Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
pi Υφηγητής
Εγγραφή: 05 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 15
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2006 1:40 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
“Ποτέ μην δεχτείς τα σύνορα του ανθρώπου! Να σπας τα σύνορα! Ν’ αρνιέσαι ό,τι θωρούν τα μάτια σου! Να πεθαίνεις και να λες: θάνατος δεν υπάρχει!”
Νίκος Καζαντζάκης
Δεν θυμάμαι που το είχα διαβάσει αυτό.
Για μένα ο Καζαντζάκης ήταν μια αποκάλυψη όταν τον πρωτοδιάβασα. Πραγματικά μου έχει αλλάξει τη ζωή. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 20, 2006 5:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
πιστευω πως στην περιπτωση του καζαντζακη ισχυει αυτο που λεμε...η ελλαδα τρωει τα παιδια της... μπορει να θεωρειται αναγνωρισμενος και ως ο καλυτερος νεοελληνας λογοτεχνης, και ηταν για μενα, αλλα νομιζω πως η φιλοσοφια του και η διδασκαλια του δε διδασκεται. αν διδασκοταν θα ειμασταν σε καλυτερη μοιρα σημερα οι νεοελληνες _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΟΔΥΣΣΕΑΣ Αντιπρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούν 2006 Δημοσιεύσεις: 86 Τόπος: Αιγαίο
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 24, 2006 7:39 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν τρώει κανείς τα παιδιά της. Ο Κ δεν έχει ανάγκη, ούτε είχε, ούτε ο κάθε Κ. αν υπάρχει κάτι καλό και δεν ευδοκιμεί, γι αυτό φταίμε μόνο εμείς. Εμείς που δεν το καλλιεργούμε.
Ο Κ φίλοι μου πουλάει ετησίως 400.000 βιβλία μόνο στο εξωτερικό. Και η Ασκητική βρίσκεται σχεδόν κάθε χρόνο πρώτο στις πωλήσεις στα κεντρικά πρακτορεία.
Απλά οι πρωτιές που βλέπουμε εμείς είναι πρωτιές ανά νέα κυκλοφορία, ανά μήνα και πράσινα άλογα. _________________ Με την άθληση γυμνάζεται το σώμα, ενώ με την Μουσική το πνεύμα.
κατασκευή ιστοσελίδων :: ειδήσεις :: ασφάλειες αυτοκινήτων |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 26, 2006 12:10 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
παντως ο καζαντζακης μου χει αλλαξει τη ζωη. με χει μαθει να σεβομαι τον ανθρωπο, το μοχθο του ανθρωπου, να αγαπω τη ζωη. ειναι πολυ μεγαλος...... _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 18, 2007 2:22 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τρεις ευχές, τρεις προσευχές
Δοξάρι είμαι στα χέρια σου Κύριε, τέντωσε με γιατί θα σαπίσω
Μη με παρατεντώσεις Κύριε γιατί θα σπάσω
Παρατέντωσέ με Κύριε κι ας σπάσω _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
giannis Επιστημονικός Συνεργάτης
Εγγραφή: 08 Δεκ 2007 Δημοσιεύσεις: 28
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 15, 2007 2:21 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο Καζατζακης ηταν για μενα απο τοτε που διαβασα τα εργα του μια αποκαλυψη.Ηταν φιλοσοφος,συγγραφεας,ποιητης ηταν ενας ανθρωπος του πνευματος.Οταν πρωτοδιαβασα τα βιβλια του, πηγαινα στο σχολειο, θα το πω ετσι απλα, επαθα πλακα!!! Ακομα και σημερα τα ξαναδιαβαζω και δεν μπορω να τα χορτασω.Κατα την προσωπικη μου γνωμη το καλυτερο του βιβλιο ειναι το "αναφορα στον γκρεκο". ........ ΥΓ . Τελικα John μπορει να διαφωνουμε στα πολιτικα αλλα υπαρχουν και πραγματα που συμφωνουμε... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ρουπέλιον Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Οκτ 2012 Δημοσιεύσεις: 909
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 28, 2012 5:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κλαράκος,
υπάρχει ήδη ανοιγμένο για Καζαντζάκη
αν θες σβήσε το δικό σου και συνέχισα εδώ :
klarakos έγραψε: | Καλησπέρα, έχω διαβάσει/ακούσει διάφορα σχόλια περί «κλοπής» του «Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος» από τον Καζαντζάκη. Μια νύξη κάνει ο Αποστολίδης στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 (στον Καββαθά) προς στο τέλος. Επίσης, σε διάφορα φόρουμς παλαιότερα αλλά δεν βρίσκω τα χωρία πια. Γνωρίζει κάποιος περαιτέρω;
Στο 5.08
http://www.youtube.com/watch?v=hudsMQH_8gE&feature=relmfu
Υ.γ. Ίσως, κι ο Λιαντίνης είχε αναφέρει κάτι γι' αυτό... |
_________________ "Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
klarakos Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 15 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 8
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 28, 2012 5:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλησπέρα, έχω διαβάσει/ακούσει διάφορα σχόλια περί «κλοπής» του «Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος» από τον Καζαντζάκη. Μια νύξη κάνει ο Αποστολίδης στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 (στον Καββαθά) προς στο τέλος. Επίσης, σε διάφορα φόρουμς παλαιότερα, αλλά δεν βρίσκω τα χωρία πια. Γνωρίζει κάποιος περαιτέρω;
Στο 5.08
http://www.youtube.com/watch?v=hudsMQH_8gE&feature=relmfu
Υ.γ. Ίσως, κι ο Λιαντίνης είχε αναφέρει κάτι γι' αυτό... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 28, 2012 11:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Πάντοτε κατά την προσωπική μου γνώμη.
Θεωρώ μεγάλο ατόπημα την κριτική του Λιαντίνη για τον Καζαντζάκη και το έργο του. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που επιδιώκουν να μυθοποιούν πρόσωπα. Δε διάβασα όλα τα βιβλία του Καζαντζάκη. Αυτά που διάβασα από την αρχή ως το τέλος ήταν τα ακόλουθα:
1. Αναφορά στον Γκρέκο
2. Ο Φτωχούλης του Θεού
3. Ο Τελευταίος Πειρασμός
Αυτά τα τρία. Και πάλι όμως, μόνο το "Αναφορά στον Γκρέκο" να διάβαζα θα μού έφτανε. Γιατί αυτό το βιβλίο είναι το απόσταγμα ενός μεγάλου φιλοσόφου. Γιατί τέτοιος ήταν ο Κ. Ένας μεγάλος φιλόσοφος. Και γνώστης των ψυχών.
Μού κάνει τρομερή εντύπωση που ο Λιαντίνης μίλησε έτσι για τον Κ. Πώς είναι δυνατόν να υπέπεσε σε τέτοιες αφελείς παρατηρήσεις; Ένα κείμενο δέκα σειρών στις Αδερφοφάδες καθιστά τον Κ. αντιγραφέα, μη πρωτοπόρο, καλό γραφιά και καλό χειριστή της γλώσσας αλλ' ως εκεί.
Πώς είναι δυνατόν να διέπραξε τόσο τεράστιο λάθος;
Τι μάς λέει λοιπον ο Λ.; Αμάν ο Κ. έβαλε ένα ποίημα από το βιβλίο των νεκρών και το ιδιοποιήθηκε, το ‘κλεψε κλπ κλπ.
Ας το δούμε από την άλλη πλευρά:
Ας πάρουμε για παράδειγμα το Νίτσε:
Με μια πρόχειρη ματιά μπορεί να βρει κανείς κρυμμένες αναφορές του συγγραφέα που μόνο ένας έμπειρος μελετητής (όπως ο Kaufmann ή ο Marc Sautet) θα μπορούσε να επισημάνει ως τέτοιες. Ένα τέτοιο παράδειγμα συνιστά και η φράση «Κάθε εκλεκτός άνθρωπος ποθεί ενστικτωδώς τον Πύργο του και το αποτράβηγμά του» που διαβάζουμε στο «Πέρα από το Καλό και το Κακό», σελ. 36, στ. 2, Εκδόσεις Νησίδες.
Σύμφωνα λοιπόν με τις σημειώσεις στο τέλος του βιβλίου, αυτή η περίφημη φράση αποδίδεται στον Sainte-Beuve. Εντούτοις, ο Νίτσε δεν αναφέρει πουθενά την πηγή του. Και από αυτές τις περιπτώσεις, τα βιβλία του Νίτσε είναι γεμάτα! Γιατί πολύ απλά ο συγγραφέας θεωρεί πως απευθύνεται σε ένα υποψιασμένο αναγνωστικό κοινό. Θυμηθείτε τη φράση του στο «Έτσι Μίλησε ο Ζαρατούστρα»: Ένα βιβλίο για όλους και για κανέναν.
Στο ίδιο έργο, στη σελίδα 49, στ. 26 διαβάζουμε: «πού και πότε το φυτό «άνθρωπος» αναπτύχθηκε περισσότερο». Στην αντίστοιχη σημείωση, στο τέλος του βιβλίου, πληροφορούμαστε πως η έκφραση αυτή ανήκει στο Βιτόριο Αλφιέρι. Και πάλι ο Νίτσε δεν παραθέτει κάποια αναφορά.
Ας το πάρουμε τώρα και από μια Τρίτη μεριά. Αν έβγαινε σήμερα κάποιος συγγραφέας και χρησιμοποιούσε στο βιβλίο του την έκφραση «ελεύθερα πνεύματα», θα είχε κανείς κάποια αμφιβολία ότι αναφέρεται στην πασίγνωστη έκφραση (βασικό μέρος της φιλοσοφίας) του Φρειδερίκου Νίτσε; Ή θα θεωρούσε κανείς ποτέ ότι αυτή η έκφραση εκλάπη; Θα ήταν λοιπόν ορθό να θεωρήσουμε πως ο Νίτσε ιδιοποιήθηκε τη φράση του Sainte- Beuve ή του Αλφιέρι;
Νομίζω δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Είναι φανερό πλέον τι έχει γίνει εδώ. Σε καμιά περίπτωση ο Κ. δεν σφετερίστηκε πνευματικά δικαιώματα άλλων. Έκανε εντούτοις μια σιωπηρή αναφορά, ίσως και υπαινιγμό, αφού το ποίημα αν θυμάμαι είναι ελαφρώς αλλαγμένο και όποιος κατάλαβε κατάλαβε. Και αν πει κάποιος πως τα δυο ποιήματα δεν είναι ίδια, τότε θα τον ρωτήσω: γιατί όλος αυτός ο θόρυβος;
Πέρα από αυτό το παράδειγμα, ο Λιαντίνης χρησιμοποιεί απλές γνώμες. Δηλαδή, αναφέρεται στην «Οδύσσεια» με τους 33.333 στίχους, κρίνοντας την αποτυχημένη. Δε μας λέει όμως το γιατί. Επίσης, παίρνοντας αφορμή από το συγκεκριμένο παράδειγμα του ποιήματος, συμπεραίνει αυθαίρετα ότι «από τέτοια ο Κ. είναι γεμάτος»! όσο για το «Αναφορά στον Γκρέκο», ομολογεί ότι πάντοτε το εκτιμούσε αλλά τώρα πλέον το βλέπει με διαφορετικό μάτι, λες και ανακάλυψε το κίβδηλο του πράγματος. Αναφέρει τον Κ. ως κάποιον συγγραφέα που δεν έχει φέρει κάτι καινούργιο στην ελληνική πραγματικότητα.
Θεωρώ την κριτική του Λ. χωρίς κάποιο έρεισμα, εντελώς άδικη, ματαιόδοξη και εγωιστική. Αυτό ίσως που θα τον έσωζε θα ήταν αν εκλαμβάναμε την όλη ομιλία του ως μια κωμικοτραγική περίπτωση: ένα πείραμα για να διαπιστωθεί αν το κοινό πείθεται με ό, τι ανοησία ακούσει. Αλλά φυσικά δεν ήταν αυτό. Άρα τι μας μένει;
Όσο για τον άλλο της παρέας (το Ρένο ντε!), που εκφράστηκε ως τηλεκριτικός των τηλεπαραθύρων σε ένα τηλεσκουπιδιαραίικο περιβάλλον, η εισαγωγή της εκπομπής τού πάει γάντι γιατί ο κρίνων κρίνεται από το κύρος που διαθέτει. Εδώ τα λόγια είναι περιττά. Δε θα επεκταθώ πολύ στη φτωχή και παιδιάστική ανάλυση στην οποία επιδίδεται με τόσο στόμφο, το σημείο δηλαδή του Χαρτάνθρωπου και του Ζορμπά που, ενώ ο Χαρτάνθρωπος του μιλά για τον Μπερξόν, αυτός του απαντά χορεύοντας.
Ο αναρρωνύων Ζαρατούστρα του Νίτσε (στον οποίο αναφέρθηκε ο Ρένος Αποστολίδης- τρομάρα του- νομίζοντας βέβαια ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν καταλαβαίνει γρι από αυτά) αυτό που πόθησε περισσότερο για να γιορτάσει την υγεία του ήταν να χορέψει και να τραγουδήσει!
Το σχόλιο του Αποστολίδη για το χορό του Ζορμπά ως ανταπάντηση ήταν, όχι απλά εσφαλμένο, αλλά πλημμυρισμένο με την πιο σκοτεινή θάλασσα της άγνοιας και της βλακείας, θα συμπλήρωνα εγώ. Κι από πάνω, ως κερασάκι στην τούρτα της ανείπωτης ανοησίας, μάς φταίει ο «Ζορμπάς» που κάθε ψαροταβέρνα της κακιάς ώρας φέρει το όνομά του. Με την ίδια έννοια, γι’ αυτά τα γελοία μπλουζάκια που κυκλοφορούν στο Μοναστηράκι με τις ρήσεις «εν οίδα ότι ουδέν οίδα» κλπ, φταίει ο Πλάτωνας ή ο Σωκράτης! Α ρε λόγιος βούρδουλας που μάς χρειάζεται. Από εδώ και μόνο καταλαβαίνουμε τι σόι πληροφορίες αντλούμε από την τηλεόραση για θέματα που δε γνωρίζουμε. Βάλθηκε λοιπόν ο Ρένος με το τεράστιο κύρος να μάς πληροφορήσει πως ο Καζαντζάκης είναι ατάλαντος, με μυαλό κότας |
Το παραπάνω είναι μια απάντησή μου στο ακόλουθο βιντεο
http://www.youtube.com/watch?v=mduuzWvVyRc _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
klarakos Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 15 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 8
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 29, 2012 7:10 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλημέρα, θα ήθελα να πω ότι δεν ανέφερα Λιαντίνη-Αποστολίδη για τη συγγραφική αγνότητα/ποιότητα του Καζαντζάκη και την εν λόγω διαμάχη που γίνεται στα 2 βίντεο (youtube). Η απορία μου είναι ξεκάθαρη και μένει στο συγκεκριμένο απόφθεγμα:
«Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος»
Από πού, τελικά, το πήρε/άντλησε ο Κ; Απλή περιέργεια, μιας και αρκετοί έχουν κάνει τη νύξη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 29, 2012 9:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απλή περιέργεια δεν υπάρχει (που θα έλεγε και ο Bugman αλλά τον πρόλαβα). Προφανώς υποψιάζεσαι κάτι. Αλλά να σου πω, γιατί πρέπει αναγκαστικά να το πήρε από κάπου; Εδώ που τα λέμε άμα το καλοσκευτείς, το νόημα του αποφθεύγματος είνα πολύ κοινότοπο. απλά οι λέξεις είναι που κάνουν το νόημα ξεχωριστό. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
klarakos Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 15 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 8
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 30, 2012 1:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν υποψιάζομαι τίποτα, αν υποψιαζόμουν, προφανώς, θα τ' ανέφερα.
Παράθεση: | γιατί πρέπει αναγκαστικά να το πήρε από κάπου; |
Αυτήν την απορία έχω, μιας και και ο Αποστολίδης, παρόλο που 'ταν όσο δεν πάει εγωτικός, ορμητικός κτλ., χαρακτηριζόταν από συνέπεια, αλλά ήταν και έγκυρη πηγή πληροφοριών, εξού και η ερώτησή μου... Το 'χα «ξανατρακάρει» κάπου, αλλά, δυστυχώς, δεν θυμάμαι πού...
Είναι κοινότυπο σαν έννοια, αλλά όπως το δίνει ο «Κ» αποκτάει έναν χαρακτήρα και για να τον λέει κλέφτη ο Αποστολίδης, μάλλον κάτι θα 'χει παίξει...
Αναμένω, μπας και γνωρίζει κάποιος άλλος.
Ευχαριστώ. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|