Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 10:34 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το απολλώνειο νομίζω είναι το αποστασιοποιημένο απ τον κόσμο, στον εαυτό του. Το διονυσιακό αυτό που εξαντλείται και τα δίνει όλα στον κόσμο. Αν καταφέρει κάποιος να τα συνδυάσει, να δίνεσαι χωρίς να δίνεσαι, έχει φτάσει σε καλό επίπεδο συνειδητότητας πιστεύω( όχι δογματικά) _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:10 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | mark έγραψε: | Πολλά "πρέπει" ρε kaneis. Και πιο ενδιαφέρον ένα μυρμήγκι από τον σκάκο; Άλλο πάλι και αυτό...μάλλον γίνεσαι κακός εδώ, για κοίταξε το! |
Έχεις δίκιο, όλο πρέπει είναι. Αλλά απ την άλλη το πρέπον είναι για τον νου ότι το ευχάριστο είναι για το επιθυμιτικό, άρα όσο μας κουράζουν τα πρέπει τόσο πρέπει να το αντιλαμβανόμαστε ως αδυναμία του νου, τουλάχιστον στο πλαίσιο που τα βάζω εγώ.
Άλλο πάλι και τούτο, από που αντλείς την πεποίθηση ότι ο κάθε άνθρωπος είναι πιο ενδιαφέρον από ένα μυρμήγκι? Δηλαδή είναι εξ ορισμού κάθε άνθρωπος πιο ενδιαφέρον και πιο σημαντικός απ ότιδήποτε άλλο ωστε να είναι και κακός όποιος έχει αντίθετη άποψη? Το μυρμήγκι δεν μου έχει δείξει ποτέ αλαζονεία και υπεροψία και ματαιοδοξία και υποτίμηση των υπόλοιπων ειδών, ο σκάκος ναι. Εσύ αυτά τα θεωρείς πιο ενδιαφέροντα απ την ισορροπία και την πειθαρχία των μυρμηγκιών λ.χ.? Η απλά ο άνθρωπος είναι πιο ενδιαφέρον επειδή το μυρμήγκι δεν μας επιστρέφει κάποια εικόνα με την οποία να αυτοικανοποιηθούμε? για κοιταξέ το |
Αν το πρέπον είναι για το νου οτι το ευχάριστο για το επιθυμιτικό, αυτό σημαίνει πως ο νους θα γουστάρει το πρέπον και δεν θα τον κουράζει. Σωστά;
Άσχετα με την αλαζονεία, υπεροψία, αυτοικανοποίηση κλπ που λες, είναι γεγονός πως με κάποιον άλλον άνθρωπο μπορείς να επικοινωνήσεις, η επικοινωνία αυτή να φτάσει σε πολύ υψηλά πνευματικά επίπεδα και εν τέλει να τα βρείτε κιόλας. Με τα μυρμήγκια αυτό δεν μπορείς να το κάνεις. Και το μυρμήγκι ποτέ δεν πρόκειται να σου κάνει κριτική, οπότε είσαι ασφαλής εκεί, αυτό δηλώνει όμως μια αδυναμία εκ μέρους σου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:35 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι το πρέπον δεν κουράζει τον νου, όταν λέω αδυναμία του νου εννοώ να υπερισχύσει πάνω στα άλλα ώστε να ακολουθηθεί στην πράξη το πρέπον.
ιδίως άμα επικοινωνείς με γκομενάκι και επέλθει και το σωματικό ζευγάρωμα εκτός του πνευματικού βρήκαμε την ευδαιμονία ε? όλα αυτά που λες για τον άνθρωπο είναι υποθετικά και δεν έχω αντίρρηση, θα μπορούσε να είναι θαυμάσιο ζώο αν ήθελε. Αν όμως άσχετα με το τι θα μπορούσε να γίνει η πραγματικότητα είναι η αλαζονεία και τα σχετικά? Με το μυρμήγκι άντε να το δεχτούμε ότι δεν μπορείς να επικοινωνήσεις, μην ξεφύγουμε, για την κριτική δεν συμφωνώ. Μου χουν ασκήσει κριτική τα μυρμήγκια για την έλλειψη πειθαρχίας και προσήλωσης στο σκοπό παρατηρώντας τα. Ανάλογα πως τα χρησιμοποιείς τα πράγματα, δεν χρειάζεται να στο πούνε στα ελληνικά για να το καταλάβεις, έτσι καταλαβαίνουν οι υπερόπτες σαν τους γάλλους που έρχονται διακοπές στην ελλάδα και περιμένουν να ξέρεις γαλλικά. Θυμάμαι τον μπάγκμαν που χε πει ότι τα μυρμήγκια μόνο για να τα πατάμε τα χουμε, αυτή είναι δηλαδή η μόνη χρήση που ξέρει να κάνει ένας βλάκας, κάποιος δηλαδή που το μόνο που ξέρει να κάνει με τον κόσμο είναι να τον χρησιμοποιεί για να νιώσει ανώτερος σε σχέσεις εξουσίας, να επιβεβαιωθεί δηλαδή. Το κοτόπουλο να το τρώει και τα μυρμήγκια να τα πατάει. Σοβαρά τώρα, άσχετα με το τι θα μπορούσε να συμβεί, πιστέυεις προτιμάω να πάω για καφέ με αυτούς τους δύο ή να παρατηρήσω ένα μυρμήγκι? _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:39 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | mark έγραψε: | Πολλά "πρέπει" ρε kaneis. Και πιο ενδιαφέρον ένα μυρμήγκι από τον σκάκο; Άλλο πάλι και αυτό...μάλλον γίνεσαι κακός εδώ, για κοίταξε το! |
Έχεις δίκιο, όλο πρέπει είναι. Αλλά απ την άλλη το πρέπον είναι για τον νου ότι το ευχάριστο είναι για το επιθυμιτικό, άρα όσο μας κουράζουν τα πρέπει τόσο πρέπει να το αντιλαμβανόμαστε ως αδυναμία του νου, τουλάχιστον στο πλαίσιο που τα βάζω εγώ.
Άλλο πάλι και τούτο, από που αντλείς την πεποίθηση ότι ο κάθε άνθρωπος είναι πιο ενδιαφέρον από ένα μυρμήγκι? Δηλαδή είναι εξ ορισμού κάθε άνθρωπος πιο ενδιαφέρον και πιο σημαντικός απ ότιδήποτε άλλο ωστε να είναι και κακός όποιος έχει αντίθετη άποψη? Το μυρμήγκι δεν μου έχει δείξει ποτέ αλαζονεία και υπεροψία και ματαιοδοξία και υποτίμηση των υπόλοιπων ειδών, ο σκάκος ναι. Εσύ αυτά τα θεωρείς πιο ενδιαφέροντα απ την ισορροπία και την πειθαρχία των μυρμηγκιών λ.χ.? Η απλά ο άνθρωπος είναι πιο ενδιαφέρον επειδή το μυρμήγκι δεν μας επιστρέφει κάποια εικόνα με την οποία να αυτοικανοποιηθούμε? για κοιταξέ το | νομιζω το "αξιοσημειωσιμο" (με ποσο ψώνιο μεσα το "αξιο-" δε ξερω ) ειναι η σταθερότητα περι της αποψης περι σκακου... δεν διακρίνεται δικαίωμα αλλαγής.... παρέχεται άραγε? ... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:46 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν δεν δικαιούταν δεν θα μίλαγα καν. Η άποψη μου δεν αναφέρεται στον σκάκο ως δυνατότητα αλλά στον σκάκο ως κατάσταση. Αυτό έλεγα πιο πάνω, δεν κρίνω το τι θα μπορούσε να είναι κ ότι αν ταυτιστείς με την κατάστασή σου δεν θα αλλάξεις ποτέ. Για να θες να αλλάξεις κάτι δεν πρέπει να είναι αυτό το κάτι ορισμένο? Αν δεν έχεις σταθερή άποψη σ αυτό που πρέπει να αλλάξει τι αλλαγή θα κάνεις? Καμία δεν νομίζεις? _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:49 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
το χανω λιγο με τους "ορισμους", επειδη πεφτω μεσα κι "εγω"...
δεν μπορω να ζυγισω τα "αποτελεσματα" των "αναφορων ονοματων"...
εν προκειμενω το εξελαβα "βαρια".... δεν ξερω αν ειναι οντως βαρυ... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:51 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | Θα αναφέρω μερικές αιτίες και συμπτώματα σκάκο και θα μου πεις πόσα παρατηρείς στον εαυτό σου
Αιτία. Κοιτάμε μόνο να επιβεβαιωθούμε, για την εικόνα μας, και αδυνατούμε να κοιτάξουμε τον εαυτό μας από απόσταση με ουδετερότητα ώστε να υπάρχει η δυνατότητα κατανόησής του και αυτοκριτικής.
Συμπτώματα. Εσωτερικός κατακερματισμός, δηλαδή έλλειψη εσωτερικής συνοχής κ άπειρες αντιφάσεις, 2 μέτρα και 2 σταθμά αν είναι να συγκρίνουμε τις αντιλήψεις μας με των άλλων αδυνατώντας να κατανοήσουμε ότι είμαστε ίδιοι με αυτό που κρίνουμε στους άλους, νομίζοντας δε ότι είμαστε ίσως και οι μοναδικοί άξιοι και σωστοί σε τούτη την άχαρη κοινωνία (αρχή παράνοιας)
Φανατισμός, υποστηρίζουμε συναισθηματικά τις δογματικές μας αντιλήψεις, πώς να μην είναι δογματικές όταν αδυνατώ να αποταυτιστώ απ αυτές και να τις κρίνω ουδέτερα? Περιφρόνηση των αντίθετων αντιλήψεων, αδυναμία κατανόησης τους αφού ενεργώ συναισθηματικά και όχι λογικά και μόνη διέξοδος το υποτιμητικό ΄΄χιούμορ΄΄
Σκαμπανεβάσματα στη διάθεση, τη μία στιγμή μπορεί να υποστηρίζω κάτι γεμάτος πάθος και απολυτότητα και την επόμενη να είμαι ήπιος και να αναιρώ την προηγούμενη απολυτότητα, πάλι αποτέλεσμα της συναισθηματικής φόρτισης και έλλειψης λογικής και μέτρου
Έλλειψη συγκέντρωσης σ αυτά που λένε οι άλλοι, αν κοιτάω να επιβεβαιωθώ δεν με ενδιαφέρει τι λέει πραγματικά ο άλλος αλλά κοιτάω μόνο τι θέση μπορώ να πάρω πάνω σ αυτά να πω και γω το δικό μου χωρίς να κοιτάω να κατανοήσω. Έτσι τα μεγάλα κέιμενα με ενοχλούν, οι ερωτήσεις στις οποίες δεν μπορώ να παπαγαλίσω τις θέσεις μου είναι ακαταλαβίστικες και γενικά όλα είναι αχταρμάς αν δεν συμφωνούν μαζί μου
Για τσέκαρε να δεις, τυχαίνει να έχεις κάποια απ αυτά τα συμπτώματα |
Θα σου πω μερικά πράγματα και πιστεύω ότι θα σου λυθούν πολλές απορίες.
Καταρχήν και καταρχάς αντιφάσεις υπάρχουν παντού. Από τα αυστηρά μαθηματικά μέχρι την ίδια τη ζωή. Είναι γελοίος όποιος ισχυρίζεται ότι αυτός δεν έχει αντιφάσεις...
Κατά δεύτερον, σε ένα φόρουμ δεν μπορείς να διατηρήσεις τη "συγκέντρωση" σου με την έννοια που την εννοείς. Σε κάθε ροή γράφονται 295 post το δευτερόλεπτο. Μιλάμε στην Αγορά μαζί με τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα. Και η συζήτηση τρέχει. Δεν συμμετέχουμε ομαδικά σε γραπτό κείμενο.
Όσον αφορά τώρα τις "κατηγορίες" για φανατισμό και δύο μέτρα και δύο σταθμά αντιπαρέρχομαι. Ας τις έκανες εκεί που παρουσίασα αυτά τα συμπτώματα. Τώρα γενικά τι θέλεις να σου πω;;;; Όχι, δεν έχω φανατισμό. Μάλιστα πολλές φορές αποφορτίζω τη συζήτηση με χιούμορ, ενώ πολλοί άλλοι επιμένουν και υβρίζουν. Όχι, δεν έχω δύο μέτρα και δύο σταθμά. Κρίνω την επιστήμη όπως κρίνω και τη θρησκεία. Πρώτος παραδέχομαι το λάθος της θρησκείας όταν κάνει μαλακίες. Η αδυναμία των άλλων να κάνουν το ίδιο με την επιστήμη ίσως σου δημιουργεί την λανθασμένη εντύπωση ότι εγώ είμαι... "φανατικός" που λέω το προφανές; _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 11:55 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | Ναι το πρέπον δεν κουράζει τον νου, όταν λέω αδυναμία του νου εννοώ να υπερισχύσει πάνω στα άλλα ώστε να ακολουθηθεί στην πράξη το πρέπον.
ιδίως άμα επικοινωνείς με γκομενάκι και επέλθει και το σωματικό ζευγάρωμα εκτός του πνευματικού βρήκαμε την ευδαιμονία ε? όλα αυτά που λες για τον άνθρωπο είναι υποθετικά και δεν έχω αντίρρηση, θα μπορούσε να είναι θαυμάσιο ζώο αν ήθελε. Αν όμως άσχετα με το τι θα μπορούσε να γίνει η πραγματικότητα είναι η αλαζονεία και τα σχετικά? Με το μυρμήγκι άντε να το δεχτούμε ότι δεν μπορείς να επικοινωνήσεις, μην ξεφύγουμε, για την κριτική δεν συμφωνώ. Μου χουν ασκήσει κριτική τα μυρμήγκια για την έλλειψη πειθαρχίας και προσήλωσης στο σκοπό παρατηρώντας τα. Ανάλογα πως τα χρησιμοποιείς τα πράγματα, δεν χρειάζεται να στο πούνε στα ελληνικά για να το καταλάβεις, έτσι καταλαβαίνουν οι υπερόπτες σαν τους γάλλους που έρχονται διακοπές στην ελλάδα και περιμένουν να ξέρεις γαλλικά. Θυμάμαι τον μπάγκμαν που χε πει ότι τα μυρμήγκια μόνο για να τα πατάμε τα χουμε, αυτή είναι δηλαδή η μόνη χρήση που ξέρει να κάνει ένας βλάκας, κάποιος δηλαδή που το μόνο που ξέρει να κάνει με τον κόσμο είναι να τον χρησιμοποιεί για να νιώσει ανώτερος σε σχέσεις εξουσίας, να επιβεβαιωθεί δηλαδή. Το κοτόπουλο να το τρώει και τα μυρμήγκια να τα πατάει. Σοβαρά τώρα, άσχετα με το τι θα μπορούσε να συμβεί, πιστέυεις προτιμάω να πάω για καφέ με αυτούς τους δύο ή να παρατηρήσω ένα μυρμήγκι? |
Αν πιστεύεις πως κάποιος είναι λάθος, τότε μπορείς να τον βοηθήσεις να αλλάξει, αυτό λέω. Και αν δεν τα καταφέρεις ή τα παρατήσεις, ένα μερίδιο ευθύνης θα το φέρεις και εσύ. Και άλλωστε είμαι σίγουρος πως οι "αντίπαλοί" σου, το ίδιο θα σκέφτονται για σένα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 12:06 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kaneis έγραψε: | Σοβαρά τώρα, άσχετα με το τι θα μπορούσε να συμβεί, πιστέυεις προτιμάω να πάω για καφέ με αυτούς τους δύο ή να παρατηρήσω ένα μυρμήγκι? |
Από αυτά που λες, συμπεραίνω πως αυτούς τους δύο δεν θέλεις ούτε να τους βλέπεις, η παρουσία τους και μόνο, η ύπαρξή τους θα έλεγα, σου προκαλεί μεγάλη αναστάτωση και εκνευρισμό. Αν όμως, αν, το "πρέπον" που λέγαμε πριν είναι να γίνετε κολλητάρια, τι κινήσεις θα έκανες; Και άλλωστε πού ξέρεις εσύ τις δυνατότητες των άλλων; Τις δικές σου τις ξέρεις; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 12:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γιατί να βοηθήσεις κάποιον να αλλάξει? Τι σημαίνει να είναι λάθος? Μπορεί να είναι το κάρμα του σκάκου να είναι όπως είναι, ποιός είμαι εγώ να τον αλλάξω? ΄΄Οπως βλέπεις πάλι για διαδικασία αυτοεπιβεβαίωσης μου μιλάς, όποιος δεν έχει όρεξη να αλλάξει τον εαυτό του λέει ας αλλάξω τους άλλους. Γιατί τα λέω τότε θα μου πεις, ήδη παραδέχτηκα ότι μπορεί και να είναι λάθος που τα είπα, βρίσκομαι σε δίλλημα. Δεν τα είπα για να αλλάξει όμως, τα είπα γιατί έχω διαφορετική άποψη για το τι είναι απ την ιδέα που έχει για τον εαυτό του, το τι θα κάνει με όσα είπα δεν είναι δική μου ευθύνη.
Σκάκο οκ αν νομίζεις ότι αυτό είσαι εντάξει συνέχισε, απλά έχω άλλη άποψη _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την kaneis στις Τετ Ιούν 19, 2013 12:23 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
SARUMAN Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Απρ 2013 Δημοσιεύσεις: 1729 Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 12:16 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mark έγραψε: |
Αν πιστεύεις πως κάποιος είναι λάθος, τότε μπορείς να τον βοηθήσεις να αλλάξει, αυτό λέω. Και αν δεν τα καταφέρεις ή τα παρατήσεις, ένα μερίδιο ευθύνης θα το φέρεις και εσύ. Και άλλωστε είμαι σίγουρος πως οι "αντίπαλοί" σου, το ίδιο θα σκέφτονται για σένα. |
Και πώς ξέρεις ότι είναι λάθος αυτός κι όχι εσύ;;;;
Για να μπείς στη διαδικασία να προαπαθήσεις να αλλάξεις κάποιον ,πρέπει να είσαι σίγουρος ότι εσύ που προσπαθείς να τον αλλάξεις
1) Εχεις το δίκιο και την ορθή γνώση με το μέρος σου
2)Εχεις την ικανότητα και τις αρετές να μπορείς να το κάνεις αυτό
χωρίς να τον προσβάλεις και να υποτιμήσεις την προσωπικότητα του.
Εσύ είσαι σίγουρος ότι τα διαθέτεις αυτά;;; _________________ Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 12:22 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
mark έγραψε: | Από αυτά που λες, συμπεραίνω πως αυτούς τους δύο δεν θέλεις ούτε να τους βλέπεις, η παρουσία τους και μόνο, η ύπαρξή τους θα έλεγα, σου προκαλεί μεγάλη αναστάτωση και εκνευρισμό. Αν όμως, αν, το "πρέπον" που λέγαμε πριν είναι να γίνετε κολλητάρια, τι κινήσεις θα έκανες; Και άλλωστε πού ξέρεις εσύ τις δυνατότητες των άλλων; Τις δικές σου τις ξέρεις; |
ναι παθαίνω ταραχή που λέει ο πανταζής δεν είπα ότι δεν τον αντέχω, απλά δεν νομίζω ότι έχει να μου δώσει κάτι. Πως θα γίνει δηλαδή θα επιμένω σε μια τελειωμένη σχέση? Το πρέπον που καταλαβαίνω είναι αυτό, ότι με ενοχλεί να το μετατρέπω σε αδιάφορο, αυτό είναι δυνάμωση, το να εκνευρίζεσαι είναι ανισορροπία. Το να μπορείς να έχεις καλές σχέσεις με άτομα που δε σε ενδιαφέρουν δεν αναιρεί τα υποκειμενικά ενδιαφέροντα, με όλους μπορείς να είσαι ευγενικός αλλά κάποιος απ όλους να σου δίνει πράγματα που σε ενδιαφέρουν, όχι? Αυτό είπα μιλώντας στον σέννα για τον εαυτό μου, υποκειμενικά δηλαδή μη ξεχνιόμαστε _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 1:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: |
Γιατί να βοηθήσεις κάποιον να αλλάξει;
|
Ναι, όντως, γιατί; Αλλά και γιατί όχι. Όπως και να'χει, σου παρέχεται αυτή η δυνατότητα και είναι θέμα επιλογής πλέον. Για αυτό και είπα "μπορείς", και όχι "πρέπει".
Παράθεση: |
Τι σημαίνει να είναι λάθος;
|
Δεν είπα να είναι λάθος, αλλά να πιστεύεις εσύ πως είναι λάθος. Πιστεύεις πως κάποιος έχει λάθος αντίληψη για κάποιο θέμα. Τι κάνεις;
Παράθεση: |
Οπως βλέπεις πάλι για διαδικασία αυτοεπιβεβαίωσης μου μιλάς, όποιος δεν έχει όρεξη να αλλάξει τον εαυτό του λέει ας αλλάξω τους άλλους.
|
Αυτό που λες βασίζεται στην εσφαλμένη υπόθεση ότι αυτός που αλλάζει τους άλλους, δεν αλλάζει και ο ίδιος. Για προσπάθησε π.χ. να αλλάξεις τον σκάκο, και έλα μετά να μου πεις αν μέσω αυτής της διαδικασίας, δεν άλλαξες και εσύ. Και μην μπερδεύεις την επιβεβαίωση με την αυτο-επιβεβαίωση. Η επιβεβαίωση έρχεται έξω από εμάς, θέλουμε κάποιον ή κάποιους (όσο περισσότεροι και καλύτερα) να μας επιβεβαιώσει ότι έχουμε δίκιο, ότι είμαστε έξυπνοι και ωραίοι. Από την άλλη, η αυτοεπιβεβαίωση δεν χρειάζεται κανέναν εκτός από εμάς τους ίδιους.
Παράθεση: |
Δεν τα είπα για να αλλάξει όμως, τα είπα γιατί έχω διαφορετική άποψη για το τι είναι απ την ιδέα που έχει για τον εαυτό του, το τι θα κάνει με όσα είπα δεν είναι δική μου ευθύνη.
|
Τελικά πιστεύεις πως μπορεί να έχεις και άδικο και ο σκάκος δίκιο; Αυτό καταλαβαίνω όταν μου λες απλά για μια άποψη. Οτι μπορεί να είναι έτσι, μπορεί και όχι. Γι' αυτό την καταθέτεις, για να δεις τι ισχύει; Ρε μήπως ψάχνεις για επιβεβαίωση και δεν το ξέρεις;
Παράθεση: |
Το πρέπον που καταλαβαίνω είναι αυτό, ότι με ενοχλεί να το μετατρέπω σε αδιάφορο, αυτό είναι δυνάμωση, το να εκνευρίζεσαι είναι ανισορροπία.
|
Εκτός και αν ο εκνευρισμός θέλει να σου πει κάτι, να σε βάλει να βρεις την αιτία του δηλαδή. Στην οποία περίπτωση, η μετατροπή του εκνευρισμού σε αδιαφορία δεν είναι "πρέπον", ούτε δυνάμωση, μάλλον το αντίθετο. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 19, 2013 2:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
SARUMAN έγραψε: | mark έγραψε: |
Αν πιστεύεις πως κάποιος είναι λάθος, τότε μπορείς να τον βοηθήσεις να αλλάξει, αυτό λέω. Και αν δεν τα καταφέρεις ή τα παρατήσεις, ένα μερίδιο ευθύνης θα το φέρεις και εσύ. Και άλλωστε είμαι σίγουρος πως οι "αντίπαλοί" σου, το ίδιο θα σκέφτονται για σένα. |
Και πώς ξέρεις ότι είναι λάθος αυτός κι όχι εσύ;;;;
Για να μπείς στη διαδικασία να προαπαθήσεις να αλλάξεις κάποιον ,πρέπει να είσαι σίγουρος ότι εσύ που προσπαθείς να τον αλλάξεις
1) Εχεις το δίκιο και την ορθή γνώση με το μέρος σου
2)Εχεις την ικανότητα και τις αρετές να μπορείς να το κάνεις αυτό
χωρίς να τον προσβάλεις και να υποτιμήσεις την προσωπικότητα του.
Εσύ είσαι σίγουρος ότι τα διαθέτεις αυτά;;; |
Έλα ντε, πώς μπορείς να είσαι 100% σίγουρος ότι είσαι σωστός; Σίγουρα δεν μπορείς να περιμένεις από τους άλλους να στο πούνε. Κάπως θα πρέπει να το βρεις μόνος σου. Και, με ένα μαγικό τρόπο, να το βρεις όμως, πώς μπορείς να είσαι σίγουρος;
Οπότε, τι να κάνουμε, που έλεγε και ο Λένιν.
Έχω καταλήξει στο εξής: θα πρέπει να μπορείς να λες οτιδήποτε σε κάποιον και αυτός να μην αναστατώνεται, να μην εκνευρίζεται. Αν το κάνει, αυτό δείχνει πως είτε είναι λάθος είτε δεν πολυπιστεύει αυτό που λέει. Όταν σταματήσει να εκνευρίζεται στο άκουσμα της αντίθετης άποψης, ε τότε θα έχει αλλάξει.
Συνεπώς το θέμα δεν είναι τόσο με την ορθή γνώση, όσο με το συναίσθημα που προκαλείται στις αντιπαραθέσεις. Κάποιος που φανατισμένα υποστηρίζει κάτι, έστω και το σωστό, γιατί του το είπανε ή γιατί το πέτυχε ή το βρήκε από μόνος του, έχει ... θέμα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|