Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φιλοσοφία η Παραμύθια για να παιδεύουμε το μυαλό μας
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 1:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Toni παρατήρησες ότι έβαλα μια ασφαλιστική δικλείδα, αυτό που ονομάζουμε ωριμότητα. Πριν την αντιληφθούμε είμαστε στην πράξη φιλόσοφοι, μόλις την αντιληφθούμε γινόμαστε αντιφιλόσοφοι.
Αυτή η διαφορά κάνει τον νέο αντιδογματικό και τον παλιό δογματικό. Ο νέος αμφισβητεί το μεγαλείο του παλιού, και ο παλιός σέβεται τ ην ιστορία του και την "πουλάει" σαν μεγαλείο στον νέο.
Τώρα ας δούμε τους αρχαίους που λες ότι ακολουθούσαν αυτό που πίστευαν. Συζητάς για τους δογματικούς, αυτούς όπου η φιλοσοφία τους ήταν το δόγμα τους, το πιστεύω τους. Την οποία φιλοσοφία την σέρβιραν στους νέους ως το επίτευγμά τους.
Στο πάτο όμως (όπως λέμε εδώ στην Ηπειρο) για όλους φιλόσοφους και μη δυο μέτρα γης είναι αρκετά...όση αξία και να έχουν!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 6:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

toni an symfona me sena h eleytheria den exei na kanei m ayta(ta pota kai ta ksenixtia)kai ara logika oute sto an den ta kaneis,logo gamou h allon ypoxreoseon,den katalavainw ontws giati osous den ta kanoun tous apokaleis anthropakous kleismenous se klouvakia.otan kapoios apokalei kapoion sklavo sto klouvi epeidh den kanei kati mallon ayto to kati,sthn prokeimenh h kaloperash,einai endeiktiko eleytherias,etsi den einai?mh ta allazeis gia na se katalavoume kai meis pou de se gnorizoume
pera ap ayto dekto oti na mhn exeis xrono gia na kaneis ayto pou thes einai endeigma aneleytherias giati deixnei oti alla thes kai alla kaneis.omos an kapoios thelei kai zei gia thn oikogeneia kai th douleia?epeidh exei allous stoxous dhladh apo sena einai katwteros?
de nomizw,mallon kapoios einai toso eleytheros oso kanei ayta pou aytos thelei,ki an einai poly mikra gia to pneyma kapoiou allou ayto de shmainei oti aytos pou theletai na legetai pneymatikos sthn praksi tha deixnei shmadia sxedon allergias se oti mikrotero tou,an htan etsi kathe sofos tha htan kai dolofonos,afou oso sofoteros eisai toso oi alloi sou fainontai zwa.
h pragmatikh sofia einai na mporeis na symvioseis m ayta xwris na epirreazesai,dyskolo ergo vevaia alla anagkaio gia kapoion pou thelei na einai eleytheros.nomizw apantisa poia ypoxreosh exeis apenanti ston xeirotero anthropo,na symvioneis xwris na se epirreazei h arrwsteia tou.mporeis na to kaneis?
oso gia ton kavga,an den eixa pronohsei na proeidopoihsw to syggeniko mou proswpo oti etsi pou kanei tha faei ksylo kai oti otan ginei de tha ton voithiso,tha koitaga na liksei to thema oso pio grigora gia na tou miliso meta,ki an den ginotan ayto tha eperna to meros tou os timoria ston eayto mou pou den pronohsa,legontas tou otan teleiosoun ola oti an den allaksei thn epomenh fora de tha parw to meros tou an exei adiko.
oso gia tous logous pou mpainete edw mesa milate gia ton eayto sas,einai ligo anohto na milate gia olous san na htan eseis. Smile
katalava twra oti h filosofia gia sas einai h skia tou pragmatikou sas eaytou,anti na symvainei to antitheto Exclamation
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 8:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι καθαρά πρακτικό το θέμα.Για εξηγησέ μου τι σημαίνει ελευθερία.Στην πράξη και όχι στο μυαλό γιατί σ'αυτό όλοι ελεύθεροι είναι.Απλά άλλοι σκέφτονται ανοησίες και άλλοι πιο ωραία πράγματα.Δεν μορείς να καταλάβεις ότι αν εγκλοβιστείς σε καταστάσεις τύπου γάμος παρεκτέπεσαι από την πορεία που χάραξε η φύση για τον άνθρωπο και μπαίνεις στα μόνοπάτια που χάραξε το άρωστο μυαλό του ανθρώπου;Σε μια τέτοια κατάσταση βέβαια δεν θα είσαι ούτε στο μυαλό ελεύθερος για προφανείς λόγους.ΑΡΑ;;;;;;

Ανθρωπάκος είναι αυτός που δεν τα κάνει διότι όπως σου είπα έχει εισέλθει σε τεχνιτά μονοπάτια πέρα από την φύση.

Ανάτρεξε στη ζωή των σπουδαίων φιλοσόφων και δες αυτούς που πλησιάσαν περισσότερο την ελευθερία.Θα εντοπίσεις την διαφορά από τους ανθρωπάκους πολύ εύκολα.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 11:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

toni πες μου εσυ τι ειναι ελευθερια.λες η ελευθερια του ανθρωπου να εξαρταται απο εξωτερικες συνθηκες?εξαρτημενη ελευθερια μαλλον δεν γινεται,η ειναι καποιο αντιγραφο ελευθεριας.αν εγω μπορω να ειμαι ελευθερος μονο κατω απο ορισμενες συνθηκες τοτε απλα δεν ειμαι ελευθερος.
δηλαδη ολη η τεχνολογια,που ειναι τεχνητο μονοπατι,σκλαβωνει απαραιτητα τον ανθρωπο η φταιει ο ανθρωπος οταν γινεται αυτο και ο ελευθερος ειναι το ιδιο αν υπαρχει η αν δεν υπαρχει η τεχνολογια?ελευθερος απο κατι δε σημαινει οτι δεν εξαρτωμαι απ αυτο,αρα να το εχω η οχι να ειναι το ιδιο για μενα?η πρωτη ελευθερια αρα ειναι να μην αλλοιωνεται η ουσια σου απο τιποτα εξωτερικο,κατι που η αρχαιοι ελληνες ονομαζανε υγεια.
αρα γαμος η οχι,τσιμεντο η φοινικας,ελευθερος ως προς αυτα νομιζω ειναι αυτος που δεν εχουν καμια διαφορα μεταξυ τους και ζει και με τα δυο το ιδιο ανεξαρτητα.αν καποιος το πετυχει αυτο θα δει ποσο καλυτερη θα ειναι η σχεση του με τον κοσμο,το θερος που εχει μεσα του της λεξης ελευ-θεριας.αν και συμφωνω προσωπικα οτι ο γαμος ειναι αφυσικο για την εξελιξη καποιου που εχει ελευθερο πνευμα,ομως αναγκαιος για ολους τους αλλους.ομως τελικα το πιο αφυσικο για την ελευθερια ειναι να εξαρτασαι απ το περιβαλλον σου νομιζω.
οσο για αυτους τους φιλοσοφους θα σου πω κατι που ειχε πει ο σωκρατης σε εναν φιλο που τον ειχε ρωτησει πως μπορουσε και αντεχε να ζει με μια γυναικα που δεν τον καταλαβαινε και του δημιουργουσε προβληματα(ο γαμος του).του ειπε λοιπον δεν πειραζει,ετσι σκληραγωγουμαι και με κανει καλυτερο,διοτι αν καταφερω να ζω μαζι της τοτε να ζω με ολους τους αλλους θα ναι παιχνιδακι(ελευθερη μεταφραση).τι λες γι αυτα?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 11:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kaneis, δες τι είναι ελευθερία από "τεχνική" άποψη.
Όπως ανάφερα πριν, όλοι μας έχουμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μια ίδια κατάληξη (τα δυο μέτρα). Αν παρατηρήσουμε τον ανθρώπινο κόσμο, σαν μια οντότητα, τότε αυτή φαντάζει αθάνατη. Μέρος της χάνεται (αποδιαμορφώνεται) και μέρος της διαμορφώνεται. Σ΄αυτό το ον, ελευθερία ατόμου δεν υπάρχει, το άτομα αποτελούν μέρος του.
Έχουμε λοιπόν ένα πράγμα (το άτομο), και δυο αντικρουόμενες θεωρίες...αυτή που το βλέπει ξεχωριστό και εκείνη που το βλέπει ως μέρος. Μια τρίτη θεώρηση λέει, δώσε βάση εδώ, πως στην ουσία υπάρχουν τα θνητά μέρη και τα αθάνατα, στον άνθρωπο. Τα θνητά είναι το σώμα του, τα όργανά του. Τα αθάνατα είναι το πνεύμα του και η ιστορία του.
Επειδή μας ενδιαφέρει εδώ η ελευθερία, ας δούμε την προίκα του ανθρώπου, θνητή και αθάνατη. Σαν μέρος του συνόλου, την εποχή που αποκτάμε το θνητό μας σώμα, μετέχουμε σε ένα σύνολο αθανάτων πνευμάτων και ιστοριών. Αυτά μας διαμορφώνουν τα δικά μας, πνεύμα και ιστορία, κατά την δυνατότητα του σώματος να κινείται...να πληροφορείται...να σκέφτεται. Έτσι με τη θεωρία των ξεχωριστών μονάδων, οι τάσεις μας να κινούμαστε, να πληροφορούμαστε, να σκεφτόμαστε, δείχνει σαν μια ενιαία τάση να είμαστε ελεύθεροι.
Άρα, η ελευθερία είναι σχετική με το αν βλέπουμε τον άνθρωπο ως μονάδα ή ως σύνολο, καθώς επίσης και σχετική όσο βλέπουμε το στόχο (πνεύμα και ιστορία) να διαμορφώνεται από την κινητικότητά μας, την πληροφόρησή μας, την σκέψη μας. Σε κάθε περίπτωση η πίστη μας, πως εμείς έχουμε την ευθύνη για τις ενέργείες μας, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με επιχείρημα....(ότι πράγματι εμείς έχουμε την ευθύνη), παραμένει δηλαδή στη σφαίρα του δόγματος.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 12:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ελευθερία σαν έννοια είναι η έλευσης του φωτός.Κάτι που θα έρθει και συνεπως δεν υπάρχει τώρα πουθενά στον κόσμο.Αυτό φυσικά προυποθέτει εγκεφαλικές λειτουργίες.Στο ξαναλέω πως σαφως και καθημερινές δραστηριότητες δεν προσδιορίζουν απόλυτα την έννοια αυτή αλλά στην επόχή μας δεν έχει μείνει και τίποτα άλλο νομίζω.Αποτελούν την αρχή και την αιτία στο να προχωρήσεις παρακάτω.Πως είναι δυνατόν η αλευθερία να μην εξαρτάται από εξωτερικές συνθήκες όταν αυτές καθορίζουν τη ζωή σου;Δεν είναι καλύτερα να είσαι νοητικά ελευθερος(το πιο σημαντικο βέβαια) και ταυτόχρονα πρακτικά ελεύθερος(εφόσον είμαστε κομμάτι της φύσης και όχι ανεξάρτητοι απο αυτήν);Αυτο προσπαθώ να προωθήσω.

Όσο για τον φίλο του Σωκράτη μάλλον έβλεπε την γυναίκα του σαν μέσο επιβίωσης μαζί με τους άλλους ανθρώπους.Έπέλεξε την τυρανία στο σπίτι του με αντάλαγμα ένα είδος εφτελούς ελευθερίας έξω απο αυτό.Δηλαδή βάζουμε μέτρο στη ελευθερία.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 1:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

τονι οταν σου λεω για ανεξαρτησια δε μιλαω για απομονωση η για αποκοπη του μερους απ το ολο,ισα ισα.ανεξαρτητοι σημαινει να μην εξαρταται το ενα μερος απ τη λειτουργια του αλλου μερους,αλλα το καθε μερος να κανει τη δουλεια του,να πραττει κατα φυσιν δηλαδη χωρις να επιρρεαζεται απ τη φυση του αλλου μερους(δικαιο).
φανταζεστε τι θα γινοταν στο ανθρωπινο σωμα αν το καθε μερος επιρρεαζοταν απο το αλλο στην ουσια του?αν ξαφνικα τα κυτταρα με ενεργοποιημενα τα γονιδια του χεριου επιρρεαζοντουσαν απ αυτα με ενεργοποιημενα αυτα των ματιων και τα τελευταια καθοριζαν εξωτερικα,εξωτερικα ειναι ως αλλα μερη,τη συμπεριφορα του χεριου?η μηπως το καθε μερος του σωματος δεν κανει τη φυσικη του δουλεια ανεξαρτητα απ το αλλο,οσο υπαρχει υγεια βεβαια,σε συνεργασια απ την αλλη λειτουργωντας τα μερη σαν ενα?ετσι το ματι ειναι ματι και το χερι χερι φυσικα ανεξαρτητα το ενα απ τ αλλο κι ομως μερη ενος.
αρα οι θεωριες για ξεχωριστα ατομα και για μερη ενος συνολου δεν ειναι καθολου αντικρουμενες αλλα μαλλον συμπληρωματικες αφου ισχυουν και οι δυο,και οποιος λεει οτι και ειναι ξεχωριστος καποιος απ τον αλλον αλλα και οχι δεν αντιφασκει.
οτι εξωτερικες συνθηκες καθοριζουν τη ζωη μας δεν εχει να κανει με την δικια μας ελευθερια.αυτη εχει να κανει με το πως αντιμετωπιζουμε αυτες τις συνθηκες.την ζωη μου ισως την καθοριζει καποια ανωτερη δυναμη τη συμπεριφορα μου ομως ως προς αυτα που μου επιφυλασσει δεν την καθοριζει το γεγονος καθ αυτο,οπως το να με βρισει καποιος στον δρομο δεν καθοριζει αιτιακα την αντιδραση μου.αυτη καθοριζεται απο μεσα,απ τη φυση του καθενος.ετσι ο ανθρωπος σαν ανθρωπος θα ειναι παντα σχετικα ελευθερος αναλογα με τη φυση του.
τελικα καθε εξαρτηση εξαρταται απ το φοβο του θανατου,γι αυτο οι πιο ελευθεροι απ ολους ειναι οσοι δεν τους αλλαζει κατι αν ειναι ζωντανοι η οχι,αρα αυτο που καθοριζει την ζωη τους δεν ειναι τι θα συμβει αλλα οτι ο,τι κι αν ειναι αυτο αυτοι το δεχονται το ιδιο.
ολα αυτα ειναι διεργασιες για την ελευση του φωτος τονι,ετσι πιστευω τουλαχιστον.αλλιως ποιες ειναι αυτες που θα ανοιξουν το δρομο στο φως?
οσο για τον γαμο,ο σωκρατης ηταν αυτος που ειχε τη γυναικα,και νομιζω οτι η απαντηση του δειχνει οτι κατι που καποιοι το θεωρουν εμποδιο αλλοι το θεωρουν βοηθεια στην καλυτερευση του εαυτου.αλλοι θεωρουν αυτην ως την ευρεση της ανεσης καπου κι αλλοι την ευρεση της παντου.
bugman ως μερη του συνολου που ειμαστε η ελευθερια μας ειναι να κανουμε οτι μας ειναι φυσικο ωστε να λειτουγει το ολον σαν ενα.στο σωμα οταν το χερι ειναι χερι φυσικα και το ματι ματι,τοτε μονο τα κινει το ολον ανθρωπος,αλλιως αν υπαρχει καποιο προβλημα σ αυτο τον ανθρωπο τον τρεχουν τα μερη του.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 2:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis εν μέρει συμφωνώ μαζί σου αλλά θα ήθελα να σταθώ στο σημείο που αναφέρεις τον θάνατο.Γιατί ο θάνατος μπορεί και να είναι η πραγματική ελευθερία.Ισως το μάθουμε κάποτε.Πάντως εγώ αυτό πιστεύω.Η μόνη διαδρομή για να φτάσεις στο φώς είναι να τον εξουσιάσεις,να πάψεις να τον φοβάσαι.Άλλωστε πως μπορείς να φοβάσαι κάτι που δημιούργησε η ίδια η φύση λογαριαζοντας τον άνθρωπο.Ανέκαθεν πάμε κόντρα στη φύση και γι'αυτό είμαστε υποδουλωμένοι.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 18, 2005 7:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Toni έγραψε:
Επιτέλους Bugman είσαι ο μοναδικός που κατάλαβε τι ήθελα να πώ.Ακριβώς αυτό, ότι είμαστε αντιφιλόσοφοι στην καθημερινή μας ζωή.Σκέψου όμως πόσο πιο ωραίο θα ήταν να είμαστε κι εκεί φιλόσοφοι.Μπορούμε να το καταφέρουμε.

Τα λόγια των φιλοσόφων που γράφονται εδω μέσα έγιναν πράξη από αυτούς και να πόσο ψηλά βρίσκονται σήμερα.Αυτή είναι μόνη διαφορά από εμάς τους ψευδο-φιλόσοφους.Σημεριζόμαστε τα λόγια τους χωρίς να μπορέσουμε ποτέ να τα κάνουμε πράξη.

maxim_97 ηρέμησε ανθρωπάκο, είναι φανερό πως βρίσκεσαι σε σύγχυση.
Απο τα λόγια σου και μόνο το αποδεικνύεις : πως μπορείς και μιλάς για πρέζα;Ξέρεις τι είναι;Ξέρεις πως είναι;Για άλλη μια φορά αναφέρεις πράγματα για τα οποία δεν έχεις ιδέα,απλά ότι σου λένε οι άλλοι.

Δεν υπάρχει νοητή φυγη από την πραγματικότητα,υπαρχει μόνο ο θάνατος για εκείνους, κι αυτό δεν το έγραψες.-


Ισως επειδη ειμαι COOL να εχω καθαροτερη αποψη της πραγματικοτητας.
Πρεζα για μενα ειναι το οτιδηποτε κανει τον νου να βρισκεται εκτος τοπου και χρονου. Δεν ειναι απαραιτητη η σκονη...."Σκονη" στην αντιληψη λιγο πολυ εχουν οι περισσοτεροι .....
Φυγη απ' την σκληρη πραγματικοτητα της ζωης μας, την αναζητουμε ειτε στον υπνο μας, ειτε στο "ξυπνιο" μας, αναλογα της νοητικης δυναμης που εχουμε και της θελησης να ζουμε εντονα την καθε στιγμη μας.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 18, 2005 9:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Σε κάθε περίπτωση η πίστη μας, πως εμείς έχουμε την ευθύνη για τις ενέργείες μας, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με επιχείρημα....(ότι πράγματι εμείς έχουμε την ευθύνη), παραμένει δηλαδή στη σφαίρα του δόγματος.



Αν υπήρχε επιχείρημα επιστημονικό για την ευθύνη μας,αυτό θα ήταν μια ανάλυση αιτιών που την προκαλούν.Τότε,όμως,τι σό'ι' ευθύνη είναι αυτή που εξαρτάται από αιτίες;
Ακριβώς επειδή καμιά αιτία δεν είναι επαρκής για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς μας,έχουμε την ευθύνη της.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2005 2:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ πάντως λέω να μην το ρίχνουμε στην τρελή. Αυτό σημαίνει πως αφ ης στιγμής δέχεσαι την αναγκαιότητα της φιλοσοφίας, ήδη έχεις αποδεχθεί την αναγκαιότητα μιας ηθικής, αφού η πρώτη αναγκαστικά δέχεται πως υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ σωστού και λάθους, άρα η χρήση της αναγκαστικά περιορίζει. ( Αυτό σημαίνει ευθύνη ). Πονηροί οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Η λέξη θεός και η λέξη έθος απ όπου και ηθική, δεν ήταν παρά απλός αναγραμματισμός.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2005 7:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σωστός ο παίχτης!!!!!!!

Κατα κανόνα η ηθική των ανθρώπων που τάσονται με την φιλοσοφία είναι παρασάγκες επίπεδα πιο ψηλα απο αυτούς που συμμερίζονται θεους και διάολους.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2005 2:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Εγώ πάντως λέω να μην το ρίχνουμε στην τρελή. Αυτό σημαίνει πως αφ ης στιγμής δέχεσαι την αναγκαιότητα της φιλοσοφίας, ήδη έχεις αποδεχθεί την αναγκαιότητα μιας ηθικής, αφού η πρώτη αναγκαστικά δέχεται πως υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ σωστού και λάθους, άρα η χρήση της αναγκαστικά περιορίζει. ( Αυτό σημαίνει ευθύνη ).



Τι εννοείς;Μπορείς,μέσω της φιλοσοφίας,να αποδείξεις πως ένας τύπος ηθικής είναι ορθότερος από έναν άλλον;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2005 3:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Χα! Οι τύποι αλλάζουν ανάλογα με τον πολιτισμό και τις αξίες αλλά η ουσία της δεν βρίσκεται στον εκάστοτε τύπο. Αυτό είναι αριστοτελικό λάθος. Η ουσία της χρήσης της βρίσκεται στον περιορισμό. Δεν είναι παρά οικονομία ενέργειας δηλαδή προκειμένου να λειτουργήσει η αντίληψη. Είναι δηλ μέσον δεν είναι σκοπός. Ας μην ξεχνούμε πως ζούμε σε έναν κόσμο ενέργειας. Αυτό απλά σημαίνει πως και η αντίληψη η ίδια χρειάζεται προφανώς ενέργεια για να λειτουργήσει δεν είναι; Και το ποιο ειρωνικό εδώ Ιωάννη είναι πως έρχεται κάποτε η στιγμή που πρέπει να μάθεις ακόμα και πώς να πετάς τις λέξεις και τις περιγραφές ε;
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2005 11:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς εννοείς την ευθύνη τη στιγμή που δεν είμαστε υπεύθυνοι, αφού η ηθική μας,λες, είναι μια εφαρμογή στον κοινωνικό χώρο του φυσικού νόμου της ελάχιστης ενέργειας.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3  Επόμενο
Σελίδα 2 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center