωστος? Αυτή είναι η λύση στον νεποτισμό?
Εδώ μιλάμε για αγάπη και εννοείται ότι η αγάπη είναι αξιοκρατική, κάποια αξία έχει για σένα ο άλλος και τον αγαπάς, άρα διαλέγοντας τον άγνωστο, την καμία αξία, καταργείς την αξιοκρατία, κατάργηση της οποίας είναι αιτία και του νεποτισμού. _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
SARUMAN Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Απρ 2013 Δημοσιεύσεις: 1729 Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 10:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ayrton Senna έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Παραμύθια,ο δρόμος της αρετής είναι για τους λίγους,οι υπόλοιποι θα μείνουμε στο σπήλαιο για πάντα και θα νιώθουμε τυχεροί που φοβηθήκαμε τον πόνο και το θάνατο,χωρίς να μάθουμε τίποτα απ' τον Επίκουρο. |
Με μπερδεύεις. Ο Επίκουρος δεν είπε να μείνουμε μακριά από το συνοδοιπορικό του θανάτου ? |
O Επίκουρος φίλε senna εζησε σε μια εποχή όπου η φιλοσοφία είχε παρακμάσει και προσπαθούσε να διασωσει ότι μπορούσε να διασώσει. _________________ Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 10:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | και τι είναι προτιμότερο να διαλέξεις κάποιον με μόνο κριτήριο ότι είναι άγνωστος? Αυτή είναι η λύση στον νεποτισμό?
Εδώ μιλάμε για αγάπη και εννοείται ότι η αγάπη είναι αξιοκρατική, κάποια αξία έχει για σένα ο άλλος και τον αγαπάς, άρα διαλέγοντας τον άγνωστο, την καμία αξία, καταργείς την αξιοκρατία, κατάργηση της οποίας είναι αιτία και του νεποτισμού. |
Ακριβώς για την αξιοκρατία μιλούσα την οποία ο Ελληνικός νεποτισμός έστειλε στο διάολο και είναι δε πραγματικότητα που δεν χρειάζεται στοιχεία αλλά αυτοί που αγαπάμε δεν είναι πάντα οι πιο ικανοί για τη δουλειά. Το να διαφωνεί ένας ΈΛληνας επ'αυτού συνιστά μεγαλύτερη έκληξη και από την ΕΡΤ _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 10:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
SARUMAN έγραψε: |
O Επίκουρος φίλε senna εζησε σε μια εποχή όπου η φιλοσοφία είχε παρακμάσει και προσπαθούσε να διασωσει ότι μπορούσε να διασώσει. |
Έτσι με δυο αράδες απαξιώσαμε τον Επίκουρο φίλε Saruman ?
Στην παρακμιακή προ 1897 Ελλάδα δεν είχαμε αναλαμπές ?
Πως το συσχετίζεις τόσο απαγορευτικά το ένα με το άλλο εσύ που είσαι τόσο απροσμέτρητα προσεχτικός στις διατυπώσεις ? Τι θα έλεγε ο Παπαδιαμάντης για τη θέση σου ? _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 22, 2013 10:36 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ayrton Senna έγραψε: | kaneis έγραψε: | και τι είναι προτιμότερο να διαλέξεις κάποιον με μόνο κριτήριο ότι είναι άγνωστος? Αυτή είναι η λύση στον νεποτισμό?
Εδώ μιλάμε για αγάπη και εννοείται ότι η αγάπη είναι αξιοκρατική, κάποια αξία έχει για σένα ο άλλος και τον αγαπάς, άρα διαλέγοντας τον άγνωστο, την καμία αξία, καταργείς την αξιοκρατία, κατάργηση της οποίας είναι αιτία και του νεποτισμού. |
Ακριβώς για την αξιοκρατία μιλούσα την οποία ο Ελληνικός νεποτισμός έστειλε στο διάολο και είναι δε πραγματικότητα που δεν χρειάζεται στοιχεία αλλά αυτοί που αγαπάμε δεν είναι πάντα οι πιο ικανοί για τη δουλειά. Το να διαφωνεί ένας ΈΛληνας επ'αυτού συνιστά μεγαλύτερη έκληξη και από την ΕΡΤ |
Μα δε διαφωνώ, αυτό λέω και γω ότι η επιλογή του αγνώστου είναι στην προκειμένη κατάργηση της αξιοκρατίας και όχι το ανάποδο απ τη στιγμή που η μόνη διαφορά αξίας μεταξύ των δύο προσώπων είναι η αγάπη σου. _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:01 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | αυτό με την επιλογή να σώσεις τον άγνωστο μου θυμίζει τους ανθρώπους που προκειμένου να κάνουν καλή εντύπωση σε κάποιον άγνωστο πουλάνε τα κοντινά τους πρόσωπα, χάνουν ξαφνικά όλες τις αξίες και τον εαυτό τους στην ουσία, δουλοπρέπεια. Δεν νομίζω να επιβιώνει κάτι έτσι εκτός του καθωσπρεπισμού. Σ αυτά βασίζεται η κοινωνία? Σωθήκαμε....
Αυτό που είσαι οφείλεται σε σενα, ιδανικά λέμε αν είσαι αυτόνομος, και είσαι αυτό που αγαπάς, όντως αν χάσεις αυτό η επιβίωση δεν έχει νόημα, ανακλαστικές σκέψεις είναι αυτές? Δεν νομίζω να υπάρχει καν το δίλλημα ποιόν θα διαλέξεις, όταν διαλέγω τον δικό μου άνθρωπο εννοείται ότι θα ήθελα να το κάνει κάθε άνθρωπος αυτό, την κοινωνία την διαλέγουμε επειδή έχει διευρυνθεί κάπως η αγάπη μας, αλλιώς να διαλέξεις να σώσεις τον άγνωστο θα σήμαινε ότι θα διάλεγες να σώσεις μια άλλη κοινωνία και όχι τη δική σου σε ανάλογη περίπτωση, που θα σήμαινε ότι μόνο αν δεν την αγαπάς σώνεται η ίδια...
Αυτό που ρώταγα αφορά το τελευταίο κομμάτι, τι θα αγαπήσεις περισσότερο, αξίες αφηρημένες και διαχρονικές ή έναν άνθρωπο και αν τελικά να θυσιάζεις τις αξίες είναι αυτό που λεγες να θυσιάζεις τον εαυτό σου, ή αν ο δρόμος της αρετής επιβάλλει να μην θυσιαστείς ο ίδιος για κάτι που δεν είναι αιώνιο, και αν αυτά τα δύο είναι ασυμβίβαστα |
1) Για τον καθωσπρεπισμό θα σχολίαζα ότι αποτελεί μια υποκριτική συμπεριφορά προκειμένου να κερδίσεις κάτι.Εδώ,όμως,χάνεις το έδαφος κάτω απ' τα πόδια σου και το μόνο που κερδίζεις (αν κερδίζεις...το συζητάμε αυτό) είναι η ηθική ανωτερότητα σε σχέση με την ανακλαστική προστασία του εαυτού σου (γιατί και το αγαπώμενο πρόσωπο είναι μέρος του εαυτού σου).
2)Αν κάποιος άλλος διάλεγε αντί για σένα,δε θα ήθελες να διαλέξει το αγαπώμενο πρόσωπό σου; Δηλαδή να διαλέξει τον άγνωστο;
3)Δεν μπορούμε ν' αγαπήσουμε αξίες,αγαπάμε ανθρώπους και άλλα πλάσματα επειδή βρίσκουμε ότι έχουμε κάτι κοινό με αυτά.Αυτό το κοινό είναι οι αξίες και η επένδυση σε αυτές σημαίνει ότι υπερασπίζεσαι το δικαίωμα κι άλλων υπάρξεων να αγαπήσουν,όπως κάποιοι άλλοι το έκαναν και για σένα. Στην ακραία περίπτωση της επιλογής,το δίκαιο είναι η υπεράσπιση των αξιών,όχι των προσώπων (που σε τελική ανάλυση είναι η υπεράσπιση του ατομικού σου χρόνου κι όχι της αιωνιότητας) _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|