Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Περι Θεου...
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
energoi_polites
Καθηγητής


Εγγραφή: 27 Νοέ 2012
Δημοσιεύσεις: 60

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 11:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Περι Θεου... Απάντηση με Συμπερίληψη

Πριν ξεκινησουμε την αναλυση μας θα πρεπει να εισαγουμε τις εννοιες της αιτιοκρατιας και της αναιτιοκρατιας και να τις συσχετισουμε με τον Θεο.

ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Συμφωνα με την αιτιοκρατικη αντιληψη τα παντα υπακουουν στον νομο αιτιο-αποτελεσμα.Με αλλα λογια τα παντα διπλα μας γινονται με μια αιτιωδη συναφεια και δεν υπαρχουν τυχαια φαινομενα.Ολα τα φαινομενα που συμβαινουν από τα πιο απλα μεχρι και τα πιο συνθετα διεπονται από νομους και κανονες της φυσης. Δεν συμβαινει κατι τυχαια και αυτό που μας φαινεται τυχαιο δεν είναι τιποτα άλλο παρα πολυπλοκοτητα.
Στην ζωη του ανθρωπου οπου τα παντα είναι αιτιοκρατικα και ο ανθρωπος διαθετει αιτιοκρατικες και ντετερμινιστικες αισθησεις ακομη και η συνειδηση του είναι ντετερμινιστικη.Το φαινομενο της ζωης υπακουει στους νομους της φυσης και ζει και εξελισσεται με βαση αυτους.Για παραδειγμα ο εγκεφαλος του ανθρωπου και των ζωων δεν είναι κατι που λειτουργει τυχαια αλλα αντιθετα, υπαρχει και η ιατρικη μια επιστημη η οποια μελετα τους κανονες και τους φυσικους νομους και γενικοτερα τον τροπο λειτουργειας του εγκεφαλου του ανθρωπου και των ζωων.
Ένα συμπερασμα που μπορούμε να εξαγουμε από την αιτιοκρατια είναι ότι τα παντα που συμβαινουν γυρω μας είναι προκαθορισμενα όπως επισης ένα δευτερο συμπερασμα είναι ότι αν ημασταν σε θεση να γνωριζουμε ολους τους νομους της φυσης που διεπουν τα φαινομενα στην φυση τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε το μελλον και να γνωριζουμε το παρελθον.Οπως προκυπτει από τα συμπερασματα η ελευθερια, η ηθικη, το καλο και το κακο είναι ανθρωπινες συμβασεις και δεν νοουνται στο πλαισο ενός προκαθορισμενου αιτιοκρατικου μοντελου οπου όλα συμβαινουν με βαση τους νομους της φυσικης.Ο ανθρωπος νιωθει ελευθερος αλλα στην πραγματικοτητα όπως ειπα η συνειδηση του υπακουει σε ντετερμινιστικους και αιτιοκρατικους κανονες οπου οδηγουν στο συμπερασμα ότι η αισθηση της ελευθεριας είναι μια αυταπατη.Επισης δεν μπορούμε να εξαγουμε αντικειμενικα ηθικα συμπερασματα όταν όλα στον κοσμο είναι προκαθαρισμενα και κινουνται σε νομοτελειακη βαση η οποια είναι απαραβατη.Δεν υπαρχει καλο και κακο σε μια πραξη που διεπεται από μια αιτιωδη συναφεια.Ολα αυτά είναι ανθρωπινες συμβασεις που σκοπο εχουν να βελτιωσουν το αιτιοκρατικο περιβαλλον μεσα στο οποιο κινειται ο ανθρωπος.

ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Τι είναι ένα αναιτιο φαινομενο?Πως μπορει να οριστει κατι ως αναιτιο φαινομενο και τι ιδιοτητες μπορει να εχει?Πως μπορει ο ανθρωπος να καταλαβει ένα αναιτιο φαινομενο όταν εχει ντετερμινιστικες αισθησεις?Πως ο ανθρωπος μπορει να καταλαβει την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων?
Κατά την γνωμη μου ένα αναιτιο φαινομενο είναι ένα τελειως ακατανοητο πραγμα και δεν εχει καμια σχεση με την δομη της λογικης και της συνειδησης.Ειναι κατι που ο ανθρωπος ποτε δεν προκειται να κατανοησει και αν υπαρχει τοτε αυτό δεν εχει καμια σχεση με την αιτιοκρατικη συνειδηση του ανθρωπου.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

Εάν ο Θεος υπακουει στους νομους και κανονες της αιτιοκρατιας τοτε είναι και εκεινος ένα φυσικο φαινομενο καθορισμενο.Επομενως εάν ισχυει κατι τετοιο ουτε ο Θεος είναι ελευθερος και εχει και εκεινος προκαθορισμενο μελλον και διαγεγραμμενο παρελθον.Αρα ενας τετοιος Θεος είναι αδυναμος και ερμαιο των νομων και κανονων της φυσης.
Εάν ο Θεος τωρα εχει σχεση με την αναιτιοκρατια και δρα μεσα από αναιτια φαινομενα τοτε το προβλημα που ανακυπτει είναι ότι ο ανθρωπος δεν μπορει να τον κατανοησει και δεν υπαρχει ο παραμικρος διαυλος επικοινωνιας μεταξυ των μιας και ο ανθρωπος μπορει να κατανοησει μονο αιτιοκρατικα και ντετερμινιστικα φαινομενα.Αυτο σημαινει ότι εάν δεχτουμε ότι ο Θεος εφτιαξε τον ανθρωπο τοτε ο Θεος εφτιαξε καποιον ο οποιος δεν μπορει να επικοινωνησει μαζι του και δεν μπορει να τον καταλαβει ουτε κατά το ελαχιστον που σημαινει ότι Θεος και ανθρωπος δεν εχουν καμια σχεση και επομενως ο ανθρωπος δεν χρειαζεται να αναζητα κατι το οποιο δεν προκειται ποτε να κατανοησει ουτε καν να το συλλαβει στο μυαλο του.
_________________
http://energoipolitesgreece.blogspot.gr/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 12:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο. Η κλασική φυσική όμως, όπως εκφράστηκε από τον Νεύτωνα και άλλους, δεν μπορεί να εξηγήσει την πραγματικότητα του μικρόκοσμου. Και εξηγώ.

Όταν ένα σωματίδιο, πχ. ηλεκτρόνιο, προσκρούει σε ένα δυναμικό, έναν τοίχο, ο οποίος έχει ενέργεια μεγαλύτερη από την ενέργεια του ηλεκτρονίου, ενώ θα περιμέναμε κλασικά, το ηλεκτρόνιο να προσκρούσει στο δυναμικό και να γυρίσει προς τα πίσω ΠΑΝΤΑ, εντούτοις δεν είναι αυτό το οποίο παρατηρείται. Υπάρχει μια μη αμελητέα πιθανότητα το ηλεκτρόνιο να περάσει από το δυναμικό στην άλλη μεριά. Αν αυτή η πιθανότητα υπολογιστεί ότι είναι πχ. 30%, τότε μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως από τις 100 φορές που θα επαναλάβουμε το πείραμα, τις 30 το ηλεκτρόνιο θα περάσει και τις 70 θα εξοστρακιστεί προς τα πίσω.

Ενώ δηλαδή το κάθε μεμονωμένο γεγονός μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο, το συνολικό αποτέλεσμα εκατοντάδων και χιλιάδων μεμονωμένων γεγονότων είναι ντετερμινιστικό.

Από τη στιγμή που ο άνθρωπος και δη ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται από τέτοια σωματίδια, είναι αρκετά πιθανόν και η ανθρώπινη συνείδηση να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Και όπως το ηλεκτρόνιο είναι πιθανόν να κάνει την υπέρβαση και να περάσει από την άλλη, ενάντια σε κάθε λογική και προσδοκία, έτσι και με τον άνθρωπο, ενδέχεται να κάνει και αυτός μια υπέρβαση και να κάνει και να γνωρίσει πράγματα που εκ πρώτης άποψης φαντάζουν αδύνατα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 1:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Περι Θεου... Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites
έγραψε:
Πριν ξεκινησουμε την αναλυση μας θα πρεπει να εισαγουμε τις εννοιες της αιτιοκρατιας και της αναιτιοκρατιας και να τις συσχετισουμε με τον Θεο.

ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Συμφωνα με την αιτιοκρατικη αντιληψη τα παντα υπακουουν στον νομο αιτιο-αποτελεσμα.Με αλλα λογια τα παντα διπλα μας γινονται με μια αιτιωδη συναφεια και δεν υπαρχουν τυχαια φαινομενα.Ολα τα φαινομενα που συμβαινουν από τα πιο απλα μεχρι και τα πιο συνθετα διεπονται από νομους και κανονες της φυσης. Δεν συμβαινει κατι τυχαια και αυτό που μας φαινεται τυχαιο δεν είναι τιποτα άλλο παρα πολυπλοκοτητα.
Στην ζωη του ανθρωπου οπου τα παντα είναι αιτιοκρατικα και ο ανθρωπος διαθετει αιτιοκρατικες και ντετερμινιστικες αισθησεις ακομη και η συνειδηση του είναι ντετερμινιστικη.Το φαινομενο της ζωης υπακουει στους νομους της φυσης και ζει και εξελισσεται με βαση αυτους.Για παραδειγμα ο εγκεφαλος του ανθρωπου και των ζωων δεν είναι κατι που λειτουργει τυχαια αλλα αντιθετα, υπαρχει και η ιατρικη μια επιστημη η οποια μελετα τους κανονες και τους φυσικους νομους και γενικοτερα τον τροπο λειτουργειας του εγκεφαλου του ανθρωπου και των ζωων.
Ένα συμπερασμα που μπορούμε να εξαγουμε από την αιτιοκρατια είναι ότι τα παντα που συμβαινουν γυρω μας είναι προκαθορισμενα όπως επισης ένα δευτερο συμπερασμα είναι ότι αν ημασταν σε θεση να γνωριζουμε ολους τους νομους της φυσης που διεπουν τα φαινομενα στην φυση τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε το μελλον και να γνωριζουμε το παρελθον.Οπως προκυπτει από τα συμπερασματα η ελευθερια, η ηθικη, το καλο και το κακο είναι ανθρωπινες συμβασεις και δεν νοουνται στο πλαισο ενός προκαθορισμενου αιτιοκρατικου μοντελου οπου όλα συμβαινουν με βαση τους νομους της φυσικης.Ο ανθρωπος νιωθει ελευθερος αλλα στην πραγματικοτητα όπως ειπα η συνειδηση του υπακουει σε ντετερμινιστικους και αιτιοκρατικους κανονες οπου οδηγουν στο συμπερασμα ότι η αισθηση της ελευθεριας είναι μια αυταπατη.Επισης δεν μπορούμε να εξαγουμε αντικειμενικα ηθικα συμπερασματα όταν όλα στον κοσμο είναι προκαθαρισμενα και κινουνται σε νομοτελειακη βαση η οποια είναι απαραβατη.Δεν υπαρχει καλο και κακο σε μια πραξη που διεπεται από μια αιτιωδη συναφεια.Ολα αυτά είναι ανθρωπινες συμβασεις που σκοπο εχουν να βελτιωσουν το αιτιοκρατικο περιβαλλον μεσα στο οποιο κινειται ο ανθρωπος.

ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Τι είναι ένα αναιτιο φαινομενο?Πως μπορει να οριστει κατι ως αναιτιο φαινομενο και τι ιδιοτητες μπορει να εχει?Πως μπορει ο ανθρωπος να καταλαβει ένα αναιτιο φαινομενο όταν εχει ντετερμινιστικες αισθησεις?Πως ο ανθρωπος μπορει να καταλαβει την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων?
Κατά την γνωμη μου ένα αναιτιο φαινομενο είναι ένα τελειως ακατανοητο πραγμα και δεν εχει καμια σχεση με την δομη της λογικης και της συνειδησης.Ειναι κατι που ο ανθρωπος ποτε δεν προκειται να κατανοησει και αν υπαρχει τοτε αυτό δεν εχει καμια σχεση με την αιτιοκρατικη συνειδηση του ανθρωπου.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

Εάν ο Θεος υπακουει στους νομους και κανονες της αιτιοκρατιας τοτε είναι και εκεινος ένα φυσικο φαινομενο καθορισμενο.Επομενως εάν ισχυει κατι τετοιο ουτε ο Θεος είναι ελευθερος και εχει και εκεινος προκαθορισμενο μελλον και διαγεγραμμενο παρελθον.Αρα ενας τετοιος Θεος είναι αδυναμος και ερμαιο των νομων και κανονων της φυσης.
Εάν ο Θεος τωρα εχει σχεση με την αναιτιοκρατια και δρα μεσα από αναιτια φαινομενα τοτε το προβλημα που ανακυπτει είναι ότι ο ανθρωπος δεν μπορει να τον κατανοησει και δεν υπαρχει ο παραμικρος διαυλος επικοινωνιας μεταξυ των μιας και ο ανθρωπος μπορει να κατανοησει μονο αιτιοκρατικα και ντετερμινιστικα φαινομενα.Αυτο σημαινει ότι εάν δεχτουμε ότι ο Θεος εφτιαξε τον ανθρωπο τοτε ο Θεος εφτιαξε καποιον ο οποιος δεν μπορει να επικοινωνησει μαζι του και δεν μπορει να τον καταλαβει ουτε κατά το ελαχιστον που σημαινει ότι Θεος και ανθρωπος δεν εχουν καμια σχεση και επομενως ο ανθρωπος δεν χρειαζεται να αναζητα κατι το οποιο δεν προκειται ποτε να κατανοησει ουτε καν να το συλλαβει στο μυαλο του.

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Συμφωνα λοιπον με οσα λες, και με δεδομενο οτι η συνειδηση του ανθρωπου ειναι αιτιοκρατικη, που σημαινει φαινομενα και καταστασεις μη υποκειμενες στο νομο της αιτιας και του αποτελέσματος του ειναι ακατανοητες και αρα μη αντιληπτες, και επειδη χρησιμοποιεις πολλες φορες τον ορο θεος, υποθετω οτι αντιλαμβανεσαι για τι πραγμα μιλας οταν αναφερεσαι στο θεο.
Διοτι αν μιλας για πραγματα που δεν κατανοεις, τοτε προφανως εισαι ανακολουθος με οσα υποστηριζεις στην ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Για πες λοιπον τι ειναι ο θεος, τον οποιο ειναι βεβαιο οτι αντιλαμβανεσαι προσωπικα εφ' οαον μιλας γι΄αυτον . . .



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης !!
Αληθειες ≠ ≠ Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες ≠ ≠ Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις ! Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
energoi_polites
Καθηγητής


Εγγραφή: 27 Νοέ 2012
Δημοσιεύσεις: 60

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 5:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

mark εγραψε
Όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο. Η κλασική φυσική όμως, όπως εκφράστηκε από τον Νεύτωνα και άλλους, δεν μπορεί να εξηγήσει την πραγματικότητα του μικρόκοσμου.


Η αποψη οτι τα φαινομενα στην φυση διεπονται απο τον νομο του αιτιου-αποτελεσματος δεν εχει καταρριφθει και δεν εχει βρεθει κανενα φαινομενο που να παραγεται χωρις αιτια...!
Η αιτιοκρατια παραμενει ως η κυριαρχη αρχη της επιστημονικης σκεψης.

Ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια που παραγει ενα φαινομενο και διαφορετικο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!
Το οτι δεν γνωριζουμε επακριβως γιατι συμβαινουν καποια φαινομενα στην κβαντομηχανικη η στον μακροκοσμο δεν σημαινει οτι αυτα τα φαινομενα παραγονται αναιτια...!

Παράθεση:

mark εγραψε
Όταν ένα σωματίδιο, πχ. ηλεκτρόνιο, προσκρούει σε ένα δυναμικό, έναν τοίχο, ο οποίος έχει ενέργεια μεγαλύτερη από την ενέργεια του ηλεκτρονίου, ενώ θα περιμέναμε κλασικά, το ηλεκτρόνιο να προσκρούσει στο δυναμικό και να γυρίσει προς τα πίσω ΠΑΝΤΑ, εντούτοις δεν είναι αυτό το οποίο παρατηρείται. Υπάρχει μια μη αμελητέα πιθανότητα το ηλεκτρόνιο να περάσει από το δυναμικό στην άλλη μεριά. Αν αυτή η πιθανότητα υπολογιστεί ότι είναι πχ. 30%, τότε μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως από τις 100 φορές που θα επαναλάβουμε το πείραμα, τις 30 το ηλεκτρόνιο θα περάσει και τις 70 θα εξοστρακιστεί προς τα πίσω.


Το πιο πιθανο αν οχι σιγουρο ειναι οτι υπαρχουν αιτιατοι παραγοντες που διεπουν τα κβαντικα φαινομενα και δεν παραγονται και εξελισσονται αναιτια τα φαινομενα αυτα.
Θεωρεις οτι υπαρχουν αναιτια φαινομενα και αποτελεσματα χωρις αιτια...??
και αν ναι τοτε ποιο θα μπορουσε να ειναι ενα τετοιο αναιτιο φαινομενο...??
Επαναλαμβανω οτι ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια και αλλο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!

Επισης πως μπορει ο ανθρωπος να ερευνησει ενα αναιτιο φαινομενο η την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων οταν το μονο που μπορει να κανει ειναι να ερευνα τα φαινομενα μεσα απο την σχεση αιτιου-αποτελεσματος...?
_________________
http://energoipolitesgreece.blogspot.gr/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 5:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites έγραψε:
Παράθεση:

mark εγραψε
Όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο. Η κλασική φυσική όμως, όπως εκφράστηκε από τον Νεύτωνα και άλλους, δεν μπορεί να εξηγήσει την πραγματικότητα του μικρόκοσμου.


Η αποψη οτι τα φαινομενα στην φυση διεπονται απο τον νομο του αιτιου-αποτελεσματος δεν εχει καταρριφθει και δεν εχει βρεθει κανενα φαινομενο που να παραγεται χωρις αιτια...!
Η αιτιοκρατια παραμενει ως η κυριαρχη αρχη της επιστημονικης σκεψης.

Ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια που παραγει ενα φαινομενο και διαφορετικο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!
Το οτι δεν γνωριζουμε επακριβως γιατι συμβαινουν καποια φαινομενα στην κβαντομηχανικη η στον μακροκοσμο δεν σημαινει οτι αυτα τα φαινομενα παραγονται αναιτια...!

Υπάρχει και η άποψη ότι ο κόσμος είναι το αποτέλεσμα και το αίτιο του είναι η βούληση του θεού, δηλαδή ο θεός δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο που μπορούμε να βρούμε το αίτιο του.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 6:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian
έγραψε:
energoi_polites έγραψε:
Παράθεση:

mark εγραψε
Όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο. Η κλασική φυσική όμως, όπως εκφράστηκε από τον Νεύτωνα και άλλους, δεν μπορεί να εξηγήσει την πραγματικότητα του μικρόκοσμου.


Η αποψη οτι τα φαινομενα στην φυση διεπονται απο τον νομο του αιτιου-αποτελεσματος δεν εχει καταρριφθει και δεν εχει βρεθει κανενα φαινομενο που να παραγεται χωρις αιτια...!
Η αιτιοκρατια παραμενει ως η κυριαρχη αρχη της επιστημονικης σκεψης.

Ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια που παραγει ενα φαινομενο και διαφορετικο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!
Το οτι δεν γνωριζουμε επακριβως γιατι συμβαινουν καποια φαινομενα στην κβαντομηχανικη η στον μακροκοσμο δεν σημαινει οτι αυτα τα φαινομενα παραγονται αναιτια...!

Υπάρχει και η άποψη ότι ο κόσμος είναι το αποτέλεσμα και το αίτιο του είναι η βούληση του θεού, δηλαδή ο θεός δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο που μπορούμε να βρούμε το αίτιο του.

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Συμφωνα με οσα σημειωνεις troian, προκυπτει ενας απλος και κατανοητος ορισμος για το ΘΕΟ :
Θεος Ειναι Η Αναιτια Αιτια Του Κοσμου



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος ≠ ≠ m.E=P^2 ≠ ≠ Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 6:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
energoi_polites

Η αποψη οτι τα φαινομενα στην φυση διεπονται απο τον νομο του αιτιου-αποτελεσματος δεν εχει καταρριφθει και δεν εχει βρεθει κανενα φαινομενο που να παραγεται χωρις αιτια...!
Η αιτιοκρατια παραμενει ως η κυριαρχη αρχη της επιστημονικης σκεψης.

Ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια που παραγει ενα φαινομενο και διαφορετικο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!
Το οτι δεν γνωριζουμε επακριβως γιατι συμβαινουν καποια φαινομενα στην κβαντομηχανικη η στον μακροκοσμο δεν σημαινει οτι αυτα τα φαινομενα παραγονται αναιτια...!


Μην μπερδεύεις την απροσδιοριστία της κβαντομηχανικής με το τυχαίο
Άλλο το ένα άλλο το άλλο



.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 6:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
energoi_polites έγραψε:
Παράθεση:

mark εγραψε
Όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο. Η κλασική φυσική όμως, όπως εκφράστηκε από τον Νεύτωνα και άλλους, δεν μπορεί να εξηγήσει την πραγματικότητα του μικρόκοσμου.


Η αποψη οτι τα φαινομενα στην φυση διεπονται απο τον νομο του αιτιου-αποτελεσματος δεν εχει καταρριφθει και δεν εχει βρεθει κανενα φαινομενο που να παραγεται χωρις αιτια...!
Η αιτιοκρατια παραμενει ως η κυριαρχη αρχη της επιστημονικης σκεψης.

Ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια που παραγει ενα φαινομενο και διαφορετικο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!
Το οτι δεν γνωριζουμε επακριβως γιατι συμβαινουν καποια φαινομενα στην κβαντομηχανικη η στον μακροκοσμο δεν σημαινει οτι αυτα τα φαινομενα παραγονται αναιτια...!

Υπάρχει και η άποψη ότι ο κόσμος είναι το αποτέλεσμα και το αίτιο του είναι η βούληση του θεού, δηλαδή ο θεός δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο που μπορούμε να βρούμε το αίτιο του.



Δηλαδή ο θεός δεν υπάρχει ως ουσία , αλλά υπάρχει στην φαντασία των πιστών?


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 6:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
troian έγραψε:

Υπάρχει και η άποψη ότι ο κόσμος είναι το αποτέλεσμα και το αίτιο του είναι η βούληση του θεού, δηλαδή ο θεός δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο που μπορούμε να βρούμε το αίτιο του.



Δηλαδή ο θεός δεν υπάρχει ως ουσία , αλλά υπάρχει στην φαντασία των πιστών?


.


Δεν υπάρχει σαν υλική ουσία π.χ. 1/2 άνθρακας, 1/15 οξυγόνο, άζωτο. υδρογόνο κτλπ.

αλλά υπάρχει και άλλη άποψη που λέει ότι το σύνολο όλων των υλικών είναι ο θεός και δεν υπάρχει αιτιοκρατία παρά μόνο στα επιμέρους όμως τα επιμέρους δεν είναι θεοί.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 6:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
gianiss έγραψε:
troian έγραψε:

Υπάρχει και η άποψη ότι ο κόσμος είναι το αποτέλεσμα και το αίτιο του είναι η βούληση του θεού, δηλαδή ο θεός δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο που μπορούμε να βρούμε το αίτιο του.



Δηλαδή ο θεός δεν υπάρχει ως ουσία , αλλά υπάρχει στην φαντασία των πιστών?


.


Δεν υπάρχει σαν υλική ουσία π.χ. 1/2 άνθρακας, 1/15 οξυγόνο, άζωτο. υδρογόνο κτλπ.

αλλά υπάρχει και άλλη άποψη που λέει ότι το σύνολο όλων των υλικών είναι ο θεός και δεν υπάρχει αιτιοκρατία παρά μόνο στα επιμέρους όμως τα επιμέρους δεν είναι θεοί.


Πως το έχει επιβεβαιώσει αυτό?

Πως και που έχεις εντοπίσει μια τέτοια ουσία ή κατάσταση ?


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 6:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
troian έγραψε:

Δεν υπάρχει σαν υλική ουσία π.χ. 1/2 άνθρακας, 1/15 οξυγόνο, άζωτο. υδρογόνο κτλπ.

αλλά υπάρχει και άλλη άποψη που λέει ότι το σύνολο όλων των υλικών είναι ο θεός και δεν υπάρχει αιτιοκρατία παρά μόνο στα επιμέρους όμως τα επιμέρους δεν είναι θεοί.


Πως το έχει επιβεβαιώσει αυτό?

Πως και που έχεις εντοπίσει μια τέτοια ουσία ή κατάσταση ?
Για την τελευταία άποψη ρωτάς;
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 7:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
gianiss έγραψε:
troian έγραψε:

Δεν υπάρχει σαν υλική ουσία π.χ. 1/2 άνθρακας, 1/15 οξυγόνο, άζωτο. υδρογόνο κτλπ.

αλλά υπάρχει και άλλη άποψη που λέει ότι το σύνολο όλων των υλικών είναι ο θεός και δεν υπάρχει αιτιοκρατία παρά μόνο στα επιμέρους όμως τα επιμέρους δεν είναι θεοί.


Πως το έχει επιβεβαιώσει αυτό?

Πως και που έχεις εντοπίσει μια τέτοια ουσία ή κατάσταση ?
Για την τελευταία άποψη ρωτάς;


Σαν οντότητα , πέραν και έξω από την φύση, όπως λες.

Πως εντόπισες την βούληση του θεού ως αιτία του κόσμου.
Αυτή η «βούληση» αν δεν είχε αιτία, θα πει πως είναι άναρχος ?

Ο κόσμος γιατί να έχει αρχή , όντας αιτιατό μιας άναρχης βούλησης?


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 7:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Συμφωνα με οσα σημειωνεις troian, προκυπτει ενας απλος και κατανοητος ορισμος για το ΘΕΟ :
Θεος Ειναι Η Αναιτια Αιτια Του Κοσμου


Ξέρεις όμως κάτι; ο ορισμός δεν τίθεται προς απόδειξη.

π.χ. γίνεται ένα θαύμα σχετικά με την υγεία δεν λέμε άρα υπάρχει θεός.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 7:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian
έγραψε:
skapaneas έγραψε:


Συμφωνα με οσα σημειωνεις troian, προκυπτει ενας απλος και κατανοητος ορισμος για το ΘΕΟ :
Θεος Ειναι Η Αναιτια Αιτια Του Κοσμου


Ξέρεις όμως κάτι; ο ορισμός δεν τίθεται προς απόδειξη.

π.χ. γίνεται ένα θαύμα σχετικά με την υγεία δεν λέμε άρα υπάρχει θεός.

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Αυτου του τυπου οι ορισμοι troian δεν ειναι προς αποδειξη με τη συμβατικη εννοια
Αυτες οι ρηματικες διατυπωσεις ειναι προς κατανοηση και εμπεδωση
Δεν αποδεικνυονται καθ΄οιονδηποτε συμβατικο επιστημονικο τροπο

Στην ιδια ακριβως κατηγορια ρηματικων διατυπωσεων ανηκει και το "Απαν Κατι" του φιλου μας του gianiss

Με το "Απαν Κατι" εχουμε ασχοληθει επι μακρον με τον gianiss
Αποδειξαμε λογικα την αναντιρρητη υπαρξη του, μπορεις να αναζητησεις στο Μεγα Διλημμα τη σχετικη συζητηση, και καταληξαμε στη βεβαιοτητα της υπαρξης του
Και ειναι "αυτο" για το οποιο ο gianiss λεει και ξαναλεει οτι : κανείς δεν μπορει να αμφιβαλλει για την υπαρξη του
Σε καμια περιπτωση ομως δεν μπορει να αποδειχτει επιστημονικα οτι το "Απαν Κατι" υπαρχει
Το "Απαν Κατι" ανηκει στη σφαιρα των ( φιλοσοφικων ) θεωριων

Η μονη "αποδειξη" που μπορει να υπαρξει, και εδω μοιαζει απολυτα με την Θεωρια περι Θεου, ειναι να διαμορφωθει τεχνητα και ελεγχομενα μια καταλληλη πραγματικοτητα, στην οποια θα ισχυουν ολα οσα περιλαμβανει η θεωρια του "Απαν Κατι" και αντιστοιχα η Θεωρια περι Θεου

Δηλαδη δεν υπαρχουν επιστημονικες αποδειξεις μεν, ομως κατασκευαζονται επιστημονικα καταστασεις που μπορουν να επαληθευουν στην πραγματικοτητα την όποια θεωρια εχουμε κατα νου



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 7:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Σαν οντότητα , πέραν και έξω από την φύση, όπως λες.

Πως εντόπισες την βούληση του θεού ως αιτία του κόσμου.
Αυτή η «βούληση» αν δεν είχε αιτία, θα πει πως είναι άναρχος ?

Ο κόσμος γιατί να έχει αρχή , όντας αιτιατό μιας άναρχης βούλησης?

Νομίζω τα έχουμε ξαναπεί θα τους αδικήσω αν χρησιμοποιήσω τις θέσεις τους και τα επιχειρήματά τους. Πάντως καναδυο φιλόσοφοι ξεκίνησαν με παρόμοιες θέσεις σαν την δική σου - που λές συχνά αμφιβάλω για τα πάντα εκτος του εαυτού μου - και απέδειξαν τον θεό. θεωρείς ότι έκαναν λάθος και αν ναι που;

Παράθεση:
Ο κόσμος γιατί να έχει αρχή , όντας αιτιατό μιας άναρχης βούλησης?
Σε αυτό, τώρα, αν μιλάμε για την ηλικία του σύμπαντος τότε έχει και αρχή άσχετα ποιά είναι η αιτία του.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Επόμενο
Σελίδα 1 από 24

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center