Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Σκέφτομαι άρα Υπάρχω;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
stel
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 16 Απρ 2005
Δημοσιεύσεις: 5
Τόπος: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ_ΑΤΤΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 08, 2005 2:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
stel h aithsh tou swkrath htan nomizw to elaxisto pou tha mporouse na antapodwsei h politeia se enan tetoion anthrwpo.gia ton swkrath htan logiko,ti htan gia tous allous nomizeis ton eniaze?ayth h "koinh logikh" pou ton vgazei trelo einai san ta paidakia sto dhmotiko pou koroideyoun kapoion diaforetiko ap ta polla.giati na leme dhladh trelo opoion opws les apodexthke to dikio ths fyshs?gi ayton osoi ton fonazoun trelo einai treloi mallon.poia einai h diafora omos?oti aytos den katadikazei thn agnoia tous,enw aytoi katadikazoun to fws tou.ayto ki an einai trela...


Αγαπητέ φίλε kαneis
ακολουθώ το λόγο σου και σ’ απαντω. Κατ’ αρχήν ναι συμφωνώ, ο Σωκράτης άξιζε τη τιμή να σιτίζεται στο πρυτανείο αντί της οποιασδήποτε άλλης ποινής, παρόλο που νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα του ήταν αδιάφορο του ίδιου. Βέβαια για τον λόγο του αυτό κανένας από όσο ξέρω δεν τον κατηγορήσε για τρελό. Εκείνο το χαρακτηριστικό που του προσάπτουν είναι η ειρωνεία, που και αυτή είναι λάθος.
Εδώ φίλε μου νομίζω ότι υπάρχει μεταξύ μας μια παρεξήγηση εννοιών. Η τρέλα δεν είναι κατ’ ανάγκη αντίθετη της λογικής. Αν ήθελα να πω κάτι τέτοιο θα χρησιμοποιούσα τη λέξη άλογο. Τρέλα είναι και το άσβεστο πάθος, η υπέρβαση των ορίων, η τόλμη να πολεμάς το μεγαλύτερο χωρίς το φόβο του θανάτου, να πεθαίνεις για τη ζωή ή ακόμη και να ζεις για τον θάνατο.
Ο Σωκράτης στην απολογία του τσιγκλά τους δικαστές όπως η αλογόμυγα το άλογο. Καταφέρνει όμως με τον τρόπο αυτό να στρέψει την μεγάλη πλειοψηφία εναντίων του, πολλοί μάλιστα από ατούς που αρχικά ψηφίσανε για την αθώωση του στη συνέχεια αποφασίσανε για την θανάτωση του. Θα μπορούσε άνετα να γλιτώσει με ένα πρόστιμο που πρόθυμα προτείνανε να το πληρώσουν οι μαθητές του. Όχι όμως, εκείνος επέλεξε το δρόμο της υπερβολής και όχι από αδιαφορία για την άποψη των άλλων αλλά από ενδιαφέρων για το δίκαιο και την αναζήτηση της αλήθειας. Νομίζει κανείς ότι θα δυσκολευόταν να πείσει τους δικαστές για την αθώωση του. Κολοτούμπες θα τους έβαζε να κάνουνε αν ήθελε. Αυτός όμως δεν θα ήταν ο Σωκράτης αλλά ένας ακόμη δεινός ρήτορας και ένας κοινός λαοπλάνος. Ο Σωκράτης παροτρύνει τους ανθρώπους να βγουν απ’ τη σπηλιά τους να αφήσουν τον κόσμο των σκιών και να δουν κατάματα τον ήλιο (βλέπε, Πλάτων – πολιτεία).


ΥΓ: αν δε σου είναι δύσκολο προτίμησε τους ελληνικούς χαρακτήρες. Πραγματικά δυσκολεύομε πολλή να διαβάσω ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες . Αν τυχών υπάρχει πρόβλημα ορθογραφίας, προτείνω τη χρήση του word και με copy-paste μεταφέρουμε το κείμενο στην ιστοσελίδα. Ευχαριστώ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
stel
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 16 Απρ 2005
Δημοσιεύσεις: 5
Τόπος: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ_ΑΤΤΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 08, 2005 3:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
«Η τρέλα είναι ο ιερός πυρετός της ύπαρξης και είναι άρρηκτα δεμένη με την ζωή των σημαντικών ανθρώπων, σ’ όλη την ιστορία της ανθρωπότητας»
Μέχρι εδώ και χωρίς να συνυπολογίζω τα παρακάτω θα αποκαλούσα αυτή την θέση Νιτσεϊκή. Αν όμως μιλάμε και για δίκαιον της φύσης που μπορεί να εδράζεται αυτό; Κατά τον Νίτσε πάλι εδράζεται στην δύναμη. Να επιβιώσω εγώ έναντι των άλλων. Και αν όντως είμαι ποιο δυνατός (δεν το ρίχνω στην ηθική δηλ και άλλα τέτοια τρελά) τότε θα το πετύχω. Και αν το κάνουν πολλοί αυτό να ο υπεράνθρωπος. Γι αυτό πέθαναν οι σπαρτιάτες στις Θερμοπύλες; Τι τέλος πάντων είναι αυτή η τρέλα; Μήπως ο φόβος του νόμου της Σπάρτης απεδείχθη ισχυρότερος; Προσωπικά θεωρώ πως ότι εδράζεται στο ένστικτο της αυτοσυντήρησης δηλ στον φόβο, δεν δέχεται με κανέναν τρόπο τον θάνατο. Μόνο αν είπανε εσείς μπορεί να ήσαστε θεοί, αλλά και εμείς αν ξέρουμε πώς να τα τινάξουμε θα σας κλέψουμε την αιωνιότητα βγάζω κάποιο νόημα. Ζωή μέσα από τον θάνατο δηλαδή. Αυτό συμβαίνει στην φύση συνέχεια κατ ακρίβεια. Όχι όμως αλόγιστα. Αν συνέβαινε αλόγιστα τότε θα έπρεπε να επικρατήσει ένας ως ο δυνατότερος που θα έπρεπε να είναι ταυτόχρονα και ο ποιο καταστροφικός. Μα αυτό είναι ο άνθρωπος θα μου πείτε!!! Ναι αλλά αν γίνει με αυτήν την έννοια αρκετά άνθρωπος, τότε θα βρεθούν πολλοί Νιλς Μπορ, ποιο πολλοί απ ότι τώρα, και τότε ενώ η ύπαρξη ως τέτοια δεν θα πάθει τίποτα, ο θεωρούμενος ως τέτοιος άνθρωπος θα πάθει και μάλιστα τα μέγιστα. Μπορεί να πέθαναν για έναν τέτοιο λόγο οι Σπαρτιάτες; Χλωμό το βλέπω. Ζωή μέσα από τον θάνατο λοιπόν ή κέρδος ναι, αλλά μέσα από το δόσιμο. Και πάλι σίγουρος δεν θάσαι συμφωνώ. Αν είσαι χαλάει το σκηνικό. Άλλο συμπέρασμα δεν βγάζω. Όσο για το σκέφτομαι άρα υπάρχω πόσο άραγε σκεφτότανε ο πρωτόγονος άνθρωπος; Ως Homo sapiens γεννήθηκε δηλαδή;


Φίλε Ouliathis
Η φιλοσοφία του Νίτσε δε βασίστηκε στο μισανθρωπισμό, μήτε στο μηδενισμό, ούτε στον ιδιωτισμό. Και πως θα μπορούσε να είναι κάτι από αυτά ένας φιλόσοφος που μιλά για τη «χαρούμενη γνώση» και «την σύνδεση του γέλιου με τη φιλοσοφία».
Επιπλέον η φιλοσοφία του είναι ένας κώδικας ηθικής από μόνος του, ο ίδιος αναφέρει ότι « χτίζουμε αμέσως την καινούργια εικόνα που βλέπουμε με την βοήθεια των παλιών μας εμπειριών ανάλογα με τον βαθμό της εντιμότητας και του πνεύματος της δικαιοσύνης μας. Μόνο ηθικά γεγονότα υπάρχουν, ακόμα και στη περιοχή της αντίληψης των αισθήσεων».
Για τους σπαρτιάτες από την άλλη θαρρώ πως δεν κάνανε κέφι να αφήσουν τη ζωή τους στις Θερμοπύλες. Αν είχε την επιλογή ο Λεωνίδας θ’ έβγαινε ζωντανός και θα έτρεχε στην αγκαλιά της Γοργώς να την αγκαλιάσει και να πιει τον έρωτα μαζί της. Όμως υπήρχαν λόγοι να μείνουν, αν θες λίγο ο χρησμός του νεκρού σπαρτιάτη βασιλιά, λίγο η ύστατη υπεράσπιση της πρώτης γραμμής άμυνας και η τόνωση του ελληνικού ηθικού. Όχι ότι δε μπορούσαν ν φύγουν, ο νόμος τους απαγόρευε να λιγοψυχήσουν στη μάχη, πριν τη μάχη όμως μπορούσαν να φύγουν και να επιλέξουν έναν άλλο χρόνο και τόπο να γίνει η αναμέτρηση. Ο θάνατος τους δεν ήταν τυχαίο γεγονός φύγανε από τη Σπάρτη 300 που είχαν αφήσει απογόνους. Όταν η Γοργώ ρωτά τον Λεωνίδα , «τι να κάνω τώρα που φεύγεις » εκείνος της απαντά «να βρεις έναν καλό άνδρα να συνεχίσεις τη ζωή σου». Η απόφαση των Σπαρτιατών δεν ήταν άλογη, πήγαν για θάνατο προς όφελος της ζωής που αφήσανε πίσω τους στη Σπάρτη. Αγαπούσαν τη ζωή και λάτρευαν τον έρωτα και οι νόμοι αποτελούσαν τον ηθικό κώδικα τους, στο μοναδικό παιδαγωγικό πολίτευμα που η αξία του συνόλου υπερείχε του ενός.
_________________
telos


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την stel στις Τετ Μάϊ 11, 2005 2:05 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 08, 2005 11:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ενταξει για την τρελα πανω κατω ξεκαθαρισε,εκει που ειπες οτι ηταν τρελος επειδη ειχε αυτη την αιτηση θα το παρω οτι εννοουσες υπερβολη απλοτητας και συνεπειας ως συνηθως,η αλλιως η κυριαρχια πανω στον εαυτο του.
δεν εννοουσα οτι το εκανε απο αντιδραση,αλλα νομιζωντας οτι τρελο τον ελεγες επειδη αψηφησε τις συνεπειες,που ηξερε οτι ηταν η αποστροφη ακομα περισσοτερων,ελεγα αυτο ακριβως,οτι μονο ενδιαφερον ειχε να δικαιωσει την αληθεια,τωρα τι θα λεγανε οι αλλοι μαλλον ηταν λεπτομερεια,εκει ειναι το μεγαλειο του ακριβως,ο θανατος λεπτομερεια μπροστα στην αληθεια.

για τον νιτσε απλα αντιθετα απ τους σπαρτιατες εψαχνε την ελευθερια στο δικαωμα,οποιο κι αν ειναι αυτο,οι αλλοι την βρηκαν στην υποχρεωση.στο δικαιωμα το προσωπικο οι αλλοι ανθρωποι ειναι εχθροι,στην υποχρεωση ειναι φιλοι.τωρα πως λες οτι δεν βασιζεται ο νιτσε στον ιδιωτισμο...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 1:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

1. Οι τρελοί ας με λένε τρελό.

2.Σήμερα απαγορεύεται να σκέφτεσαι, διστυχώς όμως υπάρχεις.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MERKAS
Καθηγητής


Εγγραφή: 24 Ιούλ 2005
Δημοσιεύσεις: 67

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 24, 2005 1:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: COGITO ERGO SUM Απάντηση με Συμπερίληψη

SOSTA AUTA POU LETE< GIA TON ARISTOTELI DEN EIPATE TIPOTA
H IPARXI MAS EXIDANIKEUETE ME TO METRO K TIN ARETI POU PROKIPTI
APO TIN EXISOROPISI DIO AKRON TIS ELIPSIS K TIS IPERVOLIS
SIMFONITE?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MERKAS
Καθηγητής


Εγγραφή: 24 Ιούλ 2005
Δημοσιεύσεις: 67

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 24, 2005 1:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: SOKRATIS Απάντηση με Συμπερίληψη

GIA TO MEGALO AUTUDIDAKTO FILOSOFO DE PREPEI NA MILAEI KANENAS I ANAGEO I ADIKISTHE I ADIKIN ELIMIN AN ADIKISTHE I ADIKIN
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center