Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Το εκπαιδευτικό σύστημα καταστρέφει τα παιδιά και τη νεολαία

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Για το χώρο του Πανεπιστημίου
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Iosif Iakovatos
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Αύγ 2007
Δημοσιεύσεις: 216
Τόπος: Lefkada

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 23, 2010 7:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Το εκπαιδευτικό σύστημα καταστρέφει τα παιδιά και τη νεολαία Απάντηση με Συμπερίληψη

Μήπως πρέπει να ξανασκεφτούμε τις θεμελιώδεις αρχές στις οποίες εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας; Μήπως τα σχολεία, από παλιά, σκοτώνουν τη δημιουργικότητα των παιδιών; Μήπως οι γονείς έχουν γίνει σήμερα συνεργοί στο έγκλημα; Τί πραγματικά θέλουμε για τα παιδιά; Μήπως τα παιδιά έχουν τεράστια ταλέντα και εμείς απλά τα καταπιέζουμε;

Ένα μικρό κορίτσι που παρακολουθούσε ένα μάθημα ζωγραφικής καθόταν πάντα στο τέλος της αίθουσας και σπάνια πρόσεχε το μάθημα. Κάποια μέρα λοιπόν το κορίτσι άρχισε να προσέχει. Η δασκάλα ήταν ενθουσιασμένη με το κορίτσι και το ρώτησε: «Τι ζωγραφίζεις;» αυτό απάντησε: «Ζωγραφίζω μια εικόνα του Θεού» Η δασκάλα απάντησε: «Μα κανείς δεν γνωρίζει πως είναι ο Θεός» τότε το κορίτσι απάντησε: « Σε λίγο θα γνωρίζουν».

Τα παιδία δεν φοβούνται να κάνουν λάθος. Aν δεν είσαι έτοιμος να κάνεις λάθος μάλλον δεν θα καταφέρεις τίποτα αυθεντικό. Τα παιδιά θα προσπαθήσουν ακόμα και αν δεν γνωρίζουν κάτι, θα κάνουν μια προσπάθεια. Εμείς όμως στιγματίζουμε τα λάθη. Και μάλιστα διευθύνουμε και κατευθύνουμε τα εθνικά συστήματα παιδείας με τρόπο όπου τα λάθη είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι εκπαιδεύουμε ανθρώπους κάνοντας τους να ξεχνούν τις δημιουργικές τους ικανότητες.

Ο Πικάσο κάποτε είπε: «Όλα τα παιδιά γεννιούνται καλλιτέχνες». Το πρόβλημα είναι να παραμείνουν καλλιτέχνες καθώς μεγαλώνουν.

Κάθε εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έχει την ίδια σειρά ταξινόμησης των θεμάτων. Όλα τα συστήματα! Δεν έχει σημασία που πας. Σκέφτεσαι ότι θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αλλά δεν είναι! Στην κορυφή είναι τα μαθηματικά και οι γλώσσες, μετά είναι μαθήματα σχετικά με τη μελέτη της ανθρωπότητας και τέλος οι τέχνες. Δεν υπάρχει ούτε ένα εκπαιδευτικό σύστημα στον πλανήτη που να διδάσκει χορό στα παιδιά , με κάθε τρόπο όμως τους διδάσκουμε μαθηματικά. Γιατί;

Νομίζω ότι θα καταλήξουμε στο ότι ο σκοπός της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο είναι να παράγει καθηγητές πανεπιστημίου. Και έτσι είναι! Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να φτάσουν την κορυφή…

Συμπαθώ τους καθηγητές πανεπιστημίου, αλλά δεν θα έπρεπε να τους θεωρούμε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα. Βλέπουν το σώμα τους και το θεωρούν σαν ένα μέσω μεταφοράς για τα κεφάλια τους…

Στα επόμενα 30 χρόνια σύμφωνα με την UNESCO, σε όλο τον κόσμο θα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι πτυχιούχοι μέσω της εκπαίδευσης απ’ ότι στην αρχή της ιστορίας.

Ξαφνικά θα ανακαλύψουμε πως τα πτυχία δεν θα έχουν καμία αξία. Δεν είναι αλήθεια; Όταν ήμουν μαθητής, εάν ήσουν κάτοχος πτυχίου είχες δουλειά. Εάν δεν είχες δουλειά ήταν επειδή εσύ δεν το ήθελες. Σήμερα παιδία με πολλά πτυχία συχνά καταλήγουν σπίτι τους να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια. Διότι για να βρεις σήμερα δουλειά χρειάζεσαι Master ενώ παλιότερα χρειαζόσουν απλά Bachelor, αν και τώρα τελευταία σου ζητούν και Doctora!!! Είναι μια πρόοδος του ακαδημαϊκού πληθωρισμού η οποία δείχνει ότι όλο το κατασκεύασμα της εκπαίδευσης σείεται συθέμελα…
_________________
Volentem ducunt fata, nolentem trahunt.
http://www.esperida.wordpress.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Thinker
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 28 Μάρ 2010
Δημοσιεύσεις: 22

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 18, 2010 10:32 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολύ ωραία τα είπες, Iosif Iakovatos. Πώς μπορούμε να αντιδράσουμε σε όλα αυτά; Τί θα μπορούσαν να κάνουν οι γονείς για να μην είναι συνεργοί στο έγκλημα; Να προτρέπουν τα παιδιά τους (μέχρι το λύκειο που δε μετράνε οι βαθμοί) να διαβάζουν τόσο τα σχολικά μαθήματα ώστε να βγάζουν ίσα ίσα την τάξη και στο χρόνο που μένει να τα εκπαιδεύουν διαφορετικά;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
NGeo
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 25 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2011 1:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U Δυστηχώς έχει μια δόση αλήθειας.
_________________
Το νόημα της ζωής είναι να δίνεις νόημα στην ζωή.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2011 2:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Την σημερινή εποχή αυτό που μετράει περισσότερο στο ζήτημα της εργασίας είναι η επαγγελματική πιστοποίηση. Το ζήτημα δεν είναι εύκολο να το αντιληφθεί κανείς, αν σκεφθεί ότι η Ε.Ε. παίζει έναν ρόλο στη πιστοποίηση. Ποιος πιστοποιεί και τι πιστοποιεί, για που και πόσο έχει ισχύ η πιστοποίηση, πώς χάνει κανείς την πιστοποίηση.
Μέχρι σήμερα οι πιστοποιήσεις στόχευαν στα εργαλεία και τις υπηρεσίες. Έτσι με αυτές τις πιστοποιήσεις καλύπτονταν το προϊόν. Οι χειριστές, οι εργάτες και οι μηχανικοί δεν καλύπτονται από πιστοποιήσεις σε σχέση με το προϊόν αλλά ανάλογα το μέρος της παραγωγής που κάλυπταν...μπορούσαν να είναι ανειδίκευτοι, τεχνίτες, υπεύθυνοι. Οι τεχνίτες έχουν μια πιστοποίηση που λαμβάνουν ύστερα από εξετάσεις. Οι ανειδίκευτοι δεν έχουν καμία πιστοποίηση. Οι υπεύθυνοι δεν έχουν και αυτοί πιστοποίηση αλλά συνήθως έχουν πτυχία ή διπλώματα. Η πιστοποίηση έμμεσα δίνεται από την υπευθυνότητα. Δεν φαίνεται λογικό, αλλά στην πράξη ο υπεύθυνος έχει επιλεχθεί βάσει των δυνατοτήτων του. Έτσι η απόδοση υπευθυνότητας είναι έμμεσα μια πιστοποίηση.

Πώς θα αλλάξει το τοπίο...και τα πτυχία θα χάσουν την αξία τους; Όταν αναλάβουν ειδικές επιχειρήσεις να πιστοποιούν εργαζόμενους άλλων επιχειρήσεων, τότε όχι μόνο θα ελέγχουν αλλά θα παρέχουν και εκείνες και μόνο τις απαραίτητες γνώσεις που θα απαιτούν οι θέσεις τους. Τότε λοιπόν ο νέος θα έχει να διαλέξει...να πάει στο πανεπιστήμιο ή να πάει στο φορέα πιστοποίησης; Αλλά μπορεί να γίνει και αλλιώς...ο ανειδίκευτος με προτροπή της εταιρείας του παρακολουθεί μια συγκεκριμένη πιστοποίηση για να προωθηθεί σε νέο πόστο. Σ' αυτή τη τελευταία ιδέα, η πιστοποίηση συνδέεται τόσο με το φορέα που την παρέχει ώστε η όποια φυγή του εργαζόμενου να μην τον συνοδεύει και η πιστοποίησή του. Αυτή η συγκέντρωση γνώσης σε ειδικά μαθήματα είναι το αντίθετο ενός πτυχίου, όπου τα πολλά μαθήματα κάνουν τον πτυχιούχο να γνωρίζει περισσότερο πλατιά τα πράγματα, άρα να αλλάζει θέσεις χωρίς πιστοποίηση. Αν χρειαστεί κανείς να αλλάξει πέντε φορές εργασία τότε ένα πτυχίο δεν βοηθάει. Αντίθετα βοηθούν οι πιστοποιήσεις! Να γιατί λέμε ότι έρχεται η φούσκα των πτυχίων.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 17, 2011 12:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το διανοητικό επίπεδο τού Ελληνα τη σημερον ημέρα είναι πάρα πολύ χαμηλό
Και η εκπαίδευση του είναι πάρα πολύ χαμηλή επίσης.

Ο Ελληνας είναι ένα είδος γύφτου που ζεί με δανεικά και εί δυνατόν αγύριστα.
Οποιοσδήποτε άνθρωπος εφαρμόζει ιδέες όπως πανεπιστημιακά ασυλα είναι τελείως ηλίθιος
Ετσι και οι Ελληνες είναι ηλίθιοι. Είναι ο ηλιθιότερος λαός της Ευρώπης και το παίζει και διανοουμενος συν τοις άλλοις

ξελιγωμένοι γύφτοι με ελεύθερη διακίνηση ιδεών είναι οι Ελληνες

....και το νταούλι τους βαράνε
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Για το χώρο του Πανεπιστημίου Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center