Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
maria_nesta Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 10 Ιαν 2010 Δημοσιεύσεις: 3
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2010 10:02 am Θέμα δημοσίευσης: είναι η κινεζικη ηθική, φιλοσοφική? |
|
|
ειναι η κινεζική ηθική, φιλοσοφία ή όχι? στηρίζεται στη λογική? και αν ή αν όχι με ποιά κριτήρια αξιολογούμε κάτι εάν αποτελεί φιλοσοφία? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2010 10:24 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κατ' αρχήν καλως όρισες.
Δε μάς λες όμως και μας εδώ να μάθουμε τι αντιπροσωπεύει η κινέζικη ηθική; _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
afham Διαχειριστής
Εγγραφή: 02 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 1894 Τόπος: Φωτονερόπετρα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 30, 2010 3:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απο όσο έχω διαβάσει η κινέζικη φιλοσοφία στηρίζεται σε κάποιες βασικές (κοινότοπες θα έλεγα) αρχές όπως είναι η εργατικότητα, ο σεβασμός στη φύση και στον άνθρωπο, η ηρεμία και η γαλήνη, η σύνεση και η ανδρεία. Δεν με ενθουσίασε ιδιαίτερα. Η ελληνική φιλοσοφία μπροστά της είναι σαφώς ανώτερη και με πιο βαθιά νοήματα. Αλλά προκειμένου κάποιος να διαβάζει τη Βίβλο, καλύτερα να διαβάζει τον Κομφούκιο. _________________ Στραβός είναι ο γιαλός
Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epiktitos Πρύτανης
Εγγραφή: 02 Μάϊ 2006 Δημοσιεύσεις: 550 Τόπος: όσο αυτός πού καταλαμβάνω
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 01, 2010 10:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλως ηρθες
Παράθεση: | ειναι η κινεζική ηθική, φιλοσοφία ή όχι? |
Τι εννοεις?
Παράθεση: | στηρίζεται στη λογική |
Απ' όσο έχω διαβάσει νομίζω πως ναι
Παράθεση: | και αν ή αν όχι με ποιά κριτήρια αξιολογούμε κάτι εάν αποτελεί φιλοσοφία? |
Με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις και τον Ηράκλειτο όσον αφορά τους Ταοϊστές
Και με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις τον Πλάτωνα όσον αφορά τους Κομφουκιστές. _________________ //Ο ΣΟΦΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ,Ο ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΟΣ//
//ΑΣΤΟΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΩΔΗ .
ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ //
Ω ύβρις, ύβρις! Μελετών το άπειρον
εχάραξα παν αίσθημα διάπυρον
πάσαν μου την καρδίαν εις τον πάπυρον
τούτον...» |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
vag_el Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 3707 Τόπος: Leykada
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 30, 2011 2:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η αλήθεια ,η πραγματικότητα,ο ρεαλισμός,
η ταύτιση του ανθρώπου με το είναι,
συνειδητώς απέχει απο το εντυπωσιακό....
φιλοσοφία,που δεν εντυπωσιάζει,
δεν είναι φιλοσοφία?????
Γεννήθηκε κάτι ,γεννήθηκε να βοηθά αδύναμους,
δημιουργός και πάλι ο Θεός,
αλήθεια είναι πως το πουλί πετά,
στα μάτια μας στέκει κάθε ημέρα συνειδητά,
μα εντυπωσιακό είναι το πώς,'
έτσι κι αλλιώς τα σύμβολά τους είναι διαφορετικά,
άλλη φυλή,αλλή υπόσταση,αλλη δομή,
η βάση διαφέρει απο την κορυφή,
το ίδιο και ο δικός μου σεβασμός '...ως προς αυτή. _________________ ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,
Κώστας Καρυωτάκης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 15, 2011 9:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις και τον Ηράκλειτο όσον αφορά τους Ταοϊστές
Και με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις τον Πλάτωνα όσον αφορά τους Κομφουκιστές. |
Οφείλω να ομολογήσω πως οι συγκρίσεις είναι όντως άψογες! Αυτό που εμένα εντυπωσιάζει περισσότερο απ όλα πάντως, είναι πως αυτές οι ομοιότητες που φτάνουν μέχρι την ολοκληρωτική ταύτιση, συμπίπτουν σχεδόν και χρονολογικά!!! _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 16, 2011 12:04 am Θέμα δημοσίευσης: Re: είναι η κινεζικη ηθική, φιλοσοφική? |
|
|
maria_nesta έγραψε: | ειναι η κινεζική ηθική, φιλοσοφία ή όχι? στηρίζεται στη λογική? και αν ή αν όχι με ποιά κριτήρια αξιολογούμε κάτι εάν αποτελεί φιλοσοφία? |
Εφόσον η ηθική μεταβάλλεται με τα χρόνια το ερώτημα στερείται λογικής αφού απουσιάζει το πότε. Επίσης η ηθική μπορεί να εξηγηθεί φιλοσοφικά χωρίς να μας απασχολεί αν μιλάμε για Κινέζους ή Έλληνες, για κάποιους θα μιλάμε ασφαλώς και θα κατονομάζουμε...αλλά το όνομα δεν μας ενοχλεί για να αναπτύξουμε τη φιλοσοφία μας. Φιλοσοφία είναι αυτό που σκεπτόμαστε και περιγράφει τα αρνητικά και τα θετικά σε κάτι. Π.χ. στο ερώτημα αν πρέπει να μάθουμε τα πολιτικά για να έχουμε λόγο στην εκκλησία του Δήμου με ειδικό δάσκαλο, που ήταν το ερώτημα του Πλάτωνα στον Πρωταγόρα, δεν δόθηκε καμία λύση. Έβαλε ο Πλάτωνας τον Σωκράτη να λέει την μια άποψη και τον Πρωταγόρα την αντίθετη. Μέσα από την ανάγνωση αυτής της αντιπαράθεσης μπορεί κανείς να κατανοήσει το ζήτημα και από κει και πέρα να διαλέξει τι βλέπει σωστότερο. Έτσι η φιλοσοφία δεν θα σε κάνει ηθικό αλλά θα σου δώσει σφαιρική άποψη, θα σου δώσει ένα πλαίσιο επιλογών. Χωρίς την φιλοσοφία ο άνθρωπος απλά ακολουθεί ένα πρότυπο, αυτό που του επιβάλλουν. Η φιλοσοφία λοιπόν είναι το μέσο του ελεύθερου ανθρώπου.
Αν τώρα αναλογιστούμε τη ανελευθερία στην Κίνα...τότε μάλλον η φιλοσοφία εκεί είναι μια άγνωστη λέξη. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kain Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 620
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 16, 2011 12:31 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δυστυχώς δεν έχω μελετήσει τα έργα πολλών Κινέζων φιλοσόφων. Καθώς, όμως, μελετώ εδώ και κάμποσα χρόνια με πάθος τις πολεμικές τέχνες, νομίζω πως αξίζει να αναφερθώ στη δική τους, ξεχωριστή φιλοσοφία. Και τι καλύτερος τρόπος για να το κάνω αυτό από μια ιστορία.
Παράθεση: | Ο Μποκούντεν και οι τρεις γιοι του
Ο Μποκούντεν, μεγάλος Διδάσκαλος του ξίφους, δέχτηκε μια μέρα την επίσκεψη ενός συναδέλφου. Για να παρουσιάσει τους τρεις γιους του στο φίλο του και να δείξει το επίπεδό τους, ο Μποκούντεν ετοίμασε μια μικρή παγίδα. Τοποθέτησε ένα βάζο πάνω σε μια συρόμενη πόρτα, έτσι ώστε να πέσει πάνω σε όποιον έμπαινε στο δωμάτιο.
Καθισμένος ήσυχα με το φίλο του απέναντι στην πόρτα, ο Μποκούντεν φώναξε το μεγάλο του γιο. Όταν εκείνος βρέθηκε μπροστά στην πόρτα, σταμάτησε απότομα. Μισάνοιξε την πόρτα, έβγαλε το βάζο πριν μπει. Κλείνοντας την πόρτα πίσω του ξανατοποθέτησε τα βάζο, πριν χαιρετήσει τους Διδασκάλους. «Ο μεγάλος μου γιος», είπε ο Μποκούντεν χαμογελώντας. «Έχει φτάσει ήδη σε ένα καλό επίπεδο και βρίσκεται στο δρόμο που τον οδηγεί να γίνει Διδάσκαλος».
Φώναξαν και το δεύτερο γιο. Τράβηξε την πόρτα και άρχισε να μπαίνει. Γλύτωσε παρά λίγο το βάζο, καταφέρνοντας να το πιάσει στον αέρα. «Είναι ο δεύτερος γιος μου», εξήγησε στο φιλοξενούμενο. «Έχει ακόμα μακρύ μονοπάτι να τραβήξει».
Όταν ήλθε η σειρά του μικρότερου, εκείνος μπήκε βιαστικά και δέχτηκε με δύναμη το βάζο στο σβέρκο, αλλά πριν το βάζο ακουμπήσει το έδαφος, τράβηξε το σπαθί του και το έσπασε στα δύο. «Αυτός εδώ», είπε ο Διδάσκαλος, «είναι ο μικρός γιος μου. Είναι η ντροπή της οικογένειας, αλλά είναι ακόμη νέος». |
Από το βιβλίο "Η σοφία των πολεμικών τεχνών", εκδόσεις ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ, 1996.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει ο Ταοϊσμός και οι διάφορες μορφές Βουδδισμού. Δεν νομίζω πως υπάρχει μια Κινέζικη φιλοσοφία, με τον ίδιο τρόπο που δεν υπήρχε μια Ελληνική φιλοσοφία. Στην αρχαία (και μοντέρνα) Ασία γενικά υπάρχουν πολλές φιλοσοφίες και υπήρξαν πολλοί φιλόσοφοι. Νομίζω πως το απόφθεγμα στην υπογραφή μου είναι από Ασιάτη φιλόσοφο, αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζω με σιγουριά ποιός το είπε. Επίσης, μεγάλη εντύπωση μου έχει κάνει ο Κινέζος φιλόσοφος Ζουάνγκ Ζου με το ερώτημα που έθεσε: "Πώς ξέρω πως δεν είμαι απλώς το όνειρο μιας πεταλούδας;" Και φυσικά εκτός των άλλων του ιδιοτήτων πολύ ενδιαφέρον φιλόσοφος ήταν και ο Λι Ζουν Φαν, τον οποίο ο πολύς κόσμος γνωρίζει με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο, Μπρους Λη. Φιλοσόφησε πολύ ωραία κατά τη γνώμη μου πάνω στη βία και την επίδρασή της στον, και αντιμετώπισή της από τον, άνθρωπο στη σύγχρονη κοινωνία. _________________ "Αν κάποιος νομίζει πως είναι σκαντζόχοιρος, του δίνεις έναν καθρέφτη και μερικές φωτογραφίες σκαντζόχοιρων και του λες να τα βγάλει πέρα μόνος του." - Douglas Adams
"Ο εχθρός που νικάς παραμένει εχθρός σου. Ο εχθρός που πείθεις γίνεται φίλος σου." |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 16, 2011 3:53 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Χωρίς την φιλοσοφία ο άνθρωπος απλά ακολουθεί ένα πρότυπο, αυτό που του επιβάλλουν. Η φιλοσοφία λοιπόν είναι το μέσο του ελεύθερου ανθρώπου.
Αν τώρα αναλογιστούμε τη ανελευθερία στην Κίνα...τότε μάλλον η φιλοσοφία εκεί είναι μια άγνωστη λέξη. |
Η φιλοσοφία ναι, είναι το μέσο του ελεύθερου ανθρώπου. Είναι επίσης αλήθεια πως η φιλοσοφία εκεί σε αυτόν τον μακρινό και με εντελώς διαφορετικά πολιτιστικά χαρακτηριστικά τόπο, δεν έφτασε ποτέ στο σημείο να αμφισβητήσει τον πολιτικό χαρακτήρα του. Εκεί θεωρούσαν ανέκαθεν αυτό που θεωρούσε και ο Πλάτωνας. Πως η εξουσία πρέπει να ασκείται από αυτούς που δεν την θέλουν, δηλαδή από τους σοφούς. Ανεξάρτητα από το πως κρίνει κανείς αυτή την συγκεκριμένη θέση, σίγουρα δεν νομιμοποιείται να εκφέρει γνώμη για το σύνολο της κινέζικης φιλοσοφίας χωρίς να έχει ανοίξει ούτε ένα σχετικό βιβλίο και να μην έχει διαβάσει ούτε μια γραμμή!!! Ήμαρτον δηλαδή!! Τι άλλο να πούμε; _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|