Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ (341-270 π.Χ.)
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 8:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νεοφώτιστε,
τι δεν κατάλαβες από το προηγούμενο μήνυμά μου;
Ο άνθρωπος έχει γνώσεις και κάνει επιλογές. Ως προς το θέμα το γνώσεων αυτές φανερώνονται στον άνθρωπο, από πράγματα που βρίσκουμε μπροστά μας. Αυτή η γνώση είναι θέμα Θεού. Όμως δεν επιδρά ο Θεός στις επιλογές μας. Ενώ μπορείς να ξέρεις πώς να βράσεις νερό....δεν ξέρεις τι μπορεί να κάνει ένας ξένος άνθρωπος μπροστά σου σε ένα σκοτεινό και βρωμερό σοκάκι. Η γνώση δεν σε φοβίζει. Φοβάσαι τις επιλογές, τόσο τις δικές σου όσο και των άλλων. Γιατί ως προς τις επιλογές δεν υπάρχει γνώση. Γνωρίζουμε την επιλογή μόλις αυτή έχει πραγματοποιηθεί, άρα δεν έχουμε κανένα τρόπο να την αλλάξουμε. Αυτό που προσπαθούμε είναι να πείσουμε για την επιλογή που θέλουμε. Έτσι ενώ δεν μπορούμε να αλλάξουμε κάτι...μπορούμε να επιδράσουμε έτσι ώστε να γίνει αυτό που θέλουμε. Αυτή η λειτουργία όμως δεν είναι "Θεϊκή"....είναι ανθρώπινη. Ο άνθρωπος θέλει να επιδρά για να αλλάξει το μέλλον του. Ο Θεός (η πραγματικότητα δηλαδή, Θεός από το θέα...αυτό που βλέπουμε, το πραγματικό) είναι πάντα μπροστά μας και μας διδάσκει.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 2:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Στον Tetragonos αναφερόμουν,Bugman,αλλά παρεμπιπτόντως ούτ' εσένα σε καταλαβαίνω.Λες ότι ο θεός είναι η πραγματικότητα κι απ' την άλλη ότι ο θεός δεν επιδρά στις επιλογές μας,δηλαδή η πραγματικότητα δεν επιδρά στις επιλογές μας... Question
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 3:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ακριβώς
Μάλιστα τυχαίνει να το επισημαίνω και εδώ
Οι επιλογές μας επιδρούν στην πραγματικότητα! Εμείς ως όντα που έχουμε ανάγκη να ζήσουμε, έχουμε ανάγκη να μάθουμε και να επιλέξουμε. Η μάθηση δίνεται και εμείς επιλέγουμε τι θέλουμε...όχι όλοι τα ίδια..αλλά ο καθένας αυτό που θέλει. Τα μαθήματα είναι τόσο πολλά που ένας δεν μπορεί να τα μάθει όλα. Έτσι ο ένας έχει ανάγκη τη γνώση του άλλου. Όμως η ανάγκη αυτή είναι στην επιλογή μας να ικανοποιηθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Ο άλλος δηλαδή δεν είναι ένας οποιοσδήποτε αλλά αυτός που επιλέγουμε. Έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι η πραγματικότητα επιδρά στις επιλογές μας, αλλά ότι οι επιλογές μας είναι το δικό μας κομμάτι, αυτό που ορίζει τον καθένα μας χωριστά. Οι επιλογές του άλλου δεν μας είναι ποτέ φανερές. Αυτό που μας είναι φανερό πάντα είναι μόνο η πραγματικότητα από την οποία όμως καταλαβαίνουμε λίγα πράγματα, όσα μπορούμε να μάθουμε. Η μεγάλη εφεύρεση του ανθρώπου είναι το δίκαιο. Με το δίκαιο βρίσκει ένα τρόπο να λογαριάσει τις πράξεις του βάσει κοινών μαθημάτων. Οι κανόνες είναι φυσικά αυθαίρετοι και για το λόγο αυτό με την πάροδο των χρόνων αλλάζουν. Η λογική στηρίζεται σε αυτό το σύστημα δικαίου. Δεν ζούμε με τα μαθηματικά αλλά με μαθηματικό τρόπο. Για να περπατήσουμε κάνουμε βήματα, 1-2, 1-2...και ας μην τα μετράμε φωναχτά...τα μετράει ο εγκέφαλος για μας! Το δίκαιο είναι μια ισορροπία...που επιδιώκουμε. Η φύση όμως δεν μας το μαθαίνει. Δεν υπάρχει τίποτα στη φύση δίκαιο όπως ο άνθρωπος το ορίζει. Τρώει το θηρίο το θήραμά του για να είναι θηρίο, αυτό δεν είναι εφαρμογή δικαίου. Ο άνθρωπος εφαρμόζει κανόνες ώστε θα φάει όχι απλά για να είναι άνθρωπος, να ζήσει, αλλά για να είναι εντάξει και με τους άλλους ανθρώπους γύρω του. Το θηρίο δεν κάνει συμβιβασμούς με τα άλλα θηρία. Αυτό μας ξεχωρίζει από τα ζώα...η επιλογή που κάνουμε βασισμένη σε κανόνες δικαίου, τους οποίους εμείς βρήκαμε εκτιμώντας τη ζωή μας. Αφού λοιπόν θεωρούμε ότι μαθαίνουμε από την πραγματικότητα, θεωρούμε πως και οι κανόνες αυτοί προήλθαν από εκεί (Ο Θεός έδωσε τις πλάκες με τους νόμους στον Μωυσή, αυτό συμβολίζει). Αν αφαιρέσουμε όμως καθετί που έχει σχέση με την πραγματικότητα εκτός από μας, τότε μας μένουν μόνο οι επιλογές μας. Και έχουν αξία οι επιλογές μας όχι από το αν μπορούμε ή όχι να τις δικαιολογήσουμε (να τις αντιπαραβάλλουμε με κάποιος κανόνες) αλλά επειδή αυτές δημιουργούν νέα πραγματικότητα, γίνονται μέρος του Θεού...(για το λόγο αυτό είμαστε παιδιά του Θεού, που κάνουμε και μεις ένα από τα πολλά που κάνει και αυτός...να επιδρούμε στην πραγματικότητα).
Όσο λοιπόν βάζουμε τις επιλογές μας ως ανεξάρτητες από τα μαθήματα που λαμβάνουμε από την πραγματικότητα, τόσο ο άνθρωπος θα έχει υπόσταση ανεξάρτητη, θα δικαιολογεί ένα όνομα...(ο τάδε) και όχι ο συν ένα (+1).
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 3:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Δεν υπάρχει τίποτα στη φύση δίκαιο όπως ο άνθρωπος το ορίζει. Τρώει το θηρίο το θήραμά του για να είναι θηρίο, αυτό δεν είναι εφαρμογή δικαίου. Ο άνθρωπος εφαρμόζει κανόνες ώστε θα φάει όχι απλά για να είναι άνθρωπος, να ζήσει, αλλά για να είναι εντάξει και με τους άλλους ανθρώπους γύρω του.



Αυτό που δεν κάνουν τα ζώα με τη φαντασία (την επινόηση κανόνων) τους το έδωσε η φύση:ΕΝΣΤΙΚΤΟ.Η δικαιοσύνη,λοιπόν,η ανθρώπινη έχει φυσικό πρότυπο.Το έλεγε κι ο Επίκουρος:αν φροντίζεις για τις "φυσικές" σου ανάγκες,θα έχεις πιο ευτυχισμένη ζωή.Χωρίς τη φυσική πραγματικότητα,δεν υπάρχει ανθρώπινη.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 3:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ασφαλώς και ο Επίκουρος είναι σωστός. Η δικαιοσύνη δεν έχει φυσικό πρότυπο με την έννοια βέβαια πως λέμε τα φυσικά ως τα μη ανθρώπινα...γιατί διαφορετικά όλα φυσικά είναι!
Δεν έχει φυσικό πρότυπο η δικαιοσύνη όχι επειδή θέλουμε ή δεν θέλουμε αλλά από έναν απλό λόγο. Επειδή η δικαιοσύνη είναι μια εφαρμογή του λόγου, και επειδή δεν λογαριάζουμε άλλο ον πέρα από μας (για την ώρα) ως χειριστές του λόγου.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 3:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και στη φύση υπάρχει "λόγος",αιτίες,δηλαδή, και ανα-λογίες (πιθανότητα).Χωρίς το φυσικό λόγο,δε θα υπήρχε ο ανθρώπινος,η συνείδηση του λόγου της φύσεως.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 6:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη


Με τα κατωτέρω,δεν θέλω να θίξω κανέναν από τους συζητητές.
Θεωρώ όμως ότι θα είχαμε απογοητεύσει σε μεγάλο βαθμό τον Επίκουρο, εάν κάποια σκουληκότρυπα τον καταδίκαζε να έλθει στην εποχή μας ή αν κάτι ανάλογο μετέφερε στην δική του τα γραφόμενά μας' και βρισκόταν κάποιος τρόπος να τα μεταφράσει σε λόγο κατανοητό απ' τον ίδιο.
Με μεγάλο κόπο και μελέτη, αυτός ο άνθρωπος κατόρθωσε να βρεθεί σε αρμονία με την φύση' και είχε την καλοσύνη να κοινολογήσει σε μας τους δυνάμει απογόνους του την εμπειρία και τα πορίσματά του.
Αντί να εκμεταλλευτούμε το δώρο του, προκειμένου να προχωρήσουμε οι ίδιοι ατομικά σε κάποια ακόμη πληρέστερη κατανόησή της και να συνεισφέρουμε στη συνέχεια σε επιγόνους την δυνατότητα ακόμη μεγαλύτερων επιτευγμάτων με την κοινολόγηση των δικών μας πορισμάτων, αυτοϊκανοποιούμαστε με την αδιάκοπη παραγωγή σχολίων επί σχολίων πάνω στην εργασία του.
Πράγμα οξύμωρο' δεν συμφωνείτε;

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
epiktitos
Πρύτανης


Εγγραφή: 02 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 550
Τόπος: όσο αυτός πού καταλαμβάνω

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2011 7:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Με μεγάλο κόπο και μελέτη, αυτός ο άνθρωπος κατόρθωσε να βρεθεί σε αρμονία με την φύση' και είχε την καλοσύνη να κοινολογήσει σε μας τους δυνάμει απογόνους του την εμπειρία και τα πορίσματά του.
Αντί να εκμεταλλευτούμε το δώρο του, προκειμένου να προχωρήσουμε οι ίδιοι ατομικά σε κάποια ακόμη πληρέστερη κατανόησή της και να συνεισφέρουμε στη συνέχεια σε επιγόνους την δυνατότητα ακόμη μεγαλύτερων επιτευγμάτων με την κοινολόγηση των δικών μας πορισμάτων, αυτοϊκανοποιούμαστε με την αδιάκοπη παραγωγή σχολίων επί σχολίων πάνω στην εργασία του.


Σωστός ο χάος σωστότατος χωρίς σχολιασμό .
_________________
//Ο ΣΟΦΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ,Ο ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΟΣ//
//ΑΣΤΟΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΩΔΗ .
ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ //
Ω ύβρις, ύβρις! Μελετών το άπειρον
εχάραξα παν αίσθημα διάπυρον
πάσαν μου την καρδίαν εις τον πάπυρον
τούτον...»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 08, 2011 12:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όμως είναι βέβαιο πως ο Επίκουρος δεν φοβάται πια γιατί ο πεθαμένος δεν μπορεί να φοβηθεί αφού δεν υπάρχει. Η ιδέα ότι θα ξανάρχονταν θα σήμαινε αυτόματα και την απόδειξη της αποτυχίας....Μια απόδειξη που δεν μπορεί να δοθεί αφού η ιδέα της σκουληκότρυπας του Χάους είναι φανταστική, και οτιδήποτε ανάλογο επίσης ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας, για σήμερα! Η απογοήτευση δηλαδή αν έρχονταν από το παρελθόν θα ήταν ότι ήρθε και όχι ότι βρήκε κάτι διαφορετικό!

Νεοφώτιστε μπορείς να πεις ότι θες για τη φύση, γιατί αυτό ανήκει στην μάθηση που σου έχει προσφέρει η παρατήρηση, η θέαση της φύσης. Η φύση δηλαδή σε μαθαίνει! Ο φυσικός λόγος είναι εκπαιδευτικός!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skeptomenh gynaika
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Σεπ 2007
Δημοσιεύσεις: 891

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 08, 2011 10:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"Μακαριοι οι πτωχοι τω πνευματι"...
Μακαριοι οι θεοι...
Μακαρια ΕΙΝΑΙ η Ενωση και η Μειωση.



"στέρησις δέ ἐστιν αἰσθήσεως ὁ θάνατος."

Οποιος δεν αισθανεται δεν μπορει να Νιωσει τη Ζωη.

Ευχαριστο η δυσαρεστο να μπορεις να νιωθεις;...

Καποτε επιλεγεις συνειδητα να παραμενεις νεκρος.

Διαφορετικα,πρεπει να ξερεις τον τροπο να βρισκεσαι αναμεσα στο θεο και ανθρωπο που ανηκεις.

"Καὶ διὰ τοῦτο τὴν ἡδονὴν ἀρχὴν καὶ τέλος λέγομεν εἶναι τοῦ μακαρίως ζῆν."

Ηδονη ειναι η Αισθηση που δημιουργειται μεσα στη Ζωη απο την ιδια τη Ζωη.

Αρχη και τελος Ενα Ειναι.
_________________
Σημειο+Ευθεια=Ερωτας
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΧΙΓΙΩΡΓΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 1477
Τόπος: Δράμα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 11:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΧΑΙΡΕΤΩ τους φίλους μου
ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ στους εχθρούς μου και τους ζητώ για λίγες ημέρες μόνο να συζητήσουν μαζί μου χωρίς τον εριστικό τους λόγο για να παράγουμε φιλοσοφία επιπέδου όπως πράξαμε στο παρελθόν και φυσικά οι δικές μου απόψεις ήταν λίγα ψίχουλα που προστέθηκαν τότε σε όσα όμορφα είχατε πει κάποιοι φίλοι και εχθροί.

Ο Επίκουρος φίλε μου Bugman (σε χαιρετώ προσωπικά τώρα) πέθανε και αφού υπέφερε από αφόρητους πόνους. Διδάχθηκε την αρετή όπως ΟΛΟΙ στην αρχαία Ελλάδα. Ξεκίνησε να διδάσκεται την ανδρεία και η ανδρεία τότε διδάσκονταν με την αφοβία του θανάτου για να γίνονται ατρόμητοι πολεμιστές οι τότε νέοι. Δεν ήταν μόνο οι Σπαρτιάτες που σκληραγωγούσαν τα παιδιά τους και τα εκπαίδευαν αναλόγως. Όλες οι πόλεις-κράτη είχαν παρόμοιες τεχνικές εκπαίδευσης και δεν είναι τυχαίο το αποτέλεσμα στην ΙΣΗ ΜΑΧΗ αργείων και Σπαρτατών και όπου αντιπαρατάχθηκαν εκατό προς εκατό και βρέθηκαν όλοι να έχουν φάει χώμα. Ο ένας ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ που σώθηκε από τους Αργείους από χαρά έφυγε για να ανακοινώσει την νίκη ενώ ο Σπαρτιάτης Ο ΕΝΑΣ επίσης που έζησε απλά μάζεψε τα λάφυρα για να εδραιώσει αδιάσειστα την νίκη... αυτά είναι δείγματα ανδρείας γιατί ο πολυπληθείς στρατός δέχθηκε μάχη με ισάριθμους πολεμιστές.

Η ανδρεία λοιπόν ΕΠΡΕΠΕ να οριστεί αρχικά από την αφοβία του θανάτου. Η αναφορά του Επίκουρου στο γεγονός ότι πεθαμένος δεν θα αισθάνεσαι τίποτα και άρα δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα είναι και αυτό ένα απλό επιχείρημα για να μην φοβάται κανείς τον θάνατο αλλά είναι ευκόλως αναστρέψιμο και όπως έγινε πολλές φορές και από πολλούς. Απλά δεν υπάρχουν όλα τα κείμενα του Επίκουρου καθαρά για να μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.

(Λίγες μέρες μόνο θα είμαι μαζί σας θέλω να συζητήσουμε λίγο τον διάλογο "Πρωταγόρας" του Πλάτωνα γιατί από παιδί έχω πολλές απορίες τις οποίες θέλω να μου λύσουν αν είναι δυνατόν οι γνωστοί διδάκτορες φιλοσοφία αν και δεν ξέρω κατά πόσο μπορούν να αντέξουν και να μην είναι εριστικοί όταν θα απορρίπτονται τα τυχόντα σαθρά επιχειρήματα)
_________________
Ο μέγιστος καρπός της αυτάρκειας είναι η ελευθερία(Επίκουρος)

ΔΕΝ ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΔΕΝ ΜΙΣΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ.

http://xigiorge2.blogspot.com/ (Οι πραγματείες μου)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 11:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γεια σου και χαρά σου ΧΙΓΙΩΡΓΗ!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΧΙΓΙΩΡΓΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 1477
Τόπος: Δράμα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 1:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αναφορά μου αυτή φίλε μου τεκμηριώνεται από τον Πλάτωνα στον διάλογο"Πρωταγόρας". Η αναφορά βέβαια γίνεται με επίκεντρο την φιλοσοφία και το "Λακωνίζειν" από τον Σωκράτη αλλά υπάρχουν ίχνη αναφοράς και για την εκγύμναση και φυσικά φαίνονται οι ομοιότητες μεταξύ των πόλεων ...τα υπόλοιπα που έχουμε να συζητήσουμε θα τα πούμε αν βρεθούν καλοθελητές για συζήτηση υψηλού επιπέδου στο ανάλογο θέμα που θα θέσω όταν επιλέξω το επίκεντρο που θα ορίσω για την έναρξη της συζήτησης αν και επιθυμώ ο διάλογος να επεκταθεί συνολικά επί του διαλόγου

http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/content.html?m=1&t=543
_________________
Ο μέγιστος καρπός της αυτάρκειας είναι η ελευθερία(Επίκουρος)

ΔΕΝ ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΔΕΝ ΜΙΣΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ.

http://xigiorge2.blogspot.com/ (Οι πραγματείες μου)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 8:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΧΙΓΙΩΡΓΗΣ έγραψε:
Η αναφορά του Επίκουρου στο γεγονός ότι πεθαμένος δεν θα αισθάνεσαι τίποτα και άρα δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα είναι και αυτό ένα απλό επιχείρημα για να μην φοβάται κανείς τον θάνατο αλλά είναι ευκόλως αναστρέψιμο και όπως έγινε πολλές φορές και από πολλούς.



Από ποιους αναστράφηκε,δηλαδή,για να 'χουμε καλό ρώτημα,πριν αρχίσουμε τα σαθρά επιχειρήματα!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 9:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Ασφαλώς και ο Επίκουρος είναι σωστός.
Και πού ξέρεις εσύ ρε άσχετε τί λέει ο Επίκουρος;
Γίναμε όλοι επαίοντες στη φιλοσοφία επειδή και μόνο συμμετέχουμε σε ένα φιλοσοφικό φόρουμ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
Σελίδα 4 από 7

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center