Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
stefstath Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 777 Τόπος: ΙΛΙΟΝ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 05, 2010 9:26 pm Θέμα δημοσίευσης: ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ (341-270 π.Χ.) |
|
|
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΥΜΠΥΚΝΩΜΕΝΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΡ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ ΟΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΧΩΡΑ ΣΤΟ 3ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΦΠΨ ΣΤΗΝ ''ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ'' ΤΟ 2007.
ΓΕΝΙΚΑ: Γεννήθηκε στη Σάμο. Ήταν μαθητής του Ναυσιφάνη ο οποίος ήταν μαθητής του Δημόκριτου και του Πύρρωνος του Ηλείου. Έλεγε, όπως κι ο Ηράκλειτος, ότι δεν είχε κανέναν για δάσκαλο και πως ότι γνώριζε το σκέφτηκε μόνος του. Οι Επικούρειοι επειδή αγόρασαν έναν κήπο για να διδάσκουν ονομάστηκαν οπαδοί του «κήπου». Η σχολή τους έζησε 227 χρόνια κι είχε 14 διαδόχους. Τον Επίκουρο διαδέχτηκε ο Έρμαχος ο Μυτιληναίος. Οι επικούρειοι εμμένανε διαχρονικά πιστοί στις θέσεις της αρχικής φιλοσοφίας. Ο Επίκουρος είχε πει πως δεν υπήρξε ποτέ ο Λεύκιππος πιθανώς για να εκθειάσει αποκλειστικά τον Δημόκριτο. Ο μαθητής του Μητρόδωρος ο Λαμψακινός δεν έφυγε ποτέ από κοντά του. Ο Απολλόδωρος ο «κηποτύρρανος» είχε γράψει 400 συγγράμματα τα οποία έβαζε τους μαθητές να τα μαθαίνουν.
Ο Επικουρισμός κράτησε μέχρι τον 2ο μ.Χ. αιώνα. Ο Ιησουίτης Πιερ Κασεντί περί τον 15ο αι. τον έφερε στην επιφάνεια και αργότερα, το 1841 ο Κάρολος Μαρξ με την διδακτορική διατριβή του υπό τον τίτλο ««Διαφορά μεταξύ, της φυσικής φιλοσοφίας του Δημοκρίτου και του Επικούρου». (Ο διαλεκτικός υλισμός είναι εκείνη η Μαρξιστική θεώρηση όπου ο κόσμος είναι υλικός και ερμηνεύεται μόνο από διαλεκτική δυναμική προσέγγιση).
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ: Υπάρχουν 3 θεωρήσεις για τη δημιουργία του κόσμου. 1. Ότι πάντα υπήρξε από μόνος και δεν τον δημιούργησε κανείς. 2. Δημιουργήθηκε κάποια χρονική στιγμή τυχαία. 3. Είναι αποτέλεσμα κάποιου ευφυούς σχεδίου. Για τον Επ. ο κόσμος οφείλει την ύπαρξή του στην τύχη.
Η φιλοσοφία του Επίκουρου έχει 3 μέρη: κανονικό(λογικό), ηθικό και φυσικό. Σκοπός της φιλοσοφίας του Επίκουρου (ο οποίος είχε ασθενική κράση), ήταν το δίδαγμα να απαλλαχτούμε από οποιονδήποτε φόβο, ιδιαίτερα του θανάτου και να φτάσουμε στην ψυχική γαλήνη ώστε να απολαύσουμε τη ζωή μας. Ο θάνατος δεν πρέπει να φοβίζει τον άνθρωπο, είναι κάτι ξένο προς αυτόν, δεν αποτελεί δυσάρεστο συναίσθημα διότι θάνατος σημαίνει απουσία από κάθε συναίσθημα.
Το Κανονικό (λογικό) μέρος της Φιλοσοφίας του Επίκουρου: Για τον Επ. όλα είναι ύλη και αίσθηση. Από την σχολή του Επ. λείπουν τελείως τα μαθηματικά επειδή αυτά φτάνουν σε αρχές που ίσως καταδείξουν ότι υπάρχουν πράγματα και πέραν της ύλης. Ο άνθρωπος αδυνατεί να χαρακτηρίσει το περιβάλλον και αντιλαμβάνεται τον κόσμο με: την αίσθηση, την πρόληψη, την υπόληψη την φανταστική επιβολή και το πάθος.
Αίσθηση είναι η δεκτικότητα των αισθητηρίων στα είδωλα (εξωτερικά αντικείμενα). Η πρόληψη είναι άθροισμα πολλών ομοειδών αισθήσεων που έχουν πλέον αποτυπωθεί. Για τον Επίκουρο δεν υπάρχει μνήμη. Όταν βλέπουμε κάτι πολλές φορές μετά αν το ξαναδούμε εκ’ νέου έχουμε πρόληψη αυτού γιατί η αποτύπωση έγινε αθροιστικά. Πολλές προλήψεις μαζί, συνδυάζουν τα στοιχεία τους και μας κάνουν την υπόληψη. Η φανταστική επιβολή μας επιτρέπει να έχουμε συνολική θεώρηση των παραστάσεων των όντων (ενάργεια). Το πάθος είναι τα τελικά ευχάριστα ή δυσάρεστα συναισθήματα που είναι παθητικές αισθήσεις από εμάς και προς εμάς.
Βασική επιδίωξη και σκοπός καθενός είναι τα ευχάριστα συναισθήματα που επέρχονται με την μετριασμένη εκπλήρωση των ηδονών οι οποίες οδηγούν και στην αταραξία της ψυχής. Την επιδίωξη οποιασδήποτε ευχαρίστησης ονόμασε ο Αρίστιππος Ηδονισμό με τη διαφορά ότι την πρότεινε στο έπακρο ως αυτοσκοπό, ενώ ο Επίκουρος την πρότεινε ως φάρμακο στον πόνο.
Το Ηθικό μέρος της Φιλοσοφίας του Επίκουρου: Η ηθική αφορά πράξεις που αφορούν τον ίδιο τον άνθρωπο, τους φίλους ή τους συμπολίτες του. Ο καθένας πρέπει να επιδιώκει να δίνει και να εισπράττει από τους άλλους ωφέλεια και ευχαρίστηση γιατί κάθε πράξη κρίνεται στο βαθμό που ωφελεί ή ευχαριστεί χωρίς να υπάρχει πρόθεση για αυτό. Οι επιθυμίες χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: α) στις φυσικές και αναγκαίες και β) ούτε φυσικές , ούτε αναγκαίες. Οι πρώτες είναι αυτές που αποτρέπουν τον πόνο ή εκπληρώνουν μια φυσική σωματική ανάγκη. Οι δεύτερες είναι συμπληρωματικές με σκοπό την ευχαρίστηση.
Στην επιστολή του προς Μενικέα ανέφερε ότι ούτε ο νέος ούτε ο γέρος πρέπει να αποφεύγουν να φιλοσοφούν διότι με αυτό ο ηλικιωμένος θα αισθάνεται νεότερος από την ευχαρίστηση της αφήγησης και ο νέος θα χαίρεται από την αφοβία των όσων λέει και πρόκειται να συμβούν.
Ενώ ο Ιπποκράτης πρότεινε ως φάρμακο την τετραφάρμακο, ένα έμπλαστρο που είχε κερί, λίπος, πίσσα και ρετσίνα., ο Επίκουρος πρότεινε αντίστοιχα την δική του τετραφάρμακο: 1. Δεν φοβόμαστε το Θεό, 2. Δεν ανησυχούμε για τον θάνατο, 3. αποζητούμε μόνο τα ωφέλιμα και 4. υπομένουμε άφοβα το κακό.
Ο Θεός έλεγε ότι δεν πρέπει να μας φοβίζει διότι ζει πολύ μακριά μας στο μετακόσμιο (κενός χώρος μεταξύ των κόσμων) και ο θάνατος θα πρέπει να μη μας τρομάζει διότι όταν είμαστε παρόντες, αυτός είναι απών κι όταν είναι εκείνος παρόν, εμείς είμαστε ήδη απόντες.
Από το μίσος και την καταφρόνηση των ανθρώπων προέρχονται οι βλάβες. Για να μη βλάπτεται ο άνθρωπος θα πρέπει να ζει απαρατήρητος από τους άλλους. Μόνο η γνώση προσφέρει ευδαιμονία. Δεν υπάρχει καμία ιδεώδη δικαιοσύνη και ο άνθρωπος πρέπει να μη βλάπτει ούτε να βλάπτεται. Υπάρχει μόνο το συμφέρον, γι’ αυτό πρέπει να ευεργετούμε μέχρι αυτοθυσίας τους φίλους μας άσχετα αν είναι παρόντες ή απόντες.
Η αδικία δεν είναι καθαυτό κακό. Γίνεται κακό εξ’ αιτίας του φόβου που εμπνέει εκείνον που το κάνει ότι κάποτε θα τον πιάσουν.
Το Φυσικό μέρος της Φιλοσοφίας του Επίκουρου: Υπάρχει μόνο αισθησιαρχία. Δεν υπάρχει θαυμασμός. Δεν μελετάμε τα φυσικά φαινόμενα διότι από αυτά δεν θα επέλθει καμία ωφέλιμη μεταβολή σε μας κι όσοι ασχολούνται με αυτά είναι επειδή φοβούνται. Όλα τα πράγματα γίνονται από τα άτομα που συνενώνονται πέφτοντας με τυχαίο τρόπο και από αυτά που τελικά δεν συνενώνονται. Υπάρχει το κενό και τα άτομα που είναι άπειρα και με άπειρο αριθμό τυχαίων σχημάτων. Τίποτα δεν γίνεται από το τίποτα. Το σύμπαν υπήρχε πάντα με τον ίδιο αριθμό ατόμων.
Υπάρχει πλήρη απουσία κανόνων και τάξης στον κόσμο διότι τα πάντα οφείλονται στην τύχη (ακόμα και το ίδιο το τυχαίο). Ο κόσμος μας είναι ένας από τους άπειρους κόσμους που ανάμεσά τους υπάρχει το μετακόσμιο κενό διάστημα στο οποίο ζουν οι Θεοί. Η γνώμη που πρέπει να έχουμε για τους θεούς εμείς οι σκεπτόμενοι, θα πρέπει να είναι διαφορετική από αυτή τη γνώμη που έχει ο όχλος.
Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ...ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕ ΤΗΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ.... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 05, 2010 9:36 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η γνώση δεν είναι το ζητούμενο. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
stefstath Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 777 Τόπος: ΙΛΙΟΝ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 05, 2010 9:44 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πάλι από πίσω μου σέρνεσαι; Γράψε και κάτι δικό σου.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την stefstath στις Τρι Δεκ 07, 2010 12:34 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 1:33 am Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ (341-270 π.Χ.) |
|
|
stefstath έγραψε: |
Από την σχολή του Επ. λείπουν τελείως τα μαθηματικά επειδή αυτά φτάνουν σε αρχές που ίσως καταδείξουν ότι υπάρχουν πράγματα και πέραν της ύλης. |
Πού λέει ο Επίκουρος ότι τα μαθηματικά αποκλείονται επειδή "μπορεί να καταδείξουν ότι υπάρχουν πράγματα και πέραν της ύλης" ;
stefstath έγραψε: | Υπάρχει μόνο αισθησιαρχία. Δεν υπάρχει θαυμασμός. Δεν μελετάμε τα φυσικά φαινόμενα διότι από αυτά δεν θα επέλθει καμία ωφέλιμη μεταβολή σε μας κι όσοι ασχολούνται με αυτά είναι επειδή φοβούνται. |
Δε κατάλαβα ακριβώς τι λες, διευκρίνισε.
stefstath έγραψε: | Όλα τα πράγματα γίνονται από τα άτομα που συνενώνονται πέφτοντας με τυχαίο τρόπο και από αυτά που τελικά δεν συνενώνονται. Υπάρχει πλήρη απουσία κανόνων και τάξης στον κόσμο διότι τα πάντα οφείλονται στην τύχη (ακόμα και το ίδιο το τυχαίο)
|
Ας μη παραλειφθεί και η ελεύθερη (μερικώς) κίνηση των ατόμων. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
stefstath Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 777 Τόπος: ΙΛΙΟΝ
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 4:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Οι παραθέσεις του κειμένου είναι του Επίκουρου. Οι εκτιμήσεις είναι του Καθηγητή Νικόλαου Πολίτη πάνω σε αυτά που πιστεύει ο Επίκουρος. Αυτό δεν είναι η φιλοσοφία; Δεν είμαστε φωτοτυπίες. Έχουμε και δική μας άποψη κι αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα για το οποίο έχω και πολλές ενστάσεις - πράγμα που θα φανεί σε μελλοντικό μου κείμενο - τις οποίες εξέφρασα με ε-μαιλ στον Δρ. Θεοδόση Πελεγρίνη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 10:03 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
stefstath έγραψε: | Οι παραθέσεις του κειμένου είναι του Επίκουρου. Οι εκτιμήσεις είναι του Καθηγητή Νικόλαου Πολίτη πάνω σε αυτά που πιστεύει ο Επίκουρος. Αυτό δεν είναι η φιλοσοφία; Δεν είμαστε φωτοτυπίες. |
Έχεις κάποιο πρόβλημα στην ανάγνωση; _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 10:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
stefstath έγραψε: | Οι παραθέσεις του κειμένου είναι του Επίκουρου. Οι εκτιμήσεις είναι του Καθηγητή Νικόλαου Πολίτη πάνω σε αυτά που πιστεύει ο Επίκουρος. Αυτό δεν είναι η φιλοσοφία; Δεν είμαστε φωτοτυπίες. Έχουμε και δική μας άποψη κι αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα για το οποίο έχω και πολλές ενστάσεις - πράγμα που θα φανεί σε μελλοντικό μου κείμενο - τις οποίες εξέφρασα με ε-μαιλ στον Δρ. Θεοδόση Πελεγρίνη. | Σε ρώτησε κάποια πράγματα ο Darkmind. Απάντησε σε αυτά και άσε τις γενικολογίες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 10:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
" Έχουμε και δική μας άποψη κι αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα για το οποίο έχω και πολλές ενστάσεις"
Έχεις πολλές ενστάσεις για το ότι έχετε και δική σας άποψη; _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
stefstath Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 777 Τόπος: ΙΛΙΟΝ
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 11:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ο.κ. θέλεις τη δική μου άποψη.
1. Ο Επίκουρος προφανώς έβρισκε τα μαθηματικά ως μια σχολαστική, επίπονη και ατέλειωτη διαδικασία η οποία δεν θα μας δώσει ούτε χαρά ούτε ψυχική γαλήνη παρά μόνο κούραση, ανησυχία και αβεβαιότητα. Ίσως γι αυτό δεν ασχολήθηκε μαζί τους.
2. Υπάρχει μόνο αισθησιαρχία. Δεν υπάρχει θαυμασμός. Σε αυτό το σημείο ο Επίκουρος ίσως θέλησε να πει ότι αφήνουμε τις αισθήσεις ελεύθερες να προσλάβουν κάθε παράσταση χωρίς να την εκθιάζουν γιατί τότε παράγεται δόγμα και εμμονή που θα επιφέρει νέους προβληματισμούς στη ζωή μας.
3. Δεν μελετάμε τα φυσικά φαινόμενα διότι από αυτά δεν θα επέλθει καμία ωφέλιμη μεταβολή σε μας κι όσοι ασχολούνται με αυτά είναι επειδή φοβούνται. Τα φυσικά φαινόμενα για τον Επίκουρο χρήζουν μόνο δεκτικότητας κι όχι ανάλυσης. Η ανάλυση θα δημιουργήσει μια μαθηματική ακολουθία η οποία θα απειλεί την ψυχική μας γαλήνη. Όσοι τα αναλύουν δεν το κάνουν από περιέργεια, θαυμασμό ή ενδιαφέρον αλλά από το φόβο να δώσουν οπωσδήποτε μια ερμηνεία και έτσι να νομίζουν ότι είναι πέρα από αυτά. Κι αυτό είναι πλάνη.
4. Όσο για την απορία του ΡΑΚΙΣ έχω να πω το εξής: Στα πανεπιστήμια υπάρχει η εξής εμμονή. Δεν επιτρέπεται να πεις τίποτα επίσημα αν δεν επικαλεστείς την πηγή από την οποία το πήρες. Απαγορεύετάι δηλαδή να έχεις καθαυτή δική σου γνώμη αν δεν κάνεις έρευνα ή αν δεν αποδείξεις αλυσιδωτά από λόγια άλλων για αυτό που καταλήγεις;΄
Είχα έρθει σε μεγάλη ρήξη με αυτό το γεγονός. Μας θέλουν ταριχευμένα μυαλά (όπως λέει τα βιβλία ο Νίτσε).
Και δε μου λέτε; Ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης παραθέτανε καμμιά βιβλιογραφία για αυτά που γράφανε; Μόνο εκείνοι ήσαν σκεπτόμενοι; Απόδειξε την ύπαρξη των ιδεών ποτέ ο Πλάτωνας; Του ζήτησε κανείς αποδείξεις; ΟΧΙ. Μόνο άμα πάμε να μιλήσουμε εμείς, θα πεταχτεί αμέσως κάποιος opyrgos και θα μας πει: ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ; ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΙΠΕ;
Αυτή δυστυχώς είναι η νοοτροπία του χαλασμένου τηλέφωνου για την οποία δεν είναι του παρόντος να αναπτύξω.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την stefstath στις Τετ Δεκ 08, 2010 12:37 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 12:36 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
stefstath έγραψε: |
Οι παραθέσεις του κειμένου είναι του Επίκουρου
θέλεις τη δική μου άποψη.
1. Ο Επίκουρος προφανώς έβρισκε τα μαθηματικά ως μια σχολαστική, επίπονη και ατέλειωτη διαδικασία η οποία δεν θα μας δώσει ούτε χαρά ούτε ψυχική γαλήνη παρά μόνο κούραση, ανησυχία και αβεβαιότητα. Ίσως γι αυτό δεν ασχολήθηκε μαζί τους. |
Α! Δηλαδή έλεγε ότι "τα μαθηματικά φτάνουν σε αρχές που ίσως καταδείξουν ότι υπάρχουν πράγματα και πέραν της ύλης" και γι αυτο αποκλείονται, και αυτό που έγραψες τώρα είναι η δική σου άποψη;
stefstath έγραψε: | 2. Υπάρχει μόνο αισθησιαρχία. Δεν υπάρχει θαυμασμός. Σε αυτό το σημείο ο Επίκουρος ίσως θέλησε να πει ότι αφήνουμε τις αισθήσεις ελεύθερες να προσλάβουν κάθε παράσταση χωρίς να την εκθιάζουν γιατί τότε παράγεται δόγμα και εμμονή που θα επιφέρει νέους προβληματισμούς στη ζωή μας. |
Χρυσέ μου άνθρωπε πού το έλεγε αυτό; Και συνεχίζεις και με σχολιασμό πάνω σε αυτό το σημείο;
stefstath έγραψε: | Δεν επιτρέπεται να πεις τίποτα επίσημα αν δεν επικαλεστείς την πηγή από την οποία το πήρες. Απαγορεύετάι δηλαδή να έχεις καθαυτή δική σου γνώμη αν δεν κάνεις έρευνα ή αν δεν αποδείξεις αλυσιδωτά από λόγια άλλων για αυτό που καταλήγεις;΄
Είχα έρθει σε μεγάλη ρήξη με αυτό το γεγονός. Μας θέλουν ταριχευμένα μυαλά (όπως λεέι τα βιλία ο Νίτσε).
Και δε μου λέτε; Ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης παραθέτανε καμμιά βιβλιογραφία για αυτά που γράφανε; Μόνο εκείνοι ήσαν σκεπτόμενοι; Απόδειξε την ύπαρξη των ιδεών ποτέ ο Πλάτωνας; Του ζήτησε κανείς αποδείξεις; ΟΧΙ. Μόνο άμα πάμε να μιλήσουμε εμείς, θα πεταχτεί αμέσως κάποιος opyrgos και θα μας πει: ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ; ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΙΠΕ;
Αυτή δυστυχώς είναι η νοοτροπία του χαλασμένου τηλέφωνου για την οποία δεν είναι του παρόντος να αναπτύξω. |
Λοιπόν, άλλο πράγμα να λες "ο τάδε είπε αυτό" χωρίς να δίνεις την παραπομπή, και άλλο πράγμα να εκφέρεις προσωπική άποψη. Τι αναχρονισμοί είναι αυτοί με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη; Παρόλα αυτά και αυτοί δίνανε με τον τρόπο τους "βιβλιογραφία". Τι να πρωτο αναφέρει κανείς; Ο Πλάτωνας πχ ανέφερε τον Παρμενίδη, ο Επίκουρος αποκαλούσε τον εαυτό του δημοκρίτειο κοκ. Δηλαδή εσύ τι λες, ότι τα συμπεράσματα που βγάζεις είναι καθαρά δική σου σκέψη;!
Και ο opyrgos σου είπε το αντίθετο απ αυτό που τον κατηγορείς. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
stefstath Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 777 Τόπος: ΙΛΙΟΝ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 12:43 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κι ο Δημόκριτος με τον Παρμενίδη που στηρίχτηκαν; Στη βέφα; Απ΄οτι βλέπω πάνε χαμένα τα λόγια μου. Αυτά που έγραψα πριν είναι εκτιμήσεις δικές μου και του καθηγητή, όχι του Επίκουρου. Φαίνονται στο αρχικό κείμενο ποια είναι του Επίκουρου και ποια όχι. Ορισμένα είναι συμπληρωματικά, αφού ήταν προφορική διάλεξη και κρατούσα συμπυκνωμένες σημειώσεις. Τόσο ούφο είσαι; Στο ξεκαθάρισα από την αρχή. Αυτό δε μου ζήτησες; να τα τεκμηριώσω; Αυτό έκανα!
Αν πω προφορικά π.χ. ο Ελύτης είναι υπερεαλιστής λογοτέχνης. Θα πεις: που το λέει αυτό ο Ελύτης; Μα πουθενά δεν το'χει γράψει, αφού είναι εκτίμηση, δεν είναι αναφορά. (τόσο μπουμπούνας είσαι
Βλέπεις ότι πέφτεις και συ στην ίδια παγίδα. Δεν αφήνεις να έχει κάποιος άποψη πέρα από αυτά που έγραψαν παλιότερα. Ο Επίκουρος είπε ότι είπε. Εσύ τώρα έχεις να πεις κάτι δικό σου σε αυτά που είπε ο Επίκουρος; Δε θα σε παρεξηγήσω. Αυτό ζητάω και γω. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 1:27 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πρέπει να περιμένω κιόλας πόσες φορές θα αλλάξεις το κείμενο.
stefstath έγραψε: | Κι ο Δημόκριτος με τον Παρμενίδη που στηρίχτηκαν; Στη βέφα; |
Όχι στη βέφα. Το άτομο του Δημόκριτου στηρίχτηκε στο Ον του Παρμενίδη, ο δε Παρμενίδης δεν είναι νοητός χωρίς την ηρακλειτική ροή και την ιωνική κοσμοερμηνεία. Αν δεν ξέρεις μπορείς να μας ρωτάς και να στα λέμε.
stefstath έγραψε: | Αν πω προφορικά π.χ. ο Ελύτης είναι υπερεαλιστής λογοτέχνης. Θα πεις: που το λέει αυτό ο Ελύτης; Μα πουθενά δεν το'χει γράψει, αφού είναι εκτίμηση, δεν είναι αναφορά. Τόσο ούφο είσαι;
|
Η εκτίμηση, η υπόθεση δηλαδή, πρέπει να στηριχτεί με επιχειρήματα και στοιχεία, κατάλαβες τριμπούρδελε;
Αν πω "Από την σχολή του Επ. λείπουν τελείως τα μαθηματικά επειδή αυτά φτάνουν σε αρχές που ίσως καταδείξουν ότι υπάρχουν πράγματα και πέραν της ύλης", αυτό είναι υπόθεση. Αν δεν επαληθευτεί η εκτίμηση και επιμένουμε ωστόσο σ' αυτή, γίνεται διαστρέβλωση. Για τα μαθηματικά λοπόν, έχουμε αναφορές για το τι πίστευε ο Ε. είτε απο φιλικές είτε απο εχθρικές πηγές. Αν ξανά δεν ξέρεις..εντάξει να σου πούμε, τι να τους κάνεις όμως τους τίτλους; Εγώ ακόμα είμαι φοιτητής.
stefstath έγραψε: | Ο Επίκουρος είπε ότι είπε. Εσύ τώρα έχεις να πεις κάτι δικό σου σε αυτά που είπε ο Επίκουρος; Δε θα σε παρεξηγήσω. Αυτό ζητάω και γω. |
Έτσι γενικά; Δεν είναι το στυλ μου ν' αρχίζω να γράφω χωρίς κάποιο βασικό προσανατολισμό. Τα βιβλία που έχω διαβάσει για τον Επίκουρο με έχουν καλύψει πιστεύω. Αν θες κάτι συγκεκριμένο, πέρα απο συμπυκνωμένες σημειώσεις, ζήτα ευγενικά πληροφορίες ή συζητήσεις. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Chaos Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 2132 Τόπος: Αθήναι
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 2:11 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind έγραψε: |
...
Όχι στη βέφα. Το άτομο του Δημόκριτου στηρίχτηκε στο Ον του Παρμενίδη, ο δε Παρμενίδης δεν είναι νοητός χωρίς την ηρακλειτική ροή και την ιωνική κοσμοερμηνεία.
...
|
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=79198#79198
...
Κατά την ταπεινή μου άποψη, κάθε φιλοσοφική θεώρηση παράγεται από δύο βασικές συνιστώσες' και μερικές δεκάδες άλλες, ήσσονες αλλά με τη σημασία τους...
Πρώτον το πλαίσιο της εποχής μέσα στην οποία παράγονται. Και δεύτερον την κυρίαρχη κατά την εποχή αυτή ερμηνεία, των προηγούμενων ανάλογων θεωρήσεων. Από κει και πέρα υπεισέρχονται οι δευτερογενείς συνιστώσες: Τον πείραξε ο μπαμπάς του τον φιλόσοφο και θέλει να τα βάλει με το κατεστημένο; Ή πάλι τον ταΐζει ο τρέχων βασιλεύς ή τύραννος ή δημοκρατικός ηγέτης και θέλει να τον υποστηρίξει; (Αυτά παρακαλώ να εκληφθούν απλώς ως ακραία παραδείγματα τέτοιων συνιστωσών).
Συνήθως όταν γίνεται αναφορά στην Ελληνική Αρχαιότητα, εννοείται η Κλασσική Περίοδος' και με ιδιαίτερο εντοπισμό στους Αθηναϊκούς κύκλους. Και λησμονούμε, ότι όλη η φιλοσοφία αυτής της σύντομης περιόδου είχε ήδη πάψει να είναι παραγωγική και είχε πλέον να κάνει με τον σχολιασμό ιδεών και την καταγραφή, καταλογογράφηση και επεξεργασία πληροφοριών που είχαν προέλθει από όλη την προγενέστερη ιστορία των φυλών που συνέπηξαν το Μέγα; Τούτο; Έθνος;;!!!
...
_________________ Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
stefstath Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 777 Τόπος: ΙΛΙΟΝ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 11:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τι έγινε; χάσαμε την ψυχραιμία μας; Που πήγε ο βαθύς και ευγενής στοχασμός σου; Εκεί που πήγε και η παιδεία σου για τον Επίκουρο;
Φοβάσαι να υψώσεις δική σου γνώμη και γίνεσαι φερέφωνο του Επίκουρου. Μην προσκυνάς κανέναν. Γίνε ο εαυτό σου και τα ....ξαναλέμε. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|