Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Περι Θεου...
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 01, 2013 11:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
mark

Οπότε ναι, θα ήθελα να θέλω ο,τι μπορώ να κάνω, άσχετα με το τι θα κάνω τελικά. Για να θέλεις βέβαια κάτι, θα πρέπει να το γνωρίζεις πρώτα. Οπότε αυτό πάει χέρι-χέρι με την αυτογνωσία. Και αφού λέμε "οτιδήποτε", μιλάμε πλέον με απόλυτους όρους. Δηλάδη την απόλυτη αυτογνωσία. Επικίνδυνα πράγματα βέβαια, αλλά τι να κάνουμε, αφού τα θέλω όλα, ΧΑΧΑΧΑΧΑ


Ακούγεσαι πολύ σίγουρος, πως πραγματικά θα ήθελες να θέλεις , να κάνεις επικίνδυνα πράγματα

Όπως δηλαδή να κάνεις πιάτσα στη Συγγρού ?.

Το θέμα είναι με ποια εμφάνιση θα ήθελες να θέλεις να το κάνεις
Με ξανθιά περούκα προτιμάς , καλτσόν και μίνι σέξι φουστούλα , ή μάξι σαν του Ρουβά?

Εκεί δοκιμάζεται η ελευθερία στις βούληση, όχι στην “πιάτσα” .

Κατάλαβες τώρα , ποιο είναι το πρόβλημα και που το βασικό εμπόδιο.
Σε αυτή την περίπτωση είναι ξεκάθαρα το βασικό πρόβλημα....
“βασικό ένστικτο” λέγεται.

Αλλά είπαμε , δεν είναι “άσπρο – μαύρο” , υπάρχουν και πολλές άλλες αποχρώσες αιτίες που ακυρώνουν την ελευθερία στη βούληση.
Ώρες να έχουμε να τις κουβεντιάζουμε, μια και πρέπει να εξαντλήσουμε τα “φυσικά / φυσιολογικά” εμπόδια πρώτα, τα ασυνείδητα, και μετά τα συνειδητά .
Μιλάμε για την ίδια πλέον την συνείδηση.

Η ελευθερία λοιπόν δεν αποδεικνύεται με τη στάση στο γαμήσι (όπως λέει ο μεγάλος Βάρναλης) αν δηλαδή επιλέξουμε δηλαδή, να είμαστε απο πάνω ή απο κάτω.
(φαντάζομαι το γνωρίζεις το σπουδαίο αυτό ποιημα του)


Όλα αυτά δεν σχετίζονται με την ελευθερία στη βούληση όπως την εννοεί η εκκλησία.
Στο διευκρινίζω αυτό.
Η εκκλησία έχει άλλη γνώμη , αυτοαναιρούμενη (όπως πάντα)
Για την εκκλησία τα πάντα είναι προγραμματισμένα – και εκ των προτέρων γνωστά – και μάλιστα από καταβολής κόσμου.
Ο θεός ξέρει όλες τις δικές σου αποφάσεις σου, πριν καν γεννηθείς,(πρίν καν γνωρίσει ο πατέρας σου τη μάνα σου)
Εξ αρχής και εκ των προτέρων, έχει κρατήσει μια θέση για σένα, στην κόλαση ή τον παράδεισο, ανάλογα αν σε έχει δημιουργήσει καλό η κακό.

Εδώ υπάρχει ΜΟΝΟ άσπρο – μαύρο, ολίγον παράδεισος ή ολίγον κόλαση δεν νοείται για την θρησκεία.
Διαλέγεις
Θεό ή διάβολο (υπάρχουν δεν υπάρχουν)
Κουρτίνα Νο3 δεν υπάρχει ως επιλογή.



.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 01, 2013 12:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss
έγραψε:
Παράθεση:
skapaneas

Καποιος φιλος εδω ( gianiss ), σε παλιοτερη συζητηση υποστηριζει, λεει, οτι : ζουμε για να πεθαινουμε, γιατι με αυτο τον τροπο συντελουμε ωστε ο κοσμος να εξελισσεται 
Μαλιστα θεωρει το θανατο ως το θαυμα της ζωης, υπο την εννοια οτι αυτο(ς) ειναι το βασικο αιτιο ή καλυτερα το θεμελιωδες εργαλειο με το οποιο η Φυση αναπτυσσει την τεραστια και αεναη ποικιλομορφια της 
Και επειδη μαλλον θα δει την παρουσα αναφορα μου στα λεγομενα του, ας με διορθωσει αν "κατι" δεν εχω αντιληφτει σωστα 






Για να σε βοηθήσω...
Αυτό που είπα ήταν, ότι ο “θάνατος” ήταν η “σοφότερη” απροσδιόριστη εξέλιξη της ζωής .

Ήταν ένα τεράστιο άλμα της ζωής , που οδήγησε στην ανάπτυξη των ανώτερων (πολυκύτταρων) μορφών ζωής .
Αυτό το .... κατόρθωμα απαίτησε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια και τρισεκατομμύρια τρισεκατομμυρίων εκατομμύρια απροσδιόριστες μεταλλάξεις, για να δημιουργηθεί ο πρώτος πολυκύτταρος οργανισμός.

Οι απροσδιόριστες μεταλλάξεις , είναι ένας από τους καταπληκτικότερους τρόπους της ύλης να αυτοοργανώνεται προς σταθερότερες καταστάσεις .
Όλα ανάγονται και συνδέονται με την βασική ιδιότητα των δομικών στοιχείων της ύλης , όπου κυριαρχεί η απροσδιοριστία
Ο κόσμος μας είναι απροσδιόριστος , το ίδιο και η εξέλιξη της ζωής.

Δεν υπάρχει κανένας σκοπός, γιατί αν υπήρχε, όφειλε να έχει ήδη ολοκληρωθεί πολύ ποιο πριν από το τώρα.
Αυτό που υπάρχει , είναι σε διαρκεί κίνηση και αλλαγή, χωρίς προσδιορισμένη / προκαθορισμένη αιτία και σκοπό

Μέσα σε αυτό το συμπαντικό γίγνεσθαι, αυτό που εσύ αποκαλείς “θάνατο” εγώ το λέω “σοφία” της ζωής και είναι αυτή καθεαυτή η απλότητα της λογικής , όπου αυτονόητα επικρατεί η καλύτερη αλλαγή σε ένα ζωντανό οικοσύστημα που διαρκώς μεταλλάσσεται κατα ένα απροσδιόριστο τρόπο.
Έτσι καταφέρνει και προσαρμοζεται σε πολλά διαφορετικά εξωτερικά περιβάλοντα


Μπορείς άραγε να φανταστείς εσύ την γη, με αθάνατους ΟΛΟΥΣ τους πολυκύτταρους οργανισμούς ?
Πως θα ήταν λες σε αυτή τη περίπτωση η ζωή στη γή?
Υπόθεση για σκέψη.
Μπορεί τότε να καταλάβεις την “σοφία” της ζωής.

Μπορεί!
Σίγουρος δεν είμαι.....
Παράθεση:


Η δικη μου ανθρωπινη και προσωπικη λογικη αποψη επι του ζητηματος, του γιατι ζουμε αυτο που ζουμε και φυσικα ο,τι ζουμε, ειναι οτι η ζωη ειναι ενα "δωρο" αναιτιο ( αιτιοκρατικα ) και σκοπο εχει να μας βοηθησει με ολα οσα μας παρεχει να ξεπερασουμε την αιτιοκρατκη φυση ( αιτιοκρατικους περιορισμους ) της παρουσας φασης της νοησης μας ωστε να ανελθουμε ( περασουμε ) συνειδητα σε μη αιτιοκρατικα επιπεδα αντιληψης και νοϊκής ( σωστα το διαβαζεις ) δρασης 





Που εντόπισες “λογική” στην “άποψή” σου?
Με ποια “λογική” ένας γεωσκώληξ (ο πολύ κοινός ) , θα καταφέρει να “ξεπεράσει την αιτιοκρατική φύση” του – στην “παρούσα φάση” – και θα ανέλθει “συνειδητά σε μη αιτιοκρατικά επίπεδα αντίληψης και νόησης” ?
(μέσα σε παρένθεση τα δικά σου λογια)

Πως και πότε υπολογίζεις να γίνει αυτό.

Η ζωή του έχει αίτιο?
Είναι αναίτια?
Ποια η αιτία και ο λόγος ύπαρξης (σκοπός) του συγκεκριμένου ατόμου( γεωσκώληκα)

Αν δεν γνωρίζεις την αιτία και τον σκοπό ύπαρξης , κάθε ενός μεμονωμένου , χαριτωμένου και ωφέλιμου για το οικοσύστημα ζωντανού οργανισμού (γεωσκώληξ ο κοινός) , πες για σένα

Εσύ για ποιο σκοπό υπάρχεις?
Άσε την αιτία σου γιατί θα μλέξουμε , και πες για τον σκοπό σου.

Η απουσία σου (μόνιμη παντελώς), ως και η μή παρουσία σου,(αν δεν υπήρξες ποτέ) , πόσο δραματικές συνέπειες θα έχει (ή θα είχε ) για τη πορεία της ζωής στον πλανήτη και σύμπαντος κόσμου?

Μπορώ .... να ελπίζω σε σένα ή δεν είσαι εσύ ο αναμενόμενος ?

! ! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Η αναφορα μου στην υπερβαση της παρουσας φασης της νοησης εχει να κανει με οντα νοημονα και αποδεδειγμενα λογικα, και οχι με σκουληκια

Κατα τα άλλα λες με πολλα λογια αυτο που ειπα σε μια φραση
Και προσθετεις και αυτο ειναι αρκετο το οτι θεωρεις το θανατο εξελικτικα απροσδιοριστο και αρα στην ουσια αναιτιο



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 01, 2013 12:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
gianiss
έγραψε:
Παράθεση:
skapaneas

Καποιος φιλος εδω ( gianiss ), σε παλιοτερη συζητηση υποστηριζει, λεει, οτι : ζουμε για να πεθαινουμε, γιατι με αυτο τον τροπο συντελουμε ωστε ο κοσμος να εξελισσεται 
Μαλιστα θεωρει το θανατο ως το θαυμα της ζωης, υπο την εννοια οτι αυτο(ς) ειναι το βασικο αιτιο ή καλυτερα το θεμελιωδες εργαλειο με το οποιο η Φυση αναπτυσσει την τεραστια και αεναη ποικιλομορφια της 
Και επειδη μαλλον θα δει την παρουσα αναφορα μου στα λεγομενα του, ας με διορθωσει αν "κατι" δεν εχω αντιληφτει σωστα 






Για να σε βοηθήσω...
Αυτό που είπα ήταν, ότι ο “θάνατος” ήταν η “σοφότερη” απροσδιόριστη εξέλιξη της ζωής .

Ήταν ένα τεράστιο άλμα της ζωής , που οδήγησε στην ανάπτυξη των ανώτερων (πολυκύτταρων) μορφών ζωής .
Αυτό το .... κατόρθωμα απαίτησε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια και τρισεκατομμύρια τρισεκατομμυρίων εκατομμύρια απροσδιόριστες μεταλλάξεις, για να δημιουργηθεί ο πρώτος πολυκύτταρος οργανισμός.

Οι απροσδιόριστες μεταλλάξεις , είναι ένας από τους καταπληκτικότερους τρόπους της ύλης να αυτοοργανώνεται προς σταθερότερες καταστάσεις .
Όλα ανάγονται και συνδέονται με την βασική ιδιότητα των δομικών στοιχείων της ύλης , όπου κυριαρχεί η απροσδιοριστία
Ο κόσμος μας είναι απροσδιόριστος , το ίδιο και η εξέλιξη της ζωής.

Δεν υπάρχει κανένας σκοπός, γιατί αν υπήρχε, όφειλε να έχει ήδη ολοκληρωθεί πολύ ποιο πριν από το τώρα.
Αυτό που υπάρχει , είναι σε διαρκεί κίνηση και αλλαγή, χωρίς προσδιορισμένη / προκαθορισμένη αιτία και σκοπό

Μέσα σε αυτό το συμπαντικό γίγνεσθαι, αυτό που εσύ αποκαλείς “θάνατο” εγώ το λέω “σοφία” της ζωής και είναι αυτή καθεαυτή η απλότητα της λογικής , όπου αυτονόητα επικρατεί η καλύτερη αλλαγή σε ένα ζωντανό οικοσύστημα που διαρκώς μεταλλάσσεται κατα ένα απροσδιόριστο τρόπο.
Έτσι καταφέρνει και προσαρμοζεται σε πολλά διαφορετικά εξωτερικά περιβάλοντα


Μπορείς άραγε να φανταστείς εσύ την γη, με αθάνατους ΟΛΟΥΣ τους πολυκύτταρους οργανισμούς ?
Πως θα ήταν λες σε αυτή τη περίπτωση η ζωή στη γή?
Υπόθεση για σκέψη.
Μπορεί τότε να καταλάβεις την “σοφία” της ζωής.

Μπορεί!
Σίγουρος δεν είμαι.....
Παράθεση:


Η δικη μου ανθρωπινη και προσωπικη λογικη αποψη επι του ζητηματος, του γιατι ζουμε αυτο που ζουμε και φυσικα ο,τι ζουμε, ειναι οτι η ζωη ειναι ενα "δωρο" αναιτιο ( αιτιοκρατικα ) και σκοπο εχει να μας βοηθησει με ολα οσα μας παρεχει να ξεπερασουμε την αιτιοκρατκη φυση ( αιτιοκρατικους περιορισμους ) της παρουσας φασης της νοησης μας ωστε να ανελθουμε ( περασουμε ) συνειδητα σε μη αιτιοκρατικα επιπεδα αντιληψης και νοϊκής ( σωστα το διαβαζεις ) δρασης 





Που εντόπισες “λογική” στην “άποψή” σου?
Με ποια “λογική” ένας γεωσκώληξ (ο πολύ κοινός ) , θα καταφέρει να “ξεπεράσει την αιτιοκρατική φύση” του – στην “παρούσα φάση” – και θα ανέλθει “συνειδητά σε μη αιτιοκρατικά επίπεδα αντίληψης και νόησης” ?
(μέσα σε παρένθεση τα δικά σου λογια)

Πως και πότε υπολογίζεις να γίνει αυτό.

Η ζωή του έχει αίτιο?
Είναι αναίτια?
Ποια η αιτία και ο λόγος ύπαρξης (σκοπός) του συγκεκριμένου ατόμου( γεωσκώληκα)

Αν δεν γνωρίζεις την αιτία και τον σκοπό ύπαρξης , κάθε ενός μεμονωμένου , χαριτωμένου και ωφέλιμου για το οικοσύστημα ζωντανού οργανισμού (γεωσκώληξ ο κοινός) , πες για σένα

Εσύ για ποιο σκοπό υπάρχεις?
Άσε την αιτία σου γιατί θα μλέξουμε , και πες για τον σκοπό σου.

Η απουσία σου (μόνιμη παντελώς), ως και η μή παρουσία σου,(αν δεν υπήρξες ποτέ) , πόσο δραματικές συνέπειες θα έχει (ή θα είχε ) για τη πορεία της ζωής στον πλανήτη και σύμπαντος κόσμου?

Μπορώ .... να ελπίζω σε σένα ή δεν είσαι εσύ ο αναμενόμενος ?

! ! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Η αναφορα μου στην υπερβαση της παρουσας φασης της νοησης εχει να κανει με οντα νοημονα και αποδεδειγμενα λογικα, και οχι με σκουληκια

Κατα τα άλλα λες με πολλα λογια αυτο που ειπα σε μια φραση
Και προσθετεις και αυτο ειναι αρκετο το οτι θεωρεις το θανατο εξελικτικα απροσδιοριστο και αρα στην ουσια αναιτιο



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται


Νόμιζα πως μιλάγες για το αναίτιο “δώρο” της ζωής γενικά, ή κάνω λάθος

Εννοείς δηλαδή πως η “ζωή” δωρήθηκε μόνο σε σένα αναίτια , και όχι στο “ζωντανό” γεωσκώληκα?

Στον γεωσκώληκα λοιπόν (σύμφωνα με την λογική σου) η “ζωή” είναι δώρον άδωρον
Κάτι σαν ... αναίτιος αιτία ας πούμε ?

Αυτό δηλαδή λες?
Θεωρείς πως εσύ είσαι ποιο ζωντανός από τον γεωσκώληκα και θα είσαι ποιο πεθαμένος από αυτόν ή λιγότερο πεθαμένος?

Εγώ αναφέρομαι στην ζωή και στο θάνατο γενικά και ουσιαστικά και όχι υπερβατικά .
Η αναφορά σου στη δική μου άποψη γιατί έγινε?
Κατάλαβες εσύ να μιλώ για την ζωή του ανθρώπου μόνο?

Αυτός είναι ο λόγος επανέλαβα την ίδια θέση μου εκτενέστερα, για να γίνει σωστά κατανοητή, μια και εσύ την σχολίασες, σε αντιδιαστολή με την δική σου άποψη.

Τι νόημα είχε η αναφορά σου στην δική μου θέση , και η εξήγηση της δικής σου “παράλογης” άποψης, σε αντιπαράθεση με την δική σου.

Ποιος δώρισε σε σένα την ζωή και όχι στον γεωσκώληκα.
Έχεις .... “λογική” άποψη?

Την δική μου λογική θέση την κατέθεσα ξανά αναλυτικά, θέτοντας σου και ένα ερώτημα που το επαναλαμβάνω.

Ποια λες, θα ήταν η εξέλιξη της ζωής πάνω στην γη, αν όλοι οι πολυκύτταροι ζώντες οργανισμοί ήταν αθάνατοι?


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 01, 2013 2:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

! ! ! ! ! ! ! ! !
Idea

gianiss

Η αναφορα μου στη θεση σου εγινε ως παραδειγμα στον energoi_polites
Αν θελει ας λαβει υποψη του τις διευκρινησεις σου

Τη ζωη μπορουν να την εκτιμησουν λογικα μονο οι νοημονες



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Κυρ Ιούν 02, 2013 5:23 am, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
energoi_polites
Καθηγητής


Εγγραφή: 27 Νοέ 2012
Δημοσιεύσεις: 60

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 01, 2013 3:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
1ο αναιτιο φαινομενο
Η ξαφνικη και απροβλεπτη εμφανιση σου στο forum, με ενα θεμα ακατανοητο [ { ( θεος ) } ] ( και αρα απροβλεπτο ) που εχει να κανει με τη μη υποσταση του αναιτιου ( και αιτιοκρατικα απροβλεπτου )
Η ολη συζητηση που διαξαγεται εδω σχετικα με το θεμα που εισηγαγες ειναι πραγματικα και κυριολεκτικα αναιτια
Και αν δεν ειναι ετσι ακριβως οπως επισημαινω, μπορεις να καταθεσεις εδω την αιτια
Αλλιως εχεις την αποδειξη σου
Και ο ισχυρισμος σου περι μη υπαρξης αναιτιων φαινομενων καταρριπτεται αυτοματα


Το οτι ειναι απροβλεπτη η συζητηση λογω αδυναμιας παρατηρησης καποιων φαινομενων η αδυναμιας συγκεντρωσης των δεδομενων που επηρεζουν τα φαινομενα δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι τα φαινομενα αυτα συμβαινουν αναιτια.
Συμφωνα με την αιτιοκρατια αν γνωριζαμε ολους τους φυσικους νομους και τις συνθηκες που επικρατουν τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε αυτη την συζητηση και την εξελιξη της.

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
2ο αναιτιο φαινομενο
Ο Κοσμος, Η Φυση, Το Συμπαν ( ολα με Κεφαλαιο )
Το κατ΄εξοχην αναιτιο φαινομενο ολων των αιωνων
Ολοι οι φιλοσοφοι, σε ολα τα μηκη και τα πλατη της Γης, με ο,τι τροπους μπορει να διανοηθει ο μεσος ανθρωπος εχουν προσπαθησει να κατανοησουν τι σοϊ πραγμα ειναι αυτο που ζουμε και μεσα στο οποιο ζουμε και κυριως γιατι ζουμε... και το ζουμε... αυτο που ζουμε
Εσυ ξερεις ;


Δεν γνωριζουμε εαν υπαρχει πρωτη αιτια και δεν εχει παρατηρηθει κανενα αναιτιο φαινομενο.
Οι αιτιες ισως αν οχι σιγουρα κινουνται με μια αιτιωδη συναφεια που οδηγουν στα αποτελεσματα σαν μια ευθεια χωρις αρχη και τελος οπου τα σημεια τα συνδεει η αιτιωδης συναφεια.
Οπως ο χωρος που μπορει να καταλαβει το συμπαν δεν εχει ακρες ετσι και οι αιτιες δεν εχουν αρχη και τελος.
Δεν εχει νοημα η ερωτηση ποια ειναι η αρχη και το τελος μιας ευθειας.
Η αιτιοκρατια ειναι ο τροπος συνδεσης των σημειων αυτης της ευθειας.

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Η δικη μου ανθρωπινη και προσωπικη λογικη αποψη επι του ζητηματος, του γιατι ζουμε αυτο που ζουμε και φυσικα ο,τι ζουμε, ειναι οτι η ζωη ειναι ενα "δωρο" αναιτιο ( αιτιοκρατικα ) και σκοπο εχει να μας βοηθησει με ολα οσα μας παρεχει να ξεπερασουμε την αιτιοκρατκη φυση ( αιτιοκρατικους περιορισμους ) της παρουσας φασης της νοησης μας ωστε να ανελθουμε ( περασουμε ) συνειδητα σε μη αιτιοκρατικα επιπεδα αντιληψης και νοϊκής ( σωστα το διαβαζεις ) δρασης


Η ζωη ειναι ενα αιτιοκρατικο φαινομενο και υπακουει σε αιτιοκρατικους και ντετερμινιστικους νομους και κανονες.
Η νοηση για παραδειγμα λειτουργει αιτιοοκρατικα.
Για παραδειγμα η σκεψη η αντιληψη και η μνημη καθοδηγουνται απο αιτιατους παραγοντες και επηρεαζονται απο νευροχημικες-σωματικες διαδικασιες και απο αιτιοκρατικους περιβαλλοντικους παραγοντες.

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Και πρεπει λογικα ( αιτιοκρατικα δηλαδη ) να βρισκεται καποιος, διαφορετικα ολο αυτο που ζουμε ειναι μια τεραστια φαρσα, που δεν υφισταται, δεν μπορει να υφισταται αιτιοκρατικα αν δεν εχει αιτια


Δεν χρειαζεται η αιτιοκρατια καποια αρχικη αιτια για να υφισταται.
Η αιτιοκρατια ειναι σαν μια ευθεια χωρις αρχη και τελος οπως και ο χωρος που μπορει να καταλαβει το συμπαν δεν εχει ακρα και ορια.
Επαναλαμβανω οτι η αιτιοκρατια δεν χρειαζεται καποια αρχικη αιτια ουτε καποιο αναιτιο φαινομενο για να υφισταται.
_________________
http://energoipolitesgreece.blogspot.gr/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 01, 2013 4:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites
έγραψε:
Παράθεση:

skapaneas εγραψε
1ο αναιτιο φαινομενο
Η ξαφνικη και απροβλεπτη εμφανιση σου στο forum, με ενα θεμα ακατανοητο [ { ( θεος ) } ] ( και αρα απροβλεπτο ) που εχει να κανει με τη μη υποσταση του αναιτιου ( και αιτιοκρατικα απροβλεπτου )
Η ολη συζητηση που διαξαγεται εδω σχετικα με το θεμα που εισηγαγες ειναι πραγματικα και κυριολεκτικα αναιτια
Και αν δεν ειναι ετσι ακριβως οπως επισημαινω, μπορεις να καταθεσεις εδω την αιτια
Αλλιως εχεις την αποδειξη σου
Και ο ισχυρισμος σου περι μη υπαρξης αναιτιων φαινομενων καταρριπτεται αυτοματα


Το οτι ειναι απροβλεπτη η συζητηση λογω αδυναμιας παρατηρησης καποιων φαινομενων η αδυναμιας συγκεντρωσης των δεδομενων που επηρεζουν τα φαινομενα δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι τα φαινομενα αυτα συμβαινουν αναιτια.
Συμφωνα με την αιτιοκρατια αν γνωριζαμε ολους τους φυσικους νομους και τις συνθηκες που επικρατουν τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε αυτη την συζητηση και την εξελιξη της.

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
2ο αναιτιο φαινομενο
Ο Κοσμος, Η Φυση, Το Συμπαν ( ολα με Κεφαλαιο )
Το κατ΄εξοχην αναιτιο φαινομενο ολων των αιωνων
Ολοι οι φιλοσοφοι, σε ολα τα μηκη και τα πλατη της Γης, με ο,τι τροπους μπορει να διανοηθει ο μεσος ανθρωπος εχουν προσπαθησει να κατανοησουν τι σοϊ πραγμα ειναι αυτο που ζουμε και μεσα στο οποιο ζουμε και κυριως γιατι ζουμε... και το ζουμε... αυτο που ζουμε
Εσυ ξερεις ;


Δεν γνωριζουμε εαν υπαρχει πρωτη αιτια και δεν εχει παρατηρηθει κανενα αναιτιο φαινομενο.
Οι αιτιες ισως αν οχι σιγουρα κινουνται με μια αιτιωδη συναφεια που οδηγουν στα αποτελεσματα σαν μια ευθεια χωρις αρχη και τελος οπου τα σημεια τα συνδεει η αιτιωδης συναφεια.
Οπως ο χωρος που μπορει να καταλαβει το συμπαν δεν εχει ακρες ετσι και οι αιτιες δεν εχουν αρχη και τελος.
Δεν εχει νοημα η ερωτηση ποια ειναι η αρχη και το τελος μιας ευθειας.
Η αιτιοκρατια ειναι ο τροπος συνδεσης των σημειων αυτης της ευθειας.

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Η δικη μου ανθρωπινη και προσωπικη λογικη αποψη επι του ζητηματος, του γιατι ζουμε αυτο που ζουμε και φυσικα ο,τι ζουμε, ειναι οτι η ζωη ειναι ενα "δωρο" αναιτιο ( αιτιοκρατικα ) και σκοπο εχει να μας βοηθησει με ολα οσα μας παρεχει να ξεπερασουμε την αιτιοκρατκη φυση ( αιτιοκρατικους περιορισμους ) της παρουσας φασης της νοησης μας ωστε να ανελθουμε ( περασουμε ) συνειδητα σε μη αιτιοκρατικα επιπεδα αντιληψης και νοϊκής ( σωστα το διαβαζεις ) δρασης


Η ζωη ειναι ενα αιτιοκρατικο φαινομενο και υπακουει σε αιτιοκρατικους και ντετερμινιστικους νομους και κανονες.
Η νοηση για παραδειγμα λειτουργει αιτιοοκρατικα.
Για παραδειγμα η σκεψη η αντιληψη και η μνημη καθοδηγουνται απο αιτιατους παραγοντες και επηρεαζονται απο νευροχημικες-σωματικες διαδικασιες και απο αιτιοκρατικους περιβαλλοντικους παραγοντες.

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Και πρεπει λογικα ( αιτιοκρατικα δηλαδη ) να βρισκεται καποιος, διαφορετικα ολο αυτο που ζουμε ειναι μια τεραστια φαρσα, που δεν υφισταται, δεν μπορει να υφισταται αιτιοκρατικα αν δεν εχει αιτια


Δεν χρειαζεται η αιτιοκρατια καποια αρχικη αιτια για να υφισταται.
Η αιτιοκρατια ειναι σαν μια ευθεια χωρις αρχη και τελος οπως και ο χωρος που μπορει να καταλαβει το συμπαν δεν εχει ακρα και ορια.
Επαναλαμβανω οτι η αιτιοκρατια δεν χρειαζεται καποια αρχικη αιτια ουτε καποιο αναιτιο φαινομενο για να υφισταται.

! ! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Υπαρχει τελικα αντικειμενικα η αιτιοκρατια ή ειναι μονο μια θεωρια ;

Αν υπαρχει αντικειμενικα, τοτε
ή ειναι αντικειμενο περιορισμενο, αντιληπτο με τις ασθησεις μας, αρα δεν εχει καθολικη εφαρμογη και ως αντικειμενο εχει αιτια
ή αποτελει την αιτιωδη αϋλη αναγνωρισιμη δομη και λειτουργια ολων των φυσικων φαινομενων και αρα αναδυεται απο τα ιδια τα φαινομενα προς τη νοηση μας και συνεπως εχει αιτια

Αν ειναι θεωρια, τοτε δεν υπαρχει αντικειμενικα
Αποτελει προϊον σκεψης χωρις προφανη αιτια
Δημιουργειται εκ του μη οντος ως μεσο αιτιολογησης των πραγματων ( αιτια - αποτελεσμα )
Οπότε η αναγκαιοτητα αιτιολογησης των πραγματων αποτελει αιτια της αιτιοκρατιας

Σε καθε περιπτωση συνεπως η αιτιοκρατια, ως αντικειμενο ή ως θεωρια, εχει αιτια

Αιτιοκρατια χωρις αιτια ειναι ασυνεπης

Η υπεκφυγη οτι δεν γνωριζουμε αν ο κοσμος εχει αιτια, φανερωνει την αδυναμια της αιτιοκρατιας να προσδιορισει την αιτια του κοσμου
Χωρις τον προσδιορισμο της αιτιας του κοσμου η αιτιοκρατια καταπιπτει ως γενικη θεωρια αφου ο αναιτιος κοσμος ( θα ) αποτελει μια εξαιρεση στη γενικοτητα της

Για να εχει καθολικη ισχυ η αιτιοκρατια, θα πρεπει να αποδεικνυει οτι μπορει να προσδιορισει ολες τις αιτιες και για ολα τα πραγματα
Αρα και του κοσμου

Ομως, η γραμμικη σχεση αιτιων και αποτελεσματων εχει απροσδιοριστα ακρα
Αρα ειναι αδυνατο να γινουν γνωστα ολα τα αιτια
Συνεπως υπαρχουν ( απροσδιοριστα ) αίτια μη αντιστοιχιζομενα με τα αποτελεσματα τους
Και δεδομενου οτι αίτια χωρις αποτελεσμα δεν νοουνται, θα υπαρχουν παντοτε πραγματα ( αποτελεσματα ) για τα οποια η αιτιοκρατια θα ειναι αδυνατο να προσδιορισει τα αιτια τους
Δηλαδη παντοτε θα υπαρχουν πραγματα αναιτια
Διοτι αν υπαρχει εστω και ενα πραγμα, για το οποιο η αιτιοκρατια ισχυριζεται μεν οτι εχει αιτία, αλλά δεν μπορει ποτέ να την προσδιορισει, τοτε ο ισχυρισμος της καθολικης ισχυος της δεν αληθευει

Η αιτιοκρατια τελικα δεν μπορει να αποτελει τη γενικη θεωρια περιγραφης και κατανοησης του κοσμου !!!



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Δευ Ιούν 10, 2013 6:56 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 12:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
mark έγραψε:
gianiss έγραψε:
mark έγραψε:
gianiss έγραψε:


Αναίτιο φαινόμενο η δημιουργία του κόσμου?

Νομίζω είναι λάθος η διατύπωση

Ο κόσμος μας – κατα την γνώμη μου - έχει απροσδιόριστη αιτία ώς προς το χρόνο, τα υπόλοιπα θα μπορούσαν ενδεχομένως να γίνουν κάποια στιγμή γνωστά (πιθανόν και ο χρόνος)



Το ερώτημα είναι γιατί να υπάρχει κάτι, από το να μην υπάρχει.


Το ερώτημα αυτό είναι το βασικότερο όλων

Το έχω απαντήσει ήδη και το αναλύσει σε βάθος .
Δεν θυμάμαι που ακριβώς, γιατί δεν κρατώ αρχεία και ούτε έχω χρόνο να ψάξω εδώ να το βρώ.


Με δυό λόγια.
Το “κάτι” υπάρχει γιατί είναι ... ποιο “λογικό” να υπάρχει , από το “τίποτα”.

Είναι αδιανόητο “κάτι” που ΑΠΟΛΥΤΑ υπάρχει, να προκύψει απο το ΑΠΟΛΥΤΩΣ μη υπαρκτό, το “τίποτα”.
Επι πλέον, το “κάτι” που υπάρχει στα σίγουρα μπορεί να οδηγηθεί στο ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα.

Τόσο απλά.
Από το απολύτως τίποτε δεν μπορεί να προκύψει ούτε .... θεός.

Αυτή είναι η βάση της δικής μου φιλοσοφικής προσέγγισης της ύπαρξης,


.


Ας δεχτούμε ότι είναι πιο λογικό να υπάρχει το "κάτι", από το "τίποτα". Αλλά γιατί να υπάρχει το "κάτι" εξ' αρχής; Άσχετα με το "τίποτα" δηλαδή.

Και σημαντικότερο, ποια είναι αυτή η αιτία του "κάτι"; Πώς προέκυψε αυτό το "κάτι";


Αυτά όλα που ρωτάς, τα έχω γράψει κάπου στο φόρουμ, πολύ αναλυτικά , σου είχα υποδείξει που.
Αν εσύ δεν έχεις χρόνο να τα διαβάσεις, θεωρείς ότι είναι δίκαιο για μένα να τα γράψω ξανά?

.


Έλα ρε giannis που έχεις και την απαίτηση να έχουμε διαβάσει την πλήρη... βιβλιογραφία σου για να έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε μαζί σου! Χαχαχα!!!

Σε forum είσαι. Μίλα. Μην παραθέτεις references στον εαυτό σου.

Και εγώ σου έχω πει πολλές φορές πράγματα που ρωτάς μετά πάλι. Και δεν κάνω έτσι. Κατανοώ την αδυναμία σου. Και προσπαθώ να βοηθήσω.

Βλέπω ότι μιλάς για τη συνείδηση εδώ με τρομερά επιχειρήματα. Και είμαι σίγουρος ότι ανεξάρτητα των επιλογών στο γαμήσι (όπως λες, σε μια κορύφωση του επιστημονικού λόγου), για εσένα η συνείδηση δεν είναι κάτι περισσότερο από ένας περίπλοκος υπολογιστής που αναμένει εμάς να κατανοήσουμε πως λειτουργεί. Ή μήπως όχι;

Η "ξεκάθαρη" άποψη σου είναι παντού και όμως πουθενά...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
mark έγραψε:
gianiss έγραψε:
Παράθεση:
mark

Και όλα τα παραπάνω σχετίζονται βέβαια και με την ελευθερία του ανθρώπου, όπου είναι γεγονός ότι δεν είμαστε απόλυτα ελεύθεροι να κάνουμε ο,τι θέλουμε, αλλά μια σχετική ελευθερία, την διαθέτουμε.


Αυτό είναι σχετικό και ενέχει δύο διαφορετικές απαντήσεις, ανάλογα με την “οπτική” που βλέπεις το θέμα.
Άλλη απάντηση θα πάρεις αν αναφέρεσαι στη χριστιανική άποψη και άλλη στην επιστημονική βιολογική

.


Στην αληθινή άποψη αναφέρομαι, τι πιστεύεις εσύ;


Χμ!

Είναι λιγάκι δύσκολο να απαντήσω σε ένα θέμα που είναι πολύ ευρύ όπως η ελευθερία στην βούληση.

Δεν αναφερόμαστε απλές αποφάσεις όπως ...
τι θα φορέσω σήμερα, τι θα φάω, ποιο γκόμενα θα πηδήσω (αν έχω περισσότερες από μία επιλογές) , να θα πάω για μπάνιο ή όχι κλπ κλπ
Είναι φανερό πως σε αυτά μπορούμε να απαντήσουμε σχετικά εύκολα , πως διαθέτουμε μια σχετική ή πλήρη ελευθερία..

Ας εξετάσουμε όμως το θέμα σε βάθος.
Αν θεωρήσουμε τον άνθρωπο σαν αποτέλεσμα της εξελικτικής φυσικής διαδικασίας των ειδών, θα δούμε πως και ο άνθρωπος “ορίζεται” βιολογικά από ένα πρόγραμμα, όπως όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί στην γη, το γνωστό μας DNA.
Το πρόγραμμα αυτό ορίζει και διαμορφώνει σε όλα τα “άλλα είδη” τα φυσικά χαρακτηριστικά καθώς και την εν γένει συμπεριφορά τους σαν είδος ή “ποικιλία” (ράτσα) είδους.
Στο πρόγραμμα αυτό ορίζονται γονιδιακά όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά καθώς και αντιδράσεις και ψυχικές / συναισθηματικές συμπεριφορές που είναι κληρονομικές.

Τα ίδια ακριβώς αυτά ισχύων και στον άνθρωπο που στην περίπτωσή του όλες οι ψυχικές / συναισθηματικές γονιδιακές καταγραφές, αποτελούν τα στοιχεία του συλλογικού ασυνειδήτου του ανθρώπου, καθώς και τα επιμέρους ειδικά στοιχεία χαρακτήρα των τελευταίων προγόνων του κάθε ατόμου (γονείς, παππούδες ,κλπ) , κάποιες φορές πολύ έντονα ίδια , αν και τις περισσότερε φορές ποιο απροσδιόριστα , όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις πληροφορίες στο σωματότυπο και την γενική εμφάνιση.

Η διαφορά στον άνθρωπο είναι πως η συμπεριφορά του και ο χαρακτήρας του συν διαμορφώνεται και από τις συνειδησιακά μεταφερόμενες καταγραφές που μαζί με τις ασυνείδητες , συνθέτουν την ατομική συνείδηση που είναι αυτή που καθορίζει πλέον τον βαθμό της ελευθερίας στη βούληση.

Σου περιέγραψα πάρα πολύ συνοπτικά την δική μου άποψη για το θέμα, που είναι πάρα πολύ περίπλοκο (όσον αφορά τον άνθρωπο) , γιατί πλέον η έρευνα στρέφεται σε αυτή την ίδια την συνείδηση και την διαφορετικότητα ή αντίθεση μεταξύ ασυνείδητου συνειδητού
Μιλάμε δηλαδή για την ατομική συμπλεγματική ψυχολογία του ανθρώπου , που μπορώ να σου μιλω για ώρες , αλλα δεν έχω χρόνο και ούτε εσύ φαντάζομαι για να με ακούσεις.

Για να πάρεις μια μικρή ιδέα για το θέμα που εξετάζω σε ρωτήσω

Θα ήθελες να θέλεις ότι σου επιτρέπεται να κάνεις?

Υ.Γ

Από θρησκευτική πλευρά , είναι αστείο να μιλάμε για ελευθερία στην θέληση , όταν όλα είναι προδιαγεγραμμένα και αποτελούν μέρος ενός θεϊκού σχεδιασμού.




.


Και από επιστημονική άποψη είναι αστείο να μιλάς για ελεύθερη βούληση, αν όλα είναι μια μηχανή της οποίας η συμπεριφορά καθορίζεται από τους φυσικούς νόμους. Ο χριστιανισμός είναι ο μόνος που δίνει τόση σημασία στην ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ του ανθρώπου. Αυτή είναι που θα καθορίσει τελικά αν είναι καλός ή κακός. Το αν ο Θεός το γνωρίζει αυτό, αυτό το κάνεις εξαιτίας της θεϊκής του φύσης και όχι εξαιτίας του ότι όλα είναι προδιαγεγραμμένα. Ξέρω ότι θα κολλήσεις και ότι θέλεις έναν κόσμο όπου καμία αντίφαση δεν θα υπάρχει πουθενά, αλλά ατύχησες. Ακόμα και η αγαπημένη σου επιστήμη δεν μπορεί να ξεφύγει από τις αντιφάσεις. Ούτε καν η τρις-αγάπητη Λογική σου...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
troian έγραψε:
gianiss

αναφέρομαι στους θειστές και στα επιχειρήματα τους και τις θέσεις τους περί θεού.

Λες ότι κανένας δεν απέδειξε τον θεό, θεωρείς ότι ο Καρτέσιος έχει κάνει κάπου λάθος στους συλλογισμούς του;





Κάθε άποψη είναι απαραίτητη στην δική μου έρευνα.
Στις πλάτες αυτών των γιγάντων της νόησης έχω τη τύχη να πατώ και να αντικρίζω τον κόσμο μου.

Η γνώση του ανθρώπου είναι προσπάθεια συλλογική.
Κανένας σοφός δεν είναι αλάνθαστος
Η αντίληψη “ούτος έφα” είναι λάθος.


Κάποια πράγματα απαιτούν ΜΟΝΟ την κοινή λογική για να τα προσεγγίσει κάποιος.
Κάποια άλλα χρειάζονται και γνώσεις που σιγά σιγά η ανθρωπότητα κτίζει συλογικά.

Φαίνεται σε πολλούς παράξενο και φοβερά δύσκολο το πως ο Αρίσταρχος ο Σάμιος, κατάλαβε πως ο ήλιος και η σελήνη ήταν ουράνια σώματα με τον ήλιο στο κέντρο

Είναι παραξενο για μένα δεν το είχαν καταλάβει άλλοι πριν από αυτόν και γιατί το ... “ξέχασαν” οι επόμενοι.
Η μόνη δικαιολογία είναι ο φόβος του ιερατείου.
Δες τι έπαθε 2000 χρόνια αργότερα ο Γαλιλαίος

Αν λάβουμε υπ όψιν την καθαρότητα του ουρανού την εποχή εκείνη, και την γοητεία και δέος που προκαλούσε ο έναστρος ουρανός, την συνεχή παρατήρηση της κίνησης του ήλιου της σελήνης, την σχέση των φάσεων της σελήνης με την θέση του ήλιου, την θέση της σελήνης σε πανσέληνο και της νέας σελήνης, το συσχετισμό των εκλείψεων ηλίου και σελήνης σε σχέση με την πανσέληνο και την νέα σελήνη, είναι αδιανόητο - για μένα - πως δεν είχαν καταλάβει ποιο πριν , ότι η σελήνη είναι σφαίρα , το ίδιο και η γη και πως η γη γυρίζει γύρο από τον ήλιο και η σελήνη γύρο από την γη.

Δεν απαιτεί άλλες γνώσεις αλλά απλή συνεχή παρατήρηση των φαινομένων και λογική κρίση , που να εξηγεί αυτά τα φαινόμενα..

Κάποια πράγματα μπορεί να γίνουν έτσι, κάποια αλλιώς
Για όλα υπάρχει όμως μια εξήγηση , αρκεί να καταλάβουμε την “λογική” τους.

Αν ότι έλεγε ο κάθε φιλόσοφος ήταν σωστό , θα είχαμε λύσει τα πάντα,


.


"Συλλογικά"...

"Κοινή λογική"...

Διακρίνω κάποιον τρόμο να διατυπώσεις τη δική σου πρωτότυπη άποψη;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
troian έγραψε:
gianiss έγραψε:
troian έγραψε:

Δεν υπάρχει σαν υλική ουσία π.χ. 1/2 άνθρακας, 1/15 οξυγόνο, άζωτο. υδρογόνο κτλπ.

αλλά υπάρχει και άλλη άποψη που λέει ότι το σύνολο όλων των υλικών είναι ο θεός και δεν υπάρχει αιτιοκρατία παρά μόνο στα επιμέρους όμως τα επιμέρους δεν είναι θεοί.


Πως το έχει επιβεβαιώσει αυτό?

Πως και που έχεις εντοπίσει μια τέτοια ουσία ή κατάσταση ?
Για την τελευταία άποψη ρωτάς;


Σαν οντότητα , πέραν και έξω από την φύση, όπως λες.

Πως εντόπισες την βούληση του θεού ως αιτία του κόσμου.
Αυτή η «βούληση» αν δεν είχε αιτία, θα πει πως είναι άναρχος ?

Ο κόσμος γιατί να έχει αρχή , όντας αιτιατό μιας άναρχης βούλησης?


.


Ναι, σημαίνει ότι ο Θεός είναι άναρχος.

Γιατί ο κόσμος να έχει αρχή;
Δεν "πρέπει" να έχει.

Θεωρείς ότι πρέπει να εξετάσουμε την πιθανότητα να μην έχει αρχή.
Να μην εξετάσουμε και την πιθανότητα να έχει;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
μαρκ


Και τέλος να πω πως ίσως να μην είναι φρόνιμο να προσπαθούμε να διανοηθούμε αναίτια φαινόμενα, να προσπαθούμε να μπούμε στο μυαλό του Θεού ή/και της Ύπαρξης δηλαδή, γιατί ίσως παίξει μαλακία! ΧΑΧΑΧΑ


Α! κατάλαβα
Αυτό που προτείνεις , κοντολογίς , είναι να κάνουμε τον μαλάκα.

Να σου πω, αν με αυτό τον τρόπο εξασφαλίσουμε μια καλή θέση στην βασιλεία των ουρανών , .....μας συμφέρει

Αυτό μάλιστα αποφαίνεται με λογικότατα επιχειρήματα και ο Πασκάλ

Το πόσο ηθικό είναι αυτό εξετάζεται.


.


Οι πιθανότητες σε σχέση με το άπειρο συμφέρον που αναφέρει ο Πασκάλ, δεν είναι τίποτα άλλο από τη χρήση της λογικής που σου αρέσει: καταγραφή των πιθανοτήτων και εξαγωγή συμπεράσματος.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
mark

Και όλα τα παραπάνω σχετίζονται βέβαια και με την ελευθερία του ανθρώπου, όπου είναι γεγονός ότι δεν είμαστε απόλυτα ελεύθεροι να κάνουμε ο,τι θέλουμε, αλλά μια σχετική ελευθερία, την διαθέτουμε.




Αυτό είναι σχετικό και ενέχει δύο διαφορετικές απαντήσεις, ανάλογα με την “οπτική” που βλέπεις το θέμα.
Άλλη απάντηση θα πάρεις αν αναφέρεσαι στη χριστιανική άποψη και άλλη στην επιστημονική βιολογική

.


Και αν το δεις από την giannis άποψη;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
[Οι αρχαίοι ΔΕΝ γνώριζαν τότε, όσα η σύγχρονη επιστήμη είναι σε θέση να μας πληροφορήσει σήμερα .

Η προέλευση των “φυσικών νόμων” είναι ένα ζητούμενο προς έρευνα.
Την κουβέντα αυτή τη είχαμε με τον σκαπανέα.

Υπάρχει όπως έλεγα στον σκαπανέα , η υποψία πως ενδεχομένως αυτό που ονομάζουμε “νόμοι της φύσης” και “φυσικές σταθερές” , να είναι μια εγγενής ιδιότητα της ύλης, να ορίζονται δηλαδή από άγνωστα έως τώρα δομικά στοιχεία της ύλης, που απαιτούν τεράστιους επιταχυντές και ενέργεια για να εντοπιστούν.
Μπορεί κάποτε – αν δεν αυτοκαταστραφούμε – να αποκτήσουμε την τεχνολογία που απαιτεί η κατασκευή επιταχυντών στα όρια του ηλιακού συστήματος.

Η ανθρωπότητα τότε θα μπορούσε να απαντήσει με σιγουριά αν απαιτείται θεός για την δημιουργία του σύμπαντος.


Υ.Γ
Ο κόσμος μας – αυτός που τώρα βλέπουμε – είναι πεπερασμένος, έχει δηλαδή αρχή και πέρατα.
Αυτό όμως δεν οδηγεί στο συμπέρασμα πως το “Σύμπαν” – το “Άπαν κάτι” - είναι πεπερασμένο.

.


Οι αρχαίοι χωρίς να γνωρίζουν έθεσαν τις βάσεις πάνω στις οποίες εμείς οι "γνωρίζοντες" πορευόμαστε! Ο Δημόκριτος μίλησε για τα άτομα χωρίς να έχει CERN και εμείς σαν μαλάκες ψάχνουμε ακόμα για άτομα χωρίς να έχουμε το θάρρος να αμφισβητήσουμε αυτό που είπε κάποιος τόσες χιλιάδες χρόνια πριν...

ΥΓ. Πως "ξέρεις" ρε μεγάλε ότι ο κόσμος μας είναι πεπερασμένος; Έβγαλες όλες τις θεωρίες που μιλάνε για άπειρα παράλληλα σύμπαντα άκυρες; Θέλεις να μας πεις πως;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Νόμιζα πως μιλάγες για το αναίτιο “δώρο” της ζωής γενικά, ή κάνω λάθος

Εννοείς δηλαδή πως η “ζωή” δωρήθηκε μόνο σε σένα αναίτια , και όχι στο “ζωντανό” γεωσκώληκα?

Στον γεωσκώληκα λοιπόν (σύμφωνα με την λογική σου) η “ζωή” είναι δώρον άδωρον
Κάτι σαν ... αναίτιος αιτία ας πούμε ?

Αυτό δηλαδή λες?
Θεωρείς πως εσύ είσαι ποιο ζωντανός από τον γεωσκώληκα και θα είσαι ποιο πεθαμένος από αυτόν ή λιγότερο πεθαμένος?

Εγώ αναφέρομαι στην ζωή και στο θάνατο γενικά και ουσιαστικά και όχι υπερβατικά .
Η αναφορά σου στη δική μου άποψη γιατί έγινε?
Κατάλαβες εσύ να μιλώ για την ζωή του ανθρώπου μόνο?

Αυτός είναι ο λόγος επανέλαβα την ίδια θέση μου εκτενέστερα, για να γίνει σωστά κατανοητή, μια και εσύ την σχολίασες, σε αντιδιαστολή με την δική σου άποψη.

Τι νόημα είχε η αναφορά σου στην δική μου θέση , και η εξήγηση της δικής σου “παράλογης” άποψης, σε αντιπαράθεση με την δική σου.

Ποιος δώρισε σε σένα την ζωή και όχι στον γεωσκώληκα.
Έχεις .... “λογική” άποψη?

Την δική μου λογική θέση την κατέθεσα ξανά αναλυτικά, θέτοντας σου και ένα ερώτημα που το επαναλαμβάνω.

Ποια λες, θα ήταν η εξέλιξη της ζωής πάνω στην γη, αν όλοι οι πολυκύτταροι ζώντες οργανισμοί ήταν αθάνατοι?

.


Η αναφορά στη δική σου θέση δεν έχει όντως νόημα γιατί δεν είναι ξεκάθαρη. Αν θέλεις να μας πεις αν θεωρείς εσένα διαφορετικό από το γεωσκώληκα, τότε θα προχωρήσει η συζήτηση. Γιατί από τα όσα λες δεν βλέπω να βλέπεις διαφορά. Αν η λογική σου είναι το παράλογο του να θεωρείς τον άνθρωπο ίδιο με τα ζώα, τότε δεν βλέπω που μπορείς να δεις κάποια αιτία ή σκοπό στη ζωή σου. Ναι, ο λέοντας και ο μυρκηγκοφάγος δεν βλέπουν όσα βλέπουν οι φιλόσοφοι.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 02, 2013 1:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
mark

Οπότε ναι, θα ήθελα να θέλω ο,τι μπορώ να κάνω, άσχετα με το τι θα κάνω τελικά. Για να θέλεις βέβαια κάτι, θα πρέπει να το γνωρίζεις πρώτα. Οπότε αυτό πάει χέρι-χέρι με την αυτογνωσία. Και αφού λέμε "οτιδήποτε", μιλάμε πλέον με απόλυτους όρους. Δηλάδη την απόλυτη αυτογνωσία. Επικίνδυνα πράγματα βέβαια, αλλά τι να κάνουμε, αφού τα θέλω όλα, ΧΑΧΑΧΑΧΑ


Ακούγεσαι πολύ σίγουρος, πως πραγματικά θα ήθελες να θέλεις , να κάνεις επικίνδυνα πράγματα

Όπως δηλαδή να κάνεις πιάτσα στη Συγγρού ?.

Το θέμα είναι με ποια εμφάνιση θα ήθελες να θέλεις να το κάνεις
Με ξανθιά περούκα προτιμάς , καλτσόν και μίνι σέξι φουστούλα , ή μάξι σαν του Ρουβά?

Εκεί δοκιμάζεται η ελευθερία στις βούληση, όχι στην “πιάτσα” .

Κατάλαβες τώρα , ποιο είναι το πρόβλημα και που το βασικό εμπόδιο.
Σε αυτή την περίπτωση είναι ξεκάθαρα το βασικό πρόβλημα....
“βασικό ένστικτο” λέγεται.

Αλλά είπαμε , δεν είναι “άσπρο – μαύρο” , υπάρχουν και πολλές άλλες αποχρώσες αιτίες που ακυρώνουν την ελευθερία στη βούληση.
Ώρες να έχουμε να τις κουβεντιάζουμε, μια και πρέπει να εξαντλήσουμε τα “φυσικά / φυσιολογικά” εμπόδια πρώτα, τα ασυνείδητα, και μετά τα συνειδητά .
Μιλάμε για την ίδια πλέον την συνείδηση.

Η ελευθερία λοιπόν δεν αποδεικνύεται με τη στάση στο γαμήσι (όπως λέει ο μεγάλος Βάρναλης) αν δηλαδή επιλέξουμε δηλαδή, να είμαστε απο πάνω ή απο κάτω.
(φαντάζομαι το γνωρίζεις το σπουδαίο αυτό ποιημα του)


Όλα αυτά δεν σχετίζονται με την ελευθερία στη βούληση όπως την εννοεί η εκκλησία.
Στο διευκρινίζω αυτό.
Η εκκλησία έχει άλλη γνώμη , αυτοαναιρούμενη (όπως πάντα)
Για την εκκλησία τα πάντα είναι προγραμματισμένα – και εκ των προτέρων γνωστά – και μάλιστα από καταβολής κόσμου.
Ο θεός ξέρει όλες τις δικές σου αποφάσεις σου, πριν καν γεννηθείς,(πρίν καν γνωρίσει ο πατέρας σου τη μάνα σου)
Εξ αρχής και εκ των προτέρων, έχει κρατήσει μια θέση για σένα, στην κόλαση ή τον παράδεισο, ανάλογα αν σε έχει δημιουργήσει καλό η κακό.

Εδώ υπάρχει ΜΟΝΟ άσπρο – μαύρο, ολίγον παράδεισος ή ολίγον κόλαση δεν νοείται για την θρησκεία.
Διαλέγεις
Θεό ή διάβολο (υπάρχουν δεν υπάρχουν)
Κουρτίνα Νο3 δεν υπάρχει ως επιλογή.



.


giannis που "δεν έχεις χρόνο" ( Smile ) σου απάντησα πιο πάνω για την άποψη του Χριστιανισμού για την ελεύθερη βούληση.

Το μέγα ερώτημα είναι γιατί το 99% των Post σου αναλώνεται στο να μιλάς για την άποψη του, με ένα ελάχιστο μόνο ποσοστό να αναφέρεται (και τότε όχι ξεκάθαρα) στη ΔΙΚΗ ΣΟΥ άποψη...

Η ελεύθερη βούληση σου φταίει για αυτό; Ή είσαι προγραμματισμένος έτσι από τα γονίδια σου;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24  Επόμενο
Σελίδα 5 από 24

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center