Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 02, 2011 4:56 pm Θέμα δημοσίευσης: ΣυντηρητικέςΠροϋποθέσεις της ριζοσπαστικής υποκειμενικότητας |
|
|
Αφιερωμένο σε πολλούς εδώ μέσα, και για όσους ομοίους πρόκειται να ρθουν.
Από : http://radicaldesire.blogspot.com/2011/10/1.html
1. Να μην έχεις γνώμη για όλα τα πράγματα και να κάνεις όσο μπορείς πιο ξεκάθαρο ότι υπάρχουν χιλιάδες πράγματα για τα οποία δεν έχεις καμία γνώμη. Αυτοί που μπορούσαν να έχουν γνώμη για όλα τα πράγματα ήταν οι άνθρωποι της κλασικής εποχής, και αυτό συνέβαινε επειδή ο κόσμος τους τούς παρουσιαζόταν στον νου ως μια αδιάρρηκτη και έλλογη ενότητα. Αλλά ο δικός μας κόσμος δεν μπορεί να εμφανιστεί στην συνείδηση με τέτοιο τρόπο, και στο κάτω-κάτω οι αρχαίοι αυταπατώνταν: ο κόσμος τους δεν ήταν στην πραγματικότητα ούτε "ενιαίος" ούτε "άρρηκτος"· μάλλον, τούτες οι πολύτιμες για την σκέψη των αρχαίων ποιότητες ήταν ιδεολογικά επιφαινόμενα ενός κόσμου που ήταν αποτέλεσμα πρότερων αποκλεισμών, τόσο της πλειοψηφίας του πληθυσμού και των εργασιακών του μελημάτων, όσο και της σφαίρας της ιδιωτικής ζωής. Η γνώμη για όλα καταργεί τις διακρίσεις ανάμεσα στο σημαντικό και το ασήμαντο, το καταστροφικά επείγον και το τετριμμένα αναπόφευκτο, και εκχυδαϊζει την σκέψη όσο τίποτε. Αν θέλεις να αναλογιστείς πρακτικά το μέγεθος του κακού που κάνει στον άνθρωπο το να προσπαθεί να έχει γνώμη για όλα, κάνε μια βόλτα στα σχόλια σε ελληνικά ιστολόγια. Ή σκέψου ότι η γενιά που οδήγησε την Ευρώπη στην διάλυση και την σημερινή νέα γενιά στην εκ προοιμίου εξαθλίωση είναι ακριβώς η γενιά που είχε γνώμη για όλα. Μην της μοιάζεις.
Posted by Αντωνης at 12:41 π.μ. Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011 _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ecofan Πρύτανης
Εγγραφή: 02 Δεκ 2010 Δημοσιεύσεις: 557
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 02, 2011 8:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η πολυμάθεια μόνη δεν καλλιεργεί τον νου.Ηράκλειτος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αριστεύων Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 686 Τόπος: Αλλού
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 10, 2011 12:11 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Στοιχειώδες μεν αλλα και λάθος διατυπωμένο
Είναι δυνατόν να μην έχει κάποιος γνώμη για όλα?
Μα εδώ μέσα έχουμε αμόρφωτα γκυρίζια τα οποία έχουν γνώμη για τα πάντα ακομη και για την κβαντική μηχανική την επιστήμη.
Ολοι μπορούν να πούν ένα ναι η ένα όχι σε οτιδήποτε χωρίς να είναι ειδικοί.
Το σημαντικό είναι ποιοί έχουν ΚΡΙΣΗ !
Και η κρίσις είναι των επαιόντων των ειδικών επι του θέματος.
Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν γνώμη για κάτι, ασχετως εάν την εκφράζουν ή όχι. _________________ Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 10, 2011 2:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
E βέβαια! Είναι δυνατόν ο Ελληνάρας να μην έχει γνώμη για όλα, να πει μια φορά "δεν ξέρω"; Αδύνατον! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 11, 2011 5:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλε Rakis ελπίζω το κείμενο να μην είναι δικό σου.
Είναι πολύ κακογραμμένο.
Αδυνατώ να προσπαθήσω να καταδείξω την κάκιστη γραφή του, τόσο χάλι.
Η μόνη ελπίδα που του δίνω είναι να έχει γραφτεί από μικρό παιδί αλλιώς
κρίμα… |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 11, 2011 8:29 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν είναι δικό μου. Αλλά το κείμενο μου άρεσε. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 15, 2011 11:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αυτοί που κάνουν πως τα ξέρουν όλα ενοχλούν τους υπόλοιπους που τα ξέρουν! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ecofan Πρύτανης
Εγγραφή: 02 Δεκ 2010 Δημοσιεύσεις: 557
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 15, 2011 12:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Αυτοί που κάνουν πως τα ξέρουν όλα ενοχλούν τους υπόλοιπους που τα ξέρουν! | ΧΑ!!! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 15, 2011 9:44 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: ΣυντηρητικέςΠροϋποθέσεις της ριζοσπαστικής υποκειμενικότ |
|
|
rakis έγραψε: | Αφιερωμένο σε πολλούς εδώ μέσα, και για όσους ομοίους πρόκειται να ρθουν.
Από : http://radicaldesire.blogspot.com/2011/10/1.html
1. Να μην έχεις γνώμη για όλα τα πράγματα και να κάνεις όσο μπορείς πιο ξεκάθαρο ότι υπάρχουν χιλιάδες πράγματα για τα οποία δεν έχεις καμία γνώμη. Αυτοί που μπορούσαν να έχουν γνώμη για όλα τα πράγματα ήταν οι άνθρωποι της κλασικής εποχής, και αυτό συνέβαινε επειδή ο κόσμος τους τούς παρουσιαζόταν στον νου ως μια αδιάρρηκτη και έλλογη ενότητα. Αλλά ο δικός μας κόσμος δεν μπορεί να εμφανιστεί στην συνείδηση με τέτοιο τρόπο, και στο κάτω-κάτω οι αρχαίοι αυταπατώνταν: ο κόσμος τους δεν ήταν στην πραγματικότητα ούτε "ενιαίος" ούτε "άρρηκτος"· μάλλον, τούτες οι πολύτιμες για την σκέψη των αρχαίων ποιότητες ήταν ιδεολογικά επιφαινόμενα ενός κόσμου που ήταν αποτέλεσμα πρότερων αποκλεισμών, τόσο της πλειοψηφίας του πληθυσμού και των εργασιακών του μελημάτων, όσο και της σφαίρας της ιδιωτικής ζωής. Η γνώμη για όλα καταργεί τις διακρίσεις ανάμεσα στο σημαντικό και το ασήμαντο, το καταστροφικά επείγον και το τετριμμένα αναπόφευκτο, και εκχυδαϊζει την σκέψη όσο τίποτε. Αν θέλεις να αναλογιστείς πρακτικά το μέγεθος του κακού που κάνει στον άνθρωπο το να προσπαθεί να έχει γνώμη για όλα, κάνε μια βόλτα στα σχόλια σε ελληνικά ιστολόγια. Ή σκέψου ότι η γενιά που οδήγησε την Ευρώπη στην διάλυση και την σημερινή νέα γενιά στην εκ προοιμίου εξαθλίωση είναι ακριβώς η γενιά που είχε γνώμη για όλα. Μην της μοιάζεις.
Posted by Αντωνης at 12:41 π.μ. Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011 |
Μού άρεσε κι εμένα το συγκεκριμένο απόσπασμα. Βέβαια δεν μπορώ να σχολιάσω τα περί αρχαίων που λέει, αλλά εν γένει, η ουσία του παραπάνω λόγου φτάνει πολύ βαθιά. ειδικά όταν επισημαίνεται πως αυτός που έχει γνώμη για όλα, αν μη τι άλλο, είναι επικίνδυνος.
Θα ήθελα όμως να μάς πει ο tetragonos γιατί βρίσκει το αποσπασμα τόσο κακογραμμένο. Θα με ενδιέφερε η άποψή του. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
eleonora Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Οκτ 2009 Δημοσιεύσεις: 910 Τόπος: Των Ονείρων...
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 16, 2011 12:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα έκανε τέτοια επίθεση ο Φιντίας στον Δάμωνα.
Δηλαδή ότι θα έβγαζε τέτοιο κείμενο επίκρισης ο rakis, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά τον opyrgos...
_________________ Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 16, 2011 3:58 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το κείμενο ξεκινά με μια ανόητη- ολοκληρωτική προστακτική.
Τι σημαίνει να μην έχω γνώμη για όλα τα πράγματα;
Δεν ορίζεται το τι σημαίνει το να έχω γνώμη και δεν ορίζεται από τον κειμενογράφο το τι σημαίνει αυτό το θεωρητικό «για όλα τα πράγματα».
Επίσης τι σημαίνει να κάνω όσο πιο ξεκάθαρο γίνεται ότι υπάρχουν χιλιάδες πράγματα για τα οποία δεν έχεις καμία γνώμη;
Όλοι κάτι καταλαβαίνουμε διαβάζοντας αυτήν την προστακτική , αλλά είμαι σίγουρος πως δεν καταλαβαίνουμε όλοι το ίδιο. Επίσης δεν είναι ξεκάθαρο το τι θέλει ο κειμενογράφος να εννοήσει.
Κάλλιστα μπορεί κάποιος να εκλάβει αυτήν την προσταγή ως ολοκληρωτική ή αν θες μια προσταγή της νέας τάσης στην παιδεία, αυτή της ειδίκευσης.
Όταν λες «μην έχεις άποψη για όλα και επίσης κάνε σαφές πως είναι πολλά αυτά που δεν ξέρεις» τι ακριβώς επιδιώκεις; Και πρωτίστως πως προέκυψε στον νου σου αυτή η σκέψη;
Πόσο μακριά βρίσκετε αυτή η προσταγή από το «μην έχεις άποψη, άσε τον ειδικό να έχει για σένα, και χώνεψε το πώς δεν ξέρεις τίποτα»
Καθώς εκ των πραγμάτων αυτά που δεν γνωρίζουμε και δεν μπορούμε να έχουμε εμπεριστατωμένη άποψη είναι απείρως περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε. Αυτά που γνωρίζουμε είναι αμελητέα- τίποτα μπροστά στα άπειρα που δεν γνωρίζουμε.
Μια καλύτερη προτροπή θα ήταν
«Να εκφράζεις την άποψη σου όταν θεωρείς πως είναι επαρκής ώστε να είναι χρήσιμη»
Πρόσεξε εδώ την διαφορά.
Με την παραπάνω προτροπή δεν καλούμε τον άνθρωπο για ανόητες πράξεις που τον οδηγούν προοδευτικά στην αβουλία και εν τέλει στην ανοησία .
Δεν καλούμε τον άνθρωπο να μην έχει άποψη, καθώς αυτό δεν γίνεται .
Οτιδήποτε περνά στην αντίληψή του ανθρώπου και γίνεται κτήμα του είναι ταυτόχρονα και άποψη του, είναι αυτό που βλέπει ο ίδιος, ασχέτως αν θεωρεί επαρκή την άποψη για την ανάγκη του θέματος.
Όλοι έχουμε άποψη για οτιδήποτε μας διαπερνά , το αν αυτή η άποψη απαντά σε όλα τα ερωτήματα που μπορεί να προκύψουν είναι κάτι άλλο.
Όλοι στεκόμαστε κάπου με τα μάτια ανοικτά και βλέπουμε, όλοι έχουμε άποψη. Το αν είναι σωστή ή λάθος , με την έννοια την πλήρους κατανόησης ( με όλες τις προεκτάσεις) αυτού που βλέπουμε είναι κάτι άλλο.
Στην προσπάθεια μας να κατανοήσουμε και εμείς αλλά και οι υπόλοιποι καλύτερα, εκφράζουμε την άποψή μας. Έτσι αποκτά το σύνολο και την δική μας άποψη. Με αυτόν τον τρόπο ενδέχεται να ωφεληθεί η επίλυση – ανάλυση.
Αν είναι ανόητη η άποψή μας σε σχέση με κάποιους πιο «προχωρημένους» στο θέμα που επιλύεται δεν σημαίνει πως δεν θα πρέπει να την έχουμε. Δεν γίνεται να μην την έχουμε, αυτό που μπορεί να γίνει είναι να σκεφτούμε αν η άποψη μας είναι χρήσιμη, αν θα βοηθήσει το σύνολο των αναζητητών με την επάρκεια της.
Σαφώς θα πρέπει να ελέγχουμε την άποψή μας και να μπορούμε να την εμπλουτίζουμε με νέα στοιχεία, αλλά πολλές φορές αυτό γίνεται όταν την εκφράζουμε και γίνεται γνωστή και σε άλλους και ζυμώνεται μαζί με την δική τους.
Δεν είναι απαραίτητο πάντα να την εκφράζουμε αλλά ίσως χρειάζεται τις περισσότερες φορές. Και μάλιστα δεν βλέπω το κακό να μην την εκφράζουμε.
Το κείμενο είναι ατελές.
Όλες σχεδόν οι έννοιες που χρησιμοποιεί δεν ορίζονται.
Αντιπαραβάλει τον κόσμο μας με τον αυταπατώμενο κλασικό του οποίου δίνει το δικαίωμα του ελευθέρως εκφράζεσθε εξαιτίας της αυταπάτης που ζούσε, αλλά δεν αναλύει επαρκώς τις διαφορές με τον δικό μας κόσμο.
Το κατακριτέο της ελεύθερης άποψης που εκχυδαΐζει την σκέψη κατά τον κειμενογράφο δεν προκύπτει από κάπου στο κείμενο.
Όπως δεν στοιχειοθετούνται τα συμπεράσματα μιας διαλυμένης Ευρώπης και μιας εξαθλιωμένης γενιάς.
Τέλος αφήνω ασχολίαστο το ολοκληρωτικό οξύμωρο των ιστολογίων.
Ο κειμενογράφος διακατέχεται από ολοκληρωτική σκέψη.
Τι και αν αυτή επηρεάζεται από το αριστερό ημισφαίριο της ανθρώπινης διανόησης.
Ο ολοκληρωτισμός του φαίνεται και στην προστακτική του και στα αυθαίρετα συμπεράσματά του όπου με το τέχνασμα της «εξαθλιωμένης γενιά» προσπαθεί να της φιμώσει το στόμα.
Η αναφορά στον κλασικό κόσμο γίνεται για αυτούς οι οποίοι σκέφτονται έναν πολίτη όπου θα θελήσει και θα καταφέρει να ασχολείται με τα κοινά και θα έχει ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΟΛΑ τα κοινά.
Το κείμενο όπως είναι γραμμένο προτρέπει τον πολίτη να πάψει να αναζητά , να πάψει να έχει και να προσπαθεί να αποκτήσει καλύτερη άποψη. Προσπαθεί να τον πείσει πως δεν χρειάζεται να έχει και δεν χρειάζεται να αναζητήσει να σχηματίσει καλύτερη άποψη για ΟΛΑ όσα τον ενδιαφέρουν. Προσπαθεί να πείσει τον πολίτη πως οι ειδικοί θα αποφασίζουν για αυτόν χωρίς αυτόν. Και βεβαίως δεν ορίζει τους ειδικούς στο κείμενό του.
Το κείμενο αν δεν είναι απλά ένα παιδιάστικο εγχείρημα , τότε είναι μια ολοκληρωτική φίμωση της ελεύθερης άποψης και μια άνευ όρων παράδοση στους «ειδικούς» που ξέρουν καλύτερα.
Για τον λιβελογράφο είναι δείγμα του κακού που στηλιτεύει αυτό που γίνεται τώρα , εδώ σε αυτό το forum.
Όπου μερικοί άνθρωποι ανταλλάσουν απόψεις που ίσως τους δώσει την ευκαιρία να σχηματίσουν καλύτερες απόψεις.
Για τον λιβελογράφο θα ήταν καλύτερα ο λίβελος που έγραψε να έμενε ασχολίαστος και να διδασκόταν ως ευαγγέλιο καθώς είναι ειδικός ( δεν ασχολείται με ΟΛΑ) και γράφει σε ιστιολόγιο.
Αυτά στα μάτια μου (άποψή μου) είναι ολοκληρωτισμός.
Αν κακώς εκφράζω την άποψή μου και δεν την κρατώ για μένα είναι γιατί θεωρώ πως θα βοηθήσει την σκέψη σας και κατ’ επέκταση την άποψή σας. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΛΑ.Ο.Σ. Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 28 Ιαν 2012 Δημοσιεύσεις: 1241 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 18, 2012 8:46 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μήνυμα διεγράφη από τη διαχείριση λόγω υβριστικών και νομικώς μεμπτού περιεχομένου _________________ opyλgos βλέχει βλέχει...
κλατάς ομπλέλα;;;
γλήγολα μέσα μην βλαχείς και μας αλλωστήσεις τζάνεμ... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|