Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Eristische Dialektik, oder Die Kunst, recht zu habe

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Τι είναι η διαλεκτική;
Η τέχνη της πειθούς
100%
 100%  [ 2 ]
Η διαδικασία εξεύρεσης της αντικειμενικής αλήθειας
0%
 0%  [ 0 ]
Σύνολο Ψήφων : 2

Συγγραφέας Μήνυμα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2615
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 05, 2011 11:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Eristische Dialektik, oder Die Kunst, recht zu habe Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο συγγραφέας είναι ο γνωστός μας Arthur Schopenhauer και τα στοιχεία του βιβλίου για την ελληνική μετάφραση (μάλλον όχι η μόνη) είναι:

Άρθουρ Σοπενάουερ
Εριστική Διαλεκτική
(Ή η Τέχνη του να έχεις πάντα Δίκιο)

Σεπτέμβριος 2006, Τρίτη έκδοση

Εκδόσεις Printa

Μετάφραση: Θοδωρής Λουπασάκης


Ας αρχίσουμε με τον ορισμό.

Εριστική Διαλεκτική: Η τέχνη της αντιπαράθεσης κατά τη διάρκεια της οποίας αποσπούμε από τους άλλους την εντύπωση ότι έχουμε δίκιο ούτως ή άλλως (per fas et nefas, δλδ δια του οσίου και του ανοσίου).

μ αυτή την ξεκάθαρη πρόταση ξεκινά ο Σοπενάουερ το συμπυκνωμένο αυτό βιβλίο με τη γνώση της εν λόγω τέχνης.

Σύμφωνα με το φιλόσοφο του πεσιμισμού, το γεγονός ότι κάποιος προσπαθεί να αποδείξει στα μάτια του συνομιιλητή του ότι έχει δίκιο (και να το πετυχαίνει) ενώ στην πραγματικότητα έχει άδικο, οφείλεται στην κακή φύση του ανθρώπινου γένους.

αν ίσχυε το αντίστροφο τότε όλες οι συζητήσεις θα προσανατολίζονταν στην εύρεση της αλήθειας και μόνο και θα τελείωναν με την ανάδυσή της, ανεξάρτητα τού ποιος έχει δίκιο. Παρόλα αυτά, για το συγγραφέα, το ενδιαφέρον τέτοιων συζητήσεων που, πολλές φορές, θα τελείωναν σε κλάσματα του δευτερολέπτου θα ήταν ασήμαντο. αντίθετα, στην πραγματικότητα, οι συζητήσεις γενικά έχουν τεράστιο ενδιαφέρον αφού "η έμφυτη ματαιοδοξία μας που καθιστά τις δυνάμεις της διάνοιάς μας ευάλωτες δεν μας επιτρέπει να δεχτούμε ότι η αρχική μας θέση αποβαίνει εσφαλμένη ενώ του συνομιλητή μας αποδεικνύεται ορθή" .

Βέβαια, όπως διαβάζουμε, η διαλεκτική αυτή συμπεριφορά έχει ένα ελαφρυντικό που είναι το εξής: Όταν η συζήτηση αρχίζει είμαστε πεπεισμένοι ότι έχουμε δίκιο και, επομένως επιμένουμε (και καλά κάνουμε) στην αρχική μας θέση. Καθώς λοιπόν εξελίσσεται η συζήτηση με μας να χάνουμε έδαφος, ενώ βλέπουμε ότι μάλλον έχουμε άδικο, δεν δεχόμαστε αυτό το γεγονός εξαιτίας παρελθοντικών αναμνήσεων: πολλές φορές στο παρελθόν μάς έχει τύχει να αποδεχόμαστε το δίκιο του άλλου και μετά από λίγο καιρό να αποδεικνύεται ότι τελικά είχαμε δίκιο εμείς, με αποτέλεσμα να μετανιώνουμε τη στιγμή που αποδεχτήκαμε την "ήττα" μας μόνο και επειδή τα επιχειρήματα του συνομιλητή μας ήταν αληθοφανή.


Το βιβλίο καταγίνεται κυρίως με τη διαλεκτική εν γένει, αφού η τελευταία παρουσιάζεται ως η τέχνη της πειθούς και όχι η προσπάθεια εξεύρεσης της αλήθειας. Αναλύονται λοιπόν ο τρόποι που μπορείς να πείσεις τον άλλον για τη δική σου γνώμη. Στη συνέχεια παραθέτονται 38 συνολικά τεχνάσματα που μπορεί κανείς να μεταχειριστεί, προκειμένου ο συνομιλητής να ανασκευάσει τις θέσεις του. Για την ακρίβεια τα τεχνάσματα είναι 37 και ένα αποκαλούμενο "έσχατο" το οποίο είναι το εξής: αρχίζουμε τις προσωπικές επιθέσεις, τις ύβρεις και τις χυδαίες και βάρβαρες εκφράσεις, αφήνοντας σττην άκρη το θέμα προς συζήτηση, αφού στη διαλεκτική το έχουμε χάσει το παιχνίδι Twisted Evil . Επειδή αυτό μπορεί να το κάνει ο καθένας είναι πολύ προσφιλές και όντως γίνεται συχνά.

Τι μπορεί όμως να αντιτάξει η άλλη πλευρά σε τέτοιου είδους επίθεση; Εδώ ο φιλόσοφος μάς συμβουλεύει να συνδιαλεγόμαστε με άτομα των οποίων το (επαρκές) διανοητικό επίπεδο μάς είναι γνωστό και να αποφεύγουμε συζητήσεις με ανθρώπους που δεν δέχονται πως δεν έχουν δίκιο. Πρέπει να συζητούμε με άτομα που μπορούν να αντιληφθούν την αξία μιας θεμελιωμένης πρότασης και της διαφοράς της από έναν αφορισμό του οποίου η αξία είναι μηδαμινή, έτσι ώστε να μη λέγονται πράγματα παράλογα τα οποία να θεωρούνται λογικά και ορθά.

Γενικά το βιβλίο αναφέρει και αναλύει πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές που δυνητικά μπορεί να εμφανιστούν σε μια συζήτηση.

Είναι τέλος δύσκολο να μην εντοπίσει κανείς τη σατυρική διάθεση που αποπνέει το έργο. Σαν να γράφει ο ίδιος ο συγγραφέας μια σατυρική πραγματεία πάνω στη διαλεκτική, με κύριο συμπέρασμα πως ο διάλογος διεξάγεται ανάμεσα σε κοινούς ανθρώπους που πρέπει να σκεφτούν κάθε είδους τρόπο προκειμένου να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία τους.
_________________
Πέρα από το Καλό και το Κακό, το Ένα γίνηκε Δύο κι ο Ζαρατούστρα επέρασε από μπρος μου.

http://anepikairoi-stoxasmoi.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1950
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 06, 2011 1:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μηπως κρινει την διαλεκτικη με διαλεκτικη;
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2615
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 06, 2011 2:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
μηπως κρινει την διαλεκτικη με διαλεκτικη;


Πώς αλλιώς; Το θέμα είναι: έχει δίκιο;
_________________
Πέρα από το Καλό και το Κακό, το Ένα γίνηκε Δύο κι ο Ζαρατούστρα επέρασε από μπρος μου.

http://anepikairoi-stoxasmoi.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1950
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 07, 2011 12:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

για αρχη θα πρεπει να ορισουμε αν η διαλεκτικη ειναι μορφη προπαγανδας απαραιτητα ή οχι. δηλαδη αν θελει οποσδηποτε να κανει το στραβο ισιο.

επειδη δεν εχω διαβασει το βιβλιο, δεν μπορω να κανω κριτικη παρα μονο σε αυτα που παραθετεις, θες να μεταφερουμε την κουβεντα σε αλλη ενοτητα;
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2615
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 07, 2011 12:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλά δεν είμαστε κι εδώ; Αν το θεωρείς όμως απαραίτητο, άνοιξε το θέμα κι έρχομαι. Wink
_________________
Πέρα από το Καλό και το Κακό, το Ένα γίνηκε Δύο κι ο Ζαρατούστρα επέρασε από μπρος μου.

http://anepikairoi-stoxasmoi.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13572
Τόπος: Πρέβεζα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 07, 2011 12:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μάλιστα...τώρα βρήκα γιατί αυτό το καθίκι ο Opyrgos έβριζε δίχως να επιχειρηματολογεί....
Τώρα όμως είναι αργά...γιατί δεν θα τον αφήσω να ξαναγράψει καμία μαλακία...αν δεν γράψει την πραγματική του γνώμη.....και όχι αναφορά σε άλλους...Βαρέθηκα να διαβάζω από μέλη ιδέες άλλων...Τόσο άδεια είναι τα μυαλά που δεν μπορούν να δουν και να σκεφθούν....πρέπει όλα να είναι μασημένη τροφή;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1950
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 07, 2011 12:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

συνεχεια εδω: http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=3547
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 07, 2011 10:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Μάλιστα...τώρα βρήκα γιατί αυτό το καθίκι ο Opyrgos έβριζε δίχως να επιχειρηματολογεί....
Τώρα όμως είναι αργά...γιατί δεν θα τον αφήσω να ξαναγράψει καμία μαλακία...αν δεν γράψει την πραγματική του γνώμη.....και όχι αναφορά σε άλλους...Βαρέθηκα να διαβάζω από μέλη ιδέες άλλων...Τόσο άδεια είναι τα μυαλά που δεν μπορούν να δουν και να σκεφθούν....πρέπει όλα να είναι μασημένη τροφή;
Laughing
Είδαμε και σένα που σκέφτεσαι τί διαμάντια κατεβάζει η κούτρα σου!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13572
Τόπος: Πρέβεζα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 07, 2011 11:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μόνο εσύ καταλαβαίνεις το βάθος της διανοίας σου! Συνέχισε έτσι...και θα σε γράψει η Ιστορία! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ecofan
Πρύτανης


Εγγραφή: 02 Δεκ 2010
Δημοσιεύσεις: 557

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 08, 2011 12:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ρε παιδιά ποσο μακριά θα πάει αυτή η βαλίτσα???τι θα γίνει πια???
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 08, 2011 9:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
μόνο εσύ καταλαβαίνεις το βάθος της διανοίας σου! Συνέχισε έτσι...και θα σε γράψει η Ιστορία! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Εμένα τουλάχιστον θα με γράψει η Ιστορία. Εσένα που θα σε γράψει... στ' αρχίδια της;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2615
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 08, 2011 8:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχει δίκιο ο ecofan. Διώχνετε κόσμο έτσι. Bugman και opyrge σταματήστε τώρα. Απλά αγνοήστε ο ένας τον άλλον και θα πάνε όλα καλά. Αε μη χάσουμε άλλους συνομιλητές λόγω εγωιστικής βλακειας.
_________________
Πέρα από το Καλό και το Κακό, το Ένα γίνηκε Δύο κι ο Ζαρατούστρα επέρασε από μπρος μου.

http://anepikairoi-stoxasmoi.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center