Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ιδεατές - «Ιδανικές» κοινωνίες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 04, 2005 8:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

abc έγραψε:
Άσχετο:
Ποια είναι η Ιδεατή και ποια η Ιδανική;


Ιδεατη ειναι αυτη η κατασταση που "θελει νοητικα" να "διορθωσει προς το καλυτερο" μια προηγουμενη.... ανεξαρτητα ποια πορεια η "λογικη" χρησιμοποιει. Η Ιδανικη ειναι εκεινη που εξυπηρετει ποικιλοτροπως οσους την θεωρουν ετσι.....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 04, 2005 8:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://www.tmth.edu.gr/el/kiosks/electricity/history/elec_benjamin_franklin.html

http://sfr.ee.teiath.gr/historia/historia/important/html/Franklin.htm

http://bsa.gr/com/index/gnomika/default/scripts/article.asp?uid=251


Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, Αμερικανός πολιτικός και διπλωμάτης. (1706 - 1790) ...συνέβαλε στην κατάρτιση του πρώτου Αμερικανικού συντάγματος.
Είναι ο γνωστός Φραγλίνος όπου:
Παράθεση:
Η φήμη του ξεπέρασε τα όρια της Αμερικής, όταν εφεύρε το αλεξικέραυνο, διακινδυνεύοντας τη ζωή του με επικίνδυνα πειράματα, με τα οποία απέδειξε ότι ο κεραυνός είναι μια ηλεκτρική εκκένωση


Όταν γλιτώνουμε από έναν κεραυνό επειδή έπεσε σε ένα αλεξικέραυνο, πρέπει να ανάβουμε και ένα κερί στον άνθρωπο Φραγκλίνο!
Παράθεση:
Ο Αμερικανός αυτός φυσικός επιστήμονας και πολιτικός, γόνος φτωχής οικογένειας της Βοστόνης, στα πρώτα βήματα της σταδιοδρομίας του υπήρξε τυπογράφος. Παρόλο αυτό όμως, μελετώντας συνεχώς και πειραματιζόμενος, κατόρθωσε να αναδειχθεί σε έναν από τους πιο σπουδαίους φυσικούς ολόκληρου του κόσμου. Έτσι, πρώτος αυτός ανακάλυψε το αλεξικέραυνο, ανέπτυξε τη θεωρία για τον θετικό και τον αρνητικό ηλεκτρισμό, και έκανε σημαντικότατες μελέτες επάνω στους κυκλώνες, τα θαλάσσια ρεύματα και την απορρόφηση της ηλιακής ενέργειας από τα πυκνά στρώματα της γήινης ατμόσφαιρας.
Εξάλλου, σαν πολιτικός εκπρόσωπος της χώρας του, (που ήταν ακόμη τότε αποικία του Βρετανικοί στέμματος) πήγε δύο φορές στο Λονδίνο, προκειμένου να διαπραγματευτεί με την κυβέρνηση της Αγγλίας τα ποικίλα θέματά της, ιδίως δε το θέμα της κατάργησης του δικαιώματος της Μητρόπολης να επιβάλει φόρους στις υπό την κυριαρχία της χώρες της Βόρειας Αμερικής.
Μετά το τέλος του πολέμου για την ανεξαρτησία, που επακολούθησε, ο Φραγκλίνος, ως αντιπρόσωπος των απελευθερωμένων πια Αμερικανών Πολιτειών, πήγε ξανά στο Λονδίνο, όπου και υπέγραψε τη σχετική συνθήκη, με την οποία η Βρετανία αναγνώρισε την ανεξαρτησία τους.
Στη συνέχεια εκλέχθηκε παμψηφεί δύο φορές πρόεδρος της Πολιτείας Πενσυλβάνια (της και ιδιαίτερης πατρίδας του).
Έγραψε και δημοσίευσε τα βιβλία: `Το ημερολόγιο του φτωχού Ριχάρδου`, `Αυτοβιογραφία` και 10 τόμους `Επιστολές` του, που περιέχουν τόσο τις επιστημονικές του επιτεύξεις, όσο και τις φιλοσοφικές του αντιλήψεις για τον κόσμο και τις εξελίξεις της ανθρώπινης ζωής.


Και μετά λέμε πώς έγιναν μεγάλοι και τρανοί οι αμερικάνοι! Να άνθρωπος που δεν έβγαλε η Ελλαδάρα μας, κατά τα άλλα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 04, 2005 9:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:

Όταν γλιτώνουμε από έναν κεραυνό επειδή έπεσε σε ένα αλεξικέραυνο, πρέπει να ανάβουμε και ένα κερί στον άνθρωπο Φραγκλίνο!


... και να βρίζουμε τον ... Θαλή;;;

και όταν μας χτυπήσει ένα ΙΧ πρέπει να καταριώμαστε τον Ότο;

κατά βάση συμφωνώ μαζί σου, αλλά το μεγαλείο της Ελλάδας είναι ότι δεν παραδέχεται το μεγαλείο. (το να διακινδυνέψεις την ζωή σου δεν είναι και το πιο έξυπνο που μπορείς να κάνεις! Smile )
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 04, 2005 9:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

abc έγραψε:
Bugman έγραψε:

Όταν γλιτώνουμε από έναν κεραυνό επειδή έπεσε σε ένα αλεξικέραυνο, πρέπει να ανάβουμε και ένα κερί στον άνθρωπο Φραγκλίνο!


... και να βρίζουμε τον ... Θαλή;;;

και όταν μας χτυπήσει ένα ΙΧ πρέπει να καταριώμαστε τον Ότο;

κατά βάση συμφωνώ μαζί σου, αλλά το μεγαλείο της Ελλάδας είναι ότι δεν παραδέχεται το μεγαλείο. (το να διακινδυνέψεις την ζωή σου δεν είναι και το πιο έξυπνο που μπορείς να κάνεις! Smile )


Γραφεις: "αλλά το μεγαλείο της Ελλάδας είναι ότι δεν παραδέχεται το μεγαλείο." Το μεγαλειο και το τελειο ηταν για τους Ελληνες διαρκης και μονιμος στοχος προκειμενου να φτασουν στην ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγματων. Δεν εχει να κανει με το δημοκρατικο δικαιωμα της αμφισβητησης, που δημιουργουσε αντιπαραθεσεις αλλα και δημιουργικο πνευμα μεσω του προβληματισμου.
Καπου εισαι μπερδεμενος φιλε μου
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2005 8:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Abc, δεν χρειάζεται να "καταριόμαστε" αλλά να έχουμε μνήμη. Η ιδανική κοινωνία είναι αυτή που δεν ξεχνά, και αυτό το κάνει σήμερα για χθες και θα το κάνει αύριο για το σήμερα. Με μια φράση: ιδανική κοινωνία είναι αυτή που στηρίζεται στην "συνέπεια" των πολιτών της.

Δείτε ένα πρόβλημα στην σημερινή Ελλάδα. Το πρόβλημα των "επιστημόνων". Αυτό που προέκυψε από την αναλγησία του ΕΦΕΤ, την ασυνέπειά του. Συζητώ για το πρόβλημα του μελιού. Ενός αγαθού που προορίζεται κυρίως για την νεολαία. Στα "παράθυρα" των στημένων εκπομπών πολτοποίησης εγκεφάλων, μπερδεύουν την επιστημονική αλήθεια, με την πραγματική αλήθεια. Η πρώτη έχει να κάνει με την μέθοδο παραγωγής του μελιού και η δεύτερη με τα αποτελέσματα της κατανάλωσης του μελιού. Η οριοθέτηση μιας ουσίας, που περιλαμβάνεται στο μέλι λόγω της μεθόδου παρασκευής του, αποτελεί μια επιστημονική εργασία, για την βελτίωση των μεθόδων παραγωγής. Από την στιγμή που αυτή η ουσία βρέθηκε στους τόπους παραγωγής, αν ήταν τόσο επικίνδυνη, έπρεπε να εξασφαλιστεί η μη συγκομιδή του μελιού, η μη επεξεργασία του και η μη τυποποίησή του. Αντί αυτού, για δυο χρόνια το ζήτημα ήταν γνωστό, και από τότε μαρτυρούσε μια χρόνια κατάσταση πενήντα περίπου χρόνων, όπου καταναλώθηκε απ΄όλους τέτοιο μέλι, και ότι θα βρίσκονταν αποθηκευμένο σε αρκετές ποσότητες, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, και σε αποθήκες.
Αντί λοιπόν να θεσπιστεί μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής της διαδικασίας, με παράλληλη γνωστοποίηση μιας μέγιστης επιτρεπτής ημερήσιας κατανάλωσης στις υπάρχουσες ποσότητες έτοιμου προϊόντος, κάποιοι "ασυνεπείς" άνθρωποι, επέβαλαν τον αφανισμό των ποσοτήτων, το εξευτελισμό των παραγωγών, και παραδέχτηκαν την αδυναμία ελέγχου, λόγω έλλειψης προσωπικού. Από την άλλη πλευρά επιτρέπουν τις πωλήσεις προϊόντων καπνού, ενώ γνωρίζουν και επιβάλλουν να το αναγράφουν στις συσκευασίες τους πως "Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά εσάς και τους γύρω σας".
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2005 1:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Abc, δεν χρειάζεται να "καταριόμαστε" αλλά να έχουμε μνήμη. Η ιδανική κοινωνία είναι αυτή που δεν ξεχνά, και αυτό το κάνει σήμερα για χθες και θα το κάνει αύριο για το σήμερα. Με μια φράση: ιδανική κοινωνία είναι αυτή που στηρίζεται στην "συνέπεια" των πολιτών της.


Και ο Χίτλερ στην "συνέπεια" των πολιτών του βασίσθηκε!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2005 1:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Abc, δεν χρειάζεται να "καταριόμαστε" αλλά να έχουμε μνήμη. Η ιδανική κοινωνία είναι αυτή που δεν ξεχνά, και αυτό το κάνει σήμερα για χθες και θα το κάνει αύριο για το σήμερα. Με μια φράση: ιδανική κοινωνία είναι αυτή που στηρίζεται στην "συνέπεια" των πολιτών της.

Δείτε ένα πρόβλημα στην σημερινή Ελλάδα. Το πρόβλημα των "επιστημόνων". Αυτό που προέκυψε από την αναλγησία του ΕΦΕΤ, την ασυνέπειά του. Συζητώ για το πρόβλημα του μελιού. Ενός αγαθού που προορίζεται κυρίως για την νεολαία. Στα "παράθυρα" των στημένων εκπομπών πολτοποίησης εγκεφάλων, μπερδεύουν την επιστημονική αλήθεια, με την πραγματική αλήθεια. Η πρώτη έχει να κάνει με την μέθοδο παραγωγής του μελιού και η δεύτερη με τα αποτελέσματα της κατανάλωσης του μελιού. Η οριοθέτηση μιας ουσίας, που περιλαμβάνεται στο μέλι λόγω της μεθόδου παρασκευής του, αποτελεί μια επιστημονική εργασία, για την βελτίωση των μεθόδων παραγωγής. Από την στιγμή που αυτή η ουσία βρέθηκε στους τόπους παραγωγής, αν ήταν τόσο επικίνδυνη, έπρεπε να εξασφαλιστεί η μη συγκομιδή του μελιού, η μη επεξεργασία του και η μη τυποποίησή του. Αντί αυτού, για δυο χρόνια το ζήτημα ήταν γνωστό, και από τότε μαρτυρούσε μια χρόνια κατάσταση πενήντα περίπου χρόνων, όπου καταναλώθηκε απ΄όλους τέτοιο μέλι, και ότι θα βρίσκονταν αποθηκευμένο σε αρκετές ποσότητες, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, και σε αποθήκες.
Αντί λοιπόν να θεσπιστεί μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής της διαδικασίας, με παράλληλη γνωστοποίηση μιας μέγιστης επιτρεπτής ημερήσιας κατανάλωσης στις υπάρχουσες ποσότητες έτοιμου προϊόντος, κάποιοι "ασυνεπείς" άνθρωποι, επέβαλαν τον αφανισμό των ποσοτήτων, το εξευτελισμό των παραγωγών, και παραδέχτηκαν την αδυναμία ελέγχου, λόγω έλλειψης προσωπικού. Από την άλλη πλευρά επιτρέπουν τις πωλήσεις προϊόντων καπνού, ενώ γνωρίζουν και επιβάλλουν να το αναγράφουν στις συσκευασίες τους πως "Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά εσάς και τους γύρω σας".

Σοβαρά!
Μα σοβαρολογείς τώρα!; Πιστεύεις ότι υπάρχει πρόβλημα με το μέλι, το γιαούρτι, κτλ.
Με όλα αυτά η διάρκεια της ανθρώπινης ζωής αυξήθηκε, όπως και η ποιότητά της. Ρώτα πόσα τσιγάρα/ημέρα, πόσες πίτσες τρώνε αυτοί, που φωνάζουν για το ... μέλι.
Και ένα μυστικό - από το Τσέρνομπιλ δεν έχω φάει φράουλες - ξεσκίστηκα να τρώω τότε τζάμπα και τώρα έχω πάθει αναγούλα. Ναι, έτρωγα φράουλες και κεράσια και χόρτα τζάμπα επί Τσέρνομπλ. ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, απλά τα σούπερ μάρκετ ξεπούλησαν και τις ζωωτροφές.
Ας σοβαρευτούμε λοιπόν!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2005 8:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπεύθυνα δεν μπορούμε για καμιά τροφή να εγγυηθούμε....
Όσο για το Τσερνομπίλ...συμφωνώ ότι δεν είχε επίδραση στην πανίδα και την χλωρίδα της χώρας μας, επειδή το γνωρίζω από θείο μου, εργαζόμενο στην Ε.Ε. (σε υπεύθυνο πόστο, στο τομέα της υγιεινής)
Επιπλέον χθες έφαγα μέλι με γιαούρτι...και καρύδια...το δυναμωτικό μου! Γνωρίζοντας βέβαια ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να προσθέσω ppm του ppb καρκινογόνου ουσίας...
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2005 6:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο abc τα λέει λίγο χύμα, Bugman, μην τον παρεξηγείς, συμφωνώ με αυτό, ότι με όλα αυτά τα τερτίπια, όσο περίεργα και διαστροφικά και να είναι, ο καθένας απέκτησε μια δύναμη που σε καμιά «φυσική κοινωνία» δεν θα είχε.

Και εδώ βέβαια κολλάει το θέμα περί πολιτισμού και φυσικής επιλογής. Για να μη ξεχνάμε εκτός από την πολιτική, και τη φιλοσοφική διάσταση βέβαια.
Πριν από 5000 χρόνια, στην αρχή της νεολιθικής στην Ελλάδα, ο άνθρωπος δεν διέφερε παρά ελάχιστα από εξελικτική άποψη από τον σημερινό, αλλά τότε το προσδόκιμο ζωής ήταν 26 χρόνια! Σήμερα που καλοπερνάνε όλοι με τις τεχνικές ανέσεις, και στα 70 να πεθάνει κάποιος λένε «α τον καημένο νέος πέθανε», τώρα κατακτήσαμε την πολυτέλεια να μας νοιάζει και η ποιότητα της τροφής για να ζήσουμε ακόμα παραπάνω...
(Όποιος έχει διάθεση: www.oikoen.gr/selides-pur.htm)

Ερώτημα που καίει: πώς μπορούμε να μιλάμε για μια «ιδεατή κοινωνία» αφού εμείς οι ίδιοι έχουμε παραβιάσει βάναυσα την Φύση;
Δηλαδή τόσο τη φύση έξω από μας όσο και τη φύση μέσα;
Με ποια έννοια αυτή η κοινωνία μπορεί να είναι «ιδεατή»;
Να ακολουθήσουμε τη φύση γράφοντας στα παλιά μας τα παπούτσια την ηθική; Π.χ. να επαναφέρουμε τον Καιάδα των Σπαρτιατών;
Ή το αντίθετο, να ακολουθήσουμε κάποια ιδέα (και πώς θα τη διαμορφώσουμε και αποδεχτούμε...;;Wink και να γράψουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τη φύση; (Που το κάνουμε ήδη...)
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, κι οι περισσότεροι δεν κάνουν τίποτα από τα δυο.

Πάντως, η ιστορία με το μέλι, χαίρε βάθος αμέτρητον... Οι μεγαλοέμποροι κυβερνάνε σήμερα στην... «ιδανική κοινωνία» που ζούμε. Ξαμολάνε του δημοσιογράφους σε κάτι τέτοια, ασκούν την τρομοκρατία των μήντια, για να φύγουν από τη μέση οι δικοί μας παραγωγοί, και να πουλάνε οι μεγάλες εταιρείες οι ξένες, η φτήνια τρώει τον παρά. Το έχουμε ξαναδεί το έργο.
Από το Τεσνομπίλ και μετά, ένα σωρό αετονύχηδες φτιάξανε περιουσίες με το εμπόριο από τις χώρες που πληγήκανε. Το στάρι π.χ. από εκεί πουλήθηκε όλο στο πι και φι, γιατί επειδή είχε πρόβλημα (ραδιενεργό) δώθηκε φτηνό και το πήρανε στο φτερό. Ότι είναι κατώτερης ποιότητας δεν μένει ποτέ απούλητο. Και αν πάμε λίγο παραπέρα: η παρούσα οικονομία δημιουργεί την κακή ποιότητα, γιατί έτσι την συμφέρει.

α) Πώς να νοηθεί ιδεατή κοινωνία χωρίς «ελεύθερη» πολιτική, και
β) πώς να νοηθεί ιδεατή πολιτική χωρίς «ελεύθερη» οικονομία;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2005 7:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:

Ερώτημα που καίει: πώς μπορούμε να μιλάμε για μια «ιδεατή κοινωνία» αφού εμείς οι ίδιοι έχουμε παραβιάσει βάναυσα την Φύση;
Δηλαδή τόσο τη φύση έξω από μας όσο και τη φύση μέσα;
Με ποια έννοια αυτή η κοινωνία μπορεί να είναι «ιδεατή»;
Να ακολουθήσουμε τη φύση γράφοντας στα παλιά μας τα παπούτσια την ηθική; Π.χ. να επαναφέρουμε τον Καιάδα των Σπαρτιατών;
Ή το αντίθετο, να ακολουθήσουμε κάποια ιδέα (και πώς θα τη διαμορφώσουμε και αποδεχτούμε...;;Wink και να γράψουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τη φύση; (Που το κάνουμε ήδη...)
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, κι οι περισσότεροι δεν κάνουν τίποτα από τα δυο.


Νομίζω κάνεις χρήση των όρων ιδεατή και ιδανική ... τυχαία. Κανείς δεν απάντησε στο ερώρημά μου ποιά είναι η μια και ποια η άλλη;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2005 9:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Ο abc τα λέει λίγο χύμα, Bugman, μην τον παρεξηγείς, συμφωνώ με αυτό, ότι με όλα αυτά τα τερτίπια, όσο περίεργα και διαστροφικά και να είναι, ο καθένας απέκτησε μια δύναμη που σε καμιά «φυσική κοινωνία» δεν θα είχε.

Και εδώ βέβαια κολλάει το θέμα περί πολιτισμού και φυσικής επιλογής. Για να μη ξεχνάμε εκτός από την πολιτική, και τη φιλοσοφική διάσταση βέβαια.
Πριν από 5000 χρόνια, στην αρχή της νεολιθικής στην Ελλάδα, ο άνθρωπος δεν διέφερε παρά ελάχιστα από εξελικτική άποψη από τον σημερινό, αλλά τότε το προσδόκιμο ζωής ήταν 26 χρόνια! Σήμερα που καλοπερνάνε όλοι με τις τεχνικές ανέσεις, και στα 70 να πεθάνει κάποιος λένε «α τον καημένο νέος πέθανε», τώρα κατακτήσαμε την πολυτέλεια να μας νοιάζει και η ποιότητα της τροφής για να ζήσουμε ακόμα παραπάνω...
(Όποιος έχει διάθεση: www.oikoen.gr/selides-pur.htm)

Ερώτημα που καίει: πώς μπορούμε να μιλάμε για μια «ιδεατή κοινωνία» αφού εμείς οι ίδιοι έχουμε παραβιάσει βάναυσα την Φύση;
Δηλαδή τόσο τη φύση έξω από μας όσο και τη φύση μέσα;
Με ποια έννοια αυτή η κοινωνία μπορεί να είναι «ιδεατή»;
Να ακολουθήσουμε τη φύση γράφοντας στα παλιά μας τα παπούτσια την ηθική; Π.χ. να επαναφέρουμε τον Καιάδα των Σπαρτιατών;
Ή το αντίθετο, να ακολουθήσουμε κάποια ιδέα (και πώς θα τη διαμορφώσουμε και αποδεχτούμε...;;Wink και να γράψουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τη φύση; (Που το κάνουμε ήδη...)
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, κι οι περισσότεροι δεν κάνουν τίποτα από τα δυο.

Πάντως, η ιστορία με το μέλι, χαίρε βάθος αμέτρητον... Οι μεγαλοέμποροι κυβερνάνε σήμερα στην... «ιδανική κοινωνία» που ζούμε. Ξαμολάνε του δημοσιογράφους σε κάτι τέτοια, ασκούν την τρομοκρατία των μήντια, για να φύγουν από τη μέση οι δικοί μας παραγωγοί, και να πουλάνε οι μεγάλες εταιρείες οι ξένες, η φτήνια τρώει τον παρά. Το έχουμε ξαναδεί το έργο.
Από το Τεσνομπίλ και μετά, ένα σωρό αετονύχηδες φτιάξανε περιουσίες με το εμπόριο από τις χώρες που πληγήκανε. Το στάρι π.χ. από εκεί πουλήθηκε όλο στο πι και φι, γιατί επειδή είχε πρόβλημα (ραδιενεργό) δώθηκε φτηνό και το πήρανε στο φτερό. Ότι είναι κατώτερης ποιότητας δεν μένει ποτέ απούλητο. Και αν πάμε λίγο παραπέρα: η παρούσα οικονομία δημιουργεί την κακή ποιότητα, γιατί έτσι την συμφέρει.

α) Πώς να νοηθεί ιδεατή κοινωνία χωρίς «ελεύθερη» πολιτική, και
β) πώς να νοηθεί ιδεατή πολιτική χωρίς «ελεύθερη» οικονομία;


Αυτο το "ελευθερη πολιτικη και οικονομια" φιλε, ξερεις πως ειναι πολυ σχετικο στην ερμηνεια που δινει ο καθενας.... σε συναρτηση παντα των ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ του. Δεν ειναι τοσο ΑΠΛΑ τα πραγματα. Αν ηταν τα πραγματα γενικως οπως εσυ τα βλεπεις και αφορουσε τους παντες (ουτοπια ασφαλως) πιστευεις οτι ο κοσμος και οι κοινωνιες τους θα ηταν "καλυτερες";
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 07, 2005 9:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
1. Ο abc τα λέει λίγο χύμα, Bugman, μην τον παρεξηγείς, συμφωνώ με αυτό,...

2. Και εδώ βέβαια κολλάει το θέμα περί πολιτισμού και φυσικής επιλογής.

3. Ερώτημα που καίει: πώς μπορούμε να μιλάμε για μια «ιδεατή κοινωνία» αφού εμείς οι ίδιοι έχουμε παραβιάσει βάναυσα την Φύση;

4. Πάντως, η ιστορία με το μέλι, χαίρε βάθος αμέτρητον... Οι μεγαλοέμποροι κυβερνάνε σήμερα στην... «ιδανική κοινωνία» που ζούμε. .

5.α) Πώς να νοηθεί ιδεατή κοινωνία χωρίς «ελεύθερη» πολιτική, και
β) πώς να νοηθεί ιδεατή πολιτική χωρίς «ελεύθερη» οικονομία;


1. Έχω συνηθίσει και δεν με πειράζει ... πιά...
2. Καλόοοοοοοοοοοοοοο
3. Ιδανική, όχι ιδεατή
4. Ιδανική - σωστό.
5. Ιδανική - σωστό.

Το μεγάλο σου λάθος είναι ότι συμφωνείς μαζί μου (tm) (πουλάω το tm για ένα (1) ευρώο, κατά Ζουράρη. Smile)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center