Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φιλοσοφία των Αντιφάσεων και του Παραλόγου
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 1:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
Το εγώ είναι κλειστό σύστημα που δεν μπορεί να ανοιχτεί σε τίποτα, η ουσία του είναι η διαφοροποίηση απ τα πάντα, εγώ και όχι κάτι άλλο, άρα είναι αδύνατο να ανοιχτεί σε κάτι διαφορετικό ________


kaneis δεν το λέω με απόλυτη σιγουριά αλλά ενώ δεν είναι παράλογα αυτά που λες εντούτοις σε αυτό το κολοσσιαίο, μεγαλειώδες και μεγαλοπρεπές περιχαρακωμένο "εγώ" η τιποτένια μικρούλα ύπαρξη μιας άτιμης "καρφίτσας" δηλαδή του έρωτα νομίζω σε θέτει σε μέγα λάθος.
Και είναι εκκωφαντική η απουσία του έρωτα στην προηγηθείσα ανάλυσή σου (τα χρόνια περάσανε ίσως ... )
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 1:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

και τη διάθεση για απόλυτο πως την λές εσύ αν όχι έρωτα? ο έρωτας δε σημαίνει άνοιγμα και παράτημα του εγώ? που τα αναιρεί αυτά που λέω? Κάτι άλλο εννοείς με έρωτα? τα χρόνια περάσανε σιγά μη μένανε ακίνητα. Αλλά μη μου πεις ότι έρωτας είναι να αγαπάς οποιον σε επιβεβαιώνει γιατί θα το πιστέψω ότι είμαστε ακίνητοι
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 1:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και όμως αυτό.
Μην γίνεσαι αιρετικός.
Εκτός κι αν κάνουν λάθος οι γυναίκες.
Τολμάς να ισχυριστείς κάτι τέτοιο ;
kaneis έγραψε:
then why the f*** all they ask is to be understood????? Laughing


Πίστεψέ το στη μήτρα ήταν παντοτινά καλύτερα.
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 2:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

γιατί δυσκολεύεσαι να παραδεχτείς ότι είναι ανασφαλή και μπλεγμένα με τον εγωισμό τους όντα? άνθρωποι είναι και αυτές και επειδή ο εγωισμός είναι εικόνα, αντανάκλαση, οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα γιατί έχουν συνηθίσει να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην εικόνα και στην επιβεβαίωση.

Για τη μήτρα έτσι νιώθουμε όταν είμαστε κλειστοί και υποφέρουμε την χωριστότητα, γι αυτό το εγώ είναι για παράτημα, πολεμάει αυτόν τον πόνο με παραπάνω κλειστότητα και επιβεβαίωση και μπαίνει σε φάυλο κύκλο. Η στροφή προς τα μέσα σε κάνει να βρείς τον εαυτό που δεν είναι κλειστός και το άνοιγμα που αυτός συνεπάγεται σε λυτρώνει απ την ανάγκη. Τουλάχιστον αυτή είναι μια φιλοσοφική απάντηση σ αυτό που λες, μια ψυχολογική λέει ότι μέσα απ τις ερωτικές σχέσεις επιβεβαιώνεσαι και γίνεσαι συμπαγής και πλήρης, προσωπικά μου φαίνεται πιο ικανοποιητική η πρώτη απάντηση γιατί η ψυχολογική λέει ότι γίνεσαι συμπαγής μέσω του καθρεφτίσματος στον άλλο, άρα αντανάκλαση πληρότητας.
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 2:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σϊγουρα αν όλοι είχαμε την ευχέρεια να αγοράσουμε μια Λαμποργκίνι (φιλοσοφημένη στάση) θα ήταν καλύτερα.
Με τα νέα μέτρα όμως θα βολευτούμε με φιατάκια.
Ανάγκα kaneis πείθεται.
Μακάρι να έχεις offshorίσει εσύ Very Happy
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 2:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη




άντε να πεις όχι σε τέτοια μουσούδα ε Confused κι όμως στο χέρι μας είναι η αντίσταση, για την ελευθερία βλέπουμε Smile
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 2:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παντού υπάρχει ομορφιά. Θα έβαζα μία φωτό από Laborgini αλλά το βρίσκω ανώφελο.
Σημαντικό είναι να κατανοήσουμε οτι δεν αποφασίζουμε εμείς σε ποια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων θα απευθυνθούμε.
Το "πορτοφόλι" μας είναι μια συνισταμένη άπειρων συνιστωσών και η συνισταμένη μη δυνάμενη να προσδιοριστεί πρακτικά ισοδυναμεί με ζαριά.

Το λοιπόν η φιλοσοφία "θεωρεί" οτι τσιμπάει τα ζάρια.





_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 2:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
Το εγώ είναι κλειστό σύστημα που δεν μπορεί να ανοιχτεί σε τίποτα, η ουσία του είναι η διαφοροποίηση απ τα πάντα, εγώ και όχι κάτι άλλο, άρα είναι αδύνατο να ανοιχτεί σε κάτι διαφορετικό και γι αυτό δεν μπορεί να καταλάβει πχ μη εγωιστικά κίνητρα, που σημαίνουν να ικανοποιήσει το κλειστό εγώ κάποια ανάγκη του. Άρα ούτε στο αντικειμενικό μπορεί να ανοιχτεί, γιατί η συγκεκριμένη αντίληψη θα πρέπει να φεύγει συνεχώς απ τα όρια της, να τείνει, και άρα συνεχώς άφημα του εγώ. Ο εαυτός αντίθετα δεν είναι κάτι κλειστό και βρίσκει την εκπλήρωση του στο παράτημα του εγώ, στην ενότητα ή στο εμείς αν πρόκειται για κοινωνία ανθρώπων. Πχ ο εγωισμός διεκδικεί δικαιώματα, να ικανοποιηθεί το κλειστό σύστημα, ο εαυτός ελευθερώνεται στις υποχρεώσεις, μέσω αυτών ανοίγεται και αλλάζει. Το εγώ εκληρώνεται στη διαφοροποίηση, στην χωριστότητα μάλλον καλύτερα, ο εαυτός στην ενότητα. Άρα ο άλλος τείνει να γίνει ο Άλλος και τείνεις να μην έχεις ανάγκη πια συμφωνίας, αλλά τείνεις κι όλας να γίνεις ένα με το συνοιδηπόρο, ή να μην έχεις συνοιδηπόρο εκτός από αυτόν μέσα σου για την ακρίβεια.

Συμφωνώ ότι πρέπει να τείνουμε στο αντικειμενικό και κοινό αλλά αυτό δεν το καταφέρνει το εγώ για τον απλό λόγο ότι δηλώνει διαφοροποίηση απ το κοινό, δεν είναι θέμα αρνητικής φόρτισης, ο πλάτων την κάνει τη διαφοροποίηση όχι εγώ. Αλλο πχ, το εγώ πληγώνεται στην άρνηση του δώρου, εκεί φαίνεται η κλειστότητα του, ο εαυτός όχι γιατί δεν επιρρεάζεται απ τις αντιδράσεις, προσφέρει λόγω ανοιχτότητας και εσωτερικής πληρότητας και αυτό υπηρετεί, αυτή την αλήθεια, δεν υπηρετεί τον άλλο ώστε να πληγωθεί, το εγώ υπηρετεί ανθρώπους λόγω συμφέροντος. Γι αυτό και αυτός που ελευθερώνεται απ το σπήλαιο επιστρέφει στους δεσμώτες να μοιραστεί αυτά που είδε αψηφόντας τον κίνδυνο να τον σκοτώσουν, αν έδινε σημασία στις αντιδράσεις και στην ικανοποίηση δεν θα γυρνούσε πίσω.

Η υποκειμενικότητα μας αντλείται απ τη συνειδησή μας όχι απ το εγώ, και διευρύνωντας τη συνείδηση λυτρωνόμαστε απ το παγιωμένο και διαφοροποιημένο εγώ

Kaneis, όπως είπα και προηγουμένως, διαχωρίζεις τον εσωτερικό κόσμο σε δύο πράγματα, δύο έννοιες, το Εγώ και τον Εαυτό (Ego and Self), με άλλες ιδιότητες το καθένα. Και δεν είσαι ο μόνος. Το θέμα μου εμένα είναι να βρούμε αν υπάρχει όντως ανάγκη να γίνει κάτι τέτοιο. Είναι που είναι μπλεγμένα τα πράγματα εκεί μέσα, αν τα μπλέξουμε και εμείς περισσότερο απ' όσο χρειάζεται, ε τότε, θα χάσουμε τη μπάλα και όποια προσπάθεια κατανόησης θα γίνει ακόμα δυσκολότερη. Η ανάγκη για τη συμπληρωματική έννοια ενός αλτρουιστικού Εαυτού, θα γίνει εμφανής αν δε μπορέσουμε να εξηγήσουμε ανθρώπινες συμπεριφορές, μόνο με την ύπαρξη του εγωιστικού Εγώ. Όσο περισσότερες έννοιες βάζουμε, τόσο πιο πολύπλοκα γίνονται τα πράγματα, αλλά αν αυτό οδηγεί στην καλύτερη εξήγηση της πραγματικότητας, στην αλήθεια, τότε οφείλουμε να το δεχτούμε. Διαφορετικά, μπορούμε να τα απλουστεύσουμε τα πράγματα, κάτι σαν το ξυράφι του Όκαμ. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στη Φυσική, όπου οι επιστήμονες έχουν φτάσει να μιλάνε για 10-26 διαστάσεις, όχι γιατί το θέλουνε, αλλά γιατί δε μπορούν να κάνουν διαφορετικά. Όπως είχε πει και ο Φευνμαν, όταν τον κατηγόρησαν για την πολυπλοκότητα της Φυσικής, απολογήθηκε λέγοντας, δε φταίμε εμείς για αυτό, η φύση φταίει που είναι τόσο πολύπλοκη.

Και εγώ βλέπω ότι Εγώ και Εαυτός έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Καταρχάς και τα δύο πηγάζουν από μέσα μας. Όπως και τα δύο κάτι θέλουν, δεν έχει σημασία τι, ΘΕΛΟΥΝ να ικανοποιηθούν.

Στο παράδειγμα με τη σπηλιά τώρα, ενδέχεται να υπάρχει και άλλη εξήγηση που αυτός που ελευθερώνεται από το σπήλαιο, να γυρνάει πίσω για να μοιραστεί αυτά που είδε. Μπορεί να το κάνει γιατί δεν θέλει να είναι μόνος του. Όπως επίσης γιατί θέλει να επιβεβαιώσει στον εαυτό του ότι όντως βγήκε από το σπήλαιο και δε φαντάζεται πράγματα που δεν υπάρχουν. Ή γιατί δεν έχει τίποτα καλύτερο να κάνει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 2:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχω θέμα και εγώ με τον διαχωρισμό του kaneis σε εγώ και εαυτό.

Εδώ κοιτάξατε ;

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=143294&highlight=#143294
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 3:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μαρκ δε διαφωνώ, γι αυτό σου ζήτησα να εξηγήσεις το δώρο σε άγνωστο εγωιστικά. Δεν μπόρεσες άρα έχεις την ανάγκη κάτι άλλου. Σύγχηση παθαίνει μόνο όποιος δεν έχει συνηθίσει να στρέφεται μέσα του.
Προσπαθείς τώρα να εξηγήσεις το γύρισμα στη σπηλιά. Απ τη στιγμή που υπάρχει κίνδυνος να τον σκοτώσουν με όσα θα τους πει, δεν θα δεχτούν ότι είναι σκλάβοι, ούτε επιβεβαίωση θα πάρει ίσα ίσα θα του πουν ότι είδε φαντάσματα, ούτε πας μια βόλτα εκεί που θα σε φάνε από βαρεμάρα. Πάλι ανάγκη κάτι άλλου
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 3:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
μαρκ δε διαφωνώ, γι αυτό σου ζήτησα να εξηγήσεις το δώρο σε άγνωστο εγωιστικά. Δεν μπόρεσες άρα έχεις την ανάγκη κάτι άλλου. Σύγχηση παθαίνει μόνο όποιος δεν έχει συνηθίσει να στρέφεται μέσα του.
Προσπαθείς τώρα να εξηγήσεις το γύρισμα στη σπηλιά. Απ τη στιγμή που υπάρχει κίνδυνος να τον σκοτώσουν με όσα θα τους πει, δεν θα δεχτούν ότι είναι σκλάβοι, ούτε επιβεβαίωση θα πάρει ίσα ίσα θα του πουν ότι είδε φαντάσματα, ούτε πας μια βόλτα εκεί που θα σε φάνε από βαρεμάρα. Πάλι ανάγκη κάτι άλλου


Σόρρυ, δεν κατάλαβα τι μου ζήτησες. Να εξηγήσω το δώρο σε άγνωστο εγωιστικά; Τι θα πει αυτό; Τι ανάγκη πιστεύεις ότι έχω;

Αλλά ας πάρουμε το παράδειγμα της σπηλιάς. Τι προτείνεις να κάνει αυτός που βγήκε από τη σπηλιά; Ποιες είναι οι επιλογές του; Καταρχάς πώς ξέρει ότι βγήκε; Και πώς ξέρει ότι θα τον φάνε λάχανο αν μοιραστεί τη σοφία του, και δε θα τον ακούσουνε;

Στην Ιστορία, υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα ανθρώπων που ακολούθησαν το ένστικτό τους, έθεσαν τη ζωή τους σε κίνδυνο, μόνο και μόνο γιατί πίστεψαν ότι κάτι είχαν βρει. Ο Γαλιλαίος (που παίζεται και σε διαφήμιση), ο Τζορντάνο Μπρούνο (που τον έκαψαν στην πυρά), οι αδελφοί Ράιτ και τόσοι άλλοι. Αυτοί που ανέφερα, θεωρούνται από όλους "καλοί" άνθρωποι. Άλλοι, όχι και τόσο, είναι αμφιλεγόμενοι. Ο Τσε Γκεβάρα για παράδειγμα. Αντιτάχθηκε στον ιμπεριαλισμό της Αμερικής, απελευθέρωσε την Κούβα, αλλά λίγο έλειψε να βάλει φωτιά σε όλον τον πλανήτη, κατά την κρίση των πυραύλων στην Κούβα. Και τώρα θεωρείται σύμβολο ανιδιοτέλειας. Τι διαφορετικό είχε αυτός από το δικό μας, το Βελουχιώτη ή πιο πρόσφατα, το Μπιν Λάντεν. Γιατί και ο τελευταίος απαρνήθηκε τα πλούτη του και τη ζωή γεμάτη απολαύσεις στη Σ. Αραβία και ξεκίνησε σταυροφορία κατά της Αμερικής. Ήταν ανιδιοτελής πιστεύεις, υπηρέτης της ανθρωπότητας, είχε βγει από τη σπηλιά;

Ή στην τελική όλοι αυτοί θέλαν να ικανοποιήσουν το Εγώ τους;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 3:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπάρχει μικρό Εγώ και μεγάλο Εγώ.
Ο Άλφρεντ Άντλερ έχει δώσει κλινικά πάμπολα παραδείγματα πως "κάτι" οδηγεί κάποιον να μεγαλώσει το Εγώ του.
Ο Τσε είχε από μικρός κρίσεις άσθματος
Ο Λάντ είχε αντιδικίες με όλα τα αδέρφια του
Ακόμη κι ο Γιαγκούλας ήταν ψαγμένος. Στο τέλος είχε δηλώσει οτι όταν χαθούν οι ληστές από τα βουνά τότε θα τους συναντάς μέσα στις πόλεις !
Όταν "κρατείς" ένα "γλυκό" (έναν αυτόκλιτα χαραχτηρισθέντα Υπέροχο εαυτό) είναι απύθμενη η ανθρώπινη εφευρητικότητα ειδικά στην εύρεση περιτυλιγμάτων προς επίδοση του ... "πακέτου".

Μεμπτό ;
Νομίζω σαφώς και όχι.
Αλοίμονο στα μικρά Εγώ από το φόβο του "λανθασμένου" μεγάλου Εγώ.
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 10, 2012 5:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
__Σύγχηση παθαίνει μόνο όποιος δεν έχει συνηθίσει να στρέφεται μέσα του.__


Αυτή είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη kaneis.

Δεν αρκεί να στραφείς εντός σου αλλά και ο τρόπος που θα το κάνεις δεν θα πρέπει να είναι το ίδιο στρεβλός με αυτόν που το πράτεις εξωτερικά προς τους άλλους. Αν όχι τότε και μέσα σου δεν θα βρεις παρά την ίδια απόκριση εξ αντανακλάσεως του έξω εντός σου.

Ίσως είναι λιγότερο επιρρεπές σε παρεμβολές το κοίταγμα προς τα μέσα αλλά πιο πολύ δεν είναι το προς τα που κοιτάς όσο το με τι μάτια κοιτάς.
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 11, 2012 9:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μαρκ σου ζήτησα να μου εξηγήσεις την κίνηση να κάνεις δώρο σε έναν άγνωστο (και να τελειώνει εκεί) βάση της θεωρίας σου περί ιδιοτελούς φύσης. Για τη σπηλιά πιθανολόγησες σ αυτό γιατί λές δεν έχεις στοιχεία?

Αν η διάκριση εγώ και εαυτού δεν είναι καλή μπορούμε να το πούμε και παλτωνικώς, για επιθυμιτικό θυμοειδές και λογικό μέρος. Ανάλογα ποιό κυριαρχεί έχουμε και τη ''φύση'' του ανθρώπου. Να κοιτάς να πάρεις απ τις καταστάσεις είναι κυριαρχία του επιθυμιτικού, έχεις συνέχεια κάποια επιθυμία να ικανοποιήσεις, που γίνεται πλέον ανάγκη λόγω κυριαρχίας και περιμένεις στην αντίληψη σου να σε ικανοποιεί το αισθητό και θυμώνεις κι όλας αν δεν ικανοποιήσε και τσακώνεσαι συνέχεια με κάτι, επιρροή του επιθυμιτικού στο θυμοειδές. Γίνεται ο κόσμος αντικείμενο ικανοποίησης, αλλά η ουσία της κατάστασης αυτής είναι η παθητικότητα στην οποία σε αναγκάζει η ανισορροπία της κυριαρχίας του επιθυμιτικού, να περιμένεις ικανοποίηση απ τον κόσμο σε βάζει σε παθητική σχέση μαζί του, περιμένεις να σε γεμίσει. Η πληρότητα είναι το ζητούμενο.

Τι γίνεται όμως, επειδή έχουμε και το λογικό μέρος, το νού που είναι ομοειδές του νοητού, με την ικανοποίηση των επιθυμιών δεν νιώθουμε την πληρότητα που ψάχνουμε γιατί ο νούς δεν μπορεί να γεμίσει με αισθητό. Τι κάνει λοιπόν το επιθυμιτικό όταν κυριαρχεί? Γεμίζει τον νου με φαντασιώσεις αισθητού, πχ ερωτικές φαντασιώεις, για να ικανοποιηθεί και ο νούς με το νοητό ή καλύτερα γιατί υπάρχει ανάγκη να κυριαρχήσει ο νους για να βρούμε πληρότητα γι αυτό και οι φαντασιώσεις γι αυτούς τους ανθρώπους είναι πιο έντονες απ την πράξη καθ αυτή, μόνο που έτσι το νοητό αποκτά αισθητή υπόσταση, το πνεύμα γίνεται ύλη. Αν κυριαρχεί το επιθυμιτικό η ικανοποίηση της επιθυμίας δεν αρκεί δηλαδή αλλά πάλι υπάρχει η ανάγκη να επιβληθεί ο νούς. Αυτό για τον νου είναι ψυχαναγκαστικές διαδικασίες γιατί ο νούς είναι ενεργητικό μέρος και δεν γεμίζει με αισθητό. Εξ ού και το εφήμερο της πληρότητας του επιθυμιτικού και η φαυλότητα του, γι αυτούς δεν έχει χόρταση που λέει και ο ποιητής.

Απ την άλλη αν κυριαρχήσει ο νούς στα άλλα δύο δεν περιμένεις ικανοποίηση απ το αισθητό αλλά του επιβάλλεις μια ιδέα, αποκτά το αισθητό νοητή υπόσταση αφού είναι η πραγματοποίηση του νοητού και η πράξη γίνεται δημιουργία. Σ αυτή την ισορροπία, να έχεις εκλογικέυσει τα άλλα δύο, βρίσκει ο άνθρωπος την πληρότητα, το στοιχείο που τον ολοκληρώνει το χει μέσα του και όντας ενεργητικό απλά ζητάει να εκφραστεί. Όσο ενεργεί ο νούς, όσο λειτουργεί το μυαλό κοινώς και σκέφτεσαι, τόσο ανοίγεται στο απόλυτο και όσο γίνεται αυτό τόσο ο άνθρωπος νιώθει πιο ελεύθερος. Όταν κι όλας αυτό γίνεται πράξη στο αισθητό με την επιβολή της ιδέας τόσο είσαι και ευτυχισμένος και πλήρης. Άρα μπορείς να πεις το εγώ σαν την παθητική κατάσταση στην οποία περιμένεις να ικανοποιηθείς απ τον κόσμο και εαυτό την ενεργητική που επιβάλλεις την νοητή σου αλήθεια στο αισθητό. Αυτή η επιβολή δεν σημαίνει επιβολή στους άλλους εννοείται αλλά στην ύλη, επιβάλλεσαι στον εαυτό σου στην ουσία.

Αυτό σημαίνει να υπηρετείς την αλήθεια και γι αυτό οι ανιδιοτελείς πράξεις δεν είναι αλτρουισμός του εγώ αλλά διαχυτικότητα του εαυτού λόγω ανοίγματος και πληρότητας. Αυτός που ξανακατεβαίνει στη σπηλιά αυτό κάνει, είναι τόσο πλήρης και συμπαγής στο νοητό που ο αισθητός θάνατος δεν έχει σημασία και τόσο ανοιχτός που δεν θα μπορούσε να αφήσει τον εαυτό του να κρατήσει κάτι για τον ίδιο, η διαχυτικότητα του δεν του το επιτρέπει. Είναι λίγο φλύαρη εξήγηση αλλά με ικανοποιεί περισσότερο απ τη βαρεμάρα και την επιβεβαίωση

μαρκ αν είναι και αυτά μπέρδεμα και νιώθεις ότι δεν τα χεις ανάγκη περιμένω ακόμα απάντηση στην ερώτηση. Το δώρο στον άγνωστο μια χαρά το εξηγώ σαν ενεργητική διαχυτικότητα, εσύ?
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 11, 2012 12:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Στο τέλος είχε δηλώσει οτι όταν χαθούν οι ληστές από τα βουνά τότε θα τους συναντάς μέσα στις πόλεις !


Μήπως το δεύτερο προηγήθηκε του πρώτου, και λόγο υπερπληθυσμού μετανάστευσε (παράνομα) και στα βουνά.

Δεν είπα τίποτα, λέω ....μήπως
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 3 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center