Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
kots Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 08 Μάϊ 2004 Δημοσιεύσεις: 6
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 20, 2005 12:18 am Θέμα δημοσίευσης: ποιο είναι τελικά το νόημα.... |
|
|
... να φιλοσοφούμε την φύση των πραγμάτων και των καθημερινών καταστάσεων?
και για να μην αφήσω την συζήτηση να πλανιέται σε γενικούς και αόριστους δρόμους, γίνομαι σαφέστερος...
από την στιγμή που φιλοσοφούμε κάτι, έχουμε ως στόχους:
να αναπτύξουμε την άποψή μας και να την γνωστοποιήσουμε σε όσους ενδιαφέρονται
να κάνουμε αυτήν την άποψη αποδεκτή, όπου αυτό είναι δυνατόν. θέλοντας και μη αυτό ισχύει. και μπορούμε να το συζητήσουμε αν έχετε αντίθετη άποψη.
να ακούσουμε μια διαφορετική άποψη, την οποία σπανίως υιοθετούμε (βάση του παραπάνω συλλογισμού μου). και πιστεύω ότι μόνο η έμφαση και η ευλογία (ο καλός λόγος) θα μας πείσει, παρά η ουσία, που θα περιέχει αυτή η άποψη.
και τέλος ΑΝ επιτευχθεί ο στόχος - να βρούμε μια λύση, ή τελικά να δόσουμε ορισμό σε κάτι - από κοινού, θα μείνουμε εκεί. θα ανοίξει κάποιος ένα νέο ποστ και θα συνεχιστεί η παραπάνω διαδικασία εκεί.
τελικά όντως, φιλοσοφούμε τα πράγματα για να πάρουμε έναν εύλογο ορισμό μιας κατάστασης ή ενός φαινομένου; για να προσθέσουμε μερικούς ηχηρούς συνδυασμούς λέξεων στις γνώσεις μας?
ή υπάρχει κάτι άλλο το οποίο εγώ δεν βλέπω? _________________ καμιά φορά, λέω να αλλάξω ουρανό...
...μα δεν υπάρχουν δρόμοι
allforums.gr |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 20, 2005 12:57 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: ποιο είναι τελικά το νόημα.... |
|
|
kots έγραψε: | ... να φιλοσοφούμε την φύση των πραγμάτων και των καθημερινών καταστάσεων?
και για να μην αφήσω την συζήτηση να πλανιέται σε γενικούς και αόριστους δρόμους, γίνομαι σαφέστερος...
από την στιγμή που φιλοσοφούμε κάτι, έχουμε ως στόχους:
να αναπτύξουμε την άποψή μας και να την γνωστοποιήσουμε σε όσους ενδιαφέρονται
να κάνουμε αυτήν την άποψη αποδεκτή, όπου αυτό είναι δυνατόν. θέλοντας και μη αυτό ισχύει. και μπορούμε να το συζητήσουμε αν έχετε αντίθετη άποψη.
να ακούσουμε μια διαφορετική άποψη, την οποία σπανίως υιοθετούμε (βάση του παραπάνω συλλογισμού μου). και πιστεύω ότι μόνο η έμφαση και η ευλογία (ο καλός λόγος) θα μας πείσει, παρά η ουσία, που θα περιέχει αυτή η άποψη.
και τέλος ΑΝ επιτευχθεί ο στόχος - να βρούμε μια λύση, ή τελικά να δόσουμε ορισμό σε κάτι - από κοινού, θα μείνουμε εκεί. θα ανοίξει κάποιος ένα νέο ποστ και θα συνεχιστεί η παραπάνω διαδικασία εκεί.
τελικά όντως, φιλοσοφούμε τα πράγματα για να πάρουμε έναν εύλογο ορισμό μιας κατάστασης ή ενός φαινομένου; για να προσθέσουμε μερικούς ηχηρούς συνδυασμούς λέξεων στις γνώσεις μας?
ή υπάρχει κάτι άλλο το οποίο εγώ δεν βλέπω? |
Φίλε Kots
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ (φίλος της γνώσης), έχει να κάνει με την έμφυτη λειτουργία της φυσικής μας υπόστασης, για την «εξήγηση» των φαινομένων της ζωής, της κοινωνίας, του σύμπαντος. Η ΓΝΩΣΗ διακρίνεται στην αντικειμενική και στην υποκειμενική. Στη μεν πρώτη συμφωνούμε ΟΛΟΙ γιατί υπάρχει τεκμηρίωση της, στην δε δεύτερη, η «γνώση» και η αντίληψη των πραγμάτων εξ αυτής, είναι ανάλογη του καθενός με την παιδεία, τα βιώματα και την κουλτούρα που «κουβαλάει». Σ’ αυτή την «θέση» του καθενός ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ.
Οι συγκρούσεις δεν είναι πάντα «κακές». Γίνονται παράγοντας περαιτέρω εξέλιξης του πολιτισμού μας, της κοινωνίας, της οικονομίας, της τεχνολογίας, κλπ, μέσω καθεστώτος ανταγωνισμού. Όταν και όπου δεν υπάρχει ανταγωνισμός, υπάρχει το ΤΕΛΜΑ.
Η διαφωνία μεταξύ μας παραμένει, μέχρις ότου ωριμάσουν οι «συνθήκες» αποδοχής εν όλο η εν μέρει των «θέσεων» του άλλου και αντίστροφα. Για ένα να είσαι σίγουρος φίλε μου. ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ ! Αλίμονο δε αν δεν ήμασταν έτσι φτιαγμένοι…Θα είχαμε παραμείνει στα σπήλαια η στα δέντρα…. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Toni Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005 Δημοσιεύσεις: 172
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 20, 2005 1:42 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το ερώτημα είναι ποιοι ζούσαν πιο ευτυχισμένα,αυτοι στα σπήλαια και στα δέντρα ή εμείς στα μπετά και τα σίδερα.
Από την μία η φύση δηλαδή και από την άλλη τι; _________________ Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.
Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kots Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 08 Μάϊ 2004 Δημοσιεύσεις: 6
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 20, 2005 3:36 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: ποιο είναι τελικά το νόημα.... |
|
|
maxim_97 έγραψε: |
Η ΓΝΩΣΗ διακρίνεται στην αντικειμενική και στην υποκειμενική. Στη μεν πρώτη συμφωνούμε ΟΛΟΙ γιατί υπάρχει τεκμηρίωση της, στην δε δεύτερη, η «γνώση» και η αντίληψη των πραγμάτων εξ αυτής, είναι ανάλογη του καθενός με την παιδεία, τα βιώματα και την κουλτούρα που «κουβαλάει». |
λες ότι η γνώση διακρίνεται σε αντικειμενική και υποκειμενική. εγώ πιστεύω ότι γνώση είναι μόνο μία. δεν υπάρχει υποκειμενική γνώση, ή θεωρητική. ή ξέρεις ή δεν ξέρεις. άρα όλος ο συλλογισμός που ακολουθεί είναι λανθασμένος.
πως ορίζετε η υποκειμενική γνώση λοιπόν?
Παράθεση: | Για ένα να είσαι σίγουρος φίλε μου. ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ ! Αλίμονο δε αν δεν ήμασταν έτσι φτιαγμένοι…Θα είχαμε παραμείνει στα σπήλαια η στα δέντρα…. |
δηλαδή πιστεύεις ότι η τεχνολογική, και η πολιτιστική μας άνοδος, οφείλετε στον ανταγωνισμό; ή απλά κάνεις παραλληλισμό - της ανόδου του πολιτισμού βάση του ανταγωνισμού - με το θετικά που μπορεί να προσφέρει ο διάλογος και η μάχη των αντιλήψεων στην φιλοσοφία?
φίλε τόνι όπου και αν ζεις υπάρχει η ανάλογη ευτυχία. και δεν τίθετε θέμα "μικρής" ή "μεγάλης" ευτυχίας, γιατί η ευτυχία ή υπάρχει ή δεν υπάρχει. και για να υπάρχει δεν κοιτάει περιβάλλοντα. είναι μια έννοια τελείως υποκειμενική. παίρνει σαν βάση τα δεδομένα που επικρατούν και εκεί πάνω δημιουργείται ή όχι. _________________ καμιά φορά, λέω να αλλάξω ουρανό...
...μα δεν υπάρχουν δρόμοι
allforums.gr |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 20, 2005 8:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Toni έγραψε: | Το ερώτημα είναι ποιοι ζούσαν πιο ευτυχισμένα,αυτοι στα σπήλαια και στα δέντρα ή εμείς στα μπετά και τα σίδερα.
Από την μία η φύση δηλαδή και από την άλλη τι; |
Το "καλυτερο" ειναι σχετικο της υποκειμενικοτητας μας. Αν εσυ την "βρισκεις" Ροβινσωνας κανενας δεν σε εμποδιζει να τον μιμηθεις.
Παρατα το P.C. σου λοιπον και δινε του....απ' το σημερα. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 20, 2005 9:04 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: ποιο είναι τελικά το νόημα.... |
|
|
kots έγραψε: | maxim_97 έγραψε: |
Η ΓΝΩΣΗ διακρίνεται στην αντικειμενική και στην υποκειμενική. Στη μεν πρώτη συμφωνούμε ΟΛΟΙ γιατί υπάρχει τεκμηρίωση της, στην δε δεύτερη, η «γνώση» και η αντίληψη των πραγμάτων εξ αυτής, είναι ανάλογη του καθενός με την παιδεία, τα βιώματα και την κουλτούρα που «κουβαλάει». |
λες ότι η γνώση διακρίνεται σε αντικειμενική και υποκειμενική. εγώ πιστεύω ότι γνώση είναι μόνο μία. δεν υπάρχει υποκειμενική γνώση, ή θεωρητική. ή ξέρεις ή δεν ξέρεις. άρα όλος ο συλλογισμός που ακολουθεί είναι λανθασμένος.
πως ορίζετε η υποκειμενική γνώση λοιπόν?
Παράθεση: | Για ένα να είσαι σίγουρος φίλε μου. ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ ! Αλίμονο δε αν δεν ήμασταν έτσι φτιαγμένοι…Θα είχαμε παραμείνει στα σπήλαια η στα δέντρα…. |
δηλαδή πιστεύεις ότι η τεχνολογική, και η πολιτιστική μας άνοδος, οφείλετε στον ανταγωνισμό; ή απλά κάνεις παραλληλισμό - της ανόδου του πολιτισμού βάση του ανταγωνισμού - με το θετικά που μπορεί να προσφέρει ο διάλογος και η μάχη των αντιλήψεων στην φιλοσοφία?
φίλε τόνι όπου και αν ζεις υπάρχει η ανάλογη ευτυχία. και δεν τίθετε θέμα "μικρής" ή "μεγάλης" ευτυχίας, γιατί η ευτυχία ή υπάρχει ή δεν υπάρχει. και για να υπάρχει δεν κοιτάει περιβάλλοντα. είναι μια έννοια τελείως υποκειμενική. παίρνει σαν βάση τα δεδομένα που επικρατούν και εκεί πάνω δημιουργείται ή όχι. |
Αν η υποκειμενικοτητα δεν εχει γνωσιολογικο υποβαθρο και βιωματα τοτε τι εκφραζει φιλε; Το τιποτα; Για ξανασκεψου το .......
Το υποκειμενικο στοιχειο ειναι η αντιληψη του καθενος μας, ανεξαρτητα αν αυτη εκφραζει την πραγματικοτητα, το δικιο κλπ. Χωρις γνωση λοιπον τι νοημα εχει να την επικαλουμαστε; _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Toni Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005 Δημοσιεύσεις: 172
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 23, 2005 7:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 εσυ δηλαδή την βρίσκεις με το σήμερα;Γιατί αν ναι σε έπιασα ακόμα μια φορά να είσαι σε συγχηση : τη μία μου λές οτι μέσω της φιλοσοφίας προσπαθούμε να αλλάξουμε μια υπάρουσα κατάσταση και αντίληψη και την άλλη λες ειρωνικά να του δίνω.
Τελικά έχεις γέλιο.Θα σε αντιμετωπίζω πάντα μέσα από τα δικά σου λόγια.Έγω δεν θα λέω τίποτα. _________________ Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.
Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 23, 2005 8:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Toni έγραψε: | maxim_97 εσυ δηλαδή την βρίσκεις με το σήμερα;Γιατί αν ναι σε έπιασα ακόμα μια φορά να είσαι σε συγχηση : τη μία μου λές οτι μέσω της φιλοσοφίας προσπαθούμε να αλλάξουμε μια υπάρουσα κατάσταση και αντίληψη και την άλλη λες ειρωνικά να του δίνω.
Τελικά έχεις γέλιο.Θα σε αντιμετωπίζω πάντα μέσα από τα δικά σου λόγια.Έγω δεν θα λέω τίποτα. |
Ο "Παραδεισος" του καθενος φιλε μου δεν εχει να κανει παρα με τον νοητο- επιθυμητο "κοσμο" του. Εσυ την "βρισκεις" περαν και εξω των συγχρονων επιστημονικων εφαρμογων της καθημερινοτητας μας. Δικαιωμα σου. Εγω απολαμβανω αυτες τις εφαρμογες και την "βρισκω" συζητοντας μαζι σου απ' το PC μου. Το ιδιο κανεις κι' εσυ....Αρα μαλλον εσυ αντιφασκεις κι' οχι εγω.....
Οσο για το γελιο που σου προκαλω δεν σε παρεξηγω....
Αν κανεις μια βολτα σε φρενοκομειο, ολοι οι τροφιμοι γελουν διαρκως..... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Toni Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005 Δημοσιεύσεις: 172
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 23, 2005 8:58 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν επικρίνω την τεχνολογία φίλε μου και απορώ αν είδες να γράφω κατί τέτοιο.Όλα χρήσιμα και διστυχώς αναγκαία είναι σήμερα και άν οι Η/Υστες δεν ήταν το αντικέιμενο που σπούδασα(τυχαία) να είσαι σίγουρος πως δεν θα ασχολούμουν καθόλου με αυτους ,όπως έκανα και πριν βέβαια.
Οι τρελοί ας με λένε τρελό _________________ Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.
Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 26, 2005 11:44 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μου αρέσει να ξεχωρίζω ένα θέμα σε τρεις διαστάσεις:
Τάσεις (κίνητρα), Στάσεις (ενέργειες), Καταστάσεις (αποτελέσματα ενεργειών).
Κυρίαρχο θέμα εδώ είναι η άποψη. Έχουμε την τάση να λέμε απόψεις, υπάρχει τρόπος να το κάνουμε, υπάρχει αποτέλεσμα.
Ένας δεύτερος τρόπος προσέγγισης είναι να διαχωρίσουμε το γενικό από το ειδικό. Ειδικό είναι να έχει άποψη ο άνθρωπος. Γενικό είναι να έχει άποψη το κάθετί. Αλλά τι σημαίνει να έχει άποψη το καθετί. Σημαίνει να δημιουργεί αποτελέσματα (καταστάσεις), να έχει το μέσο και την τάση. Το γενικό μέσο είναι τα ηλεκτρομαγνητικά κύμματα. Η τάση είναι η ίδια η ύπαρξη σε σχέση με τις άλλες υπάρξεις (η έννοια του πομπού ισχύει όταν υπάρχει η έννοια του δέκτη).
Συμπέρασμα το ειδικό, ο άνθρωπος, όταν λέει την άποψή του, δεν κάνει κάτι ιδιαίτερο αλλά κάτι διαφορετικό από το γενικό, το οποίο και το χαρακτηρίζει "ειδικό".
Ας δούμε όμως και τον άλλο άξονα που έθεσε ο kots, την μεταφορά άποψης...
Εδώ δεχόμαστε τη φυσικότητα της μεταφοράς, αλλά μας ενδιαφέρει η γνησιότητα της άποψης. Γίνεται δυο απόψεις να είναι ταυτόσημες αλλά να ξεκινούν από διαφορετικό άτομο; Όχι. Αν δεχτούμε ότι κάθε άποψη είναι μια προβολή ενός ανθρώπου σε έναν άλλο άνθρωπο, τότε ακόμα και αν συντακτικά και λεκτικά είναι πανομοιότυπες, το αποτέλεσμα θα διαφέρει.
Η άποψη δηλαδή περιλαμβάνει την τάση, την στάση και την κατάσταση, αν ξεκόψουμε την στάση (το μέσο μεταφοράς), χάνουμε τα άλλα δύο, τάση και κατάσταση. Έτσι η γνησιότητα δεν μπορεί να βεβαιωθεί παρά μόνο για την πρώτη και μοναδική άποψη, και κάθε αναφορά σ΄αυτήν, είναι μια άλλη άποψη! _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|